negeergedrag
vrijdag 10 juni 2011 om 12:13
We hebben een latrelatie, vriend woont 10 km verderop. Ik ga daar alleen de avonden heen, van donderdag t/m zondag. Sporadisch zijn we bij mij. Wat gebeurde; ik woon naast het [regio]ziekenhuis, vriend gaat daar op bezoek op dinsdagavond bij gemeenschappelijke [maar meer zijn] kennis, zegt niks tegen mij, vraagt me niet mee, komt niet langs. Vind ik raar. Hij niet. Hij:" Moet ik dan alles met jou overleggen?" Huh? Ik vind het nogal kil en afstandelijk. We hebben een jaar of 4 een relatie. Wat vinden jullie?
zaterdag 11 juni 2011 om 08:38
misschien is het tijd om de sleur te doorbreken en de afspraken nog eens na te kijken.
je klinkt alsof je iets mist in je relatie.
nu denk ik zelf dat je altijd wel iets mist in je relatie, in welke relatie dan ook. Maar het is goed om het eens uit te zoeken voor jezelf. Als je de vinger erop kan leggen hoeft het soms niet eens meer te veranderen omdat je het dan helder hebt voor jezelf en het dan beter te handelen is.
je klinkt alsof je iets mist in je relatie.
nu denk ik zelf dat je altijd wel iets mist in je relatie, in welke relatie dan ook. Maar het is goed om het eens uit te zoeken voor jezelf. Als je de vinger erop kan leggen hoeft het soms niet eens meer te veranderen omdat je het dan helder hebt voor jezelf en het dan beter te handelen is.
zaterdag 11 juni 2011 om 09:12
quote:jasmijnbloeit schreef op 10 juni 2011 @ 12:13:
Hij:" Moet ik dan alles met jou overleggen?" Huh? Ik vind het nogal kil en afstandelijk. We hebben een jaar of 4 een relatie. Wat vinden jullie?
Hij heeft gelijk aan latten zitten voor en nadelen.
De voordelen weet je en een van de nadelen is dat
je minder overleg hebt, minder gezamelijke dingen
kortom minder samen.
Had je ook ze gerageerd als die gezamelijke kennis
bij hem op de koffie was gekomen?
Hij:" Moet ik dan alles met jou overleggen?" Huh? Ik vind het nogal kil en afstandelijk. We hebben een jaar of 4 een relatie. Wat vinden jullie?
Hij heeft gelijk aan latten zitten voor en nadelen.
De voordelen weet je en een van de nadelen is dat
je minder overleg hebt, minder gezamelijke dingen
kortom minder samen.
Had je ook ze gerageerd als die gezamelijke kennis
bij hem op de koffie was gekomen?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zaterdag 11 juni 2011 om 09:37
ik heb dit topic idd misschien even nodig om zaken op de rij te krijgen en een klankbord te hebben van wat reeel is en wat niet en waarom ik me soms niet tevreden voel met de relatie, wat rrinkje zegt, zodat ik dan beter de vinger er op kan leggen en er beter mee om kan gaan omdat ik de oorzaak weet en er niet over hoef in te zitten, dat het aan de omstandigheden ligt en niet aan hem of mij of ons.
Ik ga idd zonder kinderen zijn kant op.
We maken wel zeker deel uit van elkaars leven, maar door het latten mis je ook kleine [on]belangrijke voorvallen.
Als die kennis bij hem was geweest had ik beslist niet zo gereageerd, mijn vriend was bij mij in de buurt en liet niks weten, dat vond ik vreemd/ jammer.
Vreind begrijpt inmiddels wel wat ik bedoel, zal het in de toekomst ook anders doen, maar hij vindt het wel een beetje overdreven allemaal. We praten er over, willen elkaar wel graag begrijpen en het goede doen. Dat dat niet altijd lukt is een tweede. De reden dat hij niet mijn kant op komt is : hij moet fietsen ofzo, ons sociale leven is meer bij hem, daar zijn we met zn 2en maw zijn huis is meer het onze dan mijn huis.
Ik ga idd zonder kinderen zijn kant op.
We maken wel zeker deel uit van elkaars leven, maar door het latten mis je ook kleine [on]belangrijke voorvallen.
Als die kennis bij hem was geweest had ik beslist niet zo gereageerd, mijn vriend was bij mij in de buurt en liet niks weten, dat vond ik vreemd/ jammer.
Vreind begrijpt inmiddels wel wat ik bedoel, zal het in de toekomst ook anders doen, maar hij vindt het wel een beetje overdreven allemaal. We praten er over, willen elkaar wel graag begrijpen en het goede doen. Dat dat niet altijd lukt is een tweede. De reden dat hij niet mijn kant op komt is : hij moet fietsen ofzo, ons sociale leven is meer bij hem, daar zijn we met zn 2en maw zijn huis is meer het onze dan mijn huis.
zaterdag 11 juni 2011 om 09:44
quote:jasmijnbloeit schreef op 11 juni 2011 @ 09:37:
De reden dat hij niet mijn kant op komt is : hij moet fietsen ofzo, ons sociale leven is meer bij hem, daar zijn we met zn 2en maw zijn huis is meer het onze dan mijn huis.
En jij verplaatst je per teletijdmachine? Kom op zeg, wat is nou 10 km? Fietsen of met de bus, je zit er zo.
Het lijkt me dat hij een beetje achterover leunt in jullie relatie, en jij voor hem rent.
De reden dat hij niet mijn kant op komt is : hij moet fietsen ofzo, ons sociale leven is meer bij hem, daar zijn we met zn 2en maw zijn huis is meer het onze dan mijn huis.
En jij verplaatst je per teletijdmachine? Kom op zeg, wat is nou 10 km? Fietsen of met de bus, je zit er zo.
Het lijkt me dat hij een beetje achterover leunt in jullie relatie, en jij voor hem rent.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 11 juni 2011 om 09:54
zaterdag 11 juni 2011 om 09:58
zaterdag 11 juni 2011 om 10:01
Jasmijn
Op alles heb je wel een antwoord. Jij verdedigt hem steeds. En je hebt ook begrip voor hem. Wat is het probleem?
Dat hij weleens bij die kennis zit en niet bij jou langskomt.
Waarom zou hij?
Hij hoeft toch al niet veel moeite te doen. Als hij geen zin heeft om naar jou te komen omdat hij te ver vindt ( fietsen ) dan waarom zou je moeilijk doen over dat bezoekje aan die ene kennis zonder jou gezien te hebben?
Op alles heb je wel een antwoord. Jij verdedigt hem steeds. En je hebt ook begrip voor hem. Wat is het probleem?
Dat hij weleens bij die kennis zit en niet bij jou langskomt.
Waarom zou hij?
Hij hoeft toch al niet veel moeite te doen. Als hij geen zin heeft om naar jou te komen omdat hij te ver vindt ( fietsen ) dan waarom zou je moeilijk doen over dat bezoekje aan die ene kennis zonder jou gezien te hebben?
zaterdag 11 juni 2011 om 10:10
quote:jasmijnbloeit schreef op 11 juni 2011 @ 09:54:
ik ren niet voor hem, maar hij is wel een type dat gauw achterover leunt, dat klopt wel. .
En als je bij hem bent doe je ook het merendeel van het
huishouden
Wees maar blij dat je niet samenwoont dan heb je er
vermoedelijk een extra "kind" bij om voor te zorgen.
ik ren niet voor hem, maar hij is wel een type dat gauw achterover leunt, dat klopt wel. .
En als je bij hem bent doe je ook het merendeel van het
huishouden
Wees maar blij dat je niet samenwoont dan heb je er
vermoedelijk een extra "kind" bij om voor te zorgen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zaterdag 11 juni 2011 om 10:20
zaterdag 11 juni 2011 om 10:37
quote:jasmijnbloeit schreef op 11 juni 2011 @ 10:20:
ik doe bij hem thuis niets in het huishouden. Hoe kom je er bij? Ik verdedig hem omdat er een verkeerd beeld onstaat in mijn ogen.
Anyway, ik heb geloof ik helemaal geen probleem meer, alles in orde, hij kwam even niet langs, we hebben het uitgepraat, big deal. en zo zitten we weer aan t begin van dit topic waar iedereen zei : hij kwam even niet langs big deal stel je niet aan whahahahahaha
ik doe bij hem thuis niets in het huishouden. Hoe kom je er bij? Ik verdedig hem omdat er een verkeerd beeld onstaat in mijn ogen.
Anyway, ik heb geloof ik helemaal geen probleem meer, alles in orde, hij kwam even niet langs, we hebben het uitgepraat, big deal. en zo zitten we weer aan t begin van dit topic waar iedereen zei : hij kwam even niet langs big deal stel je niet aan whahahahahaha
zaterdag 11 juni 2011 om 10:44
precies, maar mooi toch dat ik nu zelf ook tot die conclusie kom? Ik ging vriend al verdedigen! Trouwens, niet iedereen zei -stel je niet aan- , maar mijn conclusie uit alle reacties is wel dat ik er ook gee nal te groot probleem van moe tmaken e ndat ik al met al best een leuke en lieve vriend heb. Dank U!
zaterdag 11 juni 2011 om 14:35
Als jij er verder vrede mee hebt is dat prima natuurlijk. Ik snap ook best dat mensen een verschillende behoefte hebben qua elkaar zien. Wat ik echter wél storend vind is dat het initiatief nemen van één kant komt qua elkaar zien. Maar, dat kan ook een stuk onzekerheid bij mijzelf zijn. Ik weet gewoon dat ik het niet leuk zou vinden als dat vaak vanuit mij zou moeten komen. Maar dat is uiteraard verschillend voor iedereen.