Gezondheid alle pijlers

Diabetes-topic

14-03-2007 15:30 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er mensen hier die diabetes hebben of waarbij het vermoedt wordt dat ze het hebben en daarmee in onderzoek zijn?

Om bij mezelf te beginnen: ik heb momenteel last van lichamelijke klachten die kúnnen wijzen op diabetes. In overleg met de arts heb ik me vandaag laten testen daarop en krijg daar morgen de uitslag van.

De reden dat ik dit topic open is dat ik hier geen topic hierover kan vinden, terwijl diabetes toch een ziekte is waar je veel over hoort en ik informatie/ervaringsverhalen zocht van mensen met (een vermoeden van) diabetes.

Misschien zijn er mensen hier die iets willen en kunnen vertellen over diabetes in algemene zin en/of hoe ze het zelf ervaren. Wellicht kunnen we elkaar daarmee ondersteunen.

Alvast bedankt!

Groetjes Luciel.
Lief, ben je bekend met een buikwandbreuk?

Inderdaad balen! (understatement)

Nee, ik ken het niet, schuddebuik. Ik heb altijd van die rare nieuwigheden.

Wat voor gezondheidsproblemen heb je verder? Als je dat wilt vertellen?
quote:lief_29 schreef op 11 juni 2011 @ 20:38:

Verdurrie setter, heb je me toch met een brok in mijn keel op de bank zitten hoor! Wat mooi heb je dat weer op juiste wijze verwoord.

Dank je wel voor je compliment Fijn om te weten dat ik iemand tot tranen toe beroerd maak

Ik baal. Heb al een week buikpijn en moet woensdag voor een echo om te zien of het een buikwandbreuk is

Alsof ik niet genoeg had aan die stomme schildklier. He getver zeg Een buikwandbreuk, wat is dat en wat doen ze er dan aan? Moet je dan een operatie? Ik zal aan je denken woensdag. Hoe laat moet je?
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Buikje, ik blijf het maar link vinden dat ze je deze pillen aansmeren in plaats van insuline. Je hóeft er niet persé 30 kilo van te groeien, bij veel mensen blijft het bij een kilo of 6 volgens mijn seniele ouwe egotrippende internist. Ik vind het een beetje eng dat je nu al dagen zo misselijk bent, ik zou toch even navragen of dat normaal is, gezien je nieuwe nier enzo.

Sterkte
Hoi allemaal, ik ben er weer! Ik ga eerst even bijlezen en dan reageren op (bijna) alles en iedereen. Tot straks!
@setter ik hou het goed in de gaten, heb de verschijnselen van melkzuuracidose goed gelezen en man ingelicht mocht ik ineens erg ziek worden--> meteen ziekenhuis.

Eigenlijk vind ik het ook best eng.
Nou, daar gaan we dan...

Om te beginnen, Schuddebuikje en Vladivostok (altijd al eens heen gewild), leuk dat jullie zijn komen meeschrijven!

Buikje, ik slik nu bijna 10 jaar metformine, tegenwoordig 3 x dd 1000, maar ik heb nauwelijks bijverschijnselen. Nou ja, van tijd tot tijd organiseer ik concerten in mijn ingewanden die vriend en vijand doen opschrikken en ben ik aan de diarree, maar verder heb ik er eigenlijk erg weinig last van.

Lief, je krijgt een driedubbele hele dikke knuffel van me . Wat ontzettend k*t dat je schildklier nou weer gaat tegenspartelen. Ik hoop echt dat het nog heel lang duurt voordat ie echt problemen gaat veroorzaken, maar die moeheid ken ik uit mijn nabije omgeving, da's niet leuk.

En ik kan me zo voorstellen dat je woest wordt en verdrietig en teleurgesteld en beledigd als je net van het ene probleem begint af te komen en het volgende komt vast aankloppen. En dan ook nog eens een mogelijke buikwandbreuk. Kloteziektes!

Maar wel fijn dat je andere uitslagen zo goed waren, dat geeft weer een beetje moed.

Hee Setter, ik heb weer een onzussig puntje ontdekt: jij bent het liefst thuis en mij kan een vakantie niet lang genoeg duren. Ik stond destijds na zes weken Indonesië te stuiteren van boosheid dat ik weer naar huis moest! Begrijp me niet verkeerd, ik heb het heerlijk thuis, maar ik zou het liefst altijd maar reizen. En dan zo'n twee keer per jaar drie weken thuis, dat lijkt me wel wat.

Wat heerlijk dat G. weer beter is trouwens!

En wat heb je weer een prachtige post geschreven gisteren, ik ben het helemaal met Lief eens. Maar wil je ons jezelf en ons allemaal een heel groot plezier doen? Zou je willen en kunnen proberen je diabetesdwarse periode te beëindigen? Hoe langer die duurt, hoe enger en moeilijker het wordt om weer voor controle te gaan. Ik weet het, want bij mij heeft het drie jaar geduurd... Maar ik zou het vreselijk vinden als er bij jou iets mis zou lopen wat voorkomen had kunnen worden, daarvoor ben je me als 'zus' veel te lief!

Ris, hoe was je bosfee-dag?

Wat balen zeg, van die saxen! Wat een rare club is dat, dat ze zulke acties plegen. Maar goeiemorgen, zijn die dingen zo duur???

Ik duim me intussen alsnog suf voor je baan zeg, wat hoop ik voor je dat dat door gaat!!

Teddeke, ook lekker een paar dagen weg geweest, lees ik. Ik hoop dat je beter weer hebt gehad dan wij.

Het was heerlijk in Frankrijk, maar we hadden alleen de eerste twee en (natuurlijk) de laatste twee dagen prachtig weer. Voor de rest varieerde het van bewolkt tot twee keer noodweer. We hadden een huisje met muren van bijna een halve meter dik, maar zelfs ik begon het soms eng te vinden en ik ben niet zo gauw bang.

En toen ik in de tweede week ook nog eens een heule grote opdracht kreeg (waarvan de details nog dichtgetimmerd moeten worden), hebben we besloten de derde week naar het najaar te verzetten.

Nou, we zijn weer bij... fijn pinksterweekend verder!
Srizuuuuuuuus welkom terug

Wat heerlijk dat je er weer bent, en wat heerlijk dat je zo'n megaklus hebt gekregen! Joepie!!!

Over dat klereweer gaan we het gewoon niet hebben, dat gaan we heeeeel gauw vergeten. Ja toch? Fijn dat je er weer heelhuids bent, ik heb je best een beetje gemist.....
Schuddebuikje wint de koelkast geloof ik Lief

Arme Schuddebuik...
Jemig schuddebuik!

Welkom terug sri!
Meiden, bedankt maareh, kan ik ook iets anders winnen? We hebben net een nieuwe keuken en koelkast . Het klinkt heftig misschien maar ik kan zoveel en van zoveel genieten, daar ben ik heel blij om!
Strijkplank?
Wc-bril?
Ow... ehhhh strijken doet man Reisje Thailand?
Een permanent aanklevende wc-bril zodat ik overal kan zitten indien nodig? Hmm ja misschien
Reisje Thailand? Nee hoor, daar moet je veeeeeel zieker voor zijn om dat te winnen. Tssss.... dat vereist toch minstens een kunstgebit, een glazen oog, een klutsknie en minimaal 1 jubelteen hoor. Tssss....

quote:schuddebuikje schreef op 12 juni 2011 @ 23:08:

Een permanent aanklevende wc-bril zodat ik overal kan zitten indien nodig? Hmm ja misschien Dan doen we gewoon gelijk een hele portapotti, da's reuze handig in jouw geval. Denk ik.
Thailand? Dat kan toch helemaal niet als je diabetes hebt?

Ik zal maar meteen naar het tuincentrum sprinten wandelen voor wat geraniums en me opgeven voor de bridge-club. Een volkstuintje heb ik gelukkig al
Voorál dat volkstuintje is heel belangrijk dat je dat goed onderhoudt, want je moet goed en gezond eten hoor, nu je ziek bent!
Poging 300 om hier weer eens wat te posten... Zo maar weer eens even een stukje hardlopen met mijn jubeltenen (kom ik ook in aanmerking voor een strijkplank?). In ieder geval kom ik in aanmerking voor nieuwe schoenen, want mijn tenen komen door de bovenkant

@schuddebuikje: weet je wie de maker is van jouw avatar? Deze schilder heeft momenteel een leuke tentoonstelling in Apeldoorn.

@vladivostok: welkom :-)

@lief: is die buikwandbreuk diabetesgerelateerd of komt die gewoon uit de lucht vallen?

Ik heb nu ruim drie maanden diabetes en slik 3 x 500 mg metformine en ondanks de rommelconcerten in mijn buik (die net als bij Sri (fijn dat je er weer bent!) op de meest ongewenste momenten gespeeld worden) gaat het best goed. Ik heb er weleens last van maar niet ondraaglijk. Over een maand moet (lees: mag ik eindelijk) weer naar de internist en dan hoop ik dat mijn hba1c eindelijk een beetje gezakt is naar acceptabele waarden. Het was de laatste keer 11,8.

Ondanks het feit dat ik van de insuline gebruikende diabetici hoor dat insuline veel fijner is, hoop ik het nog een hele tijd te kunnen redden met medicijnen. Lief, we merken snel genoeg of jouw voorspelling uitkomt...

En hoewel de donkere wolken zich samenpakken buiten, *moet* ik nu van mezelf echt gaan hardlopen.
Lief, waarom zou je in vredesnaam niet naar Thailand kunnen als je diabetes hebt? Een eveneens spuitende kennis van mij zit elk jaar wekenlang in Bali, met regelmatige stopovers in Bangkok, met een koffer vol spuiten en insuline en een uitgebreide brief van de dokter, en ze heeft er nog nooit problemen mee gehad. Alleen zorgen dat je insuline niet in de laadruimte komt, maar dat weet jij natuulijk allang .

Ik vroeg me dus af wat het probleem is en of dat misschien specifiek Thailand-gerelateerd is.
Oh Pixel, ik hoop zo vreselijk met je mee dat we nog erg lang met de tabletten door kunnen! Dan maar ingewandmuziek! Ik zeg er altijd gelijk bij dat het een bijwerking van medicijnen is als mensen erg verbaasd kijken, dan wordt er verder helemaal geen aandacht meer aan besteed en kan het me ook niets meer schelen.

Nee hoor, ook al heb ik prachtige spuitdemo's gezien in A., aan mijn buik voorlopig geen polonaise!
quote:sri schreef op 13 juni 2011 @ 16:17:

Lief, waarom zou je in vredesnaam niet naar Thailand kunnen als je diabetes hebt? Een eveneens spuitende kennis van mij zit elk jaar wekenlang in Bali, met regelmatige stopovers in Bangkok, met een koffer vol spuiten en insuline en een uitgebreide brief van de dokter, en ze heeft er nog nooit problemen mee gehad. Alleen zorgen dat je insuline niet in de laadruimte komt, maar dat weet jij natuulijk allang .

Ik vroeg me dus af wat het probleem is en of dat misschien specifiek Thailand-gerelateerd is.Nee sufferd, ik maakte een grap
Setter, ze zitten me te plagen ! Daar kan ik zo kort na de vakantie helemaal niet tegen, dan ben ik emotioneel helemaal uit balans

Grrrrr, ik lijd nog aan een automobielvorm van jetlag geloof ik. Ik doe vandaag de idiootste dingen en ik heb de halve dag geslapen. Morgen, als het gewone leven weer begint, zal het wel weer beter gaan... hoop ik...

In elk geval ben ik erg opgelucht dat het maar een grap was, Lief, want ik begin nu wel erg veel heimwee naar Indonesië te krijgen en stel je toch voor!

Laat ik maar weer gewoon goed op je zijn, jij kan het ook niet helpen dat ik zo'n idioot ben

Weet je trouwens dat te veel lachen heeeel slecht is voor je suikers? Die kunnen door al dat geschud in je longen door je hele lijf gaan schieten en zelfs in je hersens terecht komen! En wat je daar niet allemaal van kan krijgen joh, ieeeeks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven