De ultieme kletsmajoren

06-06-2011 20:18 2450 berichten
Alle reacties Link kopieren
... Hier gaan we verder met topic nummer 14,5

Pas geboren:

Babyboy, zoon van DD

Binnenkort verwacht:

Caatbaby, een jongetje september 2011

Luusbaby, een jongetje december 2011

En as we speak wordt er gewerkt aan een nieuwe mini versie van Laal

Link naar vorige topic:

Wij mogen nergens over praten ;-)
Halloooo lieverds! Kom ik me eindelijk ook maar weer eens even melden. Even een hele dikke voor Pien allereerst. Ik vind het knap hoe je je gevoel zo goed verwoorde, dat kan soms al moeilijk genoeg zijn. Ik denk dat het wel goed komt met jullie, blij dat een knuffel en lieve woorden van hem had in elk geval. Ik herken het ook wel wat van de mijne hoor, die verwoord het soms ook niet, maar hij is n u bijvoorbeeld de hele maand thuis en ik schop hyem als het even kan er wel een uurtje per dag alleen even uit, heeft 'ie echt nodig even hardlopen of fietsen of wat dan ook. Maar goed, wil maar zeggen, jullie zijn hardstikke goed bezig en het komt goed. X

Hier gaat het lekker! Beide kids liggen op dit moment al een paar uur te maffen. K heeft even paar mindere daagjes gehad, met koorts/verhoging en hangerig/humeurig. Hebben we wel even wat kraamvisite voor afgezegd en even pas op de plaat gemaakt me 'leuke dingen doen met papa', maar gewoon even lekker binnen blijven en relaxte dagen zoveel mogelijk samen. Vandaag weer normale temp en veel beter humeur.

B is nu af en toe wat langer wakker en voedt langer, en laat dan meer tijd tussen de voedingen. Eerste paar dagen was wel om de 2 uur en soms nog vaker, nu zit er soms 3 of 4 uur tussen. Dat maakt ook alle verschil met herstel van mijn arme tepeltjes, die waren toch wel een beetje auwiiieeeee. Heb een paar dagen tepelhoedjes gebruikt met aanleggen, maar kan nu weer zonder. Maar de "sales-talk" dat bv geen pijn hoort te doen... b-shit hoor, hij hapt goed aan en what not, maar als je zo vaak voedt moeten ze echt weer even wennen, ik weet dat dat maar een fase is, maar vindt het zo stom dat alle prro-foldertjes je laten denken dat jij het fout doet als het wel pijn doet.

Ik kijk nog steeds wel tegen de tijd op dat G weer aan het werk gaat, hoe doe je dat als ze alletwee huilen of tegelijk wakker worden bijvoorbeeld?

Oh... begint een hongerig mondje wakker te worden, ik ga weer aan de slag. Staan trouwens weer wat nieuwe foto's op de baby site (ook linkje via FB). Tot snel :-)
Wat jammer van de foto's beng! Hoe kan dat nou?!

Misschien kun je de link op de groep zetten? Wij kijken er vast met een ander (minder kritisch) oog naar En anders inderdaad wat zoen ook al zegt: kun je ze niet ook onbewerkt zien?
He getsie VK wat sneu dat Kriebeltje dan zo van de leg is. Niet leuk voor alledrie natuurlijk. Gelukkig genieten jullie wel. Eindigt zo'n park ook met een L. Die lijken me toch wat relaxter dan die met een C en een P. Maar misschien slaat dat nergens op.

Ben je nog burgerlijk op stap geweest vandaag?

DD, wat fijn dat het zo goed gaat. Wel sneu voor K zeg. Merk je dat ze anders is nu met de komst van B? Of misschien is dat wel lastig te zeggen nu ze ook wat ziek was.

Ik wil trouwens heel graag op kraamvisite komen. Deze week zou alleen donderdagmiddag nog kunnen. Beetje een druk schema hier. En moet woensdag ook werken.

Heel misschien dat zaterdag nog zou kunnen. En anders pas na de vakantie. Dus roep maar.

Caat wat zijn jullie goed bezig in huis zeg. Druk maar wel met leuke dingen.

TZ, waait het bij jullie ook zo? Dan wordt het flink trappen?

Wij zijn net wezen uitwaaien op het strand en daar was het af en toe echt zwaar lopen door de wind. Maar wel lekker. En Pienmini vond de wind vooral erg grappig en de zee toch een beetje eng. Voor het eerst dat hij ergens een beetje bang voor is.

Beng hoe is het nu met je peuterterror?

Lief dat jullie allemaal zo meeleven trouwens. Ik vond het ook wel fijn dat hij met goede hoop en een knuffel terugkwam. Ik had nl. tegen hem gezegd dat hij maar even goed moest gaan nadenken onderweg. Dus ergens vreesde ik een beetje voor de uitkomst van dat denken.

DD, dat verwoorden is ook wel fijn. Maar Pienman vindt dat vaak niet zo fijn omdat hij niet zo goed uit zijn woorden kan komen. Dat voelt denk ik voor hem als een achterstand ofzo. Nou ja we komen er wel.
voor de lach van TZ
voor Pien én Pienman, het is niet fijn om met jezelf in de knoop te zitten. Fijn dat hij uit zichzelf zei dat het wel goed gaat komen en dat gebeurt natuurlijk ook! Maar niet leuk dat jij jou zo verdrietig maakt met zijn opmerkingen en gesnauw.

voor het lachknopje, die ga ik eens op Sproetman uitproberen!

Krieb, het kan ook gewoon toeval zijn hoor, dat Kriebeltje even moeilijk doet. Soms hebben ze gewoon van die periodes waarin de wereld gewoon een beetje te groot voor ze lijkt. Wel fijn om te lezen dat jullie hoe dan ook genieten met z'n drietjes.

DD, wat sneu voor K dat ze ziekig was. Heel goed dat jullie gewoon de kraamvisite hebben afgezegd, over een week is B vast ook nog leuk

Ja, TZ, hoe gaat het met de verhuizing?

Sproetekind is zo'n schatje!!! Niet om een speciale reden hoor, maar hij is gewoon zo leuk de laatste tijd. Is zoveel aan het ontdekken weer, vooral tegenstellingen (hoog/laag etc) vindt hij nu interessant. En hij kan ook echt expres theater maken, als hij dan iets lekkers eet knijpt hij helemaal zijn oogjes dicht en zegt mjam mjam en dan beweegt hij zijn koppie zo grappig (denk: Stevie Wonder) omdat hij wéét dat wij daar altijd zo om moeten lachen. Het is ook gewoon zo'n makkelijk jongetje. We laten de teugels steeds meer vieren met slapen, eten etc en hij past zich heel makkelijk aan, dus dat kamperen (verplaatst naar oktober) gaan we ook maar gewoon proberen straks . (we hadden eerst nog het idee om met mijn andere nichtje zo'n grote RV te huren en die tussen de tentjes te zetten )

Oooh en Sproetman en ik zitten nu toch weer te twijfelen over een tweede op korte termijn. Waarom kan een mens (ik dus) zo enorm twijfelen? We krijgen gewoon allebei weer een beetje de kriebels nu er een nichtje of neefje bij komt. En ook al zie ik op tegen de kraamtijd (ik ga even uit van het slechtste scenario dat ik weer haast geen stap kan verzetten), want we hebben geen kraamzorg en opa's en oma's om op terug te vallen, je kunt niet altijd maar op safe spelen. Nou ja, to be continued...
voor uberschattige Sproetekind. En het geeft hoop, want ik weet me jouw wanhoop nog goed te herinneren.

En voor de kriebels! Leuk joh. En rationeel gezien begint niemand die ook maar een beetje bij zijn verstand is aan kinderen. We zijn toch allemaal voor de bijl gegaan.

Linkje naar foto's staat op de groep met wachtwoord. Ben benieuwd wat jullie vinden.
quote:Beng schreef op 13 juni 2011 @ 18:33:

En voor de kriebels! Leuk joh. En rationeel gezien begint niemand die ook maar een beetje bij zijn verstand is aan kinderen. We zijn toch allemaal voor de bijl gegaan.

en zo waar! Maar ach, ons sex sociale leven stelt nu toch al haast niets voor dus daar kan een tweede ook nog wel bij
Ach, je sexleven knapt er allicht van op - die 2e moet toch gemaakt worden
Ja, dat bedacht ik me ook
Wat dat betreft moeten wij ook maar voor een tweede gaan.

Maar Sproet ik vind het serieus leuk dat jullie er over nadenken. Wiehoe!!! Dat wordt nog wat met al die tweeden op komst/in de maak/in de planning. Ik vind het leuk!!! En hobbel er tzt wel een beetje achteraan.

Ga gelijk even kijken naar je foto's Beng.
Klopt pien, het begint en eindigt met een L, en het park heet migg*elenberg Aanrader, echt midden in de bossen.

Sproet gaat dus op tijd naar bed vanavond

Wat heerlijk dat sproetekind weer in een makkelijke periode zit (en oh wat ik verlang ik daar op het moment naar ) , dan is het echt genieten met een hoofdletter G
Ziet er mooi uit VK.
DD, ik wil ook graag op kraamvisite komen! Je schreef het al op de groep, maar weet je zeker dat je een invasie van ons allemaal ziet zitten?? Drukke bedoening hoor. Hoewel vast niet iedereen kan natuurlijk.
Onze peuterterrorist was overigens weer een stuk beter te pruimen vanmiddag. Opa is nog even met haar naar buiten geweest op de driewieler en ik ben nog een keer naar de kinderboerderij gefietst. Toen lekker gegeten met zijn allen thuis en lekker vroeg naar bed - ze was weer een engeltje.

Ik zou het niet goed doen als alleenstaande moeder geloof ik
quote:Beng schreef op 13 juni 2011 @ 21:09:

DD, ik wil ook graag op kraamvisite komen! Je schreef het al op de groep, maar weet je zeker dat je een invasie van ons allemaal ziet zitten?? Drukke bedoening hoor. Hoewel vast niet iedereen kan natuurlijk.

Jaaaaa lijkt me heel leuk! Baal echt dat ik de recente meet en de 2 feesten moet missen nu, maar als jullie hier naartoe komen zie ik jullie ook.

Oh oh, batterij is bijna op en adapter ligt boven. Ik ga snel posten... doei!
Ohh Meis is net heel hard gevallen... Mienman was niet aan het opletten en zat op de rand van ons bed. Meis ging er lekker naast zitten chillen, en op een gegeven moment wil ze vooruit het bed afglijden (vanaf de bank kan ze dat). Maar jaaa, het bed is een stuk hoger en ze kiept zo keihard met haar bolletje tegen de kast. Nu heeft ze een groooote bult met een schaafplek erin op haar voorhoofdje. Gekoeld met een washandje, pcm gegeven tegen de eventuele hoofdpijn en heel heel veel geknuffeld.

Zie je Neem, het gebeurt iedereen. Soms ben ik bang dat mensen zullen denken dat ik mijn kind mishandel ofzo, ze valt zo vaak. Vorige week dinsdag had ze haar tand door haar lip, deze dinsdag die plek dus op haar hoofdje... Ik zal zo eens een foto maken en hem op de groep gooien.
Och arme Meis!! Wat een schrik!

Bengelien heeft ook een hele zwart/blauwe kin met schaafplekken. Ze is bij mijn ouders door een tuinstoeltje heen gekrakt. Is een kindertuinstoel en ze klom erop, de leuningen bogen door (plastic is niet goed meer, stoel uit 1980 ) en krak. Toen klapte ze dus op de stenen. Het was met recht een klapstoel

Mijn moeder vindt het zooooo erg. Nou ja, gaat wel weer over en het zal de laatste keer niet zijn. Kinderen vallen nou eenmaal.

Het is hier nu heel helder overigens, het is echte peuterterror. Bengelien heeft "NEE" ontdekt. Dwarse kikker.
Ze staan erop. Ook nog een paar niet-gewonde, voor jullie denken dat ze altijd gehavend is.

Beng, hier ook NEE als nieuwe favo woordje. Gister was het best grappig eigenlijk, Mienman had crunches gedaan voor zijn abs (Laal en Pien, hij had de foto's van mijn danspartner opgezocht op facebook en is nu nog actiever ) en zei tegen mij: "Ik heb er best veel gedaan!" Hoor je echt zo droog erachteraan: "Neehee."
Arme Meis. Heb de foto's gezien Mien. Sneu hoor zo'n enorme buts.

Beng en voor de peuter terror van Bengelien. Helemaal niet leuk maar je vertelt het zo grappig.
Mogguh!

DD: Wil ook graag komen hoor, maar weet niet of het me gaat lukken. Ligt er echt aan wanneer natuurlijk. Begin weer aardig moe te worden hier, maar ik ga het proberen.

Je klinkt trouwens echt superontspannen. Wel druk, maar heel relaxed of zo. Is dat ook zo bij een tweede of lijkt dat maar zo?

Fijn dat de bv goed loopt trouwens. Ben benieuwd hoe dat bij mij zal gaan. Had er niet zoveel vertrouwen in, maar een collega van me had precies hetzelfde. Eerste keer ging ruk en snel gestopt. Tweede keer had ze meer zoiets van; we zien wel en ik verwacht er niks van en gewoon een half jaar kunnen doorgaan. Geeft goede hoop!

Beng: Vind je peuterterrorverhalen ook erg grappig om te lezen. Ik weet dat het heel druk kan zijn, maar zie het zo voor me.

Caatman is zich er trouwens erg bewust van hoe hij op peuterterror reageert. (had hem een stukje uitleg over peuterpuberteit gestuurd nadat hij zich afvroeg of ons kind wel normaal was ).

Dus nu vertelde hij me gisteren heel beschaamd dat hij tegen Caatboy had geschreeuwd terwijl hij wist dat dat niet slim was.

Vind het zo lief dat hij zo zijn best doet, maar kan gebeuren natuurlijk. Verlies ook wel eens mijn geduld.

Krieb; Zaten we toch niet in hetzelfde park. Kan me die naam namelijk niet herinneren. Vreemd, want wij hebben toen namelijk wel heel 'burgerlijk' gedaan.

Sproet; Wat fijn dat Sproetekind in een makkelijke fase zit nu. En ze zijn sowieso superleuk natuurlijk. Moet ook steeds vaker lachen om Caatboy. Hij kan zo lief en grappig uit de hoek komen. Echt genieten is dat!

En wat spannund!!! Gewoon toch de kriebels voor een tweede. Ben heel benieuwd of ze doorzetten.

Hier weer aan het werk. De zolder is helemaal ingericht en klaar. Alles weer op zijn plek en de babykamer is leeg. Gaat Caatman vandaag mee aan de slag. En dan kan ik ook nog wat doen, want verven mag dus wel! Yeah!

Nu nog kijken of ik de puf ervoor ga hebben, maar de wil is er.

Wat onze grote plannen betreft, minder goed nieuws. We krijgen geen vergunning! Grrrr.

Vertel het zo wel even op de groep. Echt zwaar balen, maar goed.
voor mijn spelfout. Ik twijfelde blijkbaar tussen 'ze lacht zich rot' en 'ze lag dubbel'.

Caat wat klote, die spaak in het wiel van Caatmans plannen! Zou er niet een ander pand te vinden zijn waar het wel kan?

voor Sproetekind en genietende Sproet en voor de conclusie over het kinderen krijgen en het sex sociale leven. Spannend Sproet! Even denken wat het leeftijdsverschil nu zou zijn, bijna drie jaar op z'n minst. Wat leuk man, die golf tweede kinderen in the making (of bijna). En dat tegelijk met al die peuterpubertjes.

De verbouwing gaat goed! De dakpannen gaan er voor een deel al vandaag op, er zit dus een plafond + dak op. De opbergzolder is groooooot en we verlekkeren ons aan de ruimte (ook beneden). De voorgevel is nog open (de nieuwe, de voordeur zit nog op de oude plek) dus dat moet nog. En ondervloer, stuccen, glas in de vensters etc. Nog een week of twee, dan is alles af. Ik zie er enorm naar uit, en ook om mijn tuin weer terug te hebben (die staat nu hutjemutjevol met bouwspullen en steigers).
We zijn weer thuis In plaats van slapen wat we hoopten, heeft kriebeltje de hele weg naar huis gezongen achterin de auto en nu ligt ze compleet uitgeput te slapen boven

Caat, ik ga zo direct even op de groep kijken, maar dat klinkt niet goed!

Wel heel tof dat het kamertje steeds verder af is.... nog 3 maanden en dan ligt er gewoon een klein jongetje in dat kamertje

voor mien en beng; alle kinderen vallen, maar het is altijd een naar gezicht.
Klinkt goed zoen! Hoeveel m2 extra ruimte levert het jullie eigenlijk op?
Beneden 20 m2, plus een bergzolder (waar je niet kan staan, 1.40m hoog in het midden) van eeehm, 4 breed x 15 meter lang ofzo. Heul Groot in elk geval. Kunnen we extreem veel kampeerspullen kopen.

Zingende kriebeltje (ze was blij dat ze weer naar huis ging zeker ).

(zou ze het geweten hebben? Dat kan toch niet echt )

4 bij 15?! Dat is een grote naughty corner

Wordt er 15 meter uitgebouwd?? Zet anders eens een paar foto's op de groep, want ik kan me jullie huis nog prima voor de geest halen, maar snap niet helemaal hoe dit gaat worden..het wordt toch een uitbouw aan de zijkant/achterkant?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven