Dyspareunie

06-06-2011 21:49 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Ik ben bekend met dyspareunie door focale vulvitis. Pijn bij het vrijen, door een chronische aspecifieke ontsteking aan de ingang van de vagina. De oorzaak is onbekend. Ik heb er zelf geen bekkenbodemfysiotherapeut voor bezocht. Vrijen doet in het begin altijd even (flink) zeer, daarna is het beter. Wel blijft er in de dagen erna een schrijnende pijn, wat langzaam overgaat, als het wondje weer geneest. Geen heftige sex voor mij dus! Maar langzaamaan.

Maar ik herken het bloeden na het persen niet zo. Ik verlies wel altijd wat bloed, gelijk na het vrijen, maar daarna niet meer.

Rotaandoening is het ..
Ik ben ook bekend met dyspareunie, helaas.

Het heeft bij mij waarschijnlijk zowel een lichamelijke als een psychische oorzaak en het is een cirkel waar ik ooit nog uit hoop te komen. Op dit moment ben ik onder behandeling van de psycholoog, seksuoloog en de bekkenbodemfysiotherapeut. Ik heb met hun en mezelf afgesproken dat ik nog een keer alles uit de kast haal om er wat aan te doen.

Bloeden bij het persen ken ik ook niet. Wel soms gewoon klein beetje bloed, maar dat wordt veroorzaakt door de wondjes van het eczeem....
dyspareunie zegt niets over de oorzaak, het is het symptoom, , niet een ziekte op zich.

Kijken waar het vandaan komt lijkt me dus wel noodzakelijk. Want het kan werkelijk van alles zijn en sommige zaken zijn prima te behandelen, de anderen wat lastiger.

Hier staanbijvoorbeeld tig oorzaken genoemd en de 1 heeft echt een andere aanpak nodig dan de andere.

Persoonlijk zou ik hier eerst onderzoek naar laten doen
Je bent zelf een theepot
.
@Meintje, heb je al geprobeerd je huid helemaal te laten herstellen, door bijvoorbeeld een week (of twee, zolang je huid herstel duurt) geen seks te hebben?

Vrijen jullie ook door als het pijn doet?

Een andere creme die vaak wordt geadviseerd bij dit soort aandoening is lanette creme, dit is ook een erg zachte en verzorgende creme die je gewoon rondom je vagina kan gebruiken. Verkrijgbaar bij de apotheek voor een paar euro.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven