Is dit raar?

27-05-2011 01:45 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit met een heel apart gevalletje van liefdesperikelen op dit moment nu. 3 maanden geleden is het uitgegaan met mijn vriend van 2 jaar, ik maakte het uit, omdat ik het gevoel miste en in de laatste 2 maanden gevoelens begon te krijgen voor een andere man, waar ik de dag nadat ik het uitmaakte mee naar bed ben gegaan en 2 maanden 'wat' mee gehad heb. Maar na 2 maanden begon deze nieuwe man hufterige trekken te vertonen en besefte ik me wat voor een vergissing ik heb gemaakt, heb er vrij resoluut een punt achter gezet en na een maand lang aarzelen mijn vriend weer gebeld. Deze reageerde zeer enthousiast en vanavond hebben we samen wat gedronken om het 1 en ander uit te praten, ik besef me nu pas wat ik heb laten gaan en ik wil hem terug. De avond verliep vlotjes, totdat hij me vroeg of ik in de tussentijd een ander heb gehad en ik heb hem alles verteld en hoeveel ik nog van hem hou.

Hij reageerde zeer aangeslagen en zei dat dit voor hem voelt als 'bedrogen worden ook al was het strict genomen uit op dat moment'. Zelf begrijp ik dat het heel naar voor hem is, maar ik heb het wel uitgemaakt dus strict genomen heb ik hem ook niet bedrogen. Hij vertelde dat hij er kapot van is geweest toen het uit was, dag en nacht aan me gedacht heeft en naar mij verlangde en zegt dat hij de gedachte dat ik ondertussen met een ander was terwijl zich ellendig voelde niet kan verdragen. Na dat ellendige gezeik (sorryhoor maar dat was het ook echt) over hoe hij mij onmogelijk terug kon nemen omdat ik een ander heb gehad, kwam hij met de oplossing. Hij kan en wil mij pas terugnemen als hij zelf eerst een scharrel heeft gehad en als dat niet lukt desnoods een paar keer een prostituee bezoekt omdat dan 'de balans is hersteld en wij een gelijkwaardige basis hebben voor een toekomstige nieuwe relatie met elkaar.' Hij vindt dat ik dezelfde pijn moet ervaren als hij heeft ervaren en dan pas is er een basis volgens hem. Ik weet echt niet wat ik hiermee moet, enerzijds hou ik van hem en ik wil hem terug, anderzijds vindt ik ondanks hoe naar het voor hem is geweest dat ik een ander heb gehad een onacceptabele eis dat ik dezelfde pijn moet ervaren (want ik gruwel van de gedachte van hem met andere vrouw, een prostituee al helemaal), ik wil dat hij me vergeeft en me terugneemt ondanks wat ik gedaan heb, het was immers uit, ik heb hem niet bedrogen, maar van de andere kant kan ik me wel voorstellen hoe moeilijk het voor hem is mij terug te nemen, nu hij het zo schetst en op dit moment hebben we niets. Bah wat een rotsituatie, wat vinden jullie hiervan? Is het standpunt van mijn (ex)vriend acceptabel? Wat zouden jullie doen?
Volgens mij passen jullie prima bij elkaar. Allebei een flinke kronkel.
In mijn belevingswereld neuk je niet met een ander als je zoveel van hem/haar houdt,

Jij hebt nu je lolletje gehad en wil weer met hangende pootjes terug naar je vriend.

Als ik hem was had ik je recht in je gezicht uitgelachen.

Kom op zeg. Je kreeg gevoel voor een ander, maakte het (mede) daarom uit, hebt die vent meteen gebelt en genaait de dag nadat t uit was.

Nee echt, jou vriend weet niet wat ie mist!
Je hebt het uitgemaakt vóórdat je met die ander naar bed ging, dat is goed, je hoort meestal anders. Maar je begrijpt toch wel dat hij daar moeite mee heeft/had ookal was het uit?

Je hebt een misstap begaan omdat je dacht dat die ander misschien iets zou toevoegen, wat je vriend niet kon? (waarom ergens in blijven hangen als je denkt ergens anders gelukkiger te worden, niet zo raar toch)

Maar als hij je echt terug wil dan was hij toch zo blij om je te zien en sprongen de vonken er gelijk al van af, en denkt hij er helemaal niet over na om met een ander naar bed te gaan maar wil hij alleen jou, toch? Maw: willen jullie elkaar echt wel terug? Of is het vertrouwd?
Ten eerste: Het is goed dat je direcht eerlijk aan je ex/vriend hebt verteld wat er in de tussentijd gebeurd is. Je begint dan tenminste vanuit een eerlijke situatie.

Het lastige van dit soort situaties (als iemand in een periode dat het uit is met een ander gaat) is dat de ander zich bedrogen voelt, maar niks met dat gevoel kan omdat het immers uit was. Hij kan dus als het ware geen 'verhaal' halen of excuses verwachten. Ik kan me zijn gevoel het te willen rechttrekken, wel goed voorstellen.

Ik denk dat je vriend dit rare voorstel doet vanuit zijn gekwetstheid. Dit is natuurlijk geen oplossing en geen goed vertrekpunt voor een nieuwe relatie. Wellicht denkt hij daar zelf weer zo over als na een paar weken de ergste emoties bekoeld zijn.

Ik denk dat ik daarom even zou afwachten. Geef hem intussen wél de tijd en de ruimte voor zijn gevoel. Het lijkt er nu op dat je het allemaal snel achter je wilt laten, maar dat gaat niet, want voor hem is het allemaal nog heel vers. Begrijp je écht hoeveel pijn hij heeft, en wíl je dat ook echt begrijpen?

Natuurlijk, het was uit, maar die vlieger gaat niet helemaal op. Je noemt het immers een gruwel als je je voorstelt dat hij het met een ander zou doen, uit of niet. Ga in die paar weken niet al te zeer de discussie aan over of hij het wel of niet met een ander gaat doen. Daar gaat het probleem niet werkelijk over. Het gaat over zijn gevoelens die hij nu op een wat lompe, niet-constructieve manier uit.

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen. Probeer niets te overhaasten en goed te communiceren over wat jullie nou echt willen en voelen.
wtf, jij had gevoelens dacht je voor een ander. En hij wil gewoon maar ff n*** met iemand zodat jullie quitte staan?? :S
Oh ja, om antwoord te geven op je vraag: is het raar?

Ja, het is raar dat hij jou opzettelijk pijn wil doen door met een (paar) andere vrouwen te gaan scharrelen.

En op je vraag: wat zou jij doen?

Jullie halen niet het beste in elkaar naar boven. Schei er mee uit. Stort je niet opnieuw in een relatie met je ex, want dat gaat geheid opnieuw fout. Je kán ook zonder man door het leven, wist je dat?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Gezien het feit dat jij gruwelt van het idee dat hij met een ander naar bed gaat lijkt me dat zijn doel om je met gelijke munt terug te betalen wel behaald gaat worden als jullie het nog even uit houden en hij een ander zoekt en neukt.

Een fijne doorstart voor jullie relatie lijkt het me niet.

Ik ken ze wel hoor, verhalen waarbij mensen op een gegeven moment uit elkaar gaan (vaak als ze heel jong bij elkaar zijn gekomen), een poos, meestal ongeveer een jaar, rondrommelen en vervolgens weer bij elkaar komen en dan verder heel gelukkig samen, trouwen, kinderen. Kan best werken dus. Maar nu lijkt me dat je alles veel te snel achter elkaar wilt, je relatie van 2 jaar is net 3 maanden uit en van die 3 maanden heb je ook nog 2 maanden met een ander gerommeld en nu heb je alweer contact met je ex. Wat denk je van een poosje alleen zijn, op eigen benen staan en ontdekken wat jij wilt in je leven en in een relatie?
quote:EvyBlissy schreef op 27 mei 2011 @ 09:11:

Jullie halen niet het beste in elkaar naar boven. Schei er mee uit. Stort je niet opnieuw in een relatie met je ex, want dat gaat geheid opnieuw fout. Je kán ook zonder man door het leven, wist je dat?You said it right EvyBlissy! Denk dat de OP gewoon geen zin heeft om alleen te zijn......
ik heb je verhaal gelezen en het eerste wat er bij me op komt over je (ex)vriend is : wat gij niet wilt dat u geschied...........
Sorry maar als je echt van iemand houdt of hebt gehouden dan flik je het niet om de volgende dag met een ander in bed te liggen. Het heeft te maken met een wederzijds respect.

Bovendien zou je dan ook nooit zijn pijn 'ellendig gezeik' noemen. Niet als hij het fout heeft en al helemaal niet als hij helemaal gelijk heeft.

Volgens mij haal je 'houden van' en 'leuk vinden' erg door elkaar.
.
ok das wel heel letterlijk, eerst uitmaken voordat je een ander n**kt...binnen 24 uur en dan met hangende pootjes terug...Je bent nog steeds vreemdgegaan imo...

Sorry en ik moest wel ff lachen om het zinnetje:

3 maanden geleden is het uitgegaan met mijn vriend van 2 jaar

Hoop echt dat hij iets ouder is...

Echt een raar verhaal, jij gaat met een ander naar bed en hij wil dat ook, zodat jullie quitte staan? Of het dan minder pijn zou doen. Voor mij heb je hem nog steeds bedrogen. Het was gewoon "ff" uit zodat jij je uitstapje kon vergoeilijken.
Dit verhaal is raar... Ik zou zo'n man niet willen. Je moet je afvragen of hij wel heel veel beter is dan de man die je hiervoor had. Misschien dat je eerst van jezelf moet leren houden voordat je echt van een ander kan houden.

Mijn advies zou dezelfde zijn: wees eerst gelukkig alleen, dan kan je heel gelukkig samen worden!
Volg je hart. Dat klopt.
Ach, die ene man viel tegen en daarom maar terug naar je ex die vervolgens een zelfde niet zo nette manier aandraagt om verder te gaan

Jullie verdienen elkaar
Ik heb meer begrip voor je ex. Hij kan geen kant op met zijn gevoelens. Je doet hem pijn.
Bah mijn exvriend dacht precies hetzelfde als jij. Werd echt een spelletje van aan/uitmaken, na de derde keer (hoe ik het zo ver heb laten komen?) heb ik er zelf een einde aan gemaakt. Ex biechte op het (onveilig zelfs) met een ander te hebben gedaan in de 2 weken dat het uit was, had nog met wat meiden gezoend. Nou sorry hoor maar ik ben geen deurmat, en toen hij dat vertelde heb ik hem ook gewoon de deur gewezen. Of het nu officieel uit is of niet, ben je nou helemaal besodemieterd. Dat is gewoon 'legaal' vreemdgaan zoiets vind ik. Het even uitmaken en je ding doen, en dan teruggaan naar je vriendin want die heeft toch nog wel gevoelens voor je. Alleen in jouw situatie omgekeerd. Hoe had jij het gevonden als hij dit deed?

En zijn standpunt is minstens even kinderachtig. Ik kan hier slecht tegen merk ik al
Jullie moeten helemaal niets meer met elkaar beginnen als het op deze manier gaat. Dat wordt nooit meer iets. Waarom? Omdat jullie allebei wel hele rare standpunten hebben op het gebied van relaties. Jouw neukertje beviel je niet meer, dus ga je terug naar je ex, die vervolgens wraak wil door er een scharrel bij te halen.

Volslagen idioot.
Hopelijk zegt het feit dat je niet meer reageert, dat je tenminste aan het nadenken bent over je eigen gedrag....

Echt idioot dat je denkt dat je zijn mening en gevoelens als gezeik kunt bestempelen, je eigen gedrag goed probeert te praten en denkt dat jullie samen nog verder kunnen...

Kan me ook goed indenken dat hij jou pijn wil doen, de manier waarop is echter even kinderachtig als jouw hele gedrag
Je vriend zegt dit uit onmacht omdat jij zijn "ellendige gesprek" niet schijnt te begrijpen.

Je bent over zijn gevoelens heen gewalst, wat een laag excuus "'t was toch uit".

Je vriend is geen robot waar jij de knoppen maar van aan en uit denkt te kunnen zetten.

Het zal de "relatie" niet bevorderen als hij dit echt meent wat hij wil gaan doen, maar begrijpen doe ik hem wel.

Je gaat zo niet met mensen om meid, want kijk maar wat 't idee alleen al met jou doet.

Laat staan wat hij voelde toen jij wel echt met een ander lag te vozen.

Wie de bal kaatst..
Hmm... een lekker begin van een nieuwe start!

Sorry hoor, maar ik vind het van beide kanten raar.. weet ook niet zo goed wat ik moet adviseren.
Nou ja zeg, hij moet niet met een scharrel naar bed gaan omdat het dan '1-1' is. Maar omdat hij daar behoefte aan heeft.

Als hij dat niet heeft, dan moet hij het ook niet doen.

Prosituee? Sorry hoor!

Natuurlijk doet het veel pijn dat jij meteen met een ander bent geweest en daar kan hij boos en verdrietig om worden. Ik denk dat dit nog lastig word voor een relatie want hij zal het je altijd kwalijk nemen als hij dus niet met iemand anders scharrelt.

Daarbij wil ik niet oordelen hoe jij er mee omgaat, maar in mijn ogen is het erg harteloos en egoistisch (dus eigenlijk oordeel ik wel sorry daarvoor).
Love my life!
.
Je hebt hem WEL bedrogen!

Het is nog niet eens 1 dag uit en je ligt al te neuken met een ander.

Ik vind zijn eis wel redelijk, dat hij ook 1 keer met een scharrel het bed mag delen. En als je van hem houdt, echt van hem houdt, dan "gun" je hem dat ook.
Als jij zijn reactie op jouw gedrag gezeik vindt, zegt dat ook wat over jou.

Ik krijg het gevoel dat jouw vriend vervolgens zo extreem reageerde omdat hij ontzettend gekwetst was door wat hij net van jou hoorde. Hij had zich misschien ingesteld op een vezoening en kreeg nu rauw op z'n dak dat er bij jou dus al een tijd een ander in het hoofd speelde.

Dus ja, ik vind het raar. Of beter gezegd, ik vind jou raar.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven