Wat maak ik met...
donderdag 2 juni 2011 om 17:25
Of groentenomelet. Sperziebonen en wortel heel fijn snijden en smoren in boter of olijfolie. Eieren loskloppen met beetje melk, peper, zout en wat verse kruiden als je die hebt. Bij de groenten gieten en bakken. Als je bv nog een blikje mais of erwtjes in de vriezer hebt, kun je die er ook nog bij doen. Of misschien heb je nog een stukje worst of vleeswaren, die je er fijngesneden doorheen kunt doen?
donderdag 2 juni 2011 om 17:32
Als je nog een blikje tonijn hebt: pastasalade. Pasta koken, afspoelen onder koud stromend water en beetje olijfolie doorheen scheppen om plakken te voorkomen. Boontjes koken en iets kleiner snijden. Eieren hard koken en in stukjes snijden. Uitje fijnsnijden. Dressing maken van olijfolie, citroensap, peper, zout, peterselie en alles mengen. Als je meer van een mayodressing houdt: mayo, yoghurt, citroensap, evt beetje mosterd en honing (of suiker), peper, zout, peterselie.
donderdag 2 juni 2011 om 17:37
donderdag 2 juni 2011 om 17:38
Je zou een fritata kunnen maken, peultjes blancheren, wortel en boontjes koken. een uitje fruiten met wat knoflook groenten erbij, eieren klusten zout peper, over de groentes heen en laten stollen lekker met een beetje tabasco en of ketchup, je zou het zelfs in een wrap kunnen rollen met een lekker sausje.
donderdag 2 juni 2011 om 17:41
hahahahaha heb hetzelfde probleem. phoebsman is werken en heb ook geen inspiratie en ook net topic geopend.
jammer voor je dat hij er niet is, hij zou met jouw ingredienten zo 6 recepten hebben.....
heey ik krijg een idee; alle groenten ff kort koken, in stukkies en dan een soort van groente omelet van maken! oww kut lees net dat dat al bed8 was....
je kan ook alle groenten ff kort koken, daarna wokken, kruiden erbij enz. wraps hiermee vullen. eventueel gewone of geitenkaas erbij. oprollen, in ovenschaal smijten, nog wat geraspte kaas erover en ff in oven. (dan kom ik bij je eten als je dat maakt )
jammer voor je dat hij er niet is, hij zou met jouw ingredienten zo 6 recepten hebben.....
heey ik krijg een idee; alle groenten ff kort koken, in stukkies en dan een soort van groente omelet van maken! oww kut lees net dat dat al bed8 was....
je kan ook alle groenten ff kort koken, daarna wokken, kruiden erbij enz. wraps hiermee vullen. eventueel gewone of geitenkaas erbij. oprollen, in ovenschaal smijten, nog wat geraspte kaas erover en ff in oven. (dan kom ik bij je eten als je dat maakt )