het gaat niet meer

02-05-2011 10:43 286 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na nu al vier maanden tobben met mijn gezondheid is het me teveel geworden. Ik ben gister ingestort om het zo maar te noemen. Doodsbang en onwerkelijk gevoel, het gevoel mezelf compleet te verliezen. En het gevoel blijft, ik ben zo verschrikkelijk bang voor wat er met me gebeurt, moet het even kwijt. Vanmiddag met mijn man naar de huisarts. Ik ben zo bang om de greep op de werkelijkheid te verliezen .
Intense vermieidheid, zakje thee optillen lukte amper, de stoepranden waren te hoog,spierpijnen, emotioneel kon ik weinig hebben,hoofdpijn, slaperig, geen eetlust, verkramping v spieren, rugpijn,

Och zoveel.

Ik dacht dat ik n burnout had ofzo..

Een fijne psych heb je, 1die verder denkt.

Bij tekort aan B12 kun je ook ernstige psychische klachten krijgen.

Wil jij je waardes hier eens neerzetten als je ze binnen hebt?
Is 1000 niet erg hoog jilzz?

Dat is nu toch vertekend omdat je injecties krijgt? Volgens mij zit je met een waarde van 500 a 600 ook al goed. Mits je natuurlijk niet pillen hebt geslikt en injecties hebt gehad voor het prikken op je B12. Dan zijn de waardes al niet meer zo betrouwbaar.

(Jaja, lees ook wel eens op het b12 forum). En eigenlijk moet je ook je foliumzuur laten prikken lila en je b6.
Nee.. toen mijn waarde op 750 stond, voelde ik mij waardeloos, echt shit..

Dus dat gaat bij mij echt niet op.

En ik laat mij ook niet meer van de wijs brengen.,.lees die site maar eens..

Ik snap nu waarom..

Ik kreeg eerst injecties 1x in de 3maand, was veels te weinig..

Ik neem ook foliumzuur, vit D..
Ik geloof je hoor. De een krijgt klachten met 200 en de ander al met 700.

Ik neem zuigtabl. van een goed merk van hun site en voel me prima! Zit ook al een tijd aan de vit.D en neem altijd een multivit.

In die zuigtabl.zit ook folium en b6.
quote:madamemicmac schreef op 01 juni 2011 @ 17:25:

En eigenlijk moet je ook je foliumzuur laten prikken lila en je b6.

Word ik ook vaak op geprikt door de darmarts.

De eerste stap in het stellen van de diagnose is het testen van serum B12. Voor een vollediger beeld kan dit worden aangevuld met HB, MCV, erytrocyten, leucocyten en trombocyten.

Al deze dingen heeft de darmarts op geprikt.
Ik neem overigens elke dat een Davitamon compleet pilletje.
Zuigtabletten of welke vorm van tablet dan ook neemt mijn darmen niet meer op, dat heeft dus geen zin.

En dat vraag ik mij ook af over andere supplementen..

Of ik dat wel voldoende opneem..

De uitslagen van al die testen zijn juist zo essentieel..

Heb je die ook?

Goed dat de arts je daar op controleerd
Ik heb de uitslagen helaas niet Jilzz. De volgende keer vraag ik ze gewoon mee.

Ik moet nog prikken voor B12 en homocysteine, die waarden zijn dan dus weer helemaal actueel.

Ik had vandaag trouwens een hele goede dag!
Dat is helemaal goed zeg..geniet van die momenten..

En meteen een uitdraai vragen van je bloeduitslagen hoor..
Ik wil graag even iets kwijt, ik denk dat jullie dat wel begrijpen.

Ik voel me soms zo buiten de wereld staan, ik bedoel, ik ben op dit moment nou niet echt de leukste persoon om mee om te gaan, want ik kan niet veel en heb daarom ook niet veel te melden. Mijn beste vriendin heeft het bijvoorbeeld altijd erg druk, druk, druk en hoewel heel lief voor me, soms ben ik bang dat het contact gewoon verwaterd, ik ben gewoon bang om mensen te verliezen hierdoor, want het duurt zo laaaaaaaang.

En eeuwig begrip voor mij opbrengen... en nu het psychisch ook niet goed gaat.... moeilijk voor mensen die het zelf nog nooit hebben meegemaakt en zo anders in het leven staan.
Vandaag bloed geprikt en nu maar afwachten of daar iets uitkomt. Zou wel makkelijk zijn he, als ik met een simpele vit. B12 injectie weer fris en fruitig door het leven zou gaan. Ben bang dat het toch iets gecompliceerder zal blijken te zijn. Maar, we wachten af!
Hoi Lila, ga ik je toch even een hart onder de riem steken. ja, dat kan. Fris en fruitig door het leven. Een paar jaar geleden voelde ik mij ook vreselijk rot, na de scheiding, afvallen, moemoemoe, jankpartijen, niet meer kunnen concentreren, geheugenverlies, pijn in mijn lijf, plas niet meer op kunnen houden, zere ogen, niet meer ongesteld worden. Noem het maar op. Ik dacht dat het met mijn scheiding te maken had. Maar het was gewoon een B12 tekort. De waarden horen, volgens mijn dokter, tussen de 125 en 750 te liggen. ik zat onder de 125. Meteen aan het prikken gegaan en natuurlijk ook de oorzaak gezocht. Darmen bleken hetniet op te nemen, dus prikken was het beste. En bij mij ging het na elke prik beter, ik voelde mij echt beter worden. Lichamelijke klachten verdwenen, ik kwam weer aan en mijn moeheid verdween. Psychisch werd ik ook weer sterker. Ik wil niet zeggen dat het bij jou hetzelfde zal gaan natuurlijk, geen idee. Maar ik wil je met mijn verhaal toch de hoop geven dat het allemaal goed komt. Wel moet ik de rest van mijn leven blijven prikken. Lila, ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het met jou ook weer helemaal goed komt.
Bedankt Kristianna.
Hoi Lila,

hoe gaat het? Heb je de uitslag al binnen?
Hoi Maneater, nee, mischien hoor ik dinsdag iets en als de uitslagen goed zijn nog later. Ik hoef pas begin juli weer naar de psych. Het gaat nog steeds met ups en downs, de pillen maken het me een beetje makkelijker, maar ik hoop dat ik van de psych dan ook hoor hoe het verder gaat.
Hi Lila, hoe raar het ook klinkt: met ups en downs is al een verbetering. In het begin van je topic waren er eigenlijk alleen maar downs. Ik snap dat je natuurlijk nog veel verder omhoog wilt, en dat gaat ook gebeuren, maar je hebt een begin gemaakt. Het kost (helaas) nou eenmaal veel tijd. De medicijnen lijken in elk geval wat te doen. Dat is mooi, want dan krijg jij wat meer ruimte om iets aan het probleem te doen, in plaats van zo tegen jezelf te vechten. Zo voelde het tenminste in het begin bij mij: alsof ik non-stop aan het vechten was, en ik was daar zo moe van.

En nogmaals: niet schrikken bij een diepe down, dat hoort er bij, en wordt echt, echt, echt steeds minder tot het niet meer gebeurt.
Ik lees nu pas je berichten, Lila.

Wat heftig, en toch ook veel herkenning.

Ben oprecht geinteresseerd in hoe het met je gaat dus zal mijn best doen om je vanaf nu een beetje te 'volgen'.
Wat een lieve vrouwen toch allemaal hier.

Nausicaa, je hebt gelijk hoor, ik merk ook dat ik iets makkelijker kan dealen met mijn klachten dankzij de medicatie.
Even weer wat van me laten horen. Vandaag voor het eerst sinds heeeeeeeele lange tijd wat nieuwe kleding gekocht. Fijn om weer eens iets 'normaals' te doen. Door de pillencombi s.eroxat/ o.xazepam kan ik weer meer aan dan eerst, alhoewel ik ook momenten heb dat ik me heeeel raar voel. Psychisch merk ik dat ik gauw 'vol' zit. Teveel prikkels en ik glij terug in mezelf. Het wordt tijd dat de therapie eens begint. Begin juli eindelijk de uitslag/ diagnose van de intake en dan hoor ik hoe nu verder. Ik ben niet gebeld over de B.12, dus ik ga ervanuit dat dat goed is. Ik ben dus iets actiever geworden dankzij de pillen, kon me niet voorstellen dat het zoveel 'tussen mijn oren' blijkt te zitten. Ik merk wel dat ik nog een hele lange weg te gaan heb, ik ben nog lang niet weer op aarde terug en zeker niet nu ik nog enigszins verdoofd ben door de pillen, maar ze helpen me de dag door op dit moment.

(Ik doe die stipjes tussen bepaalde woorden, omdat je anders zo snel via google op dit forum terecht komt als je bijv. s.eroxat en o.xazepam intoetst. Ik vind dat wel een beetje een nadeel van dit forum, ik kom regelmatig bij zoekopdrachten op het forum uit.)
Ik herken heel veel in je verhaal. Ik heb vanmorgen een topic geopend "paniekaanval" ik heb erg het gevoel dat ik mezelf niet meer herken en het lijkt alsof alles me angstig maakt. Ook bang om niet meer uit het gevoel te komen. Ik heb ook oxazepam gekregen. Ik probeer veel op dit forum te vinden en ook verhalen en tips van anderen te lezen. Jou verhaal is zo herkenbaar vandaar dat ik wilde reageren.
Wat rot voor je rolen dat jij deze problemen ook hebt. Ik ga jouw topic later even lezen.
Denk je dat je een beetje meer vertrouwen in je lijf krijgt.... gaat gister mijn hart er als een gek vandoor en hij ging niet weer terug in de normale stand. Uiteindelijk zelfs de ambulance hier gehad. Hartfilmpje gemaakt, zag er gelukkig goed uit, alleen hartslag nog 165. na de 2e keer hard op de achterkant van mijn hand blazen ging die weer terug naar 110. Huisarts is later geweest en die deed er vrij nonchalant over, maar heeft me nu wel betablokkers voorgeschreven. Ik zit er even helemaal doorheen en zie het even niet meer zitten. Ik wil niet nog meer medicijnen. Ik heb altijd al veel problemen met het slikken van medicijnen (angst voor de werking/ bijwerkingen) en ik vond seroxat, oxazepam en salofalk al meer dan genoeg. Daar heb ik al veel moeite mee. Ik voel me zo verdrietig en zie het even niet meer. Ik hoor maandag pas meer van de therapie.
Mijn emoties zitten zo hoog en ik ben ook nog misselijk (van mijn darmen waarschijnlijk). Ik wil mijn leven terug!!!
Lila wat klote! Was het geen bijwerking van de seroxat? Misschien was het eenmalig en hoef je de betablokkers helemaal niet te slikken. En misschien bleef je hartslag zo hoog door de angst en paniek.

Balen hoor. Krijg je net weer wat vertrouwen in je lichaam en nu weer dit...Maar denk maar zo; 2 stappen vooruit en nu dan 1tje achteruit en nu weer naar voren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven