halfbloedjes.

11-06-2011 09:37 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
voor mij maakt het eigenlijk niet uit wat voor een afkomst iemand heeft maar, waarom worden halfbloedjes vaak gezien als mensen met "onzuiver bloed" ?

ik ben zelf ook halfbloed, maar mijn vaders kant accepteerd mij en mijn jongere broertje niet echt, omdat wij ook nederlands bloed met ons meedragen. ja sorry hoor maar het slaat echt helemaal nergens op! maar toch gebeurt het, waarom?
quote:mali30 schreef op 11 juni 2011 @ 11:24:

Fruitbat! Nee dat wil ik proeven, die boerenkool kan ik zelf wel maken! Kom maar op met de fruibat!

Oh dat is zo lekker! Met zoete aardappel en mango!

Overigens alleen de fruitbat ( een heule, heule grote vleermuis die rijp fruit eet....)is eetbaar, de andere vleermuizen niet hoor! Dus niet aan de doe het zelf gaan!
VLeermuis eten.. :puke:

Maar ik ben vegetarier, dat zal er ook mee te maken hebben

Ben dan wel weer zo zwart dat ik op mijn sterfbed nog een kipnugget wil eten.
quote:_yellowlove_ schreef op 11 juni 2011 @ 11:30:

VLeermuis eten.. :puke:

Maar ik ben vegetarier, dat zal er ook mee te maken hebben

Ben dan wel weer zo zwart dat ik op mijn sterfbed nog een kipnugget wil eten.Zie je verkeerd. De fruitbat is eigenlijk meer een soort fruit geworden...maar dan met vleugeltjes
Xarsa, wat vervelend dat een deel van jouw familie zo over jou denkt! 'Waarom' het gebeurt weet ik niet, ik vermoed dat veel van dat soort denkbeelden gek genoeg voortkomen uit angst. (Het 'onbekende') Ik geloof ooit zoiets in het psychologie magazine gelezen te hebben.

Dat praat het natuurlijk absoluut niet goed (integendeel). Als het onbekenden zijn dan is het ook vervelend maar kun je het denk ik nog makkelijker van je af laten glijden dan als het je eigen familie is die je bestempelt als 'onzuiver' en je eigenlijk niet echt accepteert.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:_yellowlove_ schreef op 11 juni 2011 @ 11:20:

Of als ik ergens solliciteer of bij de belastingdienst ben omdat ik weer eens vergeten ben kwijtschelding aan te vragen:

Waar kom je vandaan?

Noem ik mijn geboorteplaats in nederland op.

Nee even serieus, waar kom je vandaan?

Hoezo moet ik begrijpen dat jij iets anders bedoelt?! Hoezo is dat relevant?!

haha, die vraag krijg ik ook altijd.

Omdat ik bruin haar en bruine ogen heb en en blijkbaar exotisch uitzie ofzo?

En dan krijg ik de vraag waar mijn ouders dan vandaan komen enzo.

En dat terwijl mijn voorouders tot zeker 4 generaties terug (en daar was er maar 1 die wat zuidelijk europees had) Hollandse inteelt zijn.
quote:Frankie33 schreef op 11 juni 2011 @ 11:20:

blenderbabygetver wat een enge term. ik zie nu echt baby's door de blender gaan..
Ik vind 'blenderbaby' ook een hele enge term... ik denk ook in beelden en zie hetzelfde voor me als mevrouw75 .

Die vraag krijg ik ook vrij regelmatig hoor, waar ik vandaan kom en waar mijn ouders vandaan komen.

Ik ben geboren in Nederland, ouders ook, al generaties terug Nederlander (we hebben maar één "twijfelachtig" moment in de stamboom toen de familie op de VOC vaarde (voer?) ) Maar op één of andere manier zie ik er niet heel Nederlands uit volgens veel mensen. En nu praat ik ook al niet met het accent van de regio waar ik vandaan kom... Bij officiële instanties is het me nog nooit gevraagd, maar bijv. collega's en kennissen die me iets langer kennen vragen het echt vaak.

Het voordeel is weer dat van die leuke latino's en mediterano's het vaak als compliment bedoelen als ze zeggen dat ik er niet-typisch-Nederlands uit zie... .
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Nou kom maar op met die fruitbat!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
oh maar ik hou van halfbloedjes, mijn vriend is er ook 1, en mijn dochter is een kwartje..vind halfbloed geen scheldwoord toch? zag een keer een gemixt negertmeisje, haar vader was een keniaan, haar moeder een zweedse, wat een prachtig meisje was dat zeg! ze was niet voor niks model..
Ik vind halfbloedje een woord wat je beter per direct uit je vocabulaire schrapt.

Mijn kinderen noemen zichzelf bruin en dat lijkt me de lading wel dekken. Ik noem ze wel eens kaaskoppen met een kleurtje maar daar stellen ze zelf geen prijs op. Critici zijn op dit moment niet in onze directe omgeving of beter gezegd zwijgen ze over het algemeen.

Snappen doe ik die focus op afkomst ook niet. We hebben allemaal armen en benen.
Xrsa waar komt je vader vandaan dan? heb je al aan je familie gevraagd waarom ze je nederlandse kant niet accepteren? wat zeiden ze dan?

@ mevrouw75 hollandse inteelt nog wel??
Mokka baby zie ik eerder als compliment!

Zo is dat volgens mij eerder bedoeld ipv negatief.

blender bay vind ik dan weer wel een respectloze klank hebben.

Kan me wel voorstellen dat blanke vrouwen een Afrikaanse man willen; je krijgt er hele mooie kinderen van!

(of mag ik dat niet toegeven....;)
@yellowlove; ik vraag ook gewoon vaak waar iemand oorspronkelijk vandaan komt. Gewoon interesse.

Ben zowiezo erg geintereseerd in andere culturen dus vraag meestal van alles over het land, cultuur, taal, religie.

Voordat ik van die ongezouten meningen krijg; wel aan mensen die ik ken en er open voor staan.
Ben zelf halfbloed en ik ben harstikke blij mee
nee kaaskop, dat is een lekker woord, dan liever halfbloedJE..

vind ik echt een ranzig woord, kaaskop
quote:Nine81 schreef op 12 juni 2011 @ 22:31:

@yellowlove; ik vraag ook gewoon vaak waar iemand oorspronkelijk vandaan komt. Gewoon interesse.

Ben zowiezo erg geintereseerd in andere culturen dus vraag meestal van alles over het land, cultuur, taal, religie.

Voordat ik van die ongezouten meningen krijg; wel aan mensen die ik ken en er open voor staan.Dan zou ik eerder vragen; waar liggen je roots. Niet waar iemand vandaan komt, want als dat antwoord 'alkmaar' zou zijn is dat niet het antwoord waar je op doelde...
Hoe maar halfbloedjes hoe beter zijn over t algemeen aantrekkelijke vrouwen

Leve de immigratie
quote:Oriane schreef op 13 juni 2011 @ 12:45:

[...]

Dan zou ik eerder vragen; waar liggen je roots. Niet waar iemand vandaan komt, want als dat antwoord 'alkmaar' zou zijn is dat niet het antwoord waar je op doelde...

Ja dat dus.

En ik vind het niet erg om te vertellen verder, maar soms word ik dan echt uitgelachen als ik idd mijn geboorteplaats vertel.. terwijl ik oprecht denk te vertellen waar ik vandaan kom.
Ik herken het wel. Ik ben ook halfbloed. Mijn vader is voor het grootste deel surinaams en klein deel portugees, mijn moeder is nederlands. In onze eigen familie nooit last van gehad, maar toen mijn vader een surinaamse vriendin kreeg, werd ik daar niet door geaccepteerd en ook niet in de familie. Omdat ik een 'bakara' was. In hun ogen.

Ik voelde me op die leeftijd (van 11 tot mijn 13e ongeveer) echt vreselijk hierdoor. Ze bleef me ook maar pesten als ik er de weekenden was en ik snapte er geen hout van.

Inmiddels heb ik door meerdere omstandigheden ook geen contact meer met mijn vader maar af en toe hoor ik via via dat hij zich ook helemaal heeft laten hersenspoelen. Het begon wel al toen ik nog wel bij hem kwam. Hij begon ipv plat amsterdams zoals hij altijd had gedaan, ineens te praten met een surinaams accent?? vraag mij niet waarom hoor.

Maar ik ken het verschijnsel dus wel.

Aan de andere kant ben ik, ondanks dat ik best donker ben, door nederlanders nooit gediscrimineerd of buitengesloten.
quote:floxfloor schreef op 11 juni 2011 @ 10:48:

[...]

Ik heb een kind met een halve Surinamer. Best een lollig kind, maar de tint valt een beetje tegen. Dus ik ga nu maar op zoek naar een echte Surinamer.haha mijn kind is dus ook hardstikke blond met blauwe ogen. Van zijn vader. Over een week of 10 ga ik er nog een baren, ben benieuwd hoe zij eruit gaat zien. ;)
tja, een paar mensen uit mijn omgeving hebben hier ook last van.

dan zou het vast aan de omgeving zelf liggen..
Waar hebben ze last van?
De politiek correcte term van het moment (hoewel ook al op zijn retour) is 'bicultureel'.
Ik heb zelf kinderen met een afrikaan en als het om de kleur gaat noem ik ze gewoon bruin. Heb niet zoveel tegen halfbloedje maar gebruik het zelf nooit. En ja, ze zijn niet alleen bruin maar ook allebei de ouders zijn allochtoon, ik kom uit Oost Europa. En het gaat prima met hen. Ze hebben evenveel bruine/zwarte/gele en blonde vriendjes en wij trouwens ook. Als ik ze naar mijn land breng is het helaas anders...maar ik kom er toch alleen voor de familie en vrienden en de rest kan mij niet schelen
@cinneluv.

het ligt er ook een beetje omdat mijn ouders gescheiden zijn.

mijn vader is zelf ook een mix, maar zijn opa was volbloed.

mijn moeder is half indisch, half nederlands.

en mijn vader komt half uit singapore, voor een kwart is hij antiliaans en voor een kwart turks. en ik hoorde vaak dat hij vroeger wel eens een tik kreeg omdat hij geen turks kon praten, (zijn opa is namelijk van turkse afkomst, en zijn oma antiliaans)

maar wat verwacht je eigenlijk van iemand die voor maa 25% turks is. aangezien mijn vader maar voor een kwart turks en kwart antiliaans is, heb ik niets antiliaans of turks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven