Gezondheid alle pijlers

bloed ontlasting

28-05-2011 17:41 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat betekent bloed in de ontlasting? hebben meer mensen dit gehad?
dat betekent maandag naar de huisarts
Aambei! En dit hebben veel mensen ja
Het kan van alles zijn, ik zou er maandag mee naar de huiarts gaan.
Is het vers of oud bloed?
Als het helderrood is en het zit op het wc-papier bij het afvegen, zou het inderdaad een aambei kunnen zijn.

Maar sowieso zou ik hier zeker mee naar de huisarts gaan..
Heb je gisteren bietjes gegeten?

(Serieuze vraag! Je zal niet de eerste zijn die daardoor bloed denkt te zien).

Maar anders maandag naar de dokter. Of als het echt ontzettend bloed, de huisartspost vragen wat je moet doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het kan vanalles zijn, van darmontsteking tot aambei. Naar de dokter!

Vers bloed wil overigens niet meteen zeggen aambei dus onschuldig, er zijn ook andere (minder onschuldige) aandoeningen die voor vers bloed bij de ontlasting kunnen zorgen.
Het kan zijn dat je aambeien hebt, of een schuutje in je anus...

niet dat ik je bang wil maken, maar het kan ook zijn dat er iets goed mis in je darmen(tumor bijv.)

dus idd dat betekend maandag ff naar de huis arts voor te laten controleren...

succes maandag
Don\'t dream your life, but live your dreams
Deze ene zin geeft te weinig informatie om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Ik snap ook nooit zo goed dat mensen dit soort vragen hier neerzetten. Zoveel "diagnoses", zoveel aannames, ik zou er bloednerveus van worden.

Als je wil weten wat het zou kunnen zijn of maak je je ongerust, bel dan de HAP. Zij zullen je uitgebreid bevragen en je advies geven. (of laten komen als dat nodig is)

Sterkte,

Groetjes,

NannieB (werkt op de HAP)
Ik heb dit wel vaker, ongeveer een maand geleden was de eerste keer.

Toevallig heb ik vandaag wel rode bieten gehad.

Ik durf er niet mee naar de dokter te gaan want ik denk ook, zolang ik verder nergens last van heb en het gaat ook vanzelf wel over.
Zo ben ik erachter gekomen dat ik crohn heb. En ja, dat bloed was ook helderrood. Dat hoeft bij jou niet zo te zijn, maar blijf hier niet mee rondlopen. Naar de huisarts. Ben je onlangs in Duitsland geweest en heb je daar komkommer gegeten?
Ik vind hier dingen van.
Nee ik ben niet in Duitsland geweest en geen komkommers gegeten.

Het is soms helderrood en soms donker.
Dat vind ik altijd zo ontzettend stom he, "ik durf niet naar de dokter". Waar zit die vent er dan voor? Denk je nu echt dat die man nog nooit een blote kont gezien heeft? Of dat je de enige bent met bloed bij de ontlasting?

En zolang je verder nergens last hebt hoeft er niks aan de hand te zijn, maar het kan wel.

En blijkbaar maak je je zorgen, anders post je hier niet. Dus niet zeiken en naar de huisarts.

Overigens heb ik het ook wel eens, beetje een aambei ofzo denk ik dan. Maar ik maak me er geen zorgen om
668, the neighbour of the Beast
Aambei

darmontsteking

darmperforatie

Tumoren

gescheurde kringspier

anusfissuur

darmbloeding

naar achtergeveegd menstruatiebloed

Endometriose

Colitis ulcerosa

Met andere woorden.. Weten wij veel .. Ga naar de huisarts..

Overigens is het vaak onschuldig. Maar dat is dus niet vanaf hier te beoordelen...
Hoe ontstaat aambei?

Ik maak me er niet heel druk om maar wist totaal niet wat het kon zijn, nu weet ik dus paar dingen.

thnx ;)
quote:Sabeltandcavia schreef op 28 mei 2011 @ 17:58:

Zo ben ik erachter gekomen dat ik crohn heb. En ja, dat bloed was ook helderrood. Dat hoeft bij jou niet zo te zijn, maar blijf hier niet mee rondlopen. Naar de huisarts. Ben je onlangs in Duitsland geweest en heb je daar komkommer gegeten?en hierom moet je niet meer googelen of op fora advies vragen en gewoon naar de huisarts gaan. De meest dramatische dingen komen (EHEC!?) hier en op google dan voorbij, terwijl je met 1 consult een geruststellend antwoord kan hebben.
Anusfissuur, dat klinkt echt gezellig

Bloem, als je het regelmatig hebt moet je gewoon naar de dokter, je bent heus niet de enige ter wereld met een anus.
quote:bloem55 schreef op 28 mei 2011 @ 18:05:

Hoe ontstaat aambei?

Ik maak me er niet heel druk om maar wist totaal niet wat het kon zijn, nu weet ik dus paar dingen.

thnx ;)

Soms van zelf.. Soms door heel veel druk op de "onderkant" ..

Het is een soort van uitgestulpt bloedvat. Kan dus ook bloeden..
quote:Marels schreef op 28 mei 2011 @ 18:07:

Anusfissuur, dat klinkt echt gezellig

Is ook heul gezellig .. Is zó pijnlijk dat een anaal toucher bij een fissuur niet mag vanwege trauma's ..
(Zijn er trouwens meer mensen die hun posts kunnen aanpassen zonder dat er onder komt te staan?!)
Als ik die lijst van jou zo zie.... Nooit gedacht dat je zoveel afwijkingen aan je kont kon hebben

En TO, ga je maandag al naar de dokter?

@Persephone; ik weet niet of ik dat kan, maar ik probeer het NU
ja iedereen volgens mij. Alleen als je een reden opgeeft komt er wat te staan.
Nee dus, bij mij staat het er wel.
Nee ik ga nog niet naar de dokter, heb een gevoel dat het niet zo erg is. Wanneer het echt erg gaat worden ga ik zeker naar de dokter.

Bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven