Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Carmen, jammer dat je niet bent geslaagd. Succes de komende lessen!

Atelier: Fijn dat je nu een fijne instructeur hebt en dat 1 uur lessen goed gaat!

Spannend hoor, bijna weer examen, rwoanne!!

Lotte: Spannend! Ik zal voor jullie duimen op een goede afloop!

En mamalief, ik zal ook voor jou duimen.

Ik ga morgen weer rijden, na bijna 2 weken niet gereden te hebben. Heb er wel weer zin in, al ben ik nog steeds niet helemaal lekker...

En woensdag mijn theorie weer, hopelijk haal ik het nu wel!
Goedmorgen dames

Allemaal nog veel succes met lessen deze week. Wanneer is de eerste afrijder weer? (Rwoanne?)

Bittermoon, dat heb ik ook hoor Ik rij werkelijk overal naartoe zonder enig probleem. Fijn toch?
Tijdje niet geweest ivm drukte en bannen enzo

Vanmiddag een-na-laatste les voor het afrijden!

Zaterdag ging het goed dus ik hoop dat het zo doorgaat en dan met het afrijden iets minder zenuwen dan de vorige keer!
Whaa, spannend mamalief!! Alvast heeeeel veel succes. Wanneer kunnen we duimen?
Woensdag tegen de middag!
Lotte, we gaan echt gelijk op he? Eerst allebei moeite op besluitvaardigheid, dan allebei een hele goede afgelopen les en nu allebei nog 2 lessen en dan examen ;) succes ermee!

Mamalief, jij ook heel veel succes!!
Rwoanne: ja echt heel grappig! nu ook allebei slagen dus.

Allemaal slagen trouwens! heel veel succes, ik heb er vertrouwen in!
Ik moet even mijn blijdschap kwijt hoor! :D Mijn kijkgedrag is eindelijk met een x afgetekend, jeeeeejj! En nog een hele hoop andere dingen waar ik eigenlijk al weken tegenaan loop!

Hij denk wel dat 25 lessen nét te weinig is voor mij om zeker t examen in te gaan, dus ik koop er een paar bij, een stuk of 4 ongeveer. Vind ik niet erg, zou t ook wel erg knap vinden als ik met 25 lessen zou kunnen afrijden .
Spannend lotte, rwoanne en mamalief. Jullie kunnen het!

Pimpelpaars, beter zeker slagen dan met de hakken over de sloot! En 29 lessen is best knap..

Morgen 2e RIS toets. En ook al stelt het niks voor...vind het toch een beetje eng. Gelukkig is de instructeur die hem afneemt echt een toffe peer(heb van hem mijn introductieles gehad). Daarna gaan we TTT plannen en hopelijk ook een beetje snel exanen doen!
Daar heb je helemaal gelijk in, Ruza! Ik wil wel met een goed gevoel slagen.

Succes morgen met je RIS/toets. Hoop dat t goed gaat.

Het einde komt nu in zicht zo te zien (positief bedoeld!). Lekker!
quote:pimpelpaarsmeteengoudrandje schreef op 30 mei 2011 @ 21:46:

Daar heb je helemaal gelijk in, Ruza! Ik wil wel met een goed gevoel slagen.

Succes morgen met je RIS/toets. Hoop dat t goed gaat.

Het einde komt nu in zicht zo te zien (positief bedoeld!). Lekker!Ja het einde is zeker in zicht. De RIS toets komt rijkelijk laat maar dat komt omdat we met veel dingen bezig geweest zijn die eigenlijk pas na de 2e toets horen te komen. Daardoor zijn we wat later klaar met bijzondere verrichtingen bijv. en is die toets naar achter geschoven. Ach, uiteindelijk maakt het toch niks uit voor hoe snel ik examen kan doen. Maar,....serieus...waarom maak ik me zo druk om die stomme toets?
quote:Ruza schreef op 30 mei 2011 @ 21:58:

[...]

Ja het einde is zeker in zicht. De RIS toets komt rijkelijk laat maar dat komt omdat we met veel dingen bezig geweest zijn die eigenlijk pas na de 2e toets horen te komen. Daardoor zijn we wat later klaar met bijzondere verrichtingen bijv. en is die toets naar achter geschoven. Ach, uiteindelijk maakt het toch niks uit voor hoe snel ik examen kan doen. Maar,....serieus...waarom maak ik me zo druk om die stomme toets?

Misschien komt het omdat je voor de RIS een andere instructeur krijgt dan je normaal gesproken gewend bent? Ik moet donderdag weer lessen bij de zoon van mijn instructeur en dan ben ik toch wat zenuwachtiger dan normaal, terwijl het een gewone rijles is.

Of misschien komt het omdat hierdoor je examen weer een stukje dichter in beeld komt?
Ik denk dat het meer om de benaming "toets" gaat

En het regent morgen en fuck ik weet niet meer hoe de ruitenwisser aanmoet want maar 1x in de regen gereden
quote:Ruza schreef op 30 mei 2011 @ 22:44:

Ik denk dat het meer om de benaming "toets" gaat

En het regent morgen en fuck ik weet niet meer hoe de ruitenwisser aanmoet want maar 1x in de regen gereden

Dát kan ook idd een reden voor je zenuwen zijn!

Nu je t zegt, ik heb wel met regen gereden, maar toen stonden de wissers al aan... Ik ga volgende x meteen even vragen hoe je de wissers aan moet zetten en hoe je de verschillende standen/ snelheden in kunt stellen.

Ik weet wel dat bij mijn auto het knopje voor de wissers aan de rechterkant van mijn stuur zit. Ik was laatst ff kwijt wat links en rechts was :-D en toen ik mijn richtingaanwijzer naar rechts aan wilde zetten, gingen de wissers aan omdat ik aan de verkeerde kant van het stuur zat.

Beetje wazige post volgens mij, sorry, hahaha.
Ik weet idd wel dat ze rechts zitten. Maar of je dat ding nou moet draaien of omhoon-omlaag moet doen om aan te zetten? Geen idee
Das een goede vraag. Zelf dacht ik door omhoog en omlaag te duwen (vanwege mijn fout met de richtingaanwijzer), maar heb mijn vader weleens aan zo'n knop zien draaien i.p.v. omhoog of omlaag duwen.

Ik hoop dat je vóór je RIS morgen nog een antwoord krijgt hier en anders ff vragen aan iemand in je omgeving die zijn rijbewijs al heeft?

Ik ga er nu vandoor, de wekker gaat morgen weer om 07.00.

Succes!!!
Heb hier 3 mensen in huis met rijbewijs, dus zal wel goed komen! Slaap lekker!
Dag ladies,

volgens mij moest ik voor de ruitenwissers de hendel rechts van het stuur omhoog drukken (helaas was op mijn rijexamen het allerenigste moment dat die rotdingen niet vanzelf aangingen. "Ziet u nog wel wat, mevrouw JanneJip?"!

Succes met de laatste loodjes allemaal!
Idd omhoog drukken om ze te laten bewegen, en dan heb je ook nog verschillende snelheden door te draaien meende ik. Maar dat weet ik niet zeker
Danku dames, op dit moment miezert het in de domstad dus zal eenmaal omhoog wel voldoende zijn. Maar dat kan tot 1 uur nog veranderen natuurlijk. Tot overmaat van ramp kan ik ook nog eens dat hele ris-boek niet vinden
het komt vast goed, ruza ;)
Wat schrijft de instructeur eigenlijk op je leskaart?

Ik heb daar tijdens mijn rijlessen eigenlijk nooit op gelet.

Hij vulde de kaart in en ik kreeg daar vervolgens weinig feedback op.

Sowieso hadden we nooit zulke lange nagesprekken.

Het was meestal, volgende week vrijdag weer?

Ja is goed!!

HAHA
Hoe is het gegaan Ruza? Nergens voor nodig, die zenuwen

Pimpelpaars, zeker weten beter met een goed gevoel slagen dan het net goed genoeg doen. Het is niet alleen een examen natuurlijk, je moet daarna straks wel alleen de weg op!

Mike, mijn instructeur schreef niet zoveel op de leskaart. De datum en dan soms even kort wat belangrijk was geweest (bijvoorbeeld KT = kijktechniek) of hoe het was gegaan. Altijd heel kort in 1 of 2 woordjes en als ik heeeeeeeel goed was geweest kreeg ik een kleine tekening hahaha ohja en een krulletje voor als ik betaald had of niet. Maar bij de RIS gaat dat helemaal anders.
Ja bij de ris krijg je allemaal cijfers voor hoe goed bepaalde onderdelen gaan, zelf vond ik dat altijd wel handig, dan kun je zien wat je nog moet verbeteren..

Net mijn laatste rijles gehad, ik weet het niet zo goed. Het gaat op zich wel goed maar maak toch nog wel foutjes. Mijn instructeur zegt: het hoeft ook niet foutloos. Maar ja, hoe weet ik nou hoeveel fouten ik mag maken?

Bijv een keertje richting vergeten bij stopproef, een keer dode hoek vergeten, iets te laat begonnen met remmen ed. Het zijn kleine dingen maar ik weet niet waar ze je op afrekenen..
Wanneer moet je afrijden Rwoanne?

Ik moet morgen ipv nog even rustig oefenen voor mijn afrijden racen van stad A naar B om op tijd te komen voor het examen.

Beetje verkeerde planning maar komt vast goed.

Ik hoop zo dat ik slaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven