Stalken?

28-05-2011 18:51 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer vinden jullie iets stalken?
quote:laela schreef op 28 mei 2011 @ 21:15:

[...]

nummerzoveel en 12twister: Ik reageerde hierop.

Hij vertelde dat anderen hem daar eens van beschuldigd hadden dus.Precies. Waren dat 'anderen' in de zin van vrouwen ie zich gestalkt voelden of andere mensen die het gedrag van TO als stalking bestempelden?
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
quote:ano00 schreef op 28 mei 2011 @ 21:16:

[...]

Het waren andere dames.Dus je bent een nogal vasthoudend tiepje als je iemand leuk vindt?
quote:ano00 schreef op 28 mei 2011 @ 21:14:

[...]

Maar niet een of twee brieven versturen.

Nee, 1 brief niet. Dat weet jij ook wel als je er goed over nadenkt.

Twee brieven is niet nodig.

Vraag blijft: Waarom vraag je je dit af?
@anno00

Als die brieven volgen op eerdere ongewenste contacten, dan kan dat wel degelijk stalken zijn.

Sowieso is een brief geen goede manier om je interesse is iemand kenbaar te maken. Ik zou het heel vervelend een liefdesbrief thuis te krijgen, ongeacht de afzender. En als daar dan nog een volgende brief op volgt, nadat ik er niet op heb gereageerd, dan vind ik het echt heel erg vervelend worden. Bij de 3e brief zou ik naar het politiebureau staan voor een aangifte.
quote:ano00 schreef op 28 mei 2011 @ 21:14:

[...]

Maar niet een of twee brieven versturen.Waarom zou je een tweede brief willen geven/versturen als na 1 brief al blijkt dat iemand geen interesse heeft. Dan is de tweede brief ongewenst.
quote:Purty schreef op 28 mei 2011 @ 21:17:

[...]

Precies. Waren dat 'anderen' in de zin van vrouwen ie zich gestalkt voelden of andere mensen die het gedrag van TO als stalking bestempelden?Dat laatste.
quote:ano00 schreef op 28 mei 2011 @ 21:16:

[...]

Het waren andere dames.Dan moet je jezelf nu te rade gaan of je niet iets verkeerds doet in je contact met anderen. STOP met het zoeken van wat voor contact dan ook. Zoek iemand die je kunt vertrouwen en vraag hem of haar hoe je dit soort zaken het beste aan kunt pakken.
quote:ano00 schreef op 28 mei 2011 @ 21:11:

[...]

Dat iemand echt belemmerd wordt ik haar leven, dan denk ik aan mensen op het werk opzoeken, snachts gaan bellen, steeds brieven versturen (ik bedoel niet een keer) gaan dreigen, bij iemand voor de deur steeds aanbellen. ect en de ander heeft aangegeven dat niet te willen.

Je noemt nu voorbeelden die JIJ als belemmerend ervaart. Wat al eerder is opgemerkt, je lijkt een gebrek te hebben aan inlevingsvermogen.

IK ervaar het al als belemmerend als mijn stalker me één keer mailt of belt of een brief probeert te geven. IK zit daar namelijk helemaal niet op te wachten en het stoort me in mijn dagelijkse leven. Ik heb namelijk al aangegeven geen contact te willen, onder andere door niet op contactpogingen te reageren...

Stalken is meer dan eens contact proberen te krijgen - op welke manier dan ook - met iemand die geen contact wil met jou. Of ze dat nu gezegd heeft of niet.
Ok, mag ik dan concluderen dat je daar in het verleden van beticht bent en dat je dat nu wilt voorkomen?

Misschien omdat jij niet voelt waar die grens ligt die wij hier allemaal zo duidelijk vinden?

Dan kan ik je vertellen dat 1 brief in principe geen stalking is. Het hangt er wel vanaf hoe je aan haar huisadres komt (om die brief af te leveren). Als je allerlei mensen gaat ondervragen of haar gaat achtervolgen (als je haar toevallig tegenkomt), vind ik dat al erg gevaarlijk. Maar als je haar vindt via hyves of facebook o.i.d. zie ik daar geen probleem in. Als ze niet reageert, of aangeeft dat ze geen interesse heeft, moet je het ook daarbij laten.

Heb je na alle reacties van iedereen een duidelijker beeld van wat stalking is?
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
quote:Purty schreef op 28 mei 2011 @ 21:21:

Ok, mag ik dan concluderen dat je daar in het verleden van beticht bent en dat je dat nu wilt voorkomen?

Misschien omdat jij niet voelt waar die grens ligt die wij hier allemaal zo duidelijk vinden?

Dan kan ik je vertellen dat 1 brief in principe geen stalking is. Het hangt er wel vanaf hoe je aan haar huisadres komt (om die brief af te leveren). Als je allerlei mensen gaat ondervragen of haar gaat achtervolgen (als je haar toevallig tegenkomt), vind ik dat al erg gevaarlijk. Maar als je haar vindt via hyves of facebook o.i.d. zie ik daar geen probleem in. Als ze niet reageert, of aangeeft dat ze geen interesse heeft, moet je het ook daarbij laten.

Heb je na alle reacties van iedereen een duidelijker beeld van wat stalking is?TO wil de brief meenemen en dan aan haar geven als hij haar toevallig tegen komt.
quote:12twister schreef op 28 mei 2011 @ 21:21:

[...]

Je noemt nu voorbeelden die JIJ als belemmerend ervaart. Wat al eerder is opgemerkt, je lijkt een gebrek te hebben aan inlevingsvermogen.

IK ervaar het al als belemmerend als mijn stalker me één keer mailt of belt of een brief probeert te geven. IK zit daar namelijk helemaal niet op te wachten en het stoort me in mijn dagelijkse leven. Ik heb namelijk al aangegeven geen contact te willen, onder andere door niet op contactpogingen te reageren...

Stalken is meer dan eens contact proberen te krijgen - op welke manier dan ook - met iemand die geen contact wil met jou. Of ze dat nu gezegd heeft of niet.Een keer mailt, een keer een brief, sorry maar dat vind ik aanstellen.
Je vraag zou een stuk duidelijker zijn als je dit topic geopend had met:

Ik ben enige tijd geleden beschuldigd van stalken. Dit terwijl ik totaal geen idee had van wat ik verkeerd deed. Nu heb ik een leuke vrouw leren kennen en ik wil graag eens iets afspreken, maar ik durf nauwelijks contact met haar op te nemen. Ik ben bang dat zij mij ook gaat beschuldigen van stalken. Wat kan ik het beste doen?

Dit is wat ik er althans uithaal nu.

Dan hadden wij je verhaal al een stuk sneller begrepen en je meteen advies kunnen geven.
quote:ano00 schreef op 28 mei 2011 @ 21:25:

[...]

Een keer mailt, een keer een brief, sorry maar dat vind ik aanstellen.Het gaat er bij stalken niet om wat de stalker vindt maar wat de gestalkte en de wet vindt.

[...]

Een keer mailt, een keer een brief, sorry maar dat vind ik aanstellen.Dat kun jij vinden, maar de wereld draait niet alleen om jou. Jij zult dus rekening met anderen moeten houden.

[...]

Een keer mailt, een keer een brief, sorry maar dat vind ik aanstellen.Zo'n enorm bord voor je kop als het gaat om het oppikken van signalen maakt het ook wel erg moeilijk voor je om goed te lezen, nietwaar???
@annoOO

Elk contact wat een stalker opneemt met iemand die hij of zij gestalkt heeft, is teveel en betekent dat het stalken dus gewoon nog altijd door gaat.
quote:laela schreef op 28 mei 2011 @ 21:28:

[...]

Dat kun jij vinden, maar de wereld draait niet alleen om jou. Jij zult dus rekening met anderen moeten houden.En misschien moet je deze op een tegeltje laten drukken.
even een muziekje bij deze discussie?
TO, je stelt eisen die je helemaal niet te stellen hebt. Panter hoeft niks te onderbouwen, ze is niks aan jou verplicht. Die dame van je werk moet ook helemaal niets, ook niet aangeven dat ze geen contact wil. Dat je dat af probeert te dwingen zegt al genoeg.

En je geeft haar die brief als je haar tegenkomt? Was je van plan om net zo lang door haar woonplaats te lopen totdat je dr tegenkomt? In films lijkt zoiets romantisch, in real life is het gewoon te maf voor woorden en een tikkie eng.
quote:nummerzoveel schreef op 28 mei 2011 @ 21:18:

@anno00

Als die brieven volgen op eerdere ongewenste contacten, dan kan dat wel degelijk stalken zijn.

Sowieso is een brief geen goede manier om je interesse is iemand kenbaar te maken. Ik zou het heel vervelend een liefdesbrief thuis te krijgen, ongeacht de afzender. En als daar dan nog een volgende brief op volgt, nadat ik er niet op heb gereageerd, dan vind ik het echt heel erg vervelend worden. Bij de 3e brief zou ik naar het politiebureau staan voor een aangifte.Nou als je een liefdebrief thuis krijgt en dat vervelend vind, dan heb je dus geen enkel respect voor de gevoelens van een ander.

[...]

Een keer mailt, een keer een brief, sorry maar dat vind ik aanstellen.Maar daar gaat het niet om, 12twister zegt dat zij een brief en een email van iemand waar zij absoluut geen contact wil als belemmerend ervaart. Ik zit ook niet te wachten op een liefdesbrief van iemand die mij niet face to face kan/wil/durft uit te vragen. Als ik dan een tweede brief krijg, nadat ik geen interesse heb getoond, ga ik me toch wel achter de oren krabben.

[...]

Een keer mailt, een keer een brief, sorry maar dat vind ik aanstellen.

Waarom open je dan een topic, als je al zo goed weet wat stalken wel of niet is?

M.i. is er ook nog een grijs gebied; iets wat niet direct stalken is, maar wel ongewenst contact. Met iemand samenwerken, geen verder contact hebben, niets laten blijken, en dan veel later op een omslachtige manier contact zoeken (het is me nog totaal onduidelijk hoe je dat wilt doen, maar goed), zal op zijn minst als vreemd worden ervaren. Als je dan ook nog antwoord verwacht, of een tweede brief stuurt, wordt het echt vervelend en stalkerig.

Dus ik adviseer je om het lekker te laten rusten.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:ano00 schreef op 28 mei 2011 @ 21:32:

[...]

Nou als je een liefdebrief thuis krijgt en dat vervelend vind, dan heb je dus geen enkel respect voor de gevoelens van een ander.Besef jij je, dat dit de omgekeerde wereld is?? Iemand hoeft nl. geen respect voor jou gevoelens te hebben. Daar deal je zelf maar mee. Je eigen verantwoordelijkheid. Jij stuurt de brief.
Ah, dus nu ben ik respectloos omdat ik geen ongewenste liefdesbrieven wil ontvangen?

Ik vind het juist ontzettend respectloos als een ander mij in mijn eigen omgeving ongevraagd lastig valt. Een ander zonder expliciete toestemming mijn priveleven binnen walst.

Gelukkig denkt onze wetgever daar net zo over!
quote:ano00 schreef op 28 mei 2011 @ 21:32:

[...]

Nou als je een liefdebrief thuis krijgt en dat vervelend vind, dan heb je dus geen enkel respect voor de gevoelens van een ander.Dat is dan wederzijds.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven