Kinderwens in vervulling?

04-06-2011 09:10 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er staan hier al zoveel berichten over Het onderwerp kinderwens en hoe zwanger te worden dat ik het overzicht een beetje zoek ben.

Ook ik hoop op een dag moeder te worden. Mijn partner zijn er na veel goede gesprekken samen over eens dat nu de tijd zou kunnen zijn.... Als het ons natuurlijk ook mogelijk gemaakt wordt. Durf niet zo snel te roepen dat we kinderen krijgen.

Nu heb ik de pil geslikt tot maandag wat er voor zorgt dat ik donderdag of vrijdag ongesteld wordt. Dit kwam even niet zo handig uit dus nu heb ik geslikt tot vrijdag. Wat wil zeggen dat ik dan van ca maandag tot vrijdag ongesteld ben. Daarna wil ik echt stoppen.

Houden jullie ook nog rekening met de meest vruchtbare dagen? En wanneer zijn die precies?

Vind het best spannend allemaal. Geen idee hoelang het allemaal gaat duren.......
quote:Ivetje schreef op 04 juni 2011 @ 13:16:

Het lijkt me toch dat TO graag zwanger wil worden, aangezien ze met de pil stopt. Het nut van maanden wachten om je cyclus te leren kennen ontgaat mij eigenlijk een beetje. Ik zou het lot gewoon laten bepalen en niet nu nog eerst maanden met condooms aan de gang gaan, alleen maar omdat je cyclus onduidelijk is. Niemand heeft het toch over condooms gebruiken? Je leert je cyclus toch ook gewoon kennen als je het zonder enig voorbehoedsmiddel doet. En misschien niet, omdat je bijna meteen zwanger bent, maar he, dat lijkt me niet echt een probleem in dit geval :D
Ik las het alsof je eerst je cyclus ff moest leren kennen voordat je ging proberen echt zwanger te worden. Soort van ontpillen dus. Daar zie ik persoonlijk niet echt het nut van in
Ook ik kom me voorzichtig melden. Heb gisteren een allereerste potje foliumzuur gekocht bij De Tuinen (0,8 mg). Mijn Mirena-spiraaltje zit nog waar 'ie (voorlopig) hoort, die gaat er verderop dit jaar uit... Spannend.

Onze planning is om tegen het eind van de zomer er serieus voor te gaan. Gek idee om mijn vriend ook zoetjes aan rekening te horen houden met een eventuele zwangerschap...
Bedankt allemaal voor jullie berichtjes. Om misverstanden te voorkomen...ik ben zeker niet van plan nu al met testjes aan de gang te gaan. Hoe gek het ook klinkt hoef ik ook zeker niet perse morgen zwanger te zijn. We hebben net samen besloten dat het zover mag zijn. Nu langzaam aan naar stap 2. Dat foliumzuur wist ik niet, maar ga ik van de week even halen. Is dat gewoon 1 soort variant en kan je dat bij elke drogist haken. Is dat ook specifiek voor als je zwanger wikt worden?

Verder hoor ik hier mensen over een cyclus van 28 of 30 dagen. Hoe weet/check je dat?

Hoe snel of langzaam het gaat duren merken we van zelf wel. Ben nog relatief jong, 27, dus heb opzich nog tijd zat. Alleen partner is 10 jaar ouder.
Geen idee of er verschillende soorten foliumzuur zijn. Wel qua sterkte/hoeveelheid. Ik heb dus pilletjes gekozen van 0,8 mg, maar ze waren er ook van 0,4 mg.

Bij ons ook nog een prille gedachte dat we het ECHT gaan proberen. Wel zijn we er de laatste laatste jaren voorzichtig naartoe gegroeid: samen een huis gekocht dat deze zomer wordt opgeleverd en een auto met isofix (= isofix is een internationaal gestandaardiseerd systeem voor bevestiging van kinderzitjes in auto's).

Tjee, nu ik het zo opschrijf klinkt het heel weloverwogen en voorbereid, maar zo voelt het zeker niet. Van het besef dat dit misschien de laatste zomer is waarin we de tijd aan onszelf hebben, krijg ik het benauwd. Koudwatervrees?
Zoete, ben ook wel van het voorbereiden. Vind ook dat steeds meer mensen zonder goed eea overwogen en op een rijtje te hebben gezet aan kinderen beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven