Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Nou een budget van EUR 1300 per maand is heel ruim, als je nagaat dat mijn man en ik dus 2000 voor 2 weken hadden en wij echt niet zuinig aan hebben gedaan!

Veel plezier, wil zo weer mee met je in je koffer chicaaa!!

Ah lekker hoor Neele jezelf gewoon een keer verwennen !! Het is vakantie en ach......maandje water en brood dat overleef je ook wel weer maar die herinnering van de verwennerij die blijft!!!
Ik zag tot mijn grote vreugde dat er een topic is over Thailand! Wij gaan deze zomer ook weer (3de keer). We gaan maar 2 weekjes dus helaas véél te kort!

We willen een week ervan lekker relaxen op Koh Tao. Daar zijn we al eens eerder geweest en we vonden het fantastisch. Maar het probleem is dat de meeste hotels op duikers gericht zijn en wij werden gek van het gepush om te duiken (ik mag niet duiken i.v.m. oren) en omdat we niet gingen duiken moesten we ook veel meer betalen.

Daarom mijn vraag: Weet iemand een mooi hotel op Koh Tao(liefst bungalow style) van rond de 1500 Bath (30 euro) per nacht dat niet gericht is op duikers? Eventuele tips voor Koh Phangan zijn ook welkom!
Viewpoint blijft mijn favoriet. Heb daar 2 x 3 weken gezeten. Ze zitten in Ban Chalok nogiets en zijn niet op duiken gericht, althans toen niet. Als je doorloopt bij Viewpoint, de heuvel over, zit nog een resort. Een beetje afgelegen, met een mooie baai erbij (moonlight heet het geloof ik), maar dat is vrij basic

En aan de andere kant van het eiland (uitkijkend op die smalle strook strand naar dat kleinere eilandje) zit een heel gaaf yogaresort, absoluut niet op duiken gericht. Dat vond ik ook heel leuk, maar weet helaas niet meer hoe het heet
Ik ben vaker op Tao geweest en mij is nog nooit gevraagd waarom ik niet duik.

Duiken op Tao is uberhaupt niet leuk meer. Je ziet meer duikers dan vissen onder water. Echt een onderwaterpretpark geworden.

Ik was er vorige zomer nog maar wij hebben toen een huis gehuurd en dus niets te maken met duikscholen.

Kennisen zaten in het Sensi Paradise en ook daar werden zij met rust gelaten.
Bedankt voor jullie tips!

Wij zaten blijkbaar echt in een 'rijtje' met combinaties van duikscholen en hotels als ik jullie zo hoor!

Ik zal dat yogaresort eens opzoeken. Ik heb wel een kaart met hotels dus ik kan wel kijken welke het ongeveer moet zijn als het tegenover dat eilandje ligt.

Sensi paradise en Viewpoint (dat zit in het noorden bij het uitzichtpunt denk ik?) zal ik ook eens bekijken!
Viewpoint zit in het zuidwesten in Ao Ban Chalok, maar wel bovenop een heuvel.
Hallo,

Ik ben gisteren aangekomen in Bangkok en zit hier in ieder geval t/m zondag. Ben nu even aan het bedenken waar ik hierna heenga, al lijkt het erop dat het Chang Mai wordt.

En zit nu al na te denken of ik dan naar Laos ga of naar het zuiden afzak om een full moon party mee te pikken (een van mijn kamergenootjes gaat dan ook waarschijnlijk, dus dat is opzich wel gezellig).

Maar ga eerst morgen maar eens kijken of er nog een plekje is op de nachttrein naar Chang Mai anders wordt het of nog een nachtje Bangkok of misschien eerst het zuiden. Wat een dilemma's ook
Wat leuk dat je er bent chicaa! Hoe bevalt Bangkok je tot nu toe? Veel plezier!!
Het is een hele drukke stad! Moet wel zeggen dat ik Mumbai nog drukker vond.

Ben wel blij dat ik morgen even wegga uit Bangkok. Heb vandaag de nachttrein naar Chang Mai geboekt voor morgenavond. Dus sowieso een paar daagjes daar :-)

Wanneer ging jij ook alweer?
Doe "the jungle flight" in Chiang Mai! Veel goedkoper dan flight of the gibbons. Ik vond het een geweldig uitstapje!

Mocht je ooit wat chiquer en heel lekker willen eten ga dan naar "the house" en reserveer een tafeltje buiten. Ook the Gallery is een aanrader vind ik...
Chicaaa, ik kan je zo voorbij gelopen zijn dezer dagen in Bangkok......

Vanmiddag heerlijk uitgewaaid op de rivierboot, binnen gegluurd bij een tempel (er was kennelijk iets speciaals, want het was druk) en daarna met boekje in het park bij het witte fort gaan zitten.

Wat ik me toen opeens afvroeg is waar de ladyboys hun sandaaltjes kopen? Want iedereen kijkt hier met grote ogen van verwondering naar mijn maat 42, maar ik neem aan dat dat voor thaise mannen een redelijk gewone maat moet zijn (of in elk geval niet heel ongebruikelijk)? Ik vind het namelijk zo jammer dat ik alle leuke slippertjes en sandaaltjes hier niet eens hoef te bekijken.
Enne goede reis!
Hoi hoi....

Ik kom ook even binnenvallen op dit topic! Ik wil per 1 april aanstaande vier weken op vakantie. In eerste instantie wilde ik naar Maleisie en Singapore, daarna naar Vietnam en nu naar Thailand

Ik ben het spoor nu bijster! Dit wordt mijn eerste vakantie alleen en ver weg. Ik zoek cultuur en strand voornamelijk. Mijn budget is in totaal 1500 inc alle vluchten en accomodaties. Is dit te doen voor Thailand? Heb net gekeken en een goedkoop ticket gevonden voor 600 euro, maar dan met egyptair. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze maatschappij? Of Garuda Indonesia?

Alvast bedankt!!!
@Neele01: Een van de gasten uit mijn hostel heeft ook een trek aangeraden en we zitten nu te twijfelen of we voor 2 nachten gaan (1800 Baht) of voor 1 nacht (1400 Baht) dus dat valt ook wel mee. Dan schijn je in een bamboe hutje ook te slapen onder andere, vond ik wel tof klinken haha.

@bergamot: Wat grappig zeg! Ik ben nu ook echt een jongen tegenkomen die niet alleen in dezelfde stad, maar zelfs in dezelfde wijk als ik woont... We kennen elkaar verder niet echt, maar wel dezelfde mensen. Dan blijkt toch altijd weer hoe klein de wereld is :-)

O en zie nu dat mijn vorige berichtje over de nachttrein ging en die was echt prima. Had de tip gekregen om een trui bij me te houden, omdat het met de airco heel koud kan worden, dus had ook sokken en dan was het goed te doen. Zat in een coupe met nog een backpacker en een Chinese jongen. Paar uur later stapte er nog een man in (rond uurtje of 1) en die vond het alleen nodig om heel lang en hard te bellen...

Dat was een beetje jammer, maar gelukkig had ik mijn iPod bij me. Moet zeggen dat ik beter heb geslapen dan in de slaaptrein in Europa haha.

Chiang Mai bevalt tot nu toe goed, ga morgen een cooking class doen en misschien naar de Tiger kingdom. Weet alleen niet of de tijgers daar nou worden verdoofd of niet..

@layezal, ik heb geen idee. Ik moet zeggen dat het met geld in Thailand tot nu toe meevalt, maar slaap in dorms in hostels (vind het zo ook fijn om mensen te ontmoeten) en eet vooral local (oh, het thaise eten is zooo lekker)

Ik ben heel lui met KLM gevlogen, omdat ik een directe vlucht wilde
Chicaaaaaaa: tijgers worden volgens mij gedrogeerd. Ik doe het dan ook uit principe niet.

Kijk uit met eten van seaweed op de avondmarkt. Werd er vorige maand op geattendeerd. Australisch meisje overleden na het eten van vergiftigd zeegras. Ik wist niet dat het kon maar er werd voor gewaarschuwd.

Wel leuk schijnt een massage in de vrouwengevangenis.

De gevangenen verdienen zo iets bij.
Oo, ik had net een berichtje getypt, maar toen wilde de pagina niet laden, helaas!!

Maar, wat naar van die tijgers! Al vind ik dat ze hier sowieso naar omgaan met dieren. Zag in Bangkok op Koh San Road slangen die muizen aan het eten waren, een soort wedstrijd..

En een hond in spiderman outfit met sneakers...

Ben niet meer gegaan naar de Tiger Kingdom gelukkig. Is het bij de Tiger Temple net zo erg?

De kookcursus was wel heel leuk vandaag, ben benieuwd of het me thuis ook nog gaat lukken, zijn nu lekker aan het chillen na al dat eten :-)

Straks misschien nog een trek boeken voor morgen, gaan waarschijnlijk voor een met overnachting voor 1400 Baht.

Waar zit die vrouwengevangenis? Want massages zijn heerlijk en wil er sowieso nog eentje.

Oeii, over welke markt gaat dat van die seaweed? Want heb in Bangkok op de flowermarket wel dimsum met seaweed gegeten, al is er met mij niks gebeurd...
Oo ja, wat ik verder nog wilde vragen is. Heeft er weleens iemand een trein genomen vanuit het zuiden van Thailand richting Maleisie?

Want probeerde te googlen en vond wel iets vanuit Hat Yai naar Kuala Lumpur of Penang, maar kan verder niet zoveel duidelijks vinden.

Want vlieg zaterdag dus naar Phuket en zit een beetje in dilemma over of ik eerst het zuiden ga doen met alle eilandjes of eerst richting Maleisie en Singapore ga en dan weer terug naar het zuiden voor een full moon party.
Je kunt ook met de boot naar Maleisie, vanaf Satun naar Langkawi en Penang. Vanaf Krabi kan ook, maar dan ga je eerst via andere Thaise eilanden. Of je kunt gaan vliegen vanaf Phuket. Kost geen bal.

Met de trein/bus kan inderdaad vanaf Hat Yai, naar diverse bestemmingen in Maleisië

De tigertempel in Kanchanaburi vond ik vreselijk.
Vrouwengevangenis zit in de oude stad. Binnen de muren dus.

Vraag een tuk tukker en voor 40 baht brengt ie je ernaartoe.

Nu zal het een stuk rustiger zijn.

Wil je helemaal verwend worden ga dan naar de Peak Spa.

Als je via internet boekt heb je goede kortingen.

Is wel veel duurder dan op straat natuurlijk maar echt te heerlijk...
Layezal, kun je wat specifieker zijn over 'alle vluchten en accomodaties'? Ik heb zelf graag een eigen kamer en badkamer met -meestal- warm water, terwijl het natuurlijk goedkoper kan als je in dorms verblijft of kamer met shared bathroom neemt. Wat verkies jij?

Ben je van plan ook binnenlandse vluchten te nemen? Dan kunnen je kosten fors oplopen, zeker als je ook nog eens taxi's van en naar vliegvelden neemt...... Als je geen lange busreizen wilt maken (bijv nachtbus naar het zuiden), dan kun je kijken op de site van AirAsia of NokAir, de laatste vliegt vanaf het oude vliegveld van Bangkok Don Muang en heeft ook combi tickets naar Ko Samui - Ko Phangan en verschillende Andaman eilanden. De nachttrein is ook een goed alternatief voor Chiang Mai of het zuiden.

Tip voor Bangkok Suvarnabhumi: taxi naar Phaya Thai en dan de Airport Rail Link, taxi vanaf Khao San area kost afhankelijk van de route/spits tussen de 70 en 90 baht en de trein kost 45 baht. (Ik ben namelijk ook al geen fan van de Airport busjes die overal aangeboden worden...)
Ik heb in Thailand zowel met bus als met trein gereisd. Mijn ervaring was dat het boeken van een combiticket (boot/bus) het goedkoopst is en het minste gedoe. In het begin van mijn reis pakte ik ook de trein van bangkok naar helemaal naar Surat Thani.,.De treinen zien er netjes uit, van de rit zelf kan ik niet zeggen dat ik er bijzonder mooie plekken ben tegengekomen. Vanaf aankomst was ik volledig aghankelijk van mijn lonely planet en was geen backpacker te bekennen. Wel een aantal locals die me wijs maakte dat de nachtferry niet zou vertrekken, en dat ik eerst een ticket bij een zogenaamde postoffice moest boeken, wat later een reisbureau bleek te zijn. Dankzij LP bleek dat de nachtferry wel zou vertrekken.

Vanaf Koh phangan heb ik combiticket naat koh phiphi geboekt. Dat is ook echt veel beter /leuker en veel goedkoper dan vliegen.
Ik geniet niet van zo'n busreis, vind het een crime om 'vast' te zitten in een bus.

Een combi ticket kan met de nachttrein ook, had ik vorig jaar van Ko Tao terug naar Bangkok (boot-bus-nachttrein). Er zijn zelfs combi-kaartjes vliegen-busje-boot te krijgen, zoals ik hier al eens aangaf. Van Phangan naar Phi Phi zou ik ook niet vliegen, de afstand Surat Thani - Krabi overland is maar 150 km of zo, het is de combi met de ferry en de afstand van de pier naar de stad waardoor je best lang onderweg bent en die verkort je niet door een stukje te vliegen. Vanaf Bangkok kan een vluchtje met NokAir of AirAsia wel veel reistijd en gemiste nachtrust schelen.
Heya!

Ik ben nu in Bangkok en heb zojuist een ticket geboekt naar Koh Tao. Nu vraag ik mij af of iemand mij een resort/hotel kan aanraden in Koh Tao. Ik ben niet van plan om te duiken, het is puur relaxen. Ik denk dat ik er maar 2 dagen blijf.

Nou ik ben benieuwd naar jullie tips :-)

Groetjes
Hallo dames,

ik vertrek 2 april voor 3,5 week naar Thailand! Mijn eerste backpackreis! En ik vind het berespannend kan ik jullie zeggen. We hebben 2 nachten in BKK die aan het ticket vastzaten en verder nog niets geregeld. We willen eerst een beetje in het noorden reizen en dan afzakken. Duiken op Koh Tao en verder ligt er nog van alles open. Ik raak namelijk geintimideerd door alle informatie hahaha, ook hier op het forum. Ik heb iig een lonely planet en ik verwacht me wel te redden (samen met boyfriend uiteraard). Iemand nog tips om toch nog wat voor te bereiden?
Hallo,

Ben me ook aan het orienteren voor een reisje Thailand ( en misschien Vietnam er aan vast plakken), zit te denken aan de laatste 3 weken van augustus.

Ik lees dus vanaf nu mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven