Tijdreizen
woensdag 1 juni 2011 om 10:10
woensdag 1 juni 2011 om 10:10
Ik heb een keer echt terug in de tijd gereisd.
Ik reisde van 1 eiland in de Pacific naar Auckland op 3 juni.
Op 3 juni om 23.00 uur ging mijn vlucht naar een ander eiland in de Pacific waar ik door de tijdzone heen ging en vervolgens op 3 juni om 03.00 uur 'sochtends aan kwam.
Dus ik had de dag 3 juni 2x ! Dat was een hele aparte ervaring.
Ik reisde van 1 eiland in de Pacific naar Auckland op 3 juni.
Op 3 juni om 23.00 uur ging mijn vlucht naar een ander eiland in de Pacific waar ik door de tijdzone heen ging en vervolgens op 3 juni om 03.00 uur 'sochtends aan kwam.
Dus ik had de dag 3 juni 2x ! Dat was een hele aparte ervaring.
woensdag 1 juni 2011 om 10:11
woensdag 1 juni 2011 om 10:33
Ik zou zo'n 100 miljoen jaar terug gaan in de tijd. Lijkt me geweldig om te zien hoe de wereld er toen uitzag met z'n flora en fauna (dino's o.a.).
Ook zou ik wel een kijkje willen nemen 1000 jaar in de toekomst of 10.000 jaar. Ben echt heel benieuwd hoe alles dan is.
Maar daarna zou ik weer lekker terug gaan naar nu.
Ook zou ik wel een kijkje willen nemen 1000 jaar in de toekomst of 10.000 jaar. Ben echt heel benieuwd hoe alles dan is.
Maar daarna zou ik weer lekker terug gaan naar nu.
woensdag 1 juni 2011 om 10:35
quote:Philein schreef op 01 juni 2011 @ 09:51:
De toekomst, no way, dan ziet de wereld er niet beter uit.
Wel zou ik terug willen naar de Middeleeuwen, met zijn ridders, kastelen, jonkvrouwen en paarden.
Verschrikkelijk, zou als de dood zijn dat ik knetterende kiespijn zou krijgen en dan naar een chirurgijn moet... of besmet worden met de pest.
Ik zou naar het moment terug willen dat ik mijn pasgeboren dochters voor het eerst in mijn armen hield.
De toekomst, no way, dan ziet de wereld er niet beter uit.
Wel zou ik terug willen naar de Middeleeuwen, met zijn ridders, kastelen, jonkvrouwen en paarden.
Verschrikkelijk, zou als de dood zijn dat ik knetterende kiespijn zou krijgen en dan naar een chirurgijn moet... of besmet worden met de pest.
Ik zou naar het moment terug willen dat ik mijn pasgeboren dochters voor het eerst in mijn armen hield.
woensdag 1 juni 2011 om 10:48
woensdag 1 juni 2011 om 11:05
woensdag 1 juni 2011 om 11:11
Ik zou eerst naar de toekomst gaan. En als ik dan terug ben mij opwerken als een soort nostradamus of echt wereldverbeteraar. maar goed waarschijnlijk beland je dan gedwongen in een gesticht omdat het allemaal kul zou zijn volgens anderen.
Ik zou wel eens jaar de 60ér jaren willen in amerika,zou ook wel eens de VOC tijd willen zien. Kijken hoe mijn stad/dorp eruit zag 200 jaar geleden. ZOu wel hitler willen vermoorden voordat hij de oorlog kon beginnen, maar anders zou ik terugwillen maar mijn geboortejaar en sommige dingen anders gaan doen.
maar goed dan wil ik wel nu dezelfde kinderen terug. En daarom ga ik denk ik niet...want dat gaat dan niet als ik anderekeuzes zou maken.
Ik zou wel eens jaar de 60ér jaren willen in amerika,zou ook wel eens de VOC tijd willen zien. Kijken hoe mijn stad/dorp eruit zag 200 jaar geleden. ZOu wel hitler willen vermoorden voordat hij de oorlog kon beginnen, maar anders zou ik terugwillen maar mijn geboortejaar en sommige dingen anders gaan doen.
maar goed dan wil ik wel nu dezelfde kinderen terug. En daarom ga ik denk ik niet...want dat gaat dan niet als ik anderekeuzes zou maken.
Puck
woensdag 1 juni 2011 om 16:27
@ Sofi: hitler vermoorden? dat zou je sowieso niet voor elkaar krijgen, je komt nooit bij hem in de buurt. Trouwens je kan het verleden niet veranderen: whatever happend, happend.
Het is grappig want ik ben bezig met een boek te schrijven over tijdreizen, maar het is een moeilijk onderwerp. Zelf zou ik wel graag naar de tijd van Alexander de Grote willen, en zien hoe de oude romeinen geleefd hebben, oh en de VOC tijd. En ja nog veel meer tijden eigenlijk. De toekomst hoef ik niet te zien, denk nie dat ik daar blij van zou worden.
Het is grappig want ik ben bezig met een boek te schrijven over tijdreizen, maar het is een moeilijk onderwerp. Zelf zou ik wel graag naar de tijd van Alexander de Grote willen, en zien hoe de oude romeinen geleefd hebben, oh en de VOC tijd. En ja nog veel meer tijden eigenlijk. De toekomst hoef ik niet te zien, denk nie dat ik daar blij van zou worden.
woensdag 1 juni 2011 om 17:21
Ik heb al eerder gereageerd in dit topic, en bedacht me dat ik ook wel naar de toekomst zou willen, omdat ik terug in de tijd zou willen om me tussen mijn voorouders te begeven, om herkenning te vinden; als ik bv nu naar mijn handen kijk, zie ik de handen zoals ik ze me van vroeger van mijn eigen moeder herinner, misschien had mijn oma ze ook, en mijn overgrootmoeder, en nog verder terug.
En in de toekomst zou ik willen zien wat er van mijn kinderen's kinderen enzo zal zijn geworden.
De voltooide toekomst, dus.
En in de toekomst zou ik willen zien wat er van mijn kinderen's kinderen enzo zal zijn geworden.
De voltooide toekomst, dus.