hoe vaak douchen/badderen?

27-05-2011 11:11 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
even een vraagje, onze kinderen zijn vanaf jongs af aan (zijn nu 7 en 9) gewend om met een van ons mee te gaan douchen, of af en toe gaan ze in bad. Nu ze wat groter worden en het allemaal niet meer zo goed past, douchen ze vaak met zijn tweetjes of alleen, net hoe het uitkomt. In ieder geval, gaan ze elke dag, net als ons in de douche. Ik vind dat normaal, maar kom er steeds meer achter dat dit lang niet bij iedereen zo is. Zonder waardeoordeel te hebben, ben ik gewoon benieuwd, wat bij iedereen de gewoonte is.

Ik hoor vaak bij anderen vaste bad of douchedagen, en dat vind ik dan weer bijzonder. Ik vind het wel zo lekker, dat ze lekker fris en gewassen hun bedjes induiken, en met een washandje heb ik dat gevoel toch een stuk minder
Mijn zoon durft niet onder de douche. Het is vanaf het begin al een strijd geweest, meneer gaat het liefst ook niet in bad, maar als hij er eenmaal zit kan hij uren spelen.

Hij heeft ook een probleemhuid, snel eczeem enzo, dus zeker als baby hebben we hem niet te vaak gebadderd.

Nu doen we hem ongeveer om de dag in bad, en zowieso elke dag sochtends en savonds wassen met een washandje.
meestal elke dag wel. Ik heb geen vaste dagen oid. Ik kijk hoe zwart te zijn van het buiten spelen en wat ze verder die dag gedaan hebben (gymen,feestje gehad noem maar op) . Bij een lekker hangdag thuis wil ik nog wel eens overslaan maar dat is sporadisch
Puck
Minimaal elke dag, maar ik hoor jouw verhalen ook wel eens, hoor! Douchen 2 keer per week. Ik kan me er niets bij voorstellen. Soms doe ik haar 2 keer per dag onder de douche! Heerlijk, toch?
Volg je hart. Dat klopt.
Elke dag natuurlijk!
In principe elke dag, tenzij hij zwemles heeft gehad. Die jongen is 's avonds vaak zo zwart dat ik hem echt niet zo zijn bed in gooi. Haren wassen met shampoo doe ik dan wel maar 2-3 keer in de week.
Ik zelf elke dag, de kinderen (de zandbakleeftijd ver voorbij) om de dag. Maar als ze vaker willen, doen ze maar. Ze kunnen het zelf.
zoonlief (10mnd)

in bad: 1x pw

onder de douche: 1x pw

in zwembad: 1x pw

de andere dag krijgt hij een natte washand over zich heen.

ikzelf douche ook om de dag, vaker trekt mijn huid niet.
quote:lilalinda schreef op 27 mei 2011 @ 11:21:

Ik zelf elke dag, de kinderen (de zandbakleeftijd ver voorbij) om de dag. Maar als ze vaker willen, doen ze maar. Ze kunnen het zelf.Oh ja, zwemmen, had ik niet meegerekend
Sowieso elke ochtend (Hij is 8) Dan is hij beter te pruimen omdat de douche hem lief heeft wakker gemaakt.

Als hij vies is s'avonds ook.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Als ik mijn kinderen (3 en 1) elke dag in bad/onder de douche stop houden ze geen huid meer over. Dat is echt geen optie. Wel worden ze elke dag met een washand gewassen, dus vies zijn ze echt niet. Ze gaan meestal één keer per week samen in bad omdat ze dat zo leuk vinden en daarnaast gaan ze 2 a 3 keer in de week mee onder de douche. Vaak is dat na een kindetdagverblijfdag, dan zijn ze echt vies!
Elke dag in bad is niet echt aan te raden voor de huid, dus niet vaker dan nodig is zou ik zeggen.

Wij gingen vroeger alleen op zaterdag in bad, of als we écht van top tot teen zwart waren.
Wij douchen iedere dag en dochter van 1,5 gaat iedere dag in bad. Die heeft de zandbakleeftijd dus.
Het is trouwens voor niemand goed om elke dag te douchen. Ook voor mij niet, maar zonder douche word ik niet wakker.
Dochter (2) gaat drie keer per week, behalve als ze zich erg vies heeft gemaakt, dan gaat ze een keer extra. Ze heeft een gevoelig huidje en iedere dag badderen/douchen durf ik niet aan. Ga zelf trouwens om de dag, die huid heeft ze van mij.
Het hangt er heel erg vanaf wat ze gedaan hebben. In de lente/zomer staan ze vaak elke dag onder de douche omdat ze dan zwart zijn. Kan eigenlijk niet vanwege gevoelige huidjes, maar ik wil geen vieze kinderen in bed. In de winter gaan ze minder, dan zijn ze gewoon minder vies. En stinken doen ze nooit, behalve 's ochtends uit hun straatje, maar daar hebben we een tandenborstel voor.
Haren wassen doe ik sowieso maar 1 of 2x per week in verband met aanhoudende luizenplaag op school en bso.
ok, bij huidproblemen snap ik het helemaal hoor. Leuk om te horen wat ieders gewoontes is. Inderdaad, als ze hebben gegymd/gesport/gezwommen hoeven ze van mij ook niet meer.

Maar ik kwam er op, omdat gisteren een vriendinnetje met jongste had gespeeld. Vriendinnetje helemaal onder de stempels. Ik zeg tegen de moeder,sorry, had het niet in de gaten, ze zit helemaal onder de stempels. Moeder even nadenken, oh, dat is niet erg, het is toch donderdag, gaat ze toch in bad...tja, en toen was ik ff verbaasd.

Wijzelf douchen elke dag, vind het gewoon frisser, vooral in de zomer, zweet etc...

en met een pyamadag willen we het ook wel eens overslaan hoor
Ons dochtertje van 9 mnd gaat 3x per week in bad. Net na de geboorte al mee begonnen, omdat haar huidje helemaal droog was. Toen deden we het om de dag. Vanaf dat ik ben gaan werken dus 3x en natuurlijk de overige avonden/ochtenden wel een washandje. Ik zelf douchte trouwens ook elke dag voor haar geboorte, maar ik heb er nu gewoon geen tijd meer voor 's ochtend. Dus ik douche nu ongeveer 5x per week. Toch beter voor mn huid en haar, want ik was elke keer mn haar.

Wij gingen vroeger als kind trouwens op woensdag en zatetdag in bad. Maar dat was toen volgens mij hartstikke normaal.
ja, klopt ik ging vroeger ook altijd alleen op zaterdag, liefst ook nog in het water van de voorganger! als ik daar nu aan denk, maar ja, dat was toen gewoon zo...
Toen zoon echt nog een kleine baby was ging hij zo'n twee keer per week. Ivm een gevoelig huidje en echt vies werd ie toen nog niet. Nu is ie anderhalf (zandbakleeftijd idd ) en gaat ie in ieder geval een keer, maar soms ook twee keer per dag. Onder de douche vindt ie eng.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Mijn dochter van (bijna) 5 gaat iedere dag onder de douche. Moet ook wel want ze zit bijna iedere dag in de zandbak. Ook houdt ze van tekenen en dan vooral op zichzelf.

Ze heeft ook een heel droog huidje maar daar heb ik een goede crème voor. Ik vind het gewoon frisser om iedere dag te douchen.
Dochter 7 gaat om de dag, dit omdat ze met mij moet douchen, wij hebben hier een boiler en daar kun je niet 3 x achter elkaar van douchen, en ik wil ook wel eens alleen. vandaar om de dag.
dochter van bijna 4 gaat bijna elke dag in bad. Meestal als ik aan het douchen ben, zit zij nog in zo'n klein badje te spelen, maar soms is ze 's avonds zo intens smerig dat ze dan ook even onder de douche gaat. Dan hoeft ze van mij de volgende ochtend niet meer in bad. En soms slaan we ook weer eens een dagje over, als ze er écht geen zin in heeft (en niet al te smerig is). ALs baby ging ze minder vaak in bad, ik denk om de 2-3 dagen, en dan wel dagelijks met het washandje wassen.
wow wat vaak allemaal...zoon denk ik 1-2 keer in de week in bad/douche...hij is net 1...ons is juist verteld dat vaker niet goed is (aanleg voor eczeem..heeft (nog) geen eczeem) zijn snoet wassen we uiteraard na iedere maaltijd (das vaak ook wel nodig) Als hij flink heeft gepoept (meestal is het een mooi droog drolletje) dan gaat ie vaak ook even een keertje extra in bad/douche, omdat we dat dan niet schoon krijgen met washand/doekjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven