woonaccessoires
maandag 13 juni 2011 om 19:17
Ik vraag me af wat jullie allemaal in huis hebben wat accessoires betreft.
Ik ben best wel gek op spulletjes en snuisterijen voor in huis, hebben jullie dat ook? Waar kopen jullie dit en wat kopen jullie dan voornamelijk? Wat geef je eraan uit?
Vooral kaarsen, theelichthouders en fotolijsten zijn bij mij favoriet en ik kan dit overal kopen, op internet en in de winkel, bij de Xenos en bij Expo noem maar op. Goedkoop, voor een paar eurootjes is goed, maar ik wil me ook wel eens te buiten gaan aan duurdere spullen, maar dan moet ik het echt mooi vinden!
Hoe zit dat bij jou? Wat heb jij allemaal in huis, waar koop je dat en ben jij dan ook zo gek om er een te groot bedrag aan uit te geven?
Ik ben best wel gek op spulletjes en snuisterijen voor in huis, hebben jullie dat ook? Waar kopen jullie dit en wat kopen jullie dan voornamelijk? Wat geef je eraan uit?
Vooral kaarsen, theelichthouders en fotolijsten zijn bij mij favoriet en ik kan dit overal kopen, op internet en in de winkel, bij de Xenos en bij Expo noem maar op. Goedkoop, voor een paar eurootjes is goed, maar ik wil me ook wel eens te buiten gaan aan duurdere spullen, maar dan moet ik het echt mooi vinden!
Hoe zit dat bij jou? Wat heb jij allemaal in huis, waar koop je dat en ben jij dan ook zo gek om er een te groot bedrag aan uit te geven?
maandag 13 juni 2011 om 19:22
ik hou eigenlijk helemaal niet van accessoires en dingetjes. Het geeft me teveel troep, maar helaas geven mensen met een verjaardag altijd gemakkelijk de zoveelste kandelaar of beeldje.
Om me heen kijkend vind ik dat ik dus nodig spullen moet gaan wegdoen.
Liever een mooie vaas op de vensterdank dan een beeldje, een fotolijstje, een theelichtje etc.
Liever een mooie vaas op de vensterdank dan een beeldje, een fotolijstje, een theelichtje etc.
maandag 13 juni 2011 om 19:28
quote:Starshine schreef op 13 juni 2011 @ 19:22:
ik hou eigenlijk helemaal niet van accessoires en dingetjes. Het geeft me teveel troep, maar helaas geven mensen met een verjaardag altijd gemakkelijk de zoveelste kandelaar of beeldje.
> wat zij zegt. Hoe komt die meuk toch je huis binnen altijd?
Qua accessoires heb ik diverse mooie lampen en een kleine kandelaar, dat is een wit huisje en ziet er schattig uit als er een kaarsje in zit. Een vaas met bloemen, en dat was het. Ik word kriegel van al die xenos- en expo troep.
> wat zij zegt. Hoe komt die meuk toch je huis binnen altijd?
Qua accessoires heb ik diverse mooie lampen en een kleine kandelaar, dat is een wit huisje en ziet er schattig uit als er een kaarsje in zit. Een vaas met bloemen, en dat was het. Ik word kriegel van al die xenos- en expo troep.
maandag 13 juni 2011 om 19:31
maandag 13 juni 2011 om 19:56
Genoeg ! Veel spulletjes, vind ik gezellig .. vind ook zoveel mooi. Ik koop het overal, websites, leuke woonwinkeltjes maar ook in de grotere fillialen, net wat ik leuk vind.
Het meeste is in de stijl van Riviera Maison.. dit weekend nog mooie glazen flesjes gekocht met oude etiketten erop en een hartjesslinger voor aan de kast. Erg leuk !
Het meeste is in de stijl van Riviera Maison.. dit weekend nog mooie glazen flesjes gekocht met oude etiketten erop en een hartjesslinger voor aan de kast. Erg leuk !
maandag 13 juni 2011 om 19:57
maandag 13 juni 2011 om 20:24
Leuke brocante spulletjes, riviera maison stijl, lijstjes, kaarsen, kan er niet genoeg van hebben! Zowel nieuw als tweedehands, vind het geweldig om op MP of rommelmarkten rond te struinen naar iets 'waardevols' voor een paar euro. Ben net een klein kind als ik iets moois voor weinig vind. Wel allemaal in wit en grijstinten, anders wordt het wel heel druk hihi!
maandag 13 juni 2011 om 20:35
Ik ben van de Thaise (boeddha) beeldjes in natuur tinten.
Het liefst heb ik tientallen waxinelichtjes staan in glazen of houten houdertjes, maar mijn man heeft ook nog enige inbreng.
Dus het is beperkt tot 9 kleinere beeldjes en 1 hele grote houten. Beeldjes komen grotendeels uit het buitenland. Momenteel staan hier slechts 6 waxinelichtjes houders, maar dat worden er in de donkere dagen meer. Die heb ik gewoon bij tuincentra e.d. gekocht.
Als ik alleen zou wonen, zou het hier een museum zijn.
Het liefst heb ik tientallen waxinelichtjes staan in glazen of houten houdertjes, maar mijn man heeft ook nog enige inbreng.
Dus het is beperkt tot 9 kleinere beeldjes en 1 hele grote houten. Beeldjes komen grotendeels uit het buitenland. Momenteel staan hier slechts 6 waxinelichtjes houders, maar dat worden er in de donkere dagen meer. Die heb ik gewoon bij tuincentra e.d. gekocht.
Als ik alleen zou wonen, zou het hier een museum zijn.
maandag 13 juni 2011 om 20:40
quote:spectral schreef op 13 juni 2011 @ 20:22:
Leuk mevrouw75... wat koop je zoal?
Ik heb nu een bronzen beeld, een aquarel uit 1836 ongeveer, een ontwerpschets voor eierschaalporselein en een koperen tafelbel.
De laatste jaren heb ik niks meer gekocht, want heb mijn geld aan een extra studie en een koophuis uitgegeven.
Maar vanaf nu kan ik weer los denk ik. En dan ga ik vooral aan de sculpturen.
Leuk mevrouw75... wat koop je zoal?
Ik heb nu een bronzen beeld, een aquarel uit 1836 ongeveer, een ontwerpschets voor eierschaalporselein en een koperen tafelbel.
De laatste jaren heb ik niks meer gekocht, want heb mijn geld aan een extra studie en een koophuis uitgegeven.
Maar vanaf nu kan ik weer los denk ik. En dan ga ik vooral aan de sculpturen.
dinsdag 14 juni 2011 om 17:19
Ik hou ook erg van accessoires. Mijn inrichting is heel basic wit/bruin/grijs en met allerlei gekleurde accessoires leeft het hele huis ineens op. Het is een enorm bonte mix van plastic/glas/hout/steen en in alle kleuren van de regenboog. Beetje de stijl van Rice, maar dan bijeengeraapt op rommelmarkt/vakantie/kringloop/wereldwinkel.
Wonderwel past het onderling erg goed bij elkaar.
Wonderwel past het onderling erg goed bij elkaar.
woensdag 15 juni 2011 om 03:45
Mijn stijltip: Combineer design accessoires (ik heb mooie lampen van de Bijenkorf, vaas van de Hema, mooie wollen plaid van Zara Home, strakke aluminium kandelaars) met een paar dingen die een beetje een edge hebben (een industriele lamp, een schoolstoeltje, een oude kist, een stenen schaal. Denk stoer, niet rommelig). Maar bij dat alles: 'space is my favorite piece of furniture'. Ik houd erg van minimalisme.
zondag 3 juli 2011 om 09:25
Liever een paar echt mooie dingen dan het Xenos/Expo/Blokker (!) spul. Met verjaardagen komt natuurlijk ook het e.e.a. binnen. Ik probeer dat elk jaar ook weer op te ruimen.
Het moeilijkste vind ik een winkel te vinden die en originele spullen heeft en ook nog betaalbaar is. De grotere bedrijven hebben vaak geen echt bijzondere dingen en je wilt het ook niet meteen bij al je vrienden terugzien...
Ik vind de potten van PTMD en het glaswerk van Serax vaak leuk. Ik woon in het zuiden en heb behoorlijk wat afgezocht. Uiteindelijk een klein winkeltje gevonden dat mijn smaak heeft. Ze hebben ook hele mooie kunstbloemen (echt waar!) volgens de eigenaresse ook PTMD. Staan op de site van die winkel ( http://www.bibelotshop.nl ). Het is trouwens geen webwinkel, gewoon leuk winkeltje in Meerssen. tegen zo iets moet je dus aanlopen. Goed zoeken!
Het moeilijkste vind ik een winkel te vinden die en originele spullen heeft en ook nog betaalbaar is. De grotere bedrijven hebben vaak geen echt bijzondere dingen en je wilt het ook niet meteen bij al je vrienden terugzien...
Ik vind de potten van PTMD en het glaswerk van Serax vaak leuk. Ik woon in het zuiden en heb behoorlijk wat afgezocht. Uiteindelijk een klein winkeltje gevonden dat mijn smaak heeft. Ze hebben ook hele mooie kunstbloemen (echt waar!) volgens de eigenaresse ook PTMD. Staan op de site van die winkel ( http://www.bibelotshop.nl ). Het is trouwens geen webwinkel, gewoon leuk winkeltje in Meerssen. tegen zo iets moet je dus aanlopen. Goed zoeken!
zondag 3 juli 2011 om 11:06
Ik ben echt dol op accessoires. Ben nu nog op zoek naar een huis maar ik vind het nu al helemaal geweldig om rond te kijken in woonwinkels. Mijn stijl lijkt denk ik het meeste op die van bloep. Ik houd ook erg van kleur. Ik vind vooral de intratuin, bijenkorf, woonexpress en de wat kleinere winkeltjes leuk om in rond te snuffelen.