Help me!

08-06-2011 17:06 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb windows Vista op m'n laptop laten installeren, maar nu heb ik geen geluid meer op m'n laptop en kan ik ook geen films meer bekijken. Alsof dit niet genoeg is heb ik ook geen internet meer. M'n ZyAir Wireless LAN Card werkt niet meer.

Help wat moet ik doen.
Buiten gaan spelen.
.
Zijn de drivers wel geïnstalleerd? En bijvoorbeeld VLC player om films te kijken en flash voor youtube?
Waarom heb je Vista geïnstalleerd en geen Windows 7?
.
En hoe kan het dan dat je nu wel zit te internetten?
installeer windows 7

of ga naar de website van het merk van de laptop, ga naar support zoek daar alle drivers, en dat allemaal installeren.
ik ben zeker 1 van de winige tevreden gebruikers van windows Vista.
.
.
quote:nerd_ schreef op 08 juni 2011 @ 18:17:

@blog

Er is niet veel aan de hand. En hou ´t gewon op Vista.

Dat wilde je.

Wb. die verbinding, als je op je balkje klikt op die twee computertjes, zie je daar of ´t werkt. Als je bv. een ip hebt wat met 169 begint, heb je geen verbinding.

Kijk eerst wat je daar tegenkomt.

Kijk je eerst bij wat ik zei. Als daar geen merkje staat, bij die LAN card, werkt hij. Ontbreekt daar een driver, zal er voorlopig wel wat bruikbaars in Vista zitten. Als je dan verbinding hebt, laat je ´m vanaf daar naaar wat beters zoeken.

Of je gebruikt een CD.

Geluid idem dito.

Nee, een CD heb ik niet.

Ik had eigenlijk een XP, maar ik liet m'n laptop door een idioot herinstalleren en die heeft Vista erop gezet, dat zou beter en sneller zijn volgens hem. Maar nu kan ik helemaal niets meer, behalve brieven schrijven op Wordpad
quote:lotte3500 schreef op 08 juni 2011 @ 17:38:

installeer windows 7

of ga naar de website van het merk van de laptop, ga naar support zoek daar alle drivers, en dat allemaal installeren.

Hoe kom ik daar, want ik krijg alleen sites van computerwinkels die onderderdelen verkopen.

Ik heb een Laptop van 't merk Compaq EVON2010v pp2150. Maar m'n internet doet 't niet, dus kan ik niets downloaden of installeren.
misschien effe kijken wat voor eigenschappen je pc heeft. RAM, geheugen enzo.

Dat was de grote klacht bij Vista. Dat mensen met een te lichte pc Vista erop probeerde installeren. Daarom vindt (bijna) iedereen Vista slecht
.
Als je op "deze computer " gaat staan en dan rechtermuisknop Eigenschappen en dan naar apparaatbeheer kun je zien of bij één van de onderdelen een vraagteken staat. Als dat zo is zijn er geen goede drivers geinstalleerd.

Met een nieuw besturingssysteem (Vista in dit geval) moet je wel even de wizzard "netwerkverbinding" starten en verbinding maken met het internet. Je kunt de laptop ook even langsbrengen Is in een kwartiertje gefixed.

gr Rob
quote:robelia schreef op 09 juni 2011 @ 15:05:

Als je op "deze computer " gaat staan en dan rechtermuisknop Eigenschappen en dan naar apparaatbeheer kun je zien of bij één van de onderdelen een vraagteken staat. Als dat zo is zijn er geen goede drivers geinstalleerd.

Met een nieuw besturingssysteem (Vista in dit geval) moet je wel even de wizzard "netwerkverbinding" starten en verbinding maken met het internet. Je kunt de laptop ook even langsbrengen Is in een kwartiertje gefixed.

gr RobZe zijn inderdaad niet geinstalleerd en nu moet ik bij betalen om dat alsnog te laten installeren.
Nee hoor Blogger, niet zo negatief!

Heb je een stick en een computer die op internet kan?

Tuurlijk!

Ga na de site van de fabrikant en tik in Google "Asus drivers plus typenummer" dan heeft elke fabrikant alle drivers tot 10 jaar terug op zijn site staan.

Die zet je op de stik en installeer je vervolgens.

Capito?

gr rob
quote:robelia schreef op 09 juni 2011 @ 17:32:

Nee hoor Blogger, niet zo negatief!

Heb je een stick en een computer die op internet kan?

Tuurlijk!

Ga na de site van de fabrikant en tik in Google "Asus drivers plus typenummer" dan heeft elke fabrikant alle drivers tot 10 jaar terug op zijn site staan.

Die zet je op de stik en installeer je vervolgens.

Capito?

gr rob

Deze advies heb ik al gevolgd, maar ze hebben geen eigen site. Ik heb 't in ieder geval niet gevonden. Maar ik laat imand anders even zoeken, misschien dat ze meer geluk hebben.

Thanks rob
Klik

Volgende keer graag het juiste typenummer van je laptop overtypen .

En geen prutsers meer aan je laptop laten zitten, want dit zijn XP drivers en grote kans dat die niet werken in Vista .
Deze advies heb ik al gevolgd, maar ze hebben geen eigen site. Geef me het merk en type en zoek de drivers voor jou.
quote:robelia schreef op 09 juni 2011 @ 19:18:

Deze advies heb ik al gevolgd, maar ze hebben geen eigen site. Geef me het merk en type en zoek de drivers voor jou.Ja en dan snel mijn linkje knippen en plakken zeker?
.
Vista en zoeken naar voorlopig bruikbare drivers?

Ik zet vast koffie, koekje erbij?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven