Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Via Bangkok denk ik

Sunny, doe ik.
Dit vond ik op een ander forum, is alleen van Khao Yai naar Chang, dus je moet het ff omdraaien:

Wil je vliegen naar Trat dan moet je naar Bangkok, wil je met de bus dan zijn er twee mogelijkheden; a) met de bus of trein naar nakhon Ratchasima, daar op de bus via Kabin Buri naar Conburi en dan naar Trat en dan op de boot. of b) terug naar Bangkok en daar op de bus naar Trat via Chonburi. Rond de backpackers-area Khao San Road en Soi Rambutri worden ook tickets verkocht voor minibussen naar de afvaartpieren bij Laem Ngop. Via Khorat of Bangkok zal weinig uitmaken, vergis je niet in de minibussen dit lijkt aardig maar met 9 personen en veel bagage in een minivan is ook niet alles.
@ Mayou: heel erg bedankt! Ik kon het zelf niet vinden. Lief dat je even voor me hebt gekeken. Ik denk dat ik dan de alternatieve route neem, want via Bangkok lijkt mij zo om. Maar ik zal het ter plaatse nog wel even bekijken. Nogmaals bedankt!
Neele,

Ik heb je advies opgevolgd en vertrek 04 juni voor een maand naar thailand. Misschien dat ik ook nog naar Laos ga, maar dat zie ik wel als ik er ben.

Zo, nu kan de vakantie voorpret gaan beginnen :-) Ik heb er zin in!
Up! :-)

Zijn er hier nog mensen die in juni naar Thailand gaan?

Ik ga dus komende zaterdag weg en geniet nu al van de voorpret! Helemaal leuk :-)
Ik ga in september 4 weken naar Maleisië en Thailand!

Ik vroeg me af of iemand weet hoe het zit met de kosten voor smsen of bellen? En smsjes ontvangen natuurlijk.

Of kan je je telefoon maar beter thuislaten? ;)
Ik zit nu in Vietnam, maar ik vlieg donderdag weer terug naar Thailand! Wil dit keer de oostkust eilanden proberen (hopelijk zonder overstromingen) en dan misschien langs wat kennissen in Phuket.

Omdat ik 5 maanden reis heb ik in o.a. Thailand een local sim gekocht, was geloof ik 2 euro ofzo en dan kan je heel goedkoop smsen binnen Thailand, maar ook naar Nederland. Bellen naar Nederland heb ik niet zoveel gedaan.

Volgens mij is smsjes ontvangen altijd gratis? Alleen telefoontjes ontvangen niet
Is er trouwens iemand die naar de full moon party in juni gaat?
Toen wij in Thailand waren 2 weken hebben we ook allebei een Thaise sim kaart gekocht, was maar EUR 2,50 incl. beltegoed (wat na 2 weken nog niet op was)
Als je je NL provider houdt is een sms naar NL 50 ct (Thailand en Maleisië), bellen weet ik niet want dat doe ik altijd met Skype. Als je lang wilt bellen, vast of mobiel en je hebt geen lokale simkaart, kun je ook bij iedere 7eleven telefoonkaarten kopen. Kost geen bal en je kunt er een uur mee bellen.
Ik breek weer even in... Wij gaan in november voor het eerst. Het plan is:

3 dagen Bangkok (o.a. fietstour)

3 dagen Kanchanaburi / Riverkwai

2 dagen Ayautthaya

Slaaptrein naar Chiang Mai

6 dagen Chiang Mai met o.a. trek naar bergdorpen (3dagen) en tokkelen

Per vliegtuig naar Bangkok, bus/ferry naar Ko Chang

6 dagen Ko Chang

Mijn vraag betreft Ko Chang. Welke plaats / hotel / strand is aan te raden? We zoeken een hotel aan een mooi tropisch strand, rustig, niet té toeristisch maar wel wat winkeltjes / restaurantjes e.d. op loopafstand, dus ook niet te afgelegen.
Toch even inbreken over Ayutthaya..... Best leuk, maar twee dagen is misschien wat veel (als je twee nachten blijft)? Ik kwam er zelf 's middags aan en ben de volgende dag rond het middaguur doorgegaan. Minder dan 24 uur daar, was genoeg: boottochtje eind van de middag en de volgende ochtend de halve stad door gefietst (ruines en tempel aan de overkant van de rivier). Zo kon ik ook naar Sukothai, wat ik zelf een prettiger stad vond.

Ko Chang ken ik niet.
Ik heb op Chang op Lonely Beach gezeten Dat is meer het backpackerstrand. Vond het erg relaxed daar. De meeste accommodatie was goedkoop, behalve aan het begin van de baai, daar was een erg mooi boutique-achtig hotel. Wij zaten bij Paradise Cottages. Dat was toen erg goedkoop, maar is nu helemaal gemoderniseerd en mooi geworden. Superlekker eten daar en allemaal platformpjes met hangmatten. Ik lag in een hangmat, kijkend over zee, te skypen met het thuisfront, zo decadent!

Whitesands Beach zitten veel grotere hotels. Is ook een stuk drukker. Vond ik eerlijk gezegd een stuk minder leuk.
Hebben jullie ook nog tips om te verblijven op Koh Samui?

En weten jullie tot hoe laat de ferry's gaan vanaf Surathani naar Koh Samui?
http://www.kohsamui-info.com/transportation/boat.html
Thanks Mayou, meer ervaringen zijn welkom.

Bergamot, we verblijven 1 nacht in Ayutthaya. Komen 'savonds aan, eten, slapen... volgende dag stad bezichtigen en een tour langs verschillende tempels met de tuk-tuk, hapje eten, en dan in de nachttrein naar Chiang Mai.
http://artikelssociologie ... oor-thailand-en-laos.html

interessant resiverslag

interessant reisverslag
oeps
Chicaaaa, ik kijk zelf voor vervoerdingen vaak op the man in seat sixty-one.
quote:xwing schreef op 02 juni 2011 @ 18:37:

interessant reisverslag

Van jezelf?

Ik vind het een tikkie saai.
quote:bergamot schreef op 02 juni 2011 @ 19:42:

Chicaaaa, ik kijk zelf voor vervoerdingen vaak op the man in seat sixty-one.Ja goeie site is dat toch.
quote:mayou schreef op 03 juni 2011 @ 02:43:

[...]

Van jezelf?

Ik vind het een tikkie saai.ik zal wel gewoon moeten worden aan dit soort kritiek
Beste allemaal,

Het plan is om in februari voor een dag of 14/15 naar Thailand te gaan. Zoeken een combinatie van cultuur, relax maar ook levendigheid en uitgaan. Dus willen we van Bangkok naar Koh Phi Phi.

Bangkok: +/- 4 dagen

Phuket: +/- 4 dagen

Koh Phi Phi: +/- 4 dagen

Alles zelf geregeld maar het liefst wel vooraf de hotels gereserveerd in verband met korte reisperiode. Willen het wel redelijk plannen zodat we geen dagen 'verspelen'. Een groepsreis is niks voor ons dus zeker geen optie.

Liefst reizen per (nacht)trein vanuit Bangkok via Surat Thani.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

- Wordt het als veilig ervaren en kun je gewoon veilig slapen met je bagage er naast? Het gevoel wat met name mijn vriendin erbij heeft is dat je constant alert moet zijn en dat er van slapen weinig terecht komt. Maar misschien is het een vooroordeel...

- Weten jullie of er ook mogelijkheden zijn van een dagtrein? Zodat we ook nog iets van de omgeving meekrijgen?

- Vooraf reserveren in Nederland of ter plaatse in Bangkok?

Wellicht hebben jullie nog interessante tips voor een andere/interessante route dan via Phuket. Over Krabi heb ik minder goede verhalen gehoord dus neigen we naar Phuket.

Excuses als de vragen hier al zijn beantwoord, maar om nou het hele topic door te lezen kost ook nogal wat tijd
Ik vind Krabi leuker dan Phuket eerlijk gezegd, en de omgeving ook mooier.

Reizen in Thailand is stukken veiliger dan winkelen in Hengelo. En als je bang bent om gerold te worden neem je toch je waardevolle spulllen mee je bed in.

Wat de dag/nacht trein aan gaat, kijk even op deze site.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven