Entertainment alle pijlers

Gepest!! (TV)

05-05-2011 21:33 2867 berichten
Alle reacties Link kopieren
RTL 4

Confrontatie met oude pestkop

Confrontatie met oude pestkop

Mirelle had geen leuke middelbare schooltijd. Het meisje werd in de brugklas ontzettend gepest. Jongens riepen haar na, sloegen haar tijdens de les op het hoofd en lieten haar struikelen. Ze heeft er haar hele leven last van gehad. In het nieuwe programma Gepest zoekt ze de plaaggeesten uit haar jeugd op en confronteert ze hen met de ingrijpende gevolgen van het pesten.

Kwetsbare mensen

Peter van der Vorst stond aan de wieg van het programma en neemt ook de presentatie op zich. Hij bespeurde tijdens het draaien een aantal opmerkelijke parallellen tussen de kinderen die gepest werden. “Het zijn toch heel vaak kwetsbare mensen. Ze worden niet eens zo zeer gepest omdat ze er anders uitzien, maar gewoon vanwege hun karakter. Ze pakken plagerijen eerder op als pesten. Zodra mensen zien dat dit werkt, dan ben je pas echt de pineut.”

Rode draad

Ook in het vervolg van hun leven zijn er veel overeenkomsten tussen de slachtoffers van pesterijen. “Je ziet dat ze in hun leven opmerkelijk vaak in de zorg gaan werken. Bijna iedere brief die we binnenkrijgen is van iemand in de kraamzorg of de psychische hulpverlening. En ze zijn allemaal heel perfectionistisch, dat zie je ook aan Mirelle. Ze willen het graag goed doen, dat is een rode draad door alle verhalen.”

Signalen

Peter hoopt dat zijn programma een positieve gevolgen zal hebben voor slachtoffers van pesterijen. “Je kunt pesten nooit laten verdwijnen, maar de aandacht ervoor helpt. Net als dit programma: als mensen ernaar kijken, dan weten ze dat ze niet de enige zijn. Ouders en leraren zien het programma ook en gaan misschien beter op de signalen letten en die ook serieus nemen. Dat was eigenlijk ook het doel waarmee ik het programma ging maken. We dachten: prachtig thema, gek dat het er nog niet is. Hier kunnen we echt iets mee betekenen.”
quote:steph schreef op 26 mei 2011 @ 21:56:

[...]

Dat werd verteld in het begin.

Dat hoorde ik ook, en toen dacht ik al....huh?

We zijn zo ongeveer van dezelfde leeftijd, ik denk dat zij ietsje ouder is dan dat ik ben....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@yellow: jawel hoor je kent me te goed!! ;) maar ik verlaat je topic weer hoor!!
o das wel eerlijk van dr
quote:Jaye schreef op 26 mei 2011 @ 21:56:

Nog zo'n heldin die niet mee wil doenkomt haar baan in gevaar jaja, moeten wij geloven?
Nog steeds een aso.
Dat lijkt me zo pijnlijk dat degene die zo'n invloed had op je schooltijd jou totaal niet kan herinneren
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lief van jullie, dank jullie wel! Jullie digitale knuffels doen me goed, voelt als een soort van erkenning ofzo. Mijn omgeving reageert altijd een beetje laconiek, maar misschien ook omdat ik het zelf ook altijd kleiner heb gemaakt dan het was. Ik vertelde het ook pas nadat ik van de middelbare school af was en daarna nooit echt over gepraat. Pas de laatste paar maanden komt het wat los.
die moet je nog steeds niet tegen je hebben. Maar is hopelijk wel wat realistischer dan toen.
quote:hotorcold78 schreef op 26 mei 2011 @ 21:57:

@yellow: jawel hoor je kent me te goed!! ;) maar ik verlaat je topic weer hoor!!Het is niet YL's topic hoor, ze is alleen de TO.
Tjonge jonge, hoe kan ze dat nou niet weten?
quote:steph schreef op 26 mei 2011 @ 21:58:

[...]

komt haar baan in gevaar jaja, moeten wij geloven?Ja, wat een gelul.
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
HEE marscha lafaard
Oh ik weet het al hotorcold Blokkeer me nu aub
Leuk die nagels ook.....

Maar zou zij het echt niet meer weten?
Vanzelfsprekend, en dan met zo'n grijns op je bek. Hoe kun je? Hoe kun je zo ongevoelig zijn?
quote:rosanna08 schreef op 26 mei 2011 @ 21:58:

Dat lijkt me zo pijnlijk dat degene die zo'n invloed had op je schooltijd jou totaal niet kan herinneren Ik zou dat echt wel erg vinden ja
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
hoe kan dat dat ze t niet meer weet

zelijkt oprecht ??
OMG.....wat een type!
quote:steph schreef op 26 mei 2011 @ 21:59:

[...]

Het is niet YL's topic hoor, ze is alleen de TO.Nou Steph, I'm Queen of the world
quote:rosanna08 schreef op 26 mei 2011 @ 21:58:

Dat lijkt me zo pijnlijk dat degene die zo'n invloed had op je schooltijd jou totaal niet kan herinneren Ja. Klote lijkt me dat.
Haha ze zijn ook niks veranderd he, dat haar vooral.
.
quote:_yellowlove_ schreef op 26 mei 2011 @ 22:00:

[...]

Nou Steph, I'm Queen of the world
Die 2 pesters zijn ook niet lekker opgedroogd hoor.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Een mooie wraak opzich dat die pesters er werkelijk vreselijk uitzien...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven