sleur en seks buiten de deur????

04-01-2008 19:54 298 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag meiden, graag wil ik iets met jullie delen en ervaringen uitwisselen. na 17 jaar blijkt dat mijn vriend in de sleur zit, en serieus kijkt naar wat de meerwaarde van onze relatie is. het bruist niet meer. mist spanning en qua seks vind ie het ook saai. waar ik echt graag jullie opinie van zou willen weten, het voorstel van hem om dan gewoon alleen voor de sex met een andere vrouw dus seks te hebben. hij kan zich niet voorstellen dat ie altijd alleen maar sex met mij zou hebben. los van het feit dat ik er nu misschien wel meer mijn best voor ga doen. hebben jullie dit wel eens van jullie mannen gehoord? wat deed het met je? wat hebben jullie gedaan? werkt het? kun je er over praten? ik begrijp hem wel en wat voor mij mee speelt is wel de angst dat ie dan toch verliefd wordt op een ander. wie heeft er ervaring mee, positief of negatief?? speelt nu al een tijd en weet het niet zo goed.....
Sunflowers. Ik snap je woede, en ik ben het er ook helemaal mee eens. Hou die woede maar even vast voor als hij terugkomt. Het grijpt jouw allemaal aan, en dat mag hij ook best weten en voelen. Dit is geen zeuren, maar kwaad zijn, lijkt me terecht, dus gewoon doen. Oftewel je grenzen stellen zoals HVJ zegt.

Trouwens het is ongebruikelijk om voor zaken in het weekend in het buitenland te zitten, dus klopt dit ook met wat jij verwacht, en klopt dit met zijn werkzaamheden? Of zoekt hij hier (andere) grenzen op.

Wat wel moeilijk is om het te balanceren, je wilt toenadering en verbetering in je relatie, dus die knuffel die je wilt geven, moet je ook niet achterhouden, als je een goede respons van hem krijgt.

Ik leef met je mee, en ik vind het een moeilijke situatie. Het lijkt erop dat hij nog niet in wil zien, hoe jullie relatie ervoor staat, en dat hij er ook een belangrijke rol in heeft om het te verbeteren.

Ik hoop dat je niet teveel wakker ligt vannacht. Een dikke knuffel heb je wel verdient , kreeft.
Hij zit toch niet voor zaken ; hij ging een weekendje met een maat - een collega - op pad die ook niet zo heppie de peppie was.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En in dat licht gezien................... is terug sms'en met een kater of een glas pils in je hand misschien toch net even moeilijker .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
het vervolg:

thuiskomst was warm en voelde goed. een stevige knuffel en oprechte zoenen. ik vond het fijn hem weer te zien, heb dat ook uitgesproken, dat voelde ik in mijzelf. gesproken over de afgelopen dagen wat ze hebben gedaan en hij was daar open over. en heb niet de indruk dat hij over de schreef is gegaan. was er echt even uit, qua werk en klanten/collega's hier...manlief geeft aan dat hij ook blij is dat hij weer thuis is, voelt vertrouwd. gaat dan nog even naar de zaak maar met heel veel tegenzin.

heb geen issues dit weekeinde naar voren gebracht maar het even gelaten.komt vanavond wel.

we maken plannen om leuke dingen te doen, hebben het over de zomervakantie, dat loopt allemaal door.

En geeft tegelijkertijd aan dat ie echt wel ziet dat ik mijn best doe, maar hij voelt zich niet zichzelf.

ga vanavond de verrassing van het nachtje weg geven...
Sunflowers, wat ben je toch een schat. Lastig he, blij zijn met zijn terugkomst, en toch daar boos over zijn. Goed dat je in ieder geval de goede sfeer bewaart, want dat is toch de basis, voor verbetering. Heb je hem ook vertelt wat je bezig hield? En hem laten reflecteren (vragen of hij het begrijpt).

Het is in ieder geval goed dat hij zegt dat hij zichzelf niet voelt, daarmee geeft hij aan, dat hij in ieder geval ziet, dat hij ook vindt dat hij wat aan de situatie moet doen. Als je niet de indruk hebt dat hij over de schreef is gegaan, dan moet je gewoon je intuitie vertrouwen. Meestal werkt die vrij goed, en de basis is toch vertrouwen. Anders wordt je gierend gek, elke keer als hij in het buitenland is.

Maak er vanavond een fijne avond van. Groetjes kreeft.
Kreeft jij bent ook een schat, zo dat moest ik ff kwijt

en ben weer weg.
Sun,

Er moet mij iets van het hart.

Hij weet steeds opnieuw dingen bij jou te leggen.

De zin:

"hij ziet echt wel dat ik mijn best doe ...."

Het gaat om hem, niet om jou!!.

Hij moet zijn best doen, niet jij!.

Jij moet juist grenzen stellen en hij moet laten zien (zijn best doen) om zich aan jou grenzen te houden.

Alleen dan kun je een relatie met iemand onderhouden die gelijkwaardig is.

Jij bent op de manier waarop hij het wil steeds de mindere!.
gierend gek wordt ik toch wel...

had kaartje neergelegd met het weekeindje weg erin...nog geen reactie op gahed...heeft ie toch echt met eten gevonden...

kom net thuis van werk, manlief de hort op...blijkt bij vriend te zitten die net gescheiden is wegens sleur en dooie relatie..waarom zit ie nou dan nu net daar vraag ik me af....en doodleuk zegt die vriend

"goh hoe is het met jou????????? alsof ie dat niet weet...

@houvanjezelf, je hebt helemaal gelijk, moet er mee aan de slag....ik weet niet mee wat ik dan nog moet doen

echt ik wordt hier gierend gek van.......
Je moet ophouden om moeite te doen. Die relatie is alleen te redden als hij moeite wil doen, en hij zal vooral na moeten gaan wat hij verwacht in een relatie en wat het verschil is tussen lust en liefde. Het proces zit dus bij hem, hij is degene die twijfelt. Daar verander jij niks aan met je verrassingen.
Sunflowers, ik krijg de indruk dat jij meer met jullie relatie bezig bent dan hij. Je bent erg op hem gericht, heel erg bereid om hem te begrijpen, om hem terwille te zijn. Op zich is dat niet goed of slecht te noemen, het is zoals het is.

De vraag is: ben jij gelukkig met de situatie dat jij meer met jullie relatie bezig bent dan je man? En dat hij voorstellen doet die niks toevoegen aan jullie relatie, maar op termijn alleen maar destructief werken omdat ze jou onzeker maken/hebben gemaakt?

Sleur ontstaat niet 'zomaar', ook niet 'zomaar' omdat je al lang samen bent, want vele langdurige huwelijken kennen geen sleur en zijn nooit saai. Sleur kan ontstaan als je op cruciale punten elkaar niet kunt 'vinden'. Bijvoorbeeld op emotioneel, spiritueel en intellectueel niveau. En wat dacht je van gevoel voor humor, dat is ook iets wat vaak zwaar onderschat wordt, maar als je niet meer met elkaar kunt lachen en dollen (tenminste als je daar van houdt) dan wordt het al snel een saaie boel. Ik heb bewust nog niet dat fysiek niveau gezegd, dat zeg ik als laatste omdat dat fysieke meestal wel goed gaat als die andere punten ok zijn.

Jij kunt niet veel meer doen dan je al doet, hij is aan zet. Wat je goed voor ogen moet houden is dat zijn woorden niet zo belangrijk zijn, verwacht van hem alleen sociaal gewenste antwoorden, zo zal hij wel zijn opgevoed zoals de meeste mensen, en natuurlijk zegt hij dat hij van jou houdt, misschien meent hij het, dat kan best, maar misschien weet hij niet wat dat echt betekent om zielsveel van iemand te houden, dat doet er niet toe. Het gaat om wat hij doet/niet doet, anders gezegd: om de keuzes die hij maakt en om zijn handelingen. Die taal spreekt de waarheid en daar heb jij dagelijks mee te maken. Dat hij zegt dat hij van jou houdt stelt jou niet gerust als hij vervolgens de hort op gaat met een vriend die zich net heeft 'losgemaakt' uit een 'saai' huwelijk.

Uit zijn keuzes kun jij afleiden hoe de vlag er werkelijk voor staat.

Wat je vervolgens met die kennis doet is aan jou. Sterkte!
quote:kreeft1 schreef op 12 januari 2008 @ 01:07:

Trouwens het is ongebruikelijk om voor zaken in het weekend in het buitenland te zitten

Eens met wat je schrijft, maar dit is niet waar. Het is gebruikelijk om bij internationale afspraken het zo te plannen dat de reistijd in het weekend valt, met als gevolg dat je juist vrij vaak weekenden in het buitenland zit als je voor werk/zakelijk veel reist.

Geloof me, ik heb er nooit de lol van ingezien, het heeft me altijd geërgerd dat ik zo met mijn eigen vrije tijd moest betalen voor het feit dat ik, goh wat lollig, hele dagen mocht vergaderen in weer een exotisch buitenland, maar er valt vaak niet aan te ontkomen.
Sunflowers wat is dat ogevoelig van je man.

Het lijkt inderdaad dat alles maar van een kant komt.

En dat hij alleen maar kan verwijten dat alles een sleur is.

Hij zal er ook zelf aan moeten werken.

Laat hij zich ook niet teveel beinvloeden en aanpraten door zijn vriend?
mannen laten zich altijd beinvloeden
quote:riderm schreef op 15 januari 2008 @ 09:28:

[...]

Eens met wat je schrijft, maar dit is niet waar. Het is gebruikelijk om bij internationale afspraken het zo te plannen dat de reistijd in het weekend valt, met als gevolg dat je juist vrij vaak weekenden in het buitenland zit als je voor werk/zakelijk veel reist.

Geloof me, ik heb er nooit de lol van ingezien, het heeft me altijd geërgerd dat ik zo met mijn eigen vrije tijd moest betalen voor het feit dat ik, goh wat lollig, hele dagen mocht vergaderen in weer een exotisch buitenland, maar er valt vaak niet aan te ontkomen.Riderm, ik weet er alles van, daarom had ik ook naar de reisbestemming gevraagd. En voor die reisbestemming is het ongebruikelijk, en als het de plaats is die ik denk, dan zijn er 's avonds nog verschillende vluchten.
Sunflowers, het is erg ongevoelig van hem. En eigenlijk, moet hij flink bijleren op dit gebied. En dat mag (moet?) je hem ook wel flink duidelijk maken, dat dit geen stijl is.

Een aantal voorgaande schrijvers zeggen, dat het zijn verantwoording is en dat hij aan zet is. Dat is een beetje het dilemma van gelijk hebben, wil nog niet zeggen dat je gelijk krijgt. Daarmee wil ik zeggen, dat ik denk, dat hij niet uit zichzelf de situatie gaat verbeteren.

Ik denk dat die grenzen wel gesteld moeten worden, maar dat het gelijk ook belangrijk is om te laten zien hoe goed en hoe fijn de relatie kan zijn, en dat kan alleen door ook je best ervoor te doen. Gut moeilijk he Sunflowers, hij zou het je iets makkelijker kunnen maken. Groetjes kreeft.
thx everybody, ik voel me gesteund door jullie....ook al vind ik sommige tips moeilijk om aan te horen...

het klopt dat ik er ws meer tijd insteek op dit moment. speelt gisteren mee dat er op de zaak iets gebeurt is wat op dit moment ongunstig is voor de toekomstperspectieven van het bedrijf. . heeft veel invloed op hoe het gisterenavond is verlopen en heeft heel veel invloed op manlief.

ik heb er zelf ook over nagedacht en denk dat ook hij er energie in mag steken. weet tegelijkertijd dat dit nu met de toestand op de zaak echt teveel is . maar ja zo is het altijd wat.

ik denk inderdaad dat hij zich niet helemaal kan afsluiten voor de wilde verhalen van nieuwe wilde vriendinnetjes van die vriend.

hoe ga ik nu dat weekeinde in? mijn gedachten en emoties schieten soms van t een naar t ander....denk dan misschien is het wel een heeeel slecht plan om zo lang met elkaar op stap te zijn, waar gaat t over? aan de andere kant denk ik ach we zien wel...manlief reageerde of we echt niet naar... gingen...kreeg eerst de indruk dat ie er niks inzag, en heeft misschien meer te maken met de ontwikkelingen in het bedrijf, want daar heeft ie wel veel last van zei hij. dus nog aangegeven joh als je er geen zin in hebt, het hoeft niet!

voor mij is het nu het belangrijkste dat ik echt goed op de grond blijf staan met beide voeten anders gaat alles met me aan de haal.

en een beetje lief zijn voor mezelf!

Sunflowers, waarschijnlijk is het heel goed dat je er een weekendje met hem ertussen uit gaat. Als er iets bij hem op de zaak gebeurt is, dan is hij er waarschijnlijk nog mee bezig in zijn hoofd. Dat gebeuren met zijn vriend, het zou best kunnen dat hij zich er wat door laat meeslepen. En ook dat hij aangetrokken wordt door de spanning, die zijn vriend nu ervaart.

Twijfel niet teveel aan jezelf en aan dat weekendje. Hij mag van geluk spreken, dat hij jouw heeft, en wat je voor hem organiseert. Het lijkt erop dat je de negatieve spiraal in je relatie hebt omgebogen, wat al heel moeilijk was. Wees maar een beetje lief voor jezelf, want je hebt het verdient. En nog een dikke knuffel erbij, kreeft.
laat je niet teveel in de luren leggen door te accepteren dat zijn gedrag voorkomt uit plotselinge misere in het bedrijf. Ik neem aan dat zijn relatie belangrijker voor hem is.
weet eiegenlijk niet wat ik wil schrijven...heb vanmorgen aangegeven dat ik me verdrietig en eenzaam voel...manlief weet niet waar t m inzit zijn rotgevoel....heeft veel spanning over de zaak...geeft aan dat het voor hem moeilijk is om de vinger op de zere plek te leggen...is nu ook bezig met winterblues therapie...gaf gisteren aan zich daar al iets beter door te voelen.......manlief ligt nog onder de wol met zware hoofdpijn......

loslaten en vertrouwen....zucht
iets wat ik vanmorgen nog niet wilde schrijven maar waar ik afgelopen nacht eigenlijk heel erg mee gezeten heb.

manlief heeft zijn 06 altijd bij zich en neemt ook altijd op. nu gister lag zijn" telefoon ïn de auto" toen ik hem had gebeld. kwam veel later op de afgesproken plek.

heb vannacht uit wantrouwen zijn jas doorzocht. vond daarin een sleutelbos die ik niet ken, voordeur en brievenbus, plus rekening van de apotheek van die dag. had hem nog gevraagd of hij de medicijnen had gehaald. heeft ie nu tot 2 keer toe over gelogen want hij zegt dus nee. bewijs heb ik echter in handen gehad.

zie ik nu spoken of heb ik echt wel reden om te zeggen Ik vertrouw je niet... dan weet ie dus ook dat ik in zijn zakken heb gezocht.

verder heeft zijn telefoon dus vanaf gister niet meer openlijk in huis maar zelfs in de auto gelegen??????

om het nog even mooier te maken, manlief is vanavond met de net gescheiden vriend op pad (heeft wel een relatie)
Sunflowers, jouw manlief redeneert in ieder geval heel erg vanuit zichzelf. Wat vervelend is, dat hij excuses buiten zichzelf zoekt voor hoe jullie relatie nu is. En dat is voor op korte termijn misschien tijdelijk dragelijk, maar voor op lange termijn een slechte basis voor een goede relatie. Wat ronduit slecht is, dat hij met die vriend op pad is, terwijl hij aandacht aan jouw moet geven. Plus dat jij er erg moeite voor doet, wat ik niet beantwoord zie.

Dat je hem niet vertrouwt, kan ik me voorstellen. Ik zou hem daar nu niet mee confronteren, met wat je hebt ontdekt. Vervelend om te zeggen, maar probeer ook eens uit te zoeken of hij vreemdgaat? Zijn gedrag is op zijn minst verdacht. Bv is hij wel bij die vriend geweest, verfrist hij zich ongewoon voordat hij uitgaat. Klopt de km stand van z'n auto met zijn verhaal. Gespecificeerde rekening van mobiel, etc. Als je het nu vraagt, ontkent hij waarschijnlijk toch alles, en blijf je met een vervelende twijfel zitten.

De reden, waarom ik denk dat je eerst moet proberen om je in te zetten voor je relatie, zoals je de afgelopen tijd hebt gedaan, is dat je nu zeker weet dat jouw niks te verwijten valt. Het ligt dus niet aan jouw! Winterblues therapie en nu uitgaan, heeft niks met elkaar te maken. Je hebt nu de lieve aanpak geprobeerd, de tijd lijkt bijna gekomen, om meneer een keer goed de waarheid te zeggen.

Ik denk niet dat je dat gelijk moet doen, eerst zou ik als ik jouw was proberen uit te vinden, wat hij 's avonds, en misschien ook overdag uitspookt. Is hij dan echt aan het werk? Ik vind trouwens dat hij ook veel met zijn vriend op stap is.

Ik vind dit vervelend voor jou om allemaal zo op te moeten schrijven, zoiets verdien je niet. Er is misschien (nog) niks aan de hand, maar manlief laat zich erg van de verkeerde kant zien. Heel veel sterkte en een dikke knuffel, kreeft.
kreeft bedankt voor je reactie. maandag gedouched, en gister omgekleed voor ie de deur uit ging en vanavond gedouched en in het nieuw de deur uit in goeie stemming. die medicijnen die ik bedoel heb ik in een eerder bericht omschreven. die heeft ie dus mee op pad ws. wat wil ie daar nou mee??

heb net gebeld naar die vriend, nam de telefoon op maar weet niet of manlief daar ook was.... als ie daar is dan kan ie aan het nummer zien dat ik het ben geweest jammer dan

misschien ga ik morgenavond wel even vertellen wat ik er van denk, en als het me niet aanstaat gaat het weekeinde wat mij betreft niet door
Sunflowers, het is allemaal niet makkelijk, trouwens, waarom bel je die vriend niet op met een flauw smoesje, dat je iets niet kunt vinden of zo? Of dat manlief al naar huis is? Manlief zijn gedrag is ook niet helemaal geruststellend. Vervelend he? Kreeft
ik heb nu het lef niet meer om te bellen eerlijk gezegd. hij zou die vriend ophalen, dus dan is ie daar echt in de kamer aanwezig geweest. ik denk dat ik vanavond als hij thuiskomt wel gelijk aan hem zie hoe de vlag er bij hangt.

ik merk dat ik eigenlijk heeeeel veeeel zin heb om flink stennis te schoppen als ie thuis komt en t hem maar gelijk voor zijn voeten te gooien

kreeftlief heeft mazzel met zo'n kreeft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven