Geld & Recht alle pijlers

Buren bouwen op onze grond

19-05-2011 18:09 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een leuk huis met grote tuin maar wel heeft die tuin een wat onhandige vorm. Toen wij hier kwamen wonen waren onze, en de tuin van de buren, al zo ingedeeld als nu. Nu hebben we ivm renovatie tuin laatst de plattegrond van ons perceel opgevraagd bij het kadaster en zien we dat de buren kennelijk een stuk tuin hebben wat volgens de tekening van ons is. Gaat om circa 3 a 4 m2. Ik lig er niet zo wakker van maar nu het huis van de buren ivm scheiding te koop staat wil ik wel weten wat ik nu het beste kan doen. Als ze dat stuk terug zouden moeten geven hebben ze geen achterom meer. Wie heeft er enig idee hoe ik dit het beste af kan kaderen?
quote:mormeltje08 schreef op 19 mei 2011 @ 18:22:

En ik zou dat stuk best willen verkopen hoor....alleen geen idee hoe ik dat aan moet pakken. Gaat misschien om nog geen 500,- euro en heb geen idee wat de kosten zijn omdat weer kadastraal vast te laten leggen.Dat kunnen de verkopers/nieuwe kopers dan beter meteen bij de verkoop doen. Dan zitten ze toch al bij de notaris.
Maakt niks uit. TO zal hoe dan ook medewerking moeten verlenen aan de verkoop van dat stukje grond. Beter om dat dan meteen te regelen, zodat de verkopers ook de beschikking hebben over dat stukje en dat meteen met hun woning kunnen meeleveren.
@ TO, je zou met kopers kunnen overleggen. Met hen een koopprijs afspreken en laat hen dan bij verschillende notarissen een offerte opvragen. In dit geval zou ik zeker voor de goedkoopste gaan, want zo'n ingewikkeld verhaal lijkt dit mij niet. Mochten jullie een notaris gevonden hebben, daarmee contact opnemen en hen een kort briefje sturen waarin staat dat jij en je man/vriend een stukje grond hebben verkocht aan dhr x en mw y voor een x bedrag. Eventueel kadastraal nummer erbij en de eigendomsakte waarbij je die grond verkregen hebt. Hoe meer je zelf aanlevert, hoe groter de kans dat de zaak ook snel getekend kan worden.
Wij hebben dit gehad toen we ons huis verkochten, alleen waren wij dan zeg maar jouw buren. Wij hadden een hoekhuis, waarbij onze tuin breder was dan ons huis, doordat we van 3 huizen om de hoek een stuk van hun tuin erbij hadden. Wij kwamen er achter dat dat niet klopte toen we ons huis wilden verkopen en een tekening van het kadaster opvroegen. Volgens onze buren was dat altijd al zo geweest (zij woonden er al 30 jaar).

Bij verkoop hebben we gemeld dat het bredere stuk van de tuin er officieel niet bij hoorde en dat ook in de koopovereenkomst opgenomen. Een van de huizen om de hoek stond ook te koop en de nieuwe eigenaren daarvan hebben kort na onze verhuizing hun tuin terug gevraagd, waarna de andere 2 buren dat ook deden.

Dit was dus niet verjaard, de oorspronkelijke eigenaren van de grond hadden er nog recht op. De nieuwe eigenaren van ons huis wilden nog dat wij er iets aan deden, maar dat konden we niet, bovendien waren ze ervan op de hoogte toen ze het huis kochten.

Lang verhaal, maar hopelijk heb je er iets aan.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:evelynsalt schreef op 01 juni 2011 @ 18:36:

Ok, is goed!Ik heb je een vrienden-verzoekje gestuurd, ik weet niet of het doorkomt. Misschien kunnen we email uitwisselen, altijd goed om je netwerk uit te breiden
Heb het gezien. Heb hem inmiddels geaccepteerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven