Gezondheid alle pijlers

30ers dip

12-06-2011 18:30 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

sinds 12 maart ben ik 30

Op zich is daar niets mis mee.. Voor mijn verjaardag was ik er al weken druk.. 30... Moet ik nu echt volwassen worden en gedragen.. Als ik soms in tijdschriften verhalen lees van meiden die begin 20 zijn en al zo volwassen, dan voel ik me soms echt een klein meisje.. Ik voel me helemaal nog niet volwassen..

Maar nu heb ik gisteren DE uitnodiging gehad voor het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker.. Ik ga er sowieso naartoe, het gaat om je eigen lijf en gezondheid..

Ik zie er alleen wel als een berg tegen op. Dan zit je daar in zo'n stoel, terwijl iemand bij je naar binnen zit te koekeloeren..

Wie heeft hier al ervaring mee? Viel het mee of viel het tegen?

Het liefst wil ik natuurlijk alleen maar positieve verhalen horen, maar ja zo werkt het niet altijd..

Ik hoor het wel.
Sorry als ik wat hard overkom, maar ik vind het altijd zo'n gezuer en kinderachtig gedoe als men zich hier druk over maakt.

Niemand vindt het leuk om te gaan, maar het is voor je eigen bestwil.

Trouwens, dit heeft toch niks met de dertigersdip te maken?
Viel me erg mee. Al vind ik zulke dingen helemaal ruk... Had toevallig jurk aan, sta je op ben je gelijk aangekleed (0:
Dertig worden is ontzettend verschrikkelijk. Je takelt zienderogen af, je gaat in rap tempo richting 40, alles begint in no-time te hangen, je kaaklijn verdwijnt, je krijgt een te hoge hypotheek en dan moet je ook nog volwassen worden. Vergeleken daarmee is zo'n onderzoek een eitje. Echt waar.

Maar serieus: ik vind dat soort onderzoeken echt heel erg meevallen.
quote:Zanne schreef op 12 juni 2011 @ 18:33:

Sorry als ik wat hard overkom, maar ik vind het altijd zo'n gezuer en kinderachtig gedoe als men zich hier druk over maakt.

Niemand vindt het leuk om te gaan, maar het is voor je eigen bestwil.

Trouwens, dit heeft toch niks met de dertigersdip te maken?

Je komt niet hard over hoor.. Maar dit is wel iets wat mij bezig houdt. Dat je het dan gezeur en kinderachtig vindt, maakt mij niet uit.

Wat het met de 30ers dip te maken heeft.. Dit onderzoek krijg je pas als je 30 bent.. En voor mij is het een klein dipje..
Ik zie die link wel met 30 worden, je kan er ineens niet onderuit dat er een 3 voor komt te staan als die brief op de mat valt. Aan de andere kant, er verandert verder niets als je dertig wordt. Heulemaal niets.

Op een ding na, je moet een beetje oppassen met sjaggerijnig kijken, voor dat je het weet blijft je gezicht zo staan.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Lenthe81 schreef op 12 juni 2011 @ 18:35:

Viel me erg mee. Al vind ik zulke dingen helemaal ruk... Had toevallig jurk aan, sta je op ben je gelijk aangekleed (0:

Dat is wel een goed tip! Dank je wel.

quote:bronte schreef op 12 juni 2011 @ 18:36:

Dertig worden is ontzettend verschrikkelijk. Je takelt zienderogen af, je gaat in rap tempo richting 40, alles begint in no-time te hangen, je kaaklijn verdwijnt, je krijgt een te hoge hypotheek en dan moet je ook nog volwassen worden. Vergeleken daarmee is zo'n onderzoek een eitje. Echt waar.

Maar serieus: ik vind dat soort onderzoeken echt heel erg meevallen.Thnxx voor de peptalk hihi..
Maar waarom vind je het dan niet leuk om 30 te zijn?
Het viel mij mee hoor! Weet je wie het gaat doen? Bij mij was het de vrouwelijk doktersassistent. Vond ik wel een prettig idee (ik had namelijk een oude mannelijke arts). De tip van een jurk aan is een goede, dan sta je niet in je blote niksie. Lang shirt of tuniek kan natuurlijk ook.

En natuurlijk hoef je helemaal niet 'volwassen' te worden omdat je nu 30 bent. Het is maar een getal! Doe waar jij je goed bij voelt en geniet er van!
ach joh. Zo gepiept. Tijdens het onderzoek je focussen op je ademhaling. En inderdaad iets langs aan doen, dan voel je je iets minder bloot als je van de onderzoeksbank af komt. Doe ook even een inlegkruisje in je tas, soms heeft de huisarts die niet, en je kunt soms ene beetje bloedverlies hebben.

Het is echt zo gebeurd.
Ik vond 30 worden een cadeautje, vond het echt leuk en heb ook een topjaar gehad. Mijn 30ers dip is eigenlijk sinds m'n 34e. Dat ik denk: wat the f...heb ik nu eigenlijk bereikt in m'n leven (en da's best veel). Maar ik vind het niet mijn beste jaren. Op naar de 40
Je kunt de druk om te conformeren naar het beeld dat anderen hebben van een volwassen dertiger ook gewoon loslaten hoor en leven zoals jij leven wilt.

Ik ben 42 maar ik leef nog steeds als een 25-jarige: zonder man en kinderen, in een huurhuis en met interim werk. Geen enkele vorm van verantwoordelijkheid of vastigheid dus en ik vind het heerlijk. Zo drastisch hoeft jij het natuurlijk niet aan te pakken, maar ik wil alleen maar aangeven dat je gewoon helemaal je eigen koers kunt varen.

En wat dat onderzoek betreft: ik vond het reuze meevallen en totaal niet genant of pijnlijk. De dokter doet dit veel vaker en hij stelt je gewoon op je gemak en als je je ontspant doet het ook geen pijn.
Ik vind het leven alleen maar leuker worden naarmate ik ouder word!
@ Zanne: ik weet niet wat ik er niet leuk aan vind. Het is gewoon het getal 30.. Daar zag ik gewoon heel erg tegen op..

Er komen steeds meer mensen die vragen wanneer we nu eens zwanger worden.. Ja ja je bent nu al 30.. Anders ben je te oud..

Maar ik zag op je profiel dat je een man bent.. Misschien is het meer een vrouwending.. Daarintegen ziet de beste maat van mijn vriend er ook als een berg tegen op.. Dus mannen hebben het ook wel..

@ Duup: volgens mij doet de assistente het onderzoek.. Maar dat weet ik niet zeker. Ben trouwens nog nooit bij onze huisarts geweest, ben begin dit jaar verhuist en heb een nieuwe dokter..

En je hebt ook gelijk 30 is maar een getal!
Jufalet, dat man-zijn is een bug, foutje van het forum, heel veel forummers zijn zogenaamd man.
Uuuhm, bijna iedereen is hier in profiel man. En volgens mij is Zanne toch echt een vrouw hoor!
Nu ik erover nadenk, qua uiterlijk ging het na mijn 30e wel snel 'downhill'. Rimpels, slappe huid, kilo's die blijven plakken. Maar dat heb ik aan mezelf te danken, ben een luie smeerder en sporter.
quote:bronte schreef op 12 juni 2011 @ 18:49:

Jufalet, dat man-zijn is bug, foutje van het forum, heel veel forummers zijn zogenaamd man.Okay.. Dat wist ik niet.. Ben pas sinds afgelopen vrijdag lid.
Is niet erger dan een Soa test.

En wat betreft verplicht volwassen worden, is zo'n onzin. Zolang je lekker in je vel zit en je goed voelt bij wat je doet, is het toch prima.

Wie heeft je wijsgemaakt dat je na je 30ste ineens anders moet doen?

Als ik foto's bekijk zie ik er nu met 38 beter uit dan op mijn 20e. Volwassen staat mij iig erg goed.
Pfff wat een drama zeg. Stel je niet aan.
Ik vond het best pijn doen, en had helaas ook pap3b, dus niet zo'n positieve ervaring, sorry! Maar is uiteindelijk allemaal goedgekomen!

En ja, doe een jurkje of tuniek aan, vond ik ook schelen, ik moest de eerste keer nog vijf meter naar het kleedhokje hobbelen in mijn blote billen, heel chique

En geef gewoon aan dat je het spannend vindt.
Ik heb geen idee of het een mannen- of een vrouwending is, maar ik had zelf ook wel wat twijfels hoor bij het 30 worden, maar dan meer over de richting waarop mijn leven moest gaan.

En toen ik 40 werd vond ik mezelf opeens heel oud, maar gelukkig ging dat gevoel snel voorbij. Blijkbaar zijn dit toch een soort van mijlpalen. Over het onderzoek heb ik me nooit 1 seconde druk gemaakt.
En ik vond het ook helemaal niet leuk om dertig te worden, was als enige vrijgezel en dacht af en toe echt: komt het ooit nog goed?? Maar dat slaat natuurlijk eigenlijk nergens op.

Je legt het jezelf eigenlijk op, dat je op je dertigste alles voor elkaar moet hebben.

Toen wij kinderen waren, waren onze ouders vaak net dertig, nu is dat toch anders, mensen trouwen later, vrouwen maken carriere, beginnen later aan kinderen etc, ze zeggen wel eens: 40 is het nieuwe dertig! Stop met sippen en enjoy life!!
quote:VotesforLeo schreef op 12 juni 2011 @ 18:49:

Uuuhm, bijna iedereen is hier in profiel man. En volgens mij is Zanne toch echt een vrouw hoor!

Ja ik ben een vrouw.

Ik word eind van dit jaar trouwens 30. Ik vind het wel leuk eigenlijk. Vind het alleen opvallend dat ik nu al zo teken. Had ik niet verwacht ofzo. Heb je dat ook? Huid word lelijker en sneller wallen/ moe gezicht? Heb ook 2 rimpels in voorhoofd. Maak me er niet erg druk om maar vind het wel jammer. Mijn innerlijk vind ik juist opknappen met de jaren (0:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven