Wat maak ik met...

02-06-2011 17:13 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet zo veel in huis en geen inspiratie. Wie wil even meedenken.

Ik heb

Sperziebonen

Peultjes

Paar wortels

2 eieren

Pasta en wraps maar bv geen aardappels

Iemand een idee wat ik kan maken?
Pasta koken. Peultjes en wortels (en als je die hebt ook uien) smoren in olijfolie. Kookroom (of slagroom of creme fraiche, net wat je hebt), verse basilicum of peterselie, zwarte peper en knoflook erbij. Door de pasta scheppen.
Sorry, ik kan hier geen chocola van maken...
Alles in de blender en daarna in de magnetron.

Als variatie kun je het ook in de magnetron doen en daarna in de blender. Eet smakelijk! :D
Patat halen.
Haha blij dat jullie ook zoveel inspiratie hebben
Of groentenomelet. Sperziebonen en wortel heel fijn snijden en smoren in boter of olijfolie. Eieren loskloppen met beetje melk, peper, zout en wat verse kruiden als je die hebt. Bij de groenten gieten en bakken. Als je bv nog een blikje mais of erwtjes in de vriezer hebt, kun je die er ook nog bij doen. Of misschien heb je nog een stukje worst of vleeswaren, die je er fijngesneden doorheen kunt doen?
En ik mis het vlees, dus ik kan er sowieso weinig mee.
heb je geen noodles in huis? Peultjes en sperziebonen wokken, noodles koken, bij groente oestersaus of ander oosterse smaakmaker. Eitjes erbij en als het gaar is de noodles erbij. Als je nog pinda's hebt, die hakken en erover strooien
Als je nog een blikje tonijn hebt: pastasalade. Pasta koken, afspoelen onder koud stromend water en beetje olijfolie doorheen scheppen om plakken te voorkomen. Boontjes koken en iets kleiner snijden. Eieren hard koken en in stukjes snijden. Uitje fijnsnijden. Dressing maken van olijfolie, citroensap, peper, zout, peterselie en alles mengen. Als je meer van een mayodressing houdt: mayo, yoghurt, citroensap, evt beetje mosterd en honing (of suiker), peper, zout, peterselie.
Omelet wel lekker dacht ik ook aan maar heb helaas ook geen brood ofzo in huis
Pasta met bovenstaande (muv wraps)..

Of wraps met bovenstaande.. Zonder uitzonderingen.
Pastasalde is een goede!
Haha mijn eerste reactie was ook: patat halen! Patat=aardappel en aardappel= ook groente, morgen is de supermarkt weer open dus kun je je (gezonde) lol weer op! Snackze!
Ik zou groente wraps maken. De wraps vullen met de groente, oprollen, in een ovenschaal leggen, lading kaas erover (neem aan dat je dat wel hebt) en nog even in de oven tot de kaas gesmolten is. Heb je niet nog een blikje tonijn in de kast? Anders kan je dat er nog bij in doen.
Je zou een fritata kunnen maken, peultjes blancheren, wortel en boontjes koken. een uitje fruiten met wat knoflook groenten erbij, eieren klusten zout peper, over de groentes heen en laten stollen lekker met een beetje tabasco en of ketchup, je zou het zelfs in een wrap kunnen rollen met een lekker sausje.
gekookt ei door de pastasalade?
hahahahaha heb hetzelfde probleem. phoebsman is werken en heb ook geen inspiratie en ook net topic geopend.

jammer voor je dat hij er niet is, hij zou met jouw ingredienten zo 6 recepten hebben.....

heey ik krijg een idee; alle groenten ff kort koken, in stukkies en dan een soort van groente omelet van maken! oww kut lees net dat dat al bed8 was....

je kan ook alle groenten ff kort koken, daarna wokken, kruiden erbij enz. wraps hiermee vullen. eventueel gewone of geitenkaas erbij. oprollen, in ovenschaal smijten, nog wat geraspte kaas erover en ff in oven. (dan kom ik bij je eten als je dat maakt )
Dank jullie voor het meedenken. Het is een heerlijke pastasalade geworden met een blikje tonijn dat ik nog vond!

Bedankt voor het meedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven