Kinderwens in vervulling?
zaterdag 4 juni 2011 om 09:10
Er staan hier al zoveel berichten over Het onderwerp kinderwens en hoe zwanger te worden dat ik het overzicht een beetje zoek ben.
Ook ik hoop op een dag moeder te worden. Mijn partner zijn er na veel goede gesprekken samen over eens dat nu de tijd zou kunnen zijn.... Als het ons natuurlijk ook mogelijk gemaakt wordt. Durf niet zo snel te roepen dat we kinderen krijgen.
Nu heb ik de pil geslikt tot maandag wat er voor zorgt dat ik donderdag of vrijdag ongesteld wordt. Dit kwam even niet zo handig uit dus nu heb ik geslikt tot vrijdag. Wat wil zeggen dat ik dan van ca maandag tot vrijdag ongesteld ben. Daarna wil ik echt stoppen.
Houden jullie ook nog rekening met de meest vruchtbare dagen? En wanneer zijn die precies?
Vind het best spannend allemaal. Geen idee hoelang het allemaal gaat duren.......
Ook ik hoop op een dag moeder te worden. Mijn partner zijn er na veel goede gesprekken samen over eens dat nu de tijd zou kunnen zijn.... Als het ons natuurlijk ook mogelijk gemaakt wordt. Durf niet zo snel te roepen dat we kinderen krijgen.
Nu heb ik de pil geslikt tot maandag wat er voor zorgt dat ik donderdag of vrijdag ongesteld wordt. Dit kwam even niet zo handig uit dus nu heb ik geslikt tot vrijdag. Wat wil zeggen dat ik dan van ca maandag tot vrijdag ongesteld ben. Daarna wil ik echt stoppen.
Houden jullie ook nog rekening met de meest vruchtbare dagen? En wanneer zijn die precies?
Vind het best spannend allemaal. Geen idee hoelang het allemaal gaat duren.......
zaterdag 4 juni 2011 om 09:15
Je bent net van de pil af, laat eerst die maar eens uit je lichaam verdwijnen en dan gewoon vrijen als je daar zin in hebt anders wordt het zo een strijd en het moet natuurlijk wel leuk blijven.
Je hebt bij de drogist van die testjes voor je meest vruchtbare dagen.
En hoelang het gaat duren weet niemand maar probeer het gewoon relaxt te benaderen zou ik zo zeggen. Succes
Je hebt bij de drogist van die testjes voor je meest vruchtbare dagen.
En hoelang het gaat duren weet niemand maar probeer het gewoon relaxt te benaderen zou ik zo zeggen. Succes
zaterdag 4 juni 2011 om 09:37
Slik foliumzuur en laat het eerst een paar maanden gaan (ik neem aan dat je geen haast hoeft te maken vanwege je leeftijd oid).
Daarna kun je gaan kijken wanneer je vruchtbare dagen precies zijn aan de hand van testen bijvoorbeeld.
Lees eens verder op sites als www.zwangerstraks.nl met superveel informatie.
Succes!
Daarna kun je gaan kijken wanneer je vruchtbare dagen precies zijn aan de hand van testen bijvoorbeeld.
Lees eens verder op sites als www.zwangerstraks.nl met superveel informatie.
Succes!
zaterdag 4 juni 2011 om 10:10
Ik ben eind april gestopt met de pil. Had toen al een maand foliumzuur geslikt. Heb 13 jaar lang de pil geslikt en dus geen idee van hoe mijn cyclus loopt. Heb dus ook geen rekening gehouden met vruchtbare dagen ofzo. We hebben gewoon gevreeën als het uit kwam eigenlijk. Ik had, als mijn cyclus 28 dagen is, afgelopen maandag ongesteld moeten worden maar er is nu nog niks gebeurt. Heb dus vanmorgen een test gedaan en ik zie een streepje ik twijfel zelf nog wel. Het is een licht streepje, maar wel echt een streepje. Heb verder nergens last van, niet misselijk, geen pijnlijke borsten. Ga dus donderdag nog maar eens testen en als die ook zo is dan zien we wel verder. Ontpillen is tegenwoordig niet echt meer nodig. Het is meer voor jezelf dat het handiger is om je cyclus te kennen. Maar de hoeveelheid hormonen enzo zijn lang niet meer zo veel en ze zijn zowat gelijk aan natuurlijke hormonen. Ik heb ervoor gekozen om niet te ontpillen. Als ik zwanger ben hoor ik later bij de echo wel hoe ver ik precies ben. Kan hooguit een week of 2 verschillen dus daar maak ik me niet druk om.
zaterdag 4 juni 2011 om 10:27
Je eisprong is ongeveer 14 dagen voor je menstruatie. Als je een cyclus van 28 dagen hebt is het dus op dag 14, heb je een cyclus van 30 dagen dan is het dag 16. Zaad kan best lang overleven in de baarmoeder dus je hoeft niet precies op die dag te vrijen. De eicel leeft maar ongeveer 12 uur dus het is het handigst als je in de aanloop op de eisprong al vrijt. Dan wachten de zaadcellen op de eicel.
Begin vandaag nog met foliumzuur. Daarmee verklein je de kans op een open ruggetje en een open gehemelte. Het is een vitamine en kan dus geen kwaad. Het beste is als je het al een maand slikt voor je zwanger wordt.
Ik zou nu nog lang niet beginnen met testen en allerlei andere kunstjes. Houd het eerst nog maar even gezellig samen.
Ivetje, gefeliciteerd Wat leuk!
Begin vandaag nog met foliumzuur. Daarmee verklein je de kans op een open ruggetje en een open gehemelte. Het is een vitamine en kan dus geen kwaad. Het beste is als je het al een maand slikt voor je zwanger wordt.
Ik zou nu nog lang niet beginnen met testen en allerlei andere kunstjes. Houd het eerst nog maar even gezellig samen.
Ivetje, gefeliciteerd Wat leuk!
zaterdag 4 juni 2011 om 11:45
als iemand mee wilt doen met het topic: wij gaan ervoor! juni 2011 geopend door jippie
wij zijn ook net gestopt met de pil, dus het is leuk als er andere dames zijn die hetzelfde meemaken en dat wij met vragen bij elkaar terecht kunnen.. en is gewoon gezellig!
iedereen is van harte welkom
wij zijn ook net gestopt met de pil, dus het is leuk als er andere dames zijn die hetzelfde meemaken en dat wij met vragen bij elkaar terecht kunnen.. en is gewoon gezellig!
iedereen is van harte welkom
Love my life!
zaterdag 4 juni 2011 om 11:51
Gewoon een beetje regelmatig seks hebben en je juist niet teveel vastpinnen op zelfberekende vruchtbare dagen. Ik ben zelf twee keer bevrucht ruim na de dag waarop ik volgens mijn eigen berekening mijn eisprong had, dus op een moment waarop ik dacht dat het al helemaal niet meer kon.
Temperaturen en ovulatietesten zou ik niet meteen al mee beginnen.
Temperaturen en ovulatietesten zou ik niet meteen al mee beginnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 4 juni 2011 om 12:00
Dat je eisprong ongeveer 14 dagen voor je ongesteldheid is, is geen wet van Meden of Perzen. Houd je hier nu toch nog niet mee bezig joh. Stop gewoon met die pil, slik foliumzuur en geniet van het leven. Over een half jaar is het nog meer dan vroeg genoeg om eens te gaan kijken hoe het zit met je cyclus. Tenzij er excessen optreden natuurlijk.
zaterdag 4 juni 2011 om 12:52
quote:Gravinnetje schreef op 04 juni 2011 @ 12:00:
Dat je eisprong ongeveer 14 dagen voor je ongesteldheid is, is geen wet van Meden of Perzen.
Klopt, bij mij bleek bij een cyclus van 28 dagen de eisprong toch pas op dag 16 of 17 plaats te vinden. Kwam erachter omdat ik na een half jaar toch eens een ovulatietest erbij pakte. Maand erna was ik zwanger... je moet het maar net even weten als het afwijkt dus...
Zou zeker de eerste tijd er zo min mogelijk op proberen te letten (is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het...) Als je cyclus een beetje regelmatig is na de pil, zou je als het na een aantal maanden nog niet raak is eens een keer kunnen kijken met ovulatietesten wanneer je eisprong valt. Maar probeer niet teveel " op de klok" te vrijen, als het een tijdje duurt dan is dat echt niet leuk meer.
Dat je eisprong ongeveer 14 dagen voor je ongesteldheid is, is geen wet van Meden of Perzen.
Klopt, bij mij bleek bij een cyclus van 28 dagen de eisprong toch pas op dag 16 of 17 plaats te vinden. Kwam erachter omdat ik na een half jaar toch eens een ovulatietest erbij pakte. Maand erna was ik zwanger... je moet het maar net even weten als het afwijkt dus...
Zou zeker de eerste tijd er zo min mogelijk op proberen te letten (is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het...) Als je cyclus een beetje regelmatig is na de pil, zou je als het na een aantal maanden nog niet raak is eens een keer kunnen kijken met ovulatietesten wanneer je eisprong valt. Maar probeer niet teveel " op de klok" te vrijen, als het een tijdje duurt dan is dat echt niet leuk meer.
zaterdag 4 juni 2011 om 13:16
Het lijkt me toch dat TO graag zwanger wil worden, aangezien ze met de pil stopt. Het nut van maanden wachten om je cyclus te leren kennen ontgaat mij eigenlijk een beetje. Ik zou het lot gewoon laten bepalen en niet nu nog eerst maanden met condooms aan de gang gaan, alleen maar omdat je cyclus onduidelijk is. Ik zou me verder nu ook nog niet druk maken om vruchtbare dagen enzo. Mocht het over een paar maanden dan nog niet gelukt zijn kan je altijd nog aan de slag met ovulatietesten
zaterdag 4 juni 2011 om 13:17
quote:hipperdepip schreef op 04 juni 2011 @ 12:54:
Mocht je het niet weten: je bent ongeveer 14 dagen na je menstruatie het meest vruchtbaar, dus van dag 11 tot dag 17 van je cyclus zou het goed zijn om te seksen.
Succes!!
Sorry, maar ook dit is niet helemaal correct. Als je het hebt over iemand met een cyclus van 28 dagen dan kan dit prima gelden maar het hoeft niet. Voor mensen met een langere of kortere cyclus werkt dit dus al niet meer.
Nogmaals, laat het het eerste half jaar gewoon gaan. Ga ontpillen, neem foliumzuur en geniet van het leven. Na dat half jaar is het nog vroeg genoeg om eens te gaan kijken hoe het met je cyclus is en of het ondertussen regelmatig is.
Mocht je het niet weten: je bent ongeveer 14 dagen na je menstruatie het meest vruchtbaar, dus van dag 11 tot dag 17 van je cyclus zou het goed zijn om te seksen.
Succes!!
Sorry, maar ook dit is niet helemaal correct. Als je het hebt over iemand met een cyclus van 28 dagen dan kan dit prima gelden maar het hoeft niet. Voor mensen met een langere of kortere cyclus werkt dit dus al niet meer.
Nogmaals, laat het het eerste half jaar gewoon gaan. Ga ontpillen, neem foliumzuur en geniet van het leven. Na dat half jaar is het nog vroeg genoeg om eens te gaan kijken hoe het met je cyclus is en of het ondertussen regelmatig is.
zaterdag 4 juni 2011 om 13:50
zaterdag 4 juni 2011 om 14:27
zaterdag 4 juni 2011 om 15:49
Op het moment dat je stopt met de pil, hoop je dat het zo snel mogelijk raak is.
Ik ben begin april gestopt met de pil. Vorige week moest ik ongesteld worden. Afgelopen donderdag heb ik getest. Resulaat: een heel vaag streepje. Voor de zekerheid test ik morgenochtend nog een keer. Wij hebben het gewoon leuk gehouden. Ik denk ook dat leeftijd een rol speelt. Je hoort vaak dat het bij jonge mensen snel gaat, maar ook dat is geen regel. Als je cyclus 28 dagen is, is inderdaad op dag 14 je eisprong.
Het is allemaal erg spannend en ook erg leuk.
Geniet ervan
Ik ben begin april gestopt met de pil. Vorige week moest ik ongesteld worden. Afgelopen donderdag heb ik getest. Resulaat: een heel vaag streepje. Voor de zekerheid test ik morgenochtend nog een keer. Wij hebben het gewoon leuk gehouden. Ik denk ook dat leeftijd een rol speelt. Je hoort vaak dat het bij jonge mensen snel gaat, maar ook dat is geen regel. Als je cyclus 28 dagen is, is inderdaad op dag 14 je eisprong.
Het is allemaal erg spannend en ook erg leuk.
Geniet ervan
zaterdag 4 juni 2011 om 16:51
quote:765765758 schreef op 04 juni 2011 @ 14:27:
Gravinnetje, daarom zeg ik ook ongeveer.
Ik denk dat TO idd gewoon het los moet laten en zien hoe het gaat, maar kan me ook zo goed voorstellen dat je als je eenmaal zo ver bent ook meteen wil dat t raak is.
Maar je hebt gelijk, mijn info geldt alleen als TO een cyclus heeft van ong 28 dagen.Ik had een cyclus van 28 dagen maar niet op dag 14 een eisprong. Die kwam de ene keer op dag 16, dan weer op dag 17. Het zegt allemaal niet zo bijzonder veel dus. Gewoon, hop ervoor gaan en wel zien waar je uitkomt. Na een tijdje proberen kun je altijd nog ovulatietesten gebruiken, en dan nog is het een kwestie van vooral niet te geforceerd doen. Voor hetzelfde geld beland je (sorry, TO, maar het kan natuurlijk altijd) in de medische molen en dan moet er nog genoeg op uur en tijd.
Gravinnetje, daarom zeg ik ook ongeveer.
Ik denk dat TO idd gewoon het los moet laten en zien hoe het gaat, maar kan me ook zo goed voorstellen dat je als je eenmaal zo ver bent ook meteen wil dat t raak is.
Maar je hebt gelijk, mijn info geldt alleen als TO een cyclus heeft van ong 28 dagen.Ik had een cyclus van 28 dagen maar niet op dag 14 een eisprong. Die kwam de ene keer op dag 16, dan weer op dag 17. Het zegt allemaal niet zo bijzonder veel dus. Gewoon, hop ervoor gaan en wel zien waar je uitkomt. Na een tijdje proberen kun je altijd nog ovulatietesten gebruiken, en dan nog is het een kwestie van vooral niet te geforceerd doen. Voor hetzelfde geld beland je (sorry, TO, maar het kan natuurlijk altijd) in de medische molen en dan moet er nog genoeg op uur en tijd.