40 en dan?
zaterdag 28 mei 2011 om 12:23
Ik ben een vrouw van 40, ik vraag me af of er meer vrouwen zijn als ik, die ook zoveel lichamelijke ongemakken ervaren, het is gewoon echt te gek de laatste tijd, van het een op het andere moment heb ik pijn elke keer iets anders, het een is nog niet over of het volgende staat alweer voor de deur. Niet kunnen lopen van de pijn in mijn rechterlies bijvoorbeeld, dat duurt een dag of 3, dan krijg ik tandpijn, is dat weer over krijg ik vreselijke hoofdpijn, is dat weer weg krijg ik overklaarbare buikpijn, dan weer vreselijke rugpijn, en dit alles zonder pauze het volgt elkaar echt razendsnel op, om helemaal krankjorum van te worden, ik kom gewoon niet bij! Bovendien ben ik constant ongeloofelijk moe, en ik wordt teneergeslagen van al die vreemde klachten. Dit duurt nu al zo'n half jaar, ik heb werkelijk nergens geen zin in, omdat mijn lijf zo pijn doet. Ik weet dat het normaal is dat je elke dag ergens iets anders voelt, geen probleem, maar als je dat steeds moet onderdrukken met pijnstillers wil ik eigenlijk alleen maar slapen. Ik baal als ik smorgens wakker wordt, dat de nacht weer voorbij is en zie enorm op tegen de dag, bang voor wat er weer komen gaat...Herkent iemand dit?
zaterdag 28 mei 2011 om 13:12
Misschien ben je door het afvallen voedingsstoffen tekort gekomen? Vet is best een lekker smeermiddel
Ik denk dat het idd verstandig is om even naar de huisarts te gaan, want het is echt niet gebruikelijk om op je 40e in te storten.
En Juf Achterbak: ik ben sinds kort gestopt met roken, minder gaan drinken en nóg gezonder gaan eten (waardoor ik ook aan het afvallen ben) dus misschien dat de steigervogeltjes mij straks ook weer gaan toefluiten!
En Juf Achterbak: ik ben sinds kort gestopt met roken, minder gaan drinken en nóg gezonder gaan eten (waardoor ik ook aan het afvallen ben) dus misschien dat de steigervogeltjes mij straks ook weer gaan toefluiten!
.
zaterdag 28 mei 2011 om 13:17
quote:impala schreef op 28 mei 2011 @ 13:05:
Ravenna, eet je gezond en beweeg je genoeg? Dat heeft heel veel invloed op je gestel als je wat ouder wordt. Op je 20 kun je leven op chips en marsen zonder daar wat van te merken maar dat is op onze leeftijd (helaas?) verleden tijd. En heb je een vriend(in)? Positieve aandacht en seks zijn ook jonghouders.Dat zal het zijn!!! Ik heb gewoon te weinig seks! Ik eet gezond en snoep zelden, ik heb ook geen honger trouwens, ik heb een paar lieve vriendinnen om heen, maar geen relatie. Ik beweeg misschien niet zoveel als zou moeten, maar kom elke dag buiten omdat ik dat moet van mezelf.
Ravenna, eet je gezond en beweeg je genoeg? Dat heeft heel veel invloed op je gestel als je wat ouder wordt. Op je 20 kun je leven op chips en marsen zonder daar wat van te merken maar dat is op onze leeftijd (helaas?) verleden tijd. En heb je een vriend(in)? Positieve aandacht en seks zijn ook jonghouders.Dat zal het zijn!!! Ik heb gewoon te weinig seks! Ik eet gezond en snoep zelden, ik heb ook geen honger trouwens, ik heb een paar lieve vriendinnen om heen, maar geen relatie. Ik beweeg misschien niet zoveel als zou moeten, maar kom elke dag buiten omdat ik dat moet van mezelf.
zaterdag 28 mei 2011 om 13:20
Ik heb het laatste half jaar veel spanningen gehad, niet echt gezond geleefd en als een speer de overgang in gedonderd. De afgelopen weken geeft mijn lichaam echt aan dat het zo goed als op is. Migraine, spierpijn, niet goed kunnen slapen, stemmingswisselingen, pijntjes hier en daar... ik MOET rust nemen, aan mezelf denken...
Als jij zulke dingen ook ervaart lijkt het me goed eens naar je leven te kijken en te bekijken of je ook niet zo langzamerhand in de overgang raakt.. KAN, hoeft niet. Gas terugnemen kan een oplossing zijn. Doktersbezoek is misschien aan te raden.
Tijd voor evaluatie dus.
Als jij zulke dingen ook ervaart lijkt het me goed eens naar je leven te kijken en te bekijken of je ook niet zo langzamerhand in de overgang raakt.. KAN, hoeft niet. Gas terugnemen kan een oplossing zijn. Doktersbezoek is misschien aan te raden.
Tijd voor evaluatie dus.
Horen, zien en .... reageren
zondag 29 mei 2011 om 02:07
Volgens mij is het ook voor een groot deel psychisch. Ik zag enorm op tegen de halve eeuw en sinds ik dat ben, word ik krakkemikkerig. Spier hier en daar, die ineens verkeerd schiet, rugpijn als ik ff wat langer in een bepaalde houding zit, brilletje van 0,5 naar 1,5, hardlopen wat ineens langzamer gaat, moeilijker gewicht stabiel houden etc etc. Menstruatie is echter nog steeds regelmatig dus denk niet dat ik het aan de overgang kan ophangen.
zondag 29 mei 2011 om 10:41
quote:bosaapje schreef op 28 mei 2011 @ 12:35:
Misschien staat het onder psychisch omdat het tussen de oren van to kan zitten en ze dit misschien zelf beseft.
Dat denk ik ook. Misschien fixeert Ravenna zich er te veel op?
quote:Het is absoluut niet zo dat bij 40 de ongemakken beginnen omdat de 3 voor een 4 ingeruild is.
Ik ben bijna 45. Ik heb wel wat klachten, maar de meeste wijzen in de richting van hooikoorts (astma, snotneus, soms prikkende ogen), maar dat heb ik altijd gehad. Toen ik 25 was waren die verschijnselen het ergst; dat is niet van de laatste paar jaar. Stekende hoofdpijn waarbij ik me beroerd voel lijkt juist af te nemen in frequentie, hevigheid en duur. Een nieuwe klacht is oorsuizen. Ik heb daar in 2008 en 2009 veel last van gehad, maar de laatste tijd neemt het weer iets af. Het zal nooit verdwijnen, omdat oorsuizen berucht is.
Ik voel me nog steeds jong, veel energie, heb in bijna net zo veel dingen zin, als toen ik 20 of 25 was. "Je bent zo jong zoals je je voelt" is een leuze die voor mij zeker op gaat.
Misschien staat het onder psychisch omdat het tussen de oren van to kan zitten en ze dit misschien zelf beseft.
Dat denk ik ook. Misschien fixeert Ravenna zich er te veel op?
quote:Het is absoluut niet zo dat bij 40 de ongemakken beginnen omdat de 3 voor een 4 ingeruild is.
Ik ben bijna 45. Ik heb wel wat klachten, maar de meeste wijzen in de richting van hooikoorts (astma, snotneus, soms prikkende ogen), maar dat heb ik altijd gehad. Toen ik 25 was waren die verschijnselen het ergst; dat is niet van de laatste paar jaar. Stekende hoofdpijn waarbij ik me beroerd voel lijkt juist af te nemen in frequentie, hevigheid en duur. Een nieuwe klacht is oorsuizen. Ik heb daar in 2008 en 2009 veel last van gehad, maar de laatste tijd neemt het weer iets af. Het zal nooit verdwijnen, omdat oorsuizen berucht is.
Ik voel me nog steeds jong, veel energie, heb in bijna net zo veel dingen zin, als toen ik 20 of 25 was. "Je bent zo jong zoals je je voelt" is een leuze die voor mij zeker op gaat.
World of Warcraft: Legion
maandag 30 mei 2011 om 08:50
Je bent zo oud als jij je voelt.Ik werk in een verpleeghuis met
mensen van 70,80,90 en tot en met 101.En er zijn er veel die
nog erg fit zijn.En degene met lichamelijke beperkingen die
maken er het beste van en genieten.(Nu doen we ook een hoop
leuke dingen met hun).Ik ben nog geen 40 maar ben van
mening dat leeftijd een getal is.Geniet van het leven en maak
er het beste van!
My mother always says:''Your age is just a number and you
are as old as you feel.''She said that she still feels 28.Ik weet
dat dit bij iedereen anders is,maar dit is gewoon om een