Malgrat de Mar

10-06-2011 12:12 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ga met 4 stelletjes op vakantie naar Malgrat de Mar. We zijn allemaal familie van elkaar en de leeftijd verschilt van 15 tot 21 jaar. Zelf ben ik 19 jaar.

Ik had een paar vragen en ik hoop dat jullie me hiermee zouden kunnen helpen.

We zouden graag een auto willen huren in Spanje, weet iemand hoeveel dit ongeveer kost?

Er is ook iemand in de groep die graag op een jetski wilt, hoeveel betaal je hier ongeveer voor?

Mijn vriend en ik zijn meer mensen die dingen gaan bekijken etc. Ik had wel een beetje opgezocht maar de meeste dingen lagen ver uit de buurt. weet iemand of er in de buurt toch dingen zijn die we kunnen bezichtigen.

Meegaan op een glasbodemboot lijkt me best wel leuk. Het lijkt me mooi om het leven onder water te zien. Ik kon nergens op internet vinden hoeveel dit ongeveer gaan kosten. Is een van jullie al een keer meegegaan op zo'n boot en is dit de moeite waard?

Ik zou ook graag een keer willen gaan duiken. Ik heb dit nog nooit gedaan. Weet iemand hoeveel dit ongeveer kost?

Mijn nicht (iedereen die meegaat is familie van elkaar) is 2 jaar geleden ook naar Malgrat gegaan maar ze is niet echt dingen gaan bekijken. Toen zij daar was merkte ze dat er heel veel kwallen in het water zaten. Het leek ons leuk om een waterfiets te huren maar ik ben niet echt een fan van kwallen. Hadden jullie ook veel last van kwallen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Als jullie andere tips hebben dan zijn die natuurlijk ook van harte welkom. Alvast bedankt!

mvg

mimi
sorry, ik zie dat ik dit bericht in de verkeerd catogorie heb toegevoegd.
Ik ben er een paar keer geweest, met kinderen, maar heb er nog nooit kwallen gezien. Trouwens, volgens mij ook geen jetski's en waterfietsen.

Je kan er wel bungee-jumpen.

Verder kom je met de trein heel goedkoop in Barcelona en Girona. En dat is helemaal niet zo ver.

Ach, Malgrat is wel grappig. Wij hebben er ons altijd wel vermaakt, maar ik zou er nu niet meer heengaan. Vroeger had het nog een leuk stadje, maar nu zijn er alleen maar Pakistanen(?) in de winkels met nep voetbal shirtjes en nepluchtjes etc.

De boulevard is nog wel leuk.
Je kan ook met de bus naar Tossa de Mar, daar het stadje en het kasteel bekijken, en dan met de boot terug naar Malgrat. Het was geloof ik wel duur maar het is wel erg mooi zo langs de kust.
Autohuren, afhankelijk van de leeftijd... rond de 30/50e per dag.

Jetski, gok ik op 50e per 20min ofzo.

Duiken met een proefles, 100e?
oke bedankt madamemicmac en spectral:)
Autohuur is natuurlijk ook afhankelijk van de grootte van de auto, of je een extra bestuurder wilt inschrijven, etc..

Hou er rekening mee dat jonge bestuurders soms geen auto kunnen huren of een hoge borg moeten betalen. Autohuur zonder creditcard is bijna nergens meer mogelijk. En soms stelt een verhuurbedrijf de minimumleeftijd van 21 of 23 jaar en al 3 jaar in het bezit van een rijbewijs!

Ik zou je reisorganisatie even navragen met welke verhuurder zij samenwerken en wat daar de regels zijn voor leeftijd, rijervaring en creditcard.

Of er kwallen in zee zitten hangt af van de windrichting. Heb je een aanlandige wind, dan drijven de kwallen richting het strand. Bij aflandige wind niet.

Zoals gezegd kun je met de trein makkelijk naar andere plaatsen. Langs de kust vaart ook een taxiboot. Erg leuk, maar niet goedkoop.
Gaan jullie met een touroperator? Die biedt namelijk vaak een lijst met excursies op je bestemming aan. Bel even met hen, dan heb je precieze info.

Verder: auto is inderdaad rond 30-50euro per dag maar dan ben je prima verzekerd. Beste is om dat bij een bekendere autoverhuurder te doen of via de touroperator.

Ik betaalde voor duiken zo'n 65 euro (pp). De tweede duik kon je op de boot bijboeken en kostte 27,50.

In ieder geval veel plezier!
bedankt allemaal, ik ga de touroperator zeker bellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven