Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
ik moet maandag..

heel veel succes mamalief!
Weer gezakt
Oh nee, mamalief, wat vervelend!

Waarom? Hoe gaat het met je?
Het gaat kut, moet er echt van huilen.

Het waren dezelfde punten als vorige keer alleen nu dacht ik dat het helemaal goed ging.

Daarom kwam het ook hard aan en niet echt hoopgevend want ik kan niet beter dan dit!

Net weer nieuw examen aangevraagd, niet dat ik denk dat ik het ga halen maar oké, en weer ¤340 armer.

Als ik ooit mijn rijbewijs heb heb ik geen geld mee voor een auto.

Moek een brommer kopen...

Zie het echt even niet meer in nu, baal behoorlijk.
Lieve mama,

er komt een moment dat je denkt: NU kan ik autorijden. Dan rij je een paar lessen steengoed, en dan gaat er iets fout, wordt je vreselijk onzeker en moet je dat vertrouwen weer herstellen. En aan het eind van die dip ben je bescheidener maar kan je beter rijden dan voor die dip.

Ongemerkt leer je steeds bij, ik heb het idee dat ik na het behalen van mijn rijbewijs enorm veel bij heb geleerd. Hoewel je nu technisch goed weet hoe de auto werkt, heb jij ook nog wel wat groei te gaan. Jij gaat nog een hoop bijleren, en dat gaat op een bepaald moment gewoon voldoende zijn om je rijbewijs te halen. Mark my words: dat rijbewijs gaat er echt komen!

Voor nu is het echt heel klote. Vooral financieel is het natuurlijk balen het niet te halen. Maar dat bedrag daar raak je echt overheen, daar denk je niet meer aan over een paar jaar, als je rondcrosst in je eigen karretje. Maar nu mag je best even balen hoor, kom hier wijffie

Was je instructeur erbij? Kan je een beetje gericht gaan lessen op je "verbeterpunten"?
Zit te denken om nu bij een ander te gaan lessen? Misschien vindt deze instructeur het te gauw goed?

Weet niet hoor maar als hij zegt dat ik het goed doe en ik doe het met afrijden precies hetzelfde dan kan ik het toch ook niet weten of het fout gaat?

Ik ga er morgen maar weer verder over denken, nu geen zin meer om te balen en koppijn te krijgen met dit mooie weer.

Dat geld is echt wel een punt hoor, ik heb al moeite met rondkomen en het lespakket had ik van de verkoop van mijn mans auto betaald, nu zit ik er al dik overheen.

Dik ¤3000 ondertussen, das best veel geld als je een uitkering hebt...

Maar nu niet doorgaan is helemaal zonde van het geld.
Dikke knuf mama!

Kan ik je opvrolijken met een 'het kan altijd erger' ervaring?

Ik mag over 5 minuten mijn theorie vernieuwen; verlopen na een jaar / 200 lessen.

Zullen we samen de moed niet opgeven?
Wellicht doe je een keer een proefles bij iemand anders. Kijken wat je zwakke punten zijn, en hoeveel tijd diegene nodig heeft je dat bij te brengen. Kan je altijd nog beslissen of je die persoon prettiger vindt, en wisselen van rijleraar.

En qua geld: ja het is duur, zeker met een uitkering is het een substantiele bende geld. Maar het meeste heb je al uitgegeven mamalief. Zo, naar buiten jij, lekker een frisse neus halen en proberen vandaag uit je gedachten te blokken. Met een nacht slaap en een frisse kop is plannen maken een stuk makkelijker. Zet hem op!

En jij ook, littlemissvixen, wat ben jij een dappere doorzetter!
Balen Mamalief.. ik weet hoe je je voelt.

Heel goed dat je weer een examen hebt gekocht maar ik kan je aanraden: wissel van instructeur en doe het nu eventjes rustig aan! Ik heb bewust gekozen om nog maar 1 uur per week te gaan rijden ipv 2. En nog even geen examen te plannen. Misschien kun je dat is overleggen.
Te laat... heb het examen al aangevraagd.

(ik had trouwens 4 lessen per week voor het 1e examen en nu twee. Blijven ook twee want anders kan ik niet in de stad oefenen)

Heb net even lekker in de zon gelegen en even gejankt en nu voel ik me al weer een stukje beter.

Ik ga het de volgende keer gewoon wél halen!
Ff een voor mamalief en een voor missvixen om je doorzettingsvermogen.

En dan kom ik later wel vertellen wat deze kneus allemaal gedaan heeft bij de RIS toets
@mamalief: Ooh bah, wat balen zeg!! Ik snap dat je moet huilen. Ik kan helaas niet veel voor je doen, behalve een geven.

Ik heb mijn theorie weer niet gehaald. Snap t niet, want via de cd-rom heb ik nooit meer dan 5 fout bij het examen. Koop toch maar een boek om uit te leren, miss helpt dat? Ik mag nu 29 juni weer voor theorie. Das in de buurt van het plannen van mijn examen waarschijnlijk.
pimpelpaars, pas je op dat je examen en theorie niet te dicht op elkaar zitten? Zou balen zijn mocht je het weer niet halen!
quote:Ruza schreef op 01 juni 2011 @ 19:48:

pimpelpaars, pas je op dat je examen en theorie niet te dicht op elkaar zitten? Zou balen zijn mocht je het weer niet halen!

Ik denk dat ik ff 1 keer per week moet lessen i.p.v. 2 keer per week, anders zit ik idd in de knel met mijn examen.

Theorie plannen is een beetje lastig voor mij, omdat ik alleen maar op woensdagmiddag of vrijdagmiddag kan en die optie staat er niet vaak tussen.
Volgens mij is bij de meeste werkgevers en ook op veel scholen een theorie examen een goede reden om een paar uurtjes brij te krijgen.
quote:Ruza schreef op 01 juni 2011 @ 21:03:

Volgens mij is bij de meeste werkgevers en ook op veel scholen een theorie examen een goede reden om een paar uurtjes brij te krijgen.Ik krijg nooit zo snel of makkelijk vrij (heb ook geen ADVdagen), maar ik kan het natuurlijk wel even navragen. Heb alleen t examen voor 29 juni al aangevraagd. Als ik t dan wéér niet haal (wat ik natuurlijk niet hoop!), dan heb ik al bijna zomervakantie, dus dan heb ik genoeg mogelijkheden om (snel) opnieuw mijn theorie te doen.
Als je m straks nog niet haalt gaat Ruuz je even streng toespreken en je lieflijk onder de kont schoppen hoor
Weet een van jullie een goede rijschool in Utrecht?

Er zijn er zoveel! Waar hebben jullie op gelet om een rijschool uit te kiezen?
quote:vrrroemmm schreef op 01 juni 2011 @ 22:42:

Weet een van jullie een goede rijschool in Utrecht?

Er zijn er zoveel! Waar hebben jullie op gelet om een rijschool uit te kiezen?Ik les zelf bij Twin(zit in hoograven). Ik wou geen hele kleine maar ook geen hele grote rijschool. Hier heb ik toen een proefles genomen via Groupon en het voelde bij de introductie al goed. Ik ben supertevreden! Als je specifieke vragen hebt, u roept maar!
Wat fijn, zo snel al een reactie! Twin, die zie ik weleens rijden. Misschien een stomme vraag, maar moet je dan altijd naar Hoograven toe voor de les of hebben ze ook andere instappunten?

En wat is de voornaamste reden dat je tevreden bent over deze rijschool?
quote:vrrroemmm schreef op 01 juni 2011 @ 22:59:

Wat fijn, zo snel al een reactie! Twin, die zie ik weleens rijden. Misschien een stomme vraag, maar moet je dan altijd naar Hoograven toe voor de les of hebben ze ook andere instappunten?

En wat is de voornaamste reden dat je tevreden bent over deze rijschool?

Als je in de regio woont dan komen ze je gewoon thuis ophalen (kan ook op je werk of school bijvoorbeeld als dat ook binnen de regio ligt) en zetten je daar ook weer af.

Ten eerste ben ik erg tevreden met mijn instructeur. Hij is geduldig, duidelijk, streng als het even nodig is. Voel me er gewoon bij op mijn gemak. Verder omdat het niet zo'n grote rijschool is ken je de meeste mensen achter de balie wel en zij jou ook wat helpt als je iets moet regelen. Ze maken geen fouten met facturen, doen niet moeilijk over betalen in termijnen of een beetje later betalen.
Oh en ze bieden de Rijopleiding in Stappen aan(al is dat niet meer zo erg uitzonderlijk volgens mij) en een theorie cursus.
Dat klinkt goed Ruza, bedankt!
Ik zou gewoon een proefles nemen bij een rijschool die je aanspreekt(let ook op hoe goed een site eruit ziet bijvoorbeeld) en dan ook een beetje op je gevoel af gaan.
Nja, rijtest dus...

begon lekker, en toen opeens was ik weer aan het haasten. Bijna een voetganger platgereden, bij een uitrit een auto COMPLEET over het hoofd gezien(en dat terwijl ik zo goed zat te kijken) bij de hellingproef(op de stijle helling bij de Ikea) sloeg de motor eerst 3x af, totdat ik maar besloot die proef met de handrem te doen en toen ging hij goed. Nja, al met al dus heel chaotisch gereden.

Maar: ik kon opeens achteruit in een vak parkeren!!! Wat instructeur en ik 100x geprobeerd hebben ging nu in 1 keer goed. Maar Ruza kon het natuurlijk niet helemaal goed en wou wegrijden zonder de versnelling weer op VOORuit te zetten...zucht.

Die avond even met instructeur gebeld..en we gaan op zoek naar een manier om die gejaagdheid die er blijkbaar onbewust is eruit te halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven