Help

27-05-2011 08:35 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet het even niet meer. Heb voor mijn leeftijd eigenlijk al een enorm lange relatie. Ben 25 jaar en samen met mijn vriendin voor 11 jaar.

Maar ik weet het allemaal niet meer zo goed. Soms heb ik het gevoel dat ik gewoon weer echt even vrij wil zijn. Op dit moment hebben we echt ook ons eigen leven, doen veel samen maar ook veel apart. Maar heb soms zo erg het idee dat ik gewoon helemaal mijn eigen gang zou moeten gaan....

En ja misschien is dat ook wel heel suf gewoon het gevoel dat je misschien eens wat andere mensen wil ontdekken. Het verliefde gevoel te missen. Het een keer daten met een vrouw die je nog niet kent etc.

Maarja, elk weldenkend mens weet ook dat het wel erg idioot is om een relatie, waar je zoveel hebt meegemaakt en gedaan, weg te gooien voor dit soort gevoelens......
Ik weet niet of dat idioot is. Denk juist van niet. Je gevoelens zijn heel begrijpelijk en ik denk dat iedereen die in jouw situatie zou hebben.

Ik las laatst het verhaal van een stel dat al jong samen was en wel uit elkaar is gegaan om elkaar de kans te geven zichzelf en anderen beter te leren kennen. Ze zijn na een paar jaar toch weer samen gekomen. Daar is natuurlijk geen garantie op. Er is wel een garantie dat je gevoelens en nieuwsgierigheid anders zullen blijven knagen vrees ik.

Kun je er met je vriendin over praten en hoe staat zij hier in?
.
Tsja,...........dat gras hè,............dat lijkt zo groen.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Je was 14 toen jullie wat met elkaar kregen? Pfoe, wat jong!

Lijkt me niet meer dan normaal dat je op een gegeven moment toch het gevoel krijgt wat te hebben gemist. Misschien eens een 'break' nemen om na te denken en te ervaren hoe het is alleen te zijn?
Ik weet eigenlijk niet hoe mijn vriendin hierin staat. Overigens denk ik niet dat ik een leukere relatie krijg, die wil ik ook helemaal niet. Dus het punt van het gras lijkt me eigenlijk alleen relevant als je een andere relatie o.i.d. wil.
"het gevoel dat je misschien eens wat andere mensen wil ontdekken. Het verliefde gevoel te missen. Het een keer daten met een vrouw die je nog niet kent etc."

Ik doelde op deze woorden van je TO.......je hoort mij nergens zeggen dat ik denk dat jij een andere relatie wil.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Herkenbaar. Man en ik zijn samen vanaf dat ik 16 was en ik had dit rond mijn 22e. Mijn man , toen vriend, begreep mijn gevoel en heeft me gezegd dat als ik echt wat wilde uitproberen dat hij mij dat gunde. Onze relatie was prima maar ik had het gevoel wat te missen.

Uiteindelijk ben ik nooit met iemand anders naar bed geweest maar het gevoel dat het mocht gaf me veel vrijheid. Ik heb een paar keer gezoend em dat was genoeg. Hij weet dat uiteraard ook.

Inmiddels zijn we een flink aantal jaar verder en getrouwd met gezin en ik heb de behoefte helemaal niet meer.

Wat omze relatie gered heeft is dat mijn man mij zo vrij liet anders waren we nu zeker niet meer samen.
Het lijkt me niet onbelangrijk om hier met je vriendin over te praten. Het kan bijna niet anders of deze gevoelens moeten haar ook wel eens bekruipen.

Praat erover, hoe moeilijk het misschien is, want het is nooit goed om essentiele dingen (en dat is dit!) voor elkaar te verzwijgen. Dan ga je langs elkaar heen leven.

Dat je denkt nooit een betere relatie te zullen krijgen ligt voor de hand, je kent immers niks anders. Maar toch steekt die twijfel de kop op he? Logisch. Je hoeft ook geen break in te lassen met het idee dat je beter kunt krijgen, maar het lijkt me wel belangrijk om jezelf en de rest van de wereld beter te leren kennen.
.
Frederik, wat ontzettend liefdevol van jouw man!
Dit is trouwens geen simpel gevalletje van groener gras...
.
Ja, bijzonder liefdevol en ook heeeel verstandig van de man van F. Was hij een stukje ouder dan jij dat hij zo volwassen reageerde? En misschien kun jij TO vertellen hoe je het ter sprake hebt kunnen brengen?
.
Mijn man en ik schelen drie jaar maar op die leeftijd kunnen dat cruciale jaren zijn. Hij is niet jaloers aangelegd en kon mijn twijfel los zien van mijn gevoel voor hem.

Ik heb hem op een gegeven moment gewoon gezegd dat ik hem leuk vond maar niet mijn hele leven bij hem kon blijven zonder ooit een ervaring met een ander te hebben. Had het gevoel dat ik iets miste. Hij had dat zelf dus niet maar begreep mij wel. Alleen al dat gevoel gaf mij een opluchting. Dat als ik echt zou willen dat het kon. Dat was uiteindelijk voor mij genoeg.

Ik denk wel dat je eerlijk moet zijn want als je vriendin dit niet weet mist ze iets essentieels over jou!
Ook goed van jou, dat je het tegen hem gezegd hebt. Kijk, op die manier bouw je aan een goede en stevige relatie. Goed voorbeeld voor TO.
.
Maar die eerste date met een nieuwe vrouw, is misschien voor een paar weken spannend. Maar daarna word het ook gewoner.

Ik kan wel begrijpen dat je die nieuwsgierigheid en verlangen hebt hoor!

Ik denk als jij nu een goede relatie hebt, maar het ontbreekt aan spanning. Dan is het meer de vraag: Hoe hou ik mijn relatie spannend en uitdagend?
Love my life!
Ik begrijp je heel goed hoor, maar ik vind het best moeilijk om je een goed advies te geven. Tuurlijk, jullie hebben een lange relatie samen en veel meegemaakt. Maar stel dat je dat gevoel blijft houden en jullie zijn bijvoorbeeld 10 jaar verder en hebben kinderen. Het lijkt me goed om het nu bespreekbaar te maken met je vriendin.
Moeilijk, je gaat een goede relatie ook niet zomaar opgeven maar tegelijkertijd vind ik het soms weleens jammer dat jongeren al zo snel gesettled zijn, op jonge leeftijd al een serieuze relatie, samenwonen etc, denk dat het beter is om beetje rond te kijken en "vergelijkingsmateriaal" te hebben voordat je iets vastigers krijgt, maar ja sommigen lopen al op vrij jonge leeftijd al tegen een grote liefde aan. Tsja moeilijk, in ieder geval bespreekbaar maken met je vriendin hoe lastig ook.
Verwarrend, denk je dat je het voor elkaar gaat krijgen om er met je vriendin over te praten?
.
Hoi, dank allemaal voor jullie reacties. Ik heb inderdaad ook wel het gevoel dat ik met haar moet praten. Ik moet wel zeggen dat ik nog wat moed nodig heb!

Moet wel zeggen dat ik soms zo graag gewoon even helemaal vrij zou willen zijn. Gewoon doen wat ik leuk vind. Lekker reizen in mn eentje. Nieuwe mensen leren kennen etc.....

Ik begrijp echter wel dat iedereen mij ook gek vind. Ik he zo'n beetje de perfecte vriendin die NOOIT aan mij twijfelt. Zelfs dat vind ik ook wel vervelend. Ik hoop soms zelfs dat ze zegt dat ze er geen zin meer heeft. Maar wat ze vaak zegt is dat ze totaal niet kan voorstellen dat ze niet meer samen met mij is. Dat is soms wat verstikkend.......
Weet je waar ik zo bang voor ben? Dat ik nu zeg dat ik niet verder wil en ik de aankomende 2 jaar echt wel wat ga "inhalen" etc, waardoor dat echt wel een leuke tijd gaat worden. Maar daarna? Geef ik de liefde van mijn leven niet op? Ik ga haar zo veel pijn doen dat verdient ze echt helemaal niet.

Maarja, ik wil gewoon nog een tijdje een ander leven. Ik wil niet samenwonen etc.

Ik ben waarschijnlijk gewoon van de nieuwe generatie die nergens genoegen meeneemt. Vroeger bleef je gewoon bij elkaar en had je dit soort gedachten niet, maar ik heb ze nu wel!
Verwarrend ik vind je helemaal niet gek, ik begrijp je juist heel erg goed. Toch maar moed verzamelen hoor, ik snap dat het moeilijk is en je haar geen pijn wil doen maar als je nu al niet meer open en eerlijk tegen elkaar kunt zijn leg je een hele slechte basis voor je relatie. Dat ga je jezelf niet vergeven en zij jou ook niet. Ken je die van de zachte heelmeesters? Is echt waar. Zij heeft ook recht op een eerlijke vriend, of niet dan?
.
Waarom open je telkens een nieuw topic? Het gaat toch over hetzelfde onderwerp?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven