Goede dag, slechte dag .. Deel 3

21-05-2011 11:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder!
Mika, oke gelukkig.

Lees nu net je verhaal ivm je zus die die vinger langs de keel haalde. Dat gaat nogal ver ja!

En dan dat van je andere zus. Heftig dus.

Zal inderdaad op een goed moment met haar gaan zitten, en vertellen dat je de sites hebt gezien. Het gebeurd vaak dat mensen denken aan dood willen / zelfdoding terwijl de omgeving niets doorheeft.

Wil niet zeggen dat je zus er serieus aan denkt, ik ken het verhaal niet goed genoeg. Je schrijft wel dat ze het moeilijk heeft en medicatie slikt. Toch een teken om zorgvuldig te handelen hoor. Probeer niet te lang te wachten met dat gesprek.
mika, meis eerst een wat bizar van je zus dat die zo'n keelteken geeft naar jou. Lijkt me eerlijk gezegd dat er echt wat mis is met haar.

Ik herken je wel dat je de pammen bewaard voor slechte tijden. Ikzelf heb ze ook geslikt en was gestopt toen ik opgenomen was. Had dat alleen niet verteld aan mijn eigen psychiater en hij heeft dat ook niet doorgekregen van kliniek. Ik kreeg dus nog een paar maanden ze lekker mee en heb nu een leuke verzameling voor slechtere (nog slechter? uhm ja) tijden. Ik heb alleen totaal geen verslaving gehad ik stop er enorm makkelijk mee.

Wat je andere zus betreft zou ik het toch wel bespreken met haar op de manier als je het hier ook zegt dat je ervan geschokken bent en het niets voor haar vind.

Ik ben net terug van mijn schoonmoeder. Iemand heeft bij zijn graf een hartje neergezet met een klein vaasje waar je 1 bloem in kan zetten met een kaartje met de tekst "voor Patrick en allen die hen lief hebben." Staat er al een tijd maar we weten niet wie het heeft neergezet. In ieder geval ik vond het naar dat er standaard een leeg vaasje stond en heb er vorige keer een uberlelijke neproos ingezet (was ironisch patrick had het begrepen) en nu ik er vandaag was was het gewoon weg. Het hartje staat er nog maar het glazen vaasje erin en de roos is weg en niemand heeft een kaarsje bij hem gebrand want ik had nogal een typische kleur kaars er vorige keer ingedaan en het laatste stompje stond nog in zijn kandelaar. Wie doet zoiets nou?

Patrick heeft een broer (wel eens hier geschreven over hem toen hij wat nare dingen naar mij geuit had) sinds vandaag woont hij weer tijdelijk bij schoonmoeder. Patrick en hij scheelde 1 1/2 jaar en bij vlagen leken ze enorm op elkaar. Sommige mensen konden ze in bepaalde perioden niet uit elkaar halen. (dan liep ik met patrick in een winkel en dan zeggen ze: he jij werkt toch bij de lidl nee zegt patrick bij de c1000. Nee hoor jij werkt daar en daar nee zegt patrick dan dat is mijn broer. En dan stond ik ernaast te verklaren dat ik de leuke van de 2 had) Vandaag viel me op dat hij weer enorm op hem is gaan lijken. Hij is wat aangekomen en zijn haar is weer wat langer waardoor je de typische slag in zijn haar zag die patrick ook had. En dan kijkt hij soms hetzelfde of hij zegt of doet iets waar ik patrick zo in herken. Ach weet eigenlijk niet waarom ik het schrijf maar het viel me gewoon weer enorm op vandaag.

Heb bewuste vriendin half uur geleden sms gestuurd of ik nog kon bellen maar niks van gehoord dus dan houd het op.
Mika, ben je niet bang dat zus erachter komt dat ze pammen mist eigenlijk?
Komt dus allemaal tegelijk met de familie dingen. Nogal heftig!
Ja dingen die je moest doen tijdens de opname die zal ik ook niet snel leuk gaan vinden.

Mandala's schilderen vooral *weet even niet of ik de kotssmiley nog mag gebruiken.... dit was m *

Bedacht laatst dat ik heel blij ben dat ik destijds nooit mee ging naar de kinderboerderij. Want nu kan ik nog gewoon naar die kinderboerderij zonder dat ie verpest is door de therapie-herinneringen.

Haalde ook altijd sigaretten ergens bij een benzinestation en ik kan daar niet langs rijden of ik moet er weer aan denken (dan liepen we vanuit ziekenhuis daarheen).

Maar sommige dingen kunnen wel een andere 'kleur' krijgen als je ze later nog eens doet. Strandwandelingen waren ook zo'n verplicht dingetje soms op de zondag. Ff snel naar t strand, vooral niet te lang blijven want we moesten nog naar opa...

Laatst ging ik een keer langs de zee lopen en dacht: Ooooooh, nu snap ik waarom het mooi is.

Zo anders of je daar alleen loopt en alles in je op kunt nemen of dat je je hele familie mee hebt en nog steeds de zee niet hoort.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 02 juni 2011 @ 22:21:

Mika, ben je niet bang dat zus erachter komt dat ze pammen mist eigenlijk?

Nee want ik vertel het haar wel dat ik een paar heb meegenomen.

Wat raar Ibi dat ze zo'n vaasje meenemen? En je bent er nooit achter gekomen wie die geplaatst heeft. Misschien dat die het ook weer heeft meegenomen
nou het vreemde is dat het hartje waar dat vaasje in stond er nog wel staat dus dat lijkt me niet vreemd he
Ja maar dan nemen ze alleen het vaasje mee das toch raar
Moon door de opname ben ik mandala's kleuren juist leuk beginnen te vinden. En andere knutsel dingen die ik eerder nooit leuk vond of dacht dat ik het kon vind ik nu leuk. Heb daar zelfs een dienblad gemaakt met allemaal van die kleine steentjes. Vond ik heel leuk om te doen
ben me er nooit zo bewust van geweest dat hier best een aantal mensen schrijven die opgenomen zijn geweest. Best bijzonder
IBI, he bah dat is naar zeg dat iemand spulletjes weghaalt bij het graf, en je weet niet wie. Het is inderdaad ook heel onlogisch omdat het hartje er nog wel staat .

Misschien ziet je vriendin er nu ook erg tegenop? Maarja, je hebt gedaan wat je kunt doen, en afwachten of ze nog iets laat horen.

Yellow, Sanne zijn jullie er ook nog? Hoe is het met jullie?
quote:SanneK schreef op 02 juni 2011 @ 21:30:

Ik lees ook weer mee. Wil niet opeens invallen, want geloof dat ik het hele verhaal niet weet. Maar Mika, knuffel voor jou (heb die smileys nog niet door mobiel). Familie kan fantastisch zijn, maar ook een ramp.

Wat is je doel als je je zus ermee confronteerd?voor een smiley op je mobiel met je de tekens kennen en intypen. Best een gedoe ik ken alleen deze
Ibi de belangrijksten weet je
daarom mika daarom!
Ja, ben er nog! Lees geïnteresseerd mee, maar deel deze (opname) ervaring niet en vind het moeilijk een goede bijdrage aan dit gesprek te leveren.
Ow ibi, hoe krijg ik die? Mij lukt deze
ow das een hele belangrijke die moet ik nog leren. Ff kijken of het lukt de knuffelende smiley is hug met erover en erna dubbele punt. naast beide dubbele punten moet een spatie zitten anders doet die het niet. Hetzelfde geldt voor de bloem maar dan moet er flower tussen de dubbele punten en voor de zwaaiende smiley is het hello tussen de dubbele punten.

Die grijsende smiley is de hoofdletter X een streepje en dan hoofdletter D en dan ook weer een spatie ervoor en erna.
Oeh, die ga ik opschrijven! De mijne is een puntkomma en dan een streepje en dan een haakje met de bolling rechts. Ff kijken of bolling links ook iets oplevert... ;-(
ff testen hopelijk onthoud ik hem
anoniem_94998 wijzigde dit bericht op 02-06-2011 22:56
Reden: nou ja zeg doet die hier helemaal niks :-) toch wel zo bekend
% gewijzigd
Ik vind het sowieso al knap dat jullie kunnen internetten met je mobiel. Ik heb de mobiel er niet voor om te internetten maar tis ook allemaal zo klein. Je kunt er niks van lezen!
nou op mijn iphone kan ik haast net zo snel typen als op mijn laptop maar op die vervangende telefoon is het toetsenbord echt heel klein dus maak ik telkens fouten das wel erritant
haha mika, dat vind ik idd ook knap.. ik heb btw ook geen mobiel met internet.
Ik tik ook op iPhone. Gaat best snel, kan alleen niet goed de oudere posts lezen. En soms maakt het ding er een ander woord van dan ik bedoelde. En kan moeilijk lange posts schrijven.

Hmmm... Heb ik nu met de smileys de serieuze onderwerpen afgekapt? Heb vandaag pannenkoeken gegeten met de schoonfam en toen naar de film en daar beetje melig van geworden... Grootste probleem van deze avond is dat mijn verbrandde borst verveld. En twijfel over d's en t's. Goede dag dus.
Heb zelfs geen laptop Panter doe het nog met een ouderwetse pc. Heb de laptop van mijn dochter weleens geprobeerd maar ik vind dat ding ook gewoon niks. Zit liever op een stoel en dan voor de pc

Oja en met die laptop met je vinger scrollen, kan ik ook niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven