Wat te doen?

06-06-2011 00:50 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hej,

Dit is mijn probleem:

Ik heb/had sinds een jaar geleden een relatie. Alles verliep goed, we hadden geen echte ruzies, we hebben altijd veel gepraat, ... . Sinds enkele weken geleden is mijn vriend erg beginnen twijfelen. Hij twijfelt ongeveer aan alles, aan zichzelf, aan zijn toekomst en dus ook aan onze relatie. Hij twijfelt ook aan zijn gevoelens voor mij (de vlinders verminderen - wat in principe wel logisch is - maar hij wilt nog steeds voor mij blijven zorgen). Hierna hebben we even afstand van elkaar genomen maar na enkele dagen koos hij toch voor mij.

Onlangs heeft hij toch een einde gemaakt aan onze relatie en wou hij even tijd. Hij wou nagaan of zijn "vlinders" terugkomen, zei hij. Hierna heb ik hem tijd willen geven en nam ik zelf niet echt contact op met hem. Hierop reageerde hij als dat ik het niet moeilijk had om geen contact met hem te hebben. Hierdoor ben ik terug met hem beginnen om te gaan als "vrienden" waarop hij vond dat ik te afstandelijk deed tegen hem. Hierna ben ik terug met hem beginnen praten als toen we een koppel waren. Hiermee was hij echter wel tevreden.

Momenteel krijg ik signalen van beide kanten, hij flirt met mij, geeft me ontzettend veel complimentjes, ... . Langs de andere kant stoot hij me ook af als er iets misloopt of als ik hem te weinig aandacht geef. Onlangs moest ik ergens naartoe maar hij nam dit op als dat ik niet bij hem wilde zijn en dat ik zo'n dingen doe om hem te kwetsen terwijl dit helemaal niet het geval is!!! Als zoiets gebeurt, neemt hij ook steeds afstand.

Ik wil hem echt helpen maar heb het gevoel dat wat ik ook doe, dat het fout is. Hij wou bijvoorbeeld tijd en als ik hem die gaf, was hij hiermee niet tevreden. Ik wil met hem praten maar ik dring niet tot hem door. Verder heb ik ook schrik om hem het gevoel te geven van "moeten" waardoor ik eerder tegen hem zeg dat ik er steeds voor hem ben als hij wil praten.

Weet iemand hoe ik hem zou kunnen helpen?
Helpen? Ik zou 'm langs de stoeprand zetten.

Wat moet je met zo'n mieperd?
Hij waardeert de liefde en de aandacht maar echt zin in een relatie heeft hij niet meer. Tenminste, zo komt het op mij over... Sorry..
Het komt op mij over dat ie er op aan stuurt dat jij de beslissing neemt om de relatie te beeindigen. Dan hoeft hij dat niet te doen. Hij twijfelt, kan geen keuze maken en laat jou dat doen, zodat hij niet schuldig is aan een eventuele verkeerde keuze. Wat een held!
Hi eleni,

wat frustrerend voor je! je zou voor de grap topic moeten lezen "omgaan met verlatingsangst". Ik herken namelijk het gedrag van jouw vriend. Aantrekken en afstoten syndroom.

Misschien moet je hem confronteren over zijn gedrag. En dat jou gevoelens uiten wat het met jou doet.

Wat wil jij eigenlijk? Ben jij nog wel verliefd?
Hij doet moeilijk...heb je daar echt zin in? Je leeft maar één keer he?
Hij heeft geen zin meer in jullie relatie maar bij gebrek aan beter en behoefte aan vertrouwdheid houdt hij aan jou vast.

'If you're not a priority don't be an option'.

Laat die zeiksnor het zelf uitzoeken hoe zeer jij ook wil dat jullie samen blijven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:FullHouse schreef op 06 juni 2011 @ 00:59:

Het komt op mij over dat ie er op aan stuurt dat jij de beslissing neemt om de relatie te beeindigen. Dan hoeft hij dat niet te doen. Hij twijfelt, kan geen keuze maken en laat jou dat doen, zodat hij niet schuldig is aan een eventuele verkeerde keuze. Wat een held!Is ook een goede mogelijkheid idd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zie het eerder dat hij TO in de greep houdt door haar constant het gevoel te geven dat zij iets verkeerds doet en beter dr best moet doen. Want anders is ie weg hoor...

En het werkt.
Whahaa... LUL.
Dump de twijfelaar en zoek er eentje die er echt voor gaat!
quote:aiki_74 schreef op 06 juni 2011 @ 09:13:

Dump de twijfelaar en zoek er eentje die er echt voor gaat!Precies.
Ik snap dat je emotioneel gezien het lastig vindt, maar als je hier rationeel naar kijkt weet je ook wel dat je aan dat gedraai heulemaal niks hebt. Maakt je alleen maar onzeker waarschijnlijk.

Wat gebeurt er als je hem eens voor het blok zou zetten?
Dumpen per SMS.
Wil je dit stomme spelletje nog lang spelen met hem?

Hij weet niet wat ie wil, maar jij moet steeds rekening met zijn gevoel houden..

Houd hij rekening met jouw gevoel?

Wat wil jij dat er verandert?
quote:Substanza_ schreef op 06 juni 2011 @ 10:19:

Dumpen per SMS.

Of je relatiestatus op FB in vrijgezel veranderen. Klaar, ook duidelijk.
Deze man weet niet wat hij wil en daar moet je niet op gaan zitten wachten. Relatie verbreken.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Kies voor jezelf, jij kan wel wat beters krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven