Paniek

11-06-2011 23:13 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hiervoor speciaal een account aangemaakt (ben hier al bekend, maar schaam me voor mijn hysterische gedrag), want ik heb in paniek, door paniek iets stoms gedaan. Wij proberen zwanger te worden, dat is al een keer gelukt maar helaas ging het mis. Regelmatige menstruatie, dus ik weet wanneer mijn eisprong is. Mijn eisprong was maandag.

Deze week was echt een helse week, onverwachte nare dingen en tegelijkertijd een hele stressvolle periode op werk, dit hele weekend moet ik een grote prestatie neerzetten. Door alle stress (zit vooral in mijn hoofd hoor), kon ik niet meer slapen, ik heb al nachten niet kunnen slapen en raak steeds meer in paniek door het niet slapen in combinatie met het graag fris willen overkomen en natuurlijk kunnen presteren. Wat heb ik nu gedaan, ik heb slaappillen en kalmeringspillen genomen, om wat uurtjes te slapen. Ik heb zelf die dingen niet, want ben normaal zeer ontspannen persoon die altijd slaapt, maar mijn moeder heeft deze medicijnen wel, omdat zij al jaren slaapproblemen heeft.

Maandag eisprong gehad, dinsdag een hele temazepam geslikt en vrijdag, nou ja meer zaterdagochtend toen het inmiddels alweer licht werd een halve Xanax. Waarom heb ik het gedaan? Nu weet ik het niet meer. Maar vannacht was ik weer zo in paniek, omdat dit weer de vierde slapeloze nacht is en ik er hartkloppingen van had, dat ik zo'n half ding in heb genomen. Heeft niet geholpen want ben niet meer in slaap gevallen en voel me nu nog beroerder. Ik heb wel op de bijsluiter gekeken, maar daar stond op dat het afgeraden werd omdat er niet veel over bekend is. En ik dacht, ja als ik zwanger ben dan is dat pas 4 a 5 dagen, wat kan het kwaad. Ik moet gewoon nu slapen! Maar nu denk ik wat nou als ik zwanger ben en de celdeling gaat niet goed? Op een Amerikaanse site staat, net gevonden, dat het de eerste drie maanden tot aangeboren afwijkingen kan leiden.

Het kan zijn dat ik heel hysterisch overkom, dat komt door het niet slapen. Ik heb dit overigens nog nooit gehad. Wat een ellende. Hoop dat ik na dit weekend weer normaal ben, blijkbaar ben ik totaal over mijn stressgrens heen gegaan. Ik weet niet eens of ik zwanger ben, waarschijnlijk niet na deze week, ik snap ook niet waarom ik zo over mijn toeren ben.

Denken jullie dat het kwaad kan?
Als de bijsluiter het zegt, euh ja dan kan het kwaad. Hoeveel kwaad geen idee, ze zijn verplicht het te melden ook al is de kans op afwijkingen miniem!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Zoveel stress als er in jouw post naar voren komt lijkt me niet bevordelijk voor he vruchtbaarheid. Maar mocht je toch zwanger zijn is het feit dat je je zo ontzettend druk maakt erger dan die paar pillen denk ik.

Geen troep meer slikken en probeer te relaxen. Warme douche, kop thee en

met een goed boek naar bed. Vooral niet op de klok kijken, dat maakt het alleen maar erger.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Stop dan ook met die pillen!!! Het is niet eens jouw recept. Dat moet je zo niet doen. Zoek ontspanning via een andere manier!!
Stress is erg slecht als je zwanger wil raken. Neem een kopje goede nacht rust thee als je wilt slapen, of 2!
Misschien ben je wel helemaal niet zwanger, maar je niet zo druk.

En gebruik geen medicijnen die niet voor jou zijn!
Dank voor de reacties. Ik heb het dus ook maar twee keer in mijn leven gedaan, deze week dus. Normaal heb ik nooit stress, iemand in mijn familie heeft een ernstig ongeluk gehad en dan de grote prestatie die ik neer moest zetten, omdat niemand het kon overnemen. Ik ben ook niet van plan het vaker te slikken.
quote:annie2 schreef op 11 juni 2011 @ 23:23:

Misschien ben je wel helemaal niet zwanger, maar je niet zo druk.

En gebruik geen medicijnen die niet voor jou zijn!Dit dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Jeetje..wat rot voor je allemaal!

Het niet slapen komt zoals jezelf zegt doir stress...volgens mij moet je daar eerst mee aan de slag...weer rustig en ontspannen worden. Daarna zul je ws ook weer goed slapen, omdat je dit nooit eerder hebt gehad...

Ik denk dat je je niet te druk moet maken over een eventuele prille zwangerschap... Dat verhoogt alleen maar je stress..mogelijk lukt het je lijf nu niet eens om zwanger te worden vanwege al die spanning. Maar zit er wel wat en blijft het zitten dan kun je niks anders dan afwachten....

Probeer je niet zo te focussen op een eventuele zwangerschap maar probeer manieren te vinden om weer relaxt tw worden.

Ik wens je heel veel sterkte!
Bello, bedankt voor je berichtje. Ik ga proberen te ontspannen en weer rustig te worden. Ik weet dat je geen medicijnen van anderen moet slikken. Ik wilde zo graag een paar uurtjes slapen, ik heb er spijt van. Ik weet inderdaad niet of ik zwanger ben, maar ik vind het erg vervelend dat ik er zo onverantwoordelijk mee ben omgegaan. Ik hoopte dat er misschien mensen zijn die ervaringen hebben met deze medicijnen.
Die slapen nu denk ik. Flauw.

Maar ik dacht dat het zo was dat een eventueel bevrucht vruchtje de eerste dagen nog geen verbinding heeft met jouw bloedbaan (weet alleen niet hoeveel dagen dat gemiddeld is), maar dat zou betekenen dat het nog niet zoveel kwaad kan. Misschien weet iemand anders hier meer van.

Zulke risico's moet je natuurlijk niet nemen, maar nu het gebeurd is, probeer kalm te blijven. En inderdaad eerst proberen om weer ietsje stabieler te worden voordat je de stressvolle zwanger-worden fase weer ingaat. Veel sterkte.
De temazepam en xanax zullen (nog) geen invloed hebben gehad op je eventuele zwangerschap. Sowieso worden deze medicijnen wel voorgeschreven tijdens een zwangerschap (soms), dus dat valt allemaal wel mee.

Deze medicijnen een keer gebruiken is niet heel handig, want ze worden immers niet voor niets per persoon voor geschreven.

Maar rampzalig is het ook niet. Dus stop maar even met de paniek.

Echter, je zult er ook niet veel aan gehad hebben. Je stressvolle omstandigheden houden de werking 'tegen'.

Deze week hoorde ik op een referaat (voor interventies bij slaapproblemen voor verpleegkundigen) dat rustgevend muziekje bij inslapen meest effetief is. Kort geleden wetenschappelijk aangetoond. bron niet bij de hand.

Maar relax! Niks aan de hand
Juliana, bedankt! Misschien kan ik nu eindelijk weer slapen en mijn gezonde verstand weer terug krijgen. Dit is een geruststelling. Het valt me van mezelf er tegen dat ik in paniek zo handel, ik weet dat ik dom ben geweest.

Ben je arts of slik je zelf deze medicijen? Nogmaals dank voor je reactie, hierdoor slaap ik vast beter.
Wat juliaana hier boven zegt dus.

Bovendien heeft stress geen invloed op wel of niet zwanger worden. Zie Smeenk et al.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Nog een geruststelling, fijn! Ben er trouwens wel heel erg van geschrokken dat ik me zo heb gevoeld. Ik kan als ik uren wakker lig totaal niet relativeren en denk heel anders dan dat ik normaal doe. Mijn reactie op de omstandigheden was heftig en niet normaal, ik was echt de grip kwijt. Wil dit zeggen dat dit vaker gaat gebeuren? Of ebt dit gewoon weg, ik ken mezelf nauwelijks terug. Slaap en regelmaat is dus toch erg belangrijk.
deze medicijnen worden afgeraden tijdens een zwangerschap en dat is niet voor niets. Als je zo gestressed bent, ben je dan wel toe aan een kind? Neem eerst de oorzaak van de stress weg, zou ik zeggen
Lieverd, even diep adem halen en rustig aan, benzo's zijn geen oplossing ga even langs je huisarts voor een gesprek en misschien een doorverwijzing met een psycholoog. Het is even moeilijk, maar het komt wel goed!
@julianaa klopt niet hoor wat je zegt: Bijsluiter Xanax:

Zwangerschap

Er zijn onvoldoende gegevens om de schadelijkheid van dit medicijn tijdens de zwangerschap goed te kunnen beoordelen. Op grond van de werking kan een effect op de pasgeborene niet worden uitgesloten.

Dit medicijn niet gebruiken tijdens de zwangerschapsperiode (tenzij de arts anders voorschrijft).

Bijsluiter temazepam:

Zwangerschap

Meld het aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent of dit binnenkort wilt worden. Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is onvoldoende bekend om zeker te weten of het veilig is. Weeg daarom samen met uw arts de ernst van uw aandoening af tegen het risico voor het kind.

Slik dit medicijn NIET vanaf de achtste maand van de zwangerschap. Bij gebruik na de achtste maand kan uw kind na de geboorte zo versuft en slap zijn dat het moeite heeft adem te halen. Bovendien kunnen bij de baby ontwenningsverschijnselen ontstaan.
Meds ik snap je reactie, maar ik heb normaal dus nooit last van stress of slapeloosheid. Dit was een waardeloze week, maar totaal niet representatief voor mijn normale leven. Moet ik omdat ik een slechte week heb gehad ( is niet niets als je gebeld wordt dat familielid op ic ligt en jij iedereen graag wil steunen, maar net die week razend druk bent en niets uit handen kan geven) dan maar niet meer proberen zwanger te worden?
Ernie jij ook bedankt voor je lieve reactie! Denk niet dat ik naar psycholoog moet, ik denk dat ik moet slapen en daarna snel naar mijn familie moet gaan om even de zorg van kinderen op me te nemen, te koken of er gewoon te zijn.
quote:eline83 schreef op 12 juni 2011 @ 00:14:

Meds ik snap je reactie, maar ik heb normaal dus nooit last van stress of slapeloosheid. Dit was een waardeloze week, maar totaal niet representatief voor mijn normale leven. Moet ik omdat ik een slechte week heb gehad ( is niet niets als je gebeld wordt dat familielid op ic ligt en jij iedereen graag wil steunen, maar net die week razend druk bent en niets uit handen kan geven) dan maar niet meer proberen zwanger te worden?wel als jij je stress de kop in denkt te drukken met tranquillizers terwijl je weet dat dat een mogelijk gevaar voor de vrucht kan opleveren
Moet ik voor een domme actie dan eerst een half jaar mijn zonde gaan overdenken of 10 therapiesessies nemen, voordat ik weer mag? Of zal ik leren van mijn fouten en deze ervaring meenemen en de volgende keer en anders mee omgaan? Verder leef ik erg gezond en doe ik geen onverantwoordelijke dingen. Ik heb een behoorlijke misser gemaakt ja, maar ik weet natuurlijk niet een of ik zwanger ben.
en wat is dan precies de reden van je OP?
Biechten waarschijnlijk en hopen dat het, mocht het zo zijn, in zo'n pril stadium niet zo ernstig is. Je mag me best wijzen op onverantwoordelijk gedrag, ben het helemaal met je eens, maar ik vind het net weer een stap te ver dat ik door deze daad voorlopig maar geen moeder mag worden.
Ach stess is zo mogelijk nog erger dan benzo's. Je moet er alleen geen gewoonte van maken. Nu gewoon even rustig aan en goed voor jezelf zorgen, dan komt het echt wel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven