Acupunctuur
donderdag 2 juni 2011 om 19:41
Ik heb wel acupunctuur gehad, maar omdat ik een erg lastige aandoening heb werd er vooraf al gezegd dat ze geen resultaat konden garanderen. En het deed dus niets.
Volgens mij worden o.a. in China wel operaties gedaan onder acupunctuur, het lijkt me sterk dat het 'inbeelding' is en je daardoor geen pijn voelt.
Volgens mij worden o.a. in China wel operaties gedaan onder acupunctuur, het lijkt me sterk dat het 'inbeelding' is en je daardoor geen pijn voelt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 2 juni 2011 om 19:46
donderdag 2 juni 2011 om 19:51
Ik denk dat het wel werkt maar ben er huiverig voor omdat ik niet weet waar een "goede" acupuncturist zit........is er een soort van overkoepelende organistaie met een keurmerk voor.....?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
donderdag 2 juni 2011 om 19:56
http://www.publiek.acupunctuur.nl/
Dit is de nederlandse vereniging voor acupunctuur.
Dit is de nederlandse vereniging voor acupunctuur.
donderdag 2 juni 2011 om 20:39
vrijdag 3 juni 2011 om 12:21
Acupunctuur is een placebo effect. Een placebo acupunctuur werkt even goed als een echte.
http://vtdk.nl/
http://www.skepsis.nl/blog/category/gez ... upunctuur/
http://vtdk.nl/
http://www.skepsis.nl/blog/category/gez ... upunctuur/
vrijdag 3 juni 2011 om 12:34
quote:lempicka schreef op 03 juni 2011 @ 12:21:
Acupunctuur is een placebo effect. Een placebo acupunctuur werkt even goed als een echte.
Tja, en tegenover deze artikelen staan weer vele artikelen van mensen (en dieren) die wél aantoonbaar zijn geholpen. En wat ik al eerder schreef, er worden ook operaties onder acupunctuur gedaan. Je kan toch niet faken dat je geen pijn hebt als er in je gesneden wordt?
Tja, en tegenover deze artikelen staan weer vele artikelen van mensen (en dieren) die wél aantoonbaar zijn geholpen. En wat ik al eerder schreef, er worden ook operaties onder acupunctuur gedaan. Je kan toch niet faken dat je geen pijn hebt als er in je gesneden wordt?
vrijdag 3 juni 2011 om 14:05
Hallo, Ik ben mbv acupunctuur 45 kilo afgevallen 7 jaar geleden (van 110 naar 65 kilo) en ben nog altijd op gewicht!
Mij maakt het niet uit of het nu door ap kwam of niet dat ik de motivatie om af te vallen beter kon opbrengen en het hongergevoel minder was. Ik ben er (nog altijd) heel erg blij mee...
Mij maakt het niet uit of het nu door ap kwam of niet dat ik de motivatie om af te vallen beter kon opbrengen en het hongergevoel minder was. Ik ben er (nog altijd) heel erg blij mee...
vrijdag 3 juni 2011 om 16:08
@Mefs, acupunctuur werkt zeker bij pijnbestrijding. Op pijnpoli's word op de lijst die je moet invullen ook gevraagd of je dat al geprobeerd hebt. Ik vroeg waarom ze dat wilde weten, want het is niet wetenschappelijk bewezen. De arts bevestigde dat, maar hij had goede ervaringen van patiënten. En het maakte haar niet uit of het wel of niet een placebo effect heeft.
Ook op het gebied van (slijmbeurs)ontstekingen werkt het effectief.
En wat maakt het uit: placebo of niet. Als het werkt is het toch goed? En dat ik geen helse pijn meer heb is te danken aan een goede acupuncturist.
Ook op het gebied van (slijmbeurs)ontstekingen werkt het effectief.
En wat maakt het uit: placebo of niet. Als het werkt is het toch goed? En dat ik geen helse pijn meer heb is te danken aan een goede acupuncturist.
vrijdag 3 juni 2011 om 21:45
quote:roosje4 schreef op 03 juni 2011 @ 16:08:
En wat maakt het uit: placebo of niet. Als het werkt is het toch goed? .
Nou ja, als het alleen placebo effect zou zijn kun je dus net zo goed op je kop gaan staan tv kijken, of zuurtjes eten (net zo veel placebo effect).
Ik dacht trouwens dat het pijnstillend effect van accupuntuur in bepaalde gevallen wel bewezen was....
Maar goed sinds een acupuncturist 10 jaar geleden na het zien van mijn tong zei dat ik er slecht aan toe was en maar gauw naar de dokter moest ben ik er wel een beetje klaar mee, met die acupunctuur (leef nog steeds in goede gezondheid, trouwens)
En wat maakt het uit: placebo of niet. Als het werkt is het toch goed? .
Nou ja, als het alleen placebo effect zou zijn kun je dus net zo goed op je kop gaan staan tv kijken, of zuurtjes eten (net zo veel placebo effect).
Ik dacht trouwens dat het pijnstillend effect van accupuntuur in bepaalde gevallen wel bewezen was....
Maar goed sinds een acupuncturist 10 jaar geleden na het zien van mijn tong zei dat ik er slecht aan toe was en maar gauw naar de dokter moest ben ik er wel een beetje klaar mee, met die acupunctuur (leef nog steeds in goede gezondheid, trouwens)
vrijdag 3 juni 2011 om 22:05
Yep, heb het geprobeerd maar bij mij hielp het niet. Hij had ook al gezegd dat het een heel hardnekkige kwaal was, en als ik na 2x geen verbetering voelde, we niet verder zouden gaan.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bij iemand anders wél zou kunnen helpen natuurlijk.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bij iemand anders wél zou kunnen helpen natuurlijk.
vrijdag 28 oktober 2011 om 09:59
Hey, Maja, ik ben nu klaar met de accupunctuur. Ik moet zeggen dat de echte beter werkt dan de laser. Ik had ook begeleiding van een psycholoog, want bij mij speelde niet alleen de zwakke bekken na de bevalling, maar ook veel spanning. Ik voel me veel beter. Af en toe heb ik nog pijn als ik over mijn grenzen ga. Ik ben ook mijn hele leven te verbeteren om niet in oude patronen te vallen. Het lijkt niet te veel ermee te maken, maar dat heeft het wel: ik ben begonnen met opruimen, geestelijk en in het huis. Ik heb veel spullen weggegooid en ben bezig de zolder onder handen te nemen. Ik probeer ook ons eetpatroon te veranderen. Dat alles samen heeft ernaar toe geleid dat ik ook meer energie heb.
Kortom, acupunctuur heeft bij mij zeker gewerkt.
Kortom, acupunctuur heeft bij mij zeker gewerkt.
dinsdag 1 november 2011 om 09:01
dinsdag 1 november 2011 om 10:22
Dit is wat er in de UK over het bewijs gezegd wordt en bij clinical trails kun je kijken waar op dit moment wetenschappelijk onderzoek naar wordt gedaan.
http://www.nhs.uk/Conditions/Acupunctur ... dence.aspx
http://www.nhs.uk/Conditions/Acupunctur ... dence.aspx
dinsdag 1 november 2011 om 10:28
quote:Maja82 schreef op 01 november 2011 @ 09:01:
Wat kan acupunctuur eigenlijk?
Kan het er ook voor zorgen dat niet alleen de afvalstoffen uit mijn knieen / benen wordt afgevoerd maar dat mijn hele lichaam beter de afvalstoffen afvoerd?
Kan het misschien zelfs helpen met afvallen door snellere stofwisseling? Of hoop ik nu op te veel?
Die eerste vraag kan ik niet beantwoorden (maar ik denk wel dat het mogelijk is). Wat die tweede betreft: ja, dat is mogelijk. Ik ken iemand die flink wat gewicht heeft verloren.
Maar acupunctuur kan er ook voor zorgen dat je geen last meer hebt van zwangerschapsmisselijkheid, dat de baby draait als deze in stuit ligt, pijn verzachten, zorgen voor ontspanning, een menstruatie minder of zelfs pijnloos laten verlopen, etcetera.
Wat kan acupunctuur eigenlijk?
Kan het er ook voor zorgen dat niet alleen de afvalstoffen uit mijn knieen / benen wordt afgevoerd maar dat mijn hele lichaam beter de afvalstoffen afvoerd?
Kan het misschien zelfs helpen met afvallen door snellere stofwisseling? Of hoop ik nu op te veel?
Die eerste vraag kan ik niet beantwoorden (maar ik denk wel dat het mogelijk is). Wat die tweede betreft: ja, dat is mogelijk. Ik ken iemand die flink wat gewicht heeft verloren.
Maar acupunctuur kan er ook voor zorgen dat je geen last meer hebt van zwangerschapsmisselijkheid, dat de baby draait als deze in stuit ligt, pijn verzachten, zorgen voor ontspanning, een menstruatie minder of zelfs pijnloos laten verlopen, etcetera.