negeergedrag

10-06-2011 12:13 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een latrelatie, vriend woont 10 km verderop. Ik ga daar alleen de avonden heen, van donderdag t/m zondag. Sporadisch zijn we bij mij. Wat gebeurde; ik woon naast het [regio]ziekenhuis, vriend gaat daar op bezoek op dinsdagavond bij gemeenschappelijke [maar meer zijn] kennis, zegt niks tegen mij, vraagt me niet mee, komt niet langs. Vind ik raar. Hij niet. Hij:" Moet ik dan alles met jou overleggen?" Huh? Ik vind het nogal kil en afstandelijk. We hebben een jaar of 4 een relatie. Wat vinden jullie?
hij ziet wel wat het wordt= was een beetje sarcastsich bedoeld nav hij heeft een punt + andere optie is vrijgezel.
Eens met Boterblommetje.

Iemand die in een relatie zegt, "neem me maar zoals ik ben", daar krijg ik nou jeuk van..

Dus hij mag doen wat hij wil? Kleutergedrag vind ik het en niet passen in een volwassen relatie. Dan hou je rekening met elkaar en luister je naar elkaar.

Ook jammer dat je denk dat jouw mening er niet toe doet, je denkt gelijk dat het overdreven is, dat je je aanstelt. Ook waardeloos van hem om dat zo aan te geven, waarom houdt hij geen rekening met jouw gevoelens?? Jij hebt net zo goed recht van spreken in een volwaardige relatie.
en ook al was het dan van jouw kant een beetje sarcastisch omschreven.

Het is wat het is...

Jij moet je aan hem aanpassen of anders is het over.

Dat klinkt of hij alle touwtjes in handen heeft.

Ik zou niet zo'n onevenwichtige relatie kunnen hebben hoor.

Dit maakt jou toch veel te afhankelijk van zijn nukken?!!!
quote:boterblommetje schreef op 10 juni 2011 @ 14:46:

en ook al was het dan van jouw kant een beetje sarcastisch omschreven.

Het is wat het is...

Jij moet je aan hem aanpassen of anders is het over.

Dat klinkt of hij alle touwtjes in handen heeft.

Ik zou niet zo'n onevenwichtige relatie kunnen hebben hoor.

Dit maakt jou toch veel te afhankelijk van zijn nukken?!!!

En hij afhankelijk van haar nukken!

Want wat nou als er duidelijke afspraken zijn gemaakt over dagen wel en niet zien (dat zou mijn relatie niet zijn hoor, maar ze zitten ertussen) en nu gaat TO elke keer lopen bokken dat ze het anders wil...

Blijf erbij communicatief technisch klopt er geen hout in die relatie
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dat ook Sum

maar mijn gevoel is dat TO meer wil in de relatie dan ze krijgt.

En dat zij de enige is die zich aan moet passen want vriend houdt de poot stijf.

Dan zit er dus iets goed scheef.
ik loop nooit te bokken, jeetje, maar goed, het gaat ook niet om het veranderen van afspraken over dagen en zo star zijn die nou ook weer niet, maar om...zie OP.

Vriend en ik zijn nog volop in gesprek over dit onderwerp. Aan de ene kant zeg je : neem me zoals ik ben--> heeft ie een punt. Dan is de conclusie toch dat ik moet kiezen of ik dat wil en of ik er mee kan leven? Ik krijg ook de kriebels van zo'n opmerking, maar helaas is het vaak wel de waarheid: mensen verander je niet [echt].
maarrrr (nogmaals) hij verwacht wel dat jij je aanpast cq verandert....

Zet je daar dan geen vraagtekens bij of stop je nu gewoon je kop in het zand door erover heen te lezen en er niet op te reageren?

Ook best hoor,het is jou leven (wat je aan blijft passen aan een ander)
hij verwacht en hoopt dat ik hem neem zoals hij is, ik hoef niet te veranderen wat hem betreft. Hij neemt mij zoals ik ben.
quote:jasmijnbloeit schreef op 10 @ 13:55:

En, idd, dit voorval is een soort van bevestiging van iets wat ik vermoed [hij is vooral met zichzelf bezig en heeft niet veel voor mij over], maar hij bestrijdt dat met klem.

Mijn eigen ervaring is dat mensen met woorden heel veel kunnen zeggen, maar dat daden vaak nog veel meer zeggen. Ik hecht pas waarde aan de woorden als ze overeen stemmen met de daden. Ik kan wel naar mijn eerstvolgende collega hier lopen en zeggen dat ik van hem hou (ik ken hem pas 5 dagen en we hebben maximaal 4 uur interactie gehad in die tijd) en ik kan heel wat redenen noemen en het aardig spelen waarom en mooi met mijn ogen knipperen en zo en misschien trapt hij er wel in. Terwijl hij bij goed nadenken ook kan bedenken dat ik weinig extra aandacht gegeven heb behalve de noodzakelijke, dat ik niet speciaal alleen met hem ben gaan lunchen of uit eten gaan en dat ik geen persoonlijke aandacht buiten werkzaken aan hem geschonken heb.

Waarom denk jij dat voor hem bij jou langskomen kennelijk iets is wat hij niet uit zichzelf graag doet, maar voor je over moet hebben?

Wat heb je meer voor redenen, liefst daden, om aan te nemen dat hij niet zoveel voor je over heeft?
omdat hij het nooit doet, behalve om me op te halen. Hij hoeft het ook nooit te doen want ik kom altijd bij hem. Is zo gegroeid. Prima, maar......... zie OP. Dat was dan leuk geweest. Hij zit ma t/m don in de werkweekmodus en kan er dan niks bij hebben.

Ik heb weleens eens gevraagd of hij wilde komen [ik kon niet thuis weg] en dat deed hij toen niet [moe, al laat e.d.], vond ik verdrietig, zat er een beetje doorheen toen. Is 1 x gebeurd, beetje flauw om dat nu op te voeren misschien, maar was echt even rot toen, is een beetje bij me blijven hangen. Vraag het nu eigenlijk nooit, situatie is ook niet meer voorgekomen. Verder kan ik geen daden bedenken, ook geen daden om aan te tonen dat ie wel veel voor me over heeft.......
hij doet dus nooit spontaan iets voor je, of helpt je ergens mee?
wij slapen nooit.
jawel, hij kookt spontaan voor mij, en als ik het aan hem vraag helpt hij mij. Omgekeerd idem, behalve dan het koken, dat kan ik dan weer niet.,..dus 1-0 voor hem!
tja, in zijn daden is hij dus wel lief.
wij slapen nooit.
quote:jasmijnbloeit schreef op 10 juni 2011 @ 15:31:

omdat hij het nooit doet, behalve om me op te halen. Hij hoeft het ook nooit te doen want ik kom altijd bij hem. Is zo gegroeid.

Dan kan je hem dat dus eigenlijk niet kwalijk nemen.

Jullie zijn daar beide dus verantwoordelijk voor geweest.

...Hij zit ma t/m don in de werkweekmodus en kan er dan niks bij hebben.

.

Kijk, er zijn dus duidelijke afspraken over gemaakt...

Tot en met donderdag is het zijn tijd, daarna is het jullie tijd

Begrijp me niet verkeerd, mijn relatie is het niet, maar jullie hebben er samen voor deze constructie gekozen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Als jij hem moet nemen zoals hij is, moet hij ook jou ook nemen zoals jij bent, met jouw behoeften.
Je mag toch ook van gedachten veranderen? Het feit dat iets eerst prima leek, maar nu toch niet zo blijkt te zijn voor TO is toch geen reden om dan te zeggen : dikke pech?
ja, dat klopt, zijn we ook allebei tevreden mee [het latten], das het punt niet en ja, hij is daadwerkelijk lief.
je spreekt je jezelf wel enorm tegen jasmijnbloeit...
en daar wringt zich de schoen nu net: het is makkelijker gezegd dan gedaan: iemand nemen zoals die is en dat vragen van een ander. Soms komt dan iemand of iets toch in de knel. Das de afweging.
in welk op zicht spreek ik mezelf tegen? Ik geloof het wel, hoor, maar zie het even niet, sorry.
en ook al iedereeen bedankt voor de genomen moeite om te reager en, heb er zeker wat aan.
quote:jasmijnbloeit schreef op 10 juni 2011 @ 12:36:

10 km de andere kant op is geen probleem, maar naast mn huis..pff, dat viel helemaal verkeerd bij mij. Hij wil me doordeweek gewoon niet zien, hij overbrugt de afstand van 10 km ook praktich nooit. En dat is mijn probleem denk ik. Ok, dat zijn inderdaad maar 3 avonden, ik stel me aan dus. Maar zo voelt het niet. Waarschijnlijk is ons contact die avonden ook niet optimaal dan.

Daar is de aap de mouw uit.

Jullie behoefte om elkaar te zien is verschillend.

Jij vraagt je af of hij minder om jou geeft dan jij om hem.
Zo'n afgekaderde relatie zonder spontane acties lijkt me niks.
Hij heeft gelijk: moet hij alles met je overleggen?

Die knul heeft geen zin in je op dinsdag en daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Nou Ksenija, lekker gezellig, wat is er nou zo afgrijselijk aan TO dat je op dinsdag geen zin in dr hebt....

gewoon een beetje in de war en aan de twijfel, zoals wij allemaal toch wel eens doen...

TO ik blijf het ook wel een beetje verwarrend vinden of hij nou wél lieve dingen voor je doet of niet, en of je nu wél tevreden bent met de situatie of niet.

Dat maakt dat ik soms mijn eigen reacties teruglees en steeds denk dat ze niet op hun plaats waren enzo.

Maar volgens mij kom je er stiekem prima uit, en heb je dit topic eigenlijk niet eens nodig, misschien om je eigen gedachten op een rijtje te krijgen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven