Wat moet ik nou??

28-05-2011 00:33 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, in feb-maart had ik een TO dat mijn vriend mijn (toenmalige) vriendin belde en smste. (relatie van 17 jaar en 3 kleine kids)Nu zijn we 4 maanden verder,ik 12 kilo lichter,op van de stress. Hij is verliefd op haar en ik heb geen contact meer met haar dus van haar kant geen idee,alleen hij wilt niet weg. Ik kan nergens heen met mijn 3 kids,ben over maand mijn baan kwijt en het huis wil hij ook niet verkopen. Hij wil bij mij blijven voor de kinderen maar ondertussen gewoon zijn eigen gang gaan. Ik ben het zoooo beu,het maakt mij knettergek!Ik herken mezelf niet meer,wil rust in mijn leven en voor de kinderen,maar ik kan alleen maar ruzie maken.Mijn gevoel voor hem wat ik nog over had is ook totaal weg en hij zegt keihard tegen me dat hij van haar houdt en niet meer van mij en dat ze gaan samenwonen maar pas wanneer zij er klaar voor is.Ze bellen elkaar tig keer op een dag en wij kunnen totaal niet meer communiceren.En ondertussen wil hij niks,niks tekenen(samenlevingscontract opzeggen,bankzaken regelen etc) pas wanneer hij het beslist.....hij maakt mij helemaal kapot ik heb zelfs aan de Tranxene gezeten en liep als een zombie in de rondte.Nu ben ik van de pillen af maar rook weer na 7 jaar(zwak zwak) maar ik moet op de een of andere manier mijn stress kwijtraken..HELP wat moet ik nou???Crisis met mijn ouders waar ik totaal geen zin in heb en allemaal lieve vriendinnen die zelf ook hun leven totaal niet echt op de rit hebben....wat een puinhoop!
oh wat erg

dikke

maar jij hoeft toch niet lijdzaam af te gaan wachten?

Kun je niet zelf de touwtjes in handen nemen?

Zijn jullie getrouwd?

Misschien een het juridisch loket bellen (gratis) om te informeren wat jouw eerste stap zou kunnen zijn?

Wat een nachtmerrie zeg!

Ik weet even niet zoveel te zeggen maar wilde toch even reageren omdat ik het vorige topic nog herinner.

Maar heb je al rechtshulp gezocht?

Hij walst compleet over je heen en dit kun je niet alleen aan,

Nogmaals
Wát een AARS zeg!

Ik denk niet dat je rust zult krijgen tot die eikel uit je (alledaagse) leven is. Zoek ergens hulp.. Kun je praten met je huisarts? Misschien kun je rechtsbijstand vragen?

En ik vind het helemáál niet zwak van je dat je weer bent gaan roken. Het is zonde, maar de zoektocht naar íets stressverlagends kan ik me voorstellen.
Getverderrie zeg

Kan je niet zelf vertrekken?
Even een idee wat je al zou kunnen doen:

Een samenlevingscontract wordt automatisch beeindigd als jullie niet meer staan ingeschreven op hetzelfde adres.

Als je een en/of rekening hebt kun je die eenzijdig opzeggen. Hoeft hij niet voor te tekenen.

Alleen is dit nu niet handig om te doen als alle rekeningen en hypotheek eraf worden geschreven,

Je kunt wel alvast een aparte rekening openen op je eigen naam.

Ben je al ingeschreven bij een woningcoperatie?

En zie onderstaande over de verkoop van het huis alsex niet mee wil werken.

Vervangende toestemming

Je kunt proberen je ex tot medewerking te dwingen via een juridische procedure. Je vraagt de rechter dan om vervangende toestemming voor de verkoop van het huis (de benodigde toestemming van je ex kan dan worden vervangen door de toestemming van de rechter). Voor deze procedure heb je een advocaat nodig. Als de rechter je verzoek toewijst, heb je geen toestemming meer nodig van je ex. Je kunt dan zelf met de verkoop van het huis aan de slag.

Je bent echt niet machteloos!
Je kan trouwens ook in je eentje een scheiding in gang zetten. In dit geval zal de rechter beslissen dat er (ook als je man niet wil tekenen) sprake is van een duurzame ontwrichting omdat jij niet verder wil op deze manier.

Dat geldt in elk geval voor een huwelijk. Lijkt me dat het dan ook opgaat voor een samenlevingscontract, toch?
ga naar de rechter en vraag om een voorlopige voorziening waarin je hem uit huis zet.

Verder stoppen met roken
Jee Meds je hebt gelijk hoor, maar stoppen met roken heeft toch meer kans als je in rustiger vaarwater zit.
Neem een advocaat en vraag per direct om voorlopige voorzieningen, waarin jij met de kinderen in het huis mag blijven en hij er uit moet. Hoe het later verder moet met het huis is dan van later zorg.

Er zal dan ook een voorlopige omgangsregeling met de kinderen en hun vader worden afgesproken. Werk daar aan mee.
O, enne het moet echt wel heel duidelijk zijn dat dit over is. Hij wil met je verder zegt ie? Dat pik je hopelijk niet. Hup eruit met die vent en die sigaret en op zoek naar een nieuwe baan. Jij kan het prima af zonder die zak hooi
Ga eens naar maatschappelijk werk. Als het goed is weten zij welke wegen te bewandelen. En naar het juridisch loket.

Dit is een onhoudbare situatie! Sterkte!
Wat een afschuwelijke situatie en wat een ongelofelijke l*l. Ik hoop dat je goed juridisch advies kan krijjgen.

Over het roken wil ik je nog wel iets meegeven: roken ontspant niet. Integendeel: de nicotine roept een stressreactie op in je lichaam. Dat je denkt dat het ontspant, komt doordat een peuk ook onthoudingsverschijnselen wegneemt. Je voelt je dus wel heel even beter door roken, maar dat is alleen omdat je daarvoor een sigaret gerookt hebt die uitgewerkt is.

Jammer dat je die eerste genomen hebt want toen had je geen afkick, en was het helemaal een illusie dat roken je zou helpen. Misschien kan dit je motiveren om weer te stoppen. Je hebt niks aan roken, het medicijn is de kwaal.

(vrij naar Allen Carr...)

Heel veel sterkte met alles !
.
Vreselijk om mee te moeten maken, wil je daarom ook sterkte toewensen!

Je bent sterker als dat je nu ws denkt.

Maak er werk van, en zet die l.l eruit.

Het vreet energie en die kun je beter voor jezelf en je kinderen gebruiken.
Jeetje wat erg zeg..

Schrijf je in bij de woningbouw en ga achter werk aan,deze zaken daar heb je hem niet voor nodig.

Hij wil bij jou blijven voor de kinderen?

Eerlijk gezegd geloof ik daar geen reet van,hij wil bij je blijven voor het geval het gras bij die vriendin toch niet zo groen is.

Hij is nog een grote lafaard ook dus.

Hoe het verder met een samenlevingscontract en een koophuis zit weet ik niet maar er is vast wel iemand hier die daar iets meer van weet.

Die vriendin is heeft die zelf ook nog een relatie?
quote:meds schreef op 28 mei 2011 @ 02:05:

ga naar de rechter en vraag om een voorlopige voorziening waarin je hem uit huis zet.

Als dit een mogelijkheid is zou ik deze doen.

Heb er geen woorden voor hoe hij jou voor het blok zet en ondertussen zijn eigen ding doet, ongelofelijk.

Laat hem opzouten en zorg dat jij in het huis kan blijven.

Wens je heel veel sterkte!
Je ex is dan weliswaar heel fout bezig, maar dat lukt hem alleen maar omdat jij in de slachtofferrol bent gekropen en daarin lijdzaam zit af te wachten wat zijn volgende stap gaat zijn.

Je bent geen slachtoffer, je laat jezelf een slachtoffer maken. Dat klinkt misschien hard, maar als jij je dit realiseert dus zul je ook inzien dat je dit dus zelf op kunt lossen door initiatief te nemen. Laat hem zien dat je niet over je heen laat lopen en neem de regie over je eigen leven terug.

Ga naar maaschappelijk werk zodat zij je kunnen helpen overzicht te krijgen en een stappenplan te maken. Ga naar het JL zodat je weet wat je juridisch moet gaan ondernemen. En ga op zoek naar een nieuwe baan. Alles bij elkaar lijkt het vast heel veel, maar als je de juiste stappen zet en even goed doorpakt, dan heb je binnen geen tijd je leven weer op de rit.

Sterkte!
Wat naar dit!

Als jij met drie kinderen moet verhuizen heb je bij je gemeente vaak wel recht op een urgentieverklaring. Dan krijg je binnen 3 maanden vaak een huis toegewezen of moet je zelf reageren op de huurwoningen in jouw gemeente binnen 3 maanden.

Voor deze urgentieverklaring heb je wel een woonconvenant nodig, die je laat opstellen bij de advocaat. Daarvoor is de handtekening nodig van de vader van de kinderen en zal instaan dat de kinderen het grootste deel van de week bij jou wonen.

Betreft werk/ inkomen: als je WW niet volstaat of je loon is iet toereikend, heb je recht om diverse aanvullingen: huurtoeslag, kindgebonden budget, etc.

Heb je nog wel gtesprekken met je ex? Geef je ook bij hem aan dat je het niet aankan om in hetzelfde huis te blijven? En denk je dat hij er open voor staat om jou te laten gaan met de kinderen of zelf te gaan? Staat hij nog open voor gesprek als je aangeeft dat je hem verder veel geluk wenst in zijn nieuwe relatie (jij wil hem inmiddels ook niet meer schreef je)...?

Misschien wil hij dan wel meewerken aan jouw voorkeur voor een gescheiden huishouden?

Heel veel sterkte!
Only dead fish go with the flow
Samenlevingscontract is beëindigd zodra het doormidden gescheurd wordt zei mijn notaris destijds.

Je kunt heel veel zonder hem regelen, ga informeren en wacht niet totdat hij en z'n nieuwe liefje er aan toe zijn...!

veel sterkte en oortjes stijf!!
Ja, je zegt het goed nummerzoveel.
quote:chianti1280 schreef op 28 mei 2011 @ 09:08:

en oortjes stijf!!Wat betekent deze uitdrukking..?
Dank voor jullie steun en advies!

We zijn niet getrouwd dus over het samenlevingscontract maak ik me geen zorgen. Maandag ga ik gelijk naar een advocaat want een mediator heeft toch geen zin....en mijn bankzaken regelen.

En die sigaret gaat er echt heel gauw uit!!

Na maandag post ik verder!
Je weet waar die vriendin woont toch? Dan zou ik zn toilettasje inpakken en 1 schone onderbroek, bij haar afleveren. Ander slot op de voordeur en een berichtje dat je zn inboedel bij 'haar' hebt afgeleverd.

Kom op zeg! Je gaat toch niet serieus toe zitten kijken hoe zij verliefd zijn, zonder dat je er dagelijks mee geconfronteerd wordt door zn telefoongesprekken en ongetwijfeld vage glimlach tijdens het sms-en is het al moeilijk genoeg voor je.

Sterkte!
Wat een rotsituatie en wat een eikel zeg, die ex van je!

Kom uit je slachtofferrol en neem het heft in eigen hand. Hij er uit of jij er uit, wat maar het makkelijkst is. Dus inderdaad naar een advocaat om de mogelijkheden te bespreken en dan actie ondernemen. Dit vreet aan je. En het vreet dubbel zo hard aan je als je geen actie onderneemt. Iets aan de situatie doen geeft ook weer nieuwe energie en strijdkracht. Zet hem op!!!
quote:brunus-36 schreef op 28 mei 2011 @ 00:33:

HELP wat moet ik nou???Crisis met mijn ouders waar ik totaal geen zin in heb en allemaal lieve vriendinnen die zelf ook hun leven totaal niet echt op de rit hebben....wat een puinhoop!

Het is al eerder aangegeven, een advocaat in de arm nemen.

Kijken wat je kansen zijn.

Sterkte met de situatie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven