Date met ADHD

14-06-2011 08:29 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
ivm herkenbaarheid gewist, maar bedankt allemaal!!
Ik zou door gaan met daten, adhd lijkt me niet dusdanig erg om te stoppen met de datesessies.

Bovendien heeft hij blijkbaar een goed inlevingsvernogen als hij zich realiseert dat het miss niet altijd makkelijk zal gaan.
Tsja....ik kan hem wel begrijpen...

Het kan heel lastig zijn om een partner met ADHD te hebben, ik weet niet hoe jezelf bent?
Ik ben zelf heel rustig. Dat is net wat hij nodig heeft, een rustig meisje die hem ook af en toe op zijn plaats kan zetten.

En ik kan een drukker persoon wel gebruiken om zelf wat uit mijn schulp kruipen. Dus wat dat betreft kunnen we elkaar wel goed aanvullen...
Nou lijkt het net alsof hij een erge ziekte onder de leden heeft. Iedereen heeft zo zijn rare trekjes, we hebben allemaal iets van ADHD in ons zitten, of autisme of wat dan ook. Als jij je prettig voelt bij deze man...dat is waar het om draait.

En wat als jij straks met iemand gaat daten, het serieus wordt en later (bij samenwonen) blijkt dat hij heel erg depressief is? Ik bedoel maar..geef het een kans en geniet er gewoon van!
Mijn vriend is ook rustig, en bedachtzaam en niet impulsief. Ik wel, heb dus ADHD. En we vullen elkaar enorm goed aan. Heb hem nog nooit gehoord over het feit dat ik ADHD heb, maar moet ook zeggen dat ik mijn zaakjes goed voor elkaar heb. Enige is..dat ik regelmatig niet meer weet dat hij me iets heeft verteld. Warrig brein, niks aan te doen. Maar als dat het ergste is?
Ik zie zelf ook nog geen beren op de weg eerlijk gezegd, maar doordat hij aangaf dat ik er over na moest denken, doe ik dat ook.

Maar als het aan mij ligt dan is er geen probleem.
Op zijn plaats zetten?!?!? Je hebt 1 date gehad en denkt daar aan?
Ik heb ook ADHD en mijn vriend is juist mijn tegenpool. Hij is rustiger, enz. Alles wat totaal niet ADHD is I love it Het houdt mij in balans en ik houd hem ook in balans. Ik zou zeggen ga ervoor en accepteer hoe hij is. Dan komt het vast goed :-D Probeer naar de voordelen te kijken..Enthousiast, gezellig, brede kijk op dingen, impulsief (spontaan ergens heen willen of je knuffelen of???), enz

Succes en veel plezier...Goed ook dat je je er in wilt verdiepen...Maar kijk wel uit dat je niet gaat vergelijken...

Groetjes MMR
Je doet een ADHD-er een groter plezier door hem incl eigenaardigheden te accepteren zoals ie is. Dát is liefde.
Ik begrijp het op zijn plaats zetten wel, ook al klinkt dat misschien wat kinderlijk...Mijn vriend zegt ook wel eens dat ik ff rustig moet doen, niet zo moet hyperfocussen (alleen maar op die ene vakantie of wat ook gericht zijn), ik ff mijn mond moet houden...Op dat moment zet hij mij ook even op zijn plaats. Als je het zo wilt noemen. Je roept elkaar toch wel vaker even tot de orde...??
@habiti: Dat zeker!! Mijn vriend houdt echt veel van me.....Men wat ben ik af en toe irri zeg....maar goed dat vind ik En vriend en ik zien de dingen van mij vaak even net wat anders (denk vaak te negatief over mezelf) De schat....
Haha, dat hyperfocussen..helemáál niet herkenbaar

Vriend moet mij dan ook altijd even terugroepen naar de realiteit, omdat ik dan allerlei wilde plannen en ideeen heb en het allemaal heb uitgedacht. Hij is de realist van ons twee..en nuchter. Ik sta stil, of ga als een speer. Kan goed snappen dat het niet altijd te volgen is voor anderen.
Dat op zijn plaats zetten waren zijn woorden.

Ik zie ook echt geen problemen nogmaals, en jullie bevestigen dat gelukkig.

Inderdaad MMR, de leuke dingen die je opnoemt vielen me meteen al op, en vind ik erg leuk!
Dat is mooi, hou dat vast. Want geen dag hetzelfde met een adhd-er. De minder mooie kantjes ervan heb je ook met iemand zonder adhd.
quote:Julus schreef op 14 juni 2011 @ 09:07:

Haha, dat hyperfocussen..helemáál niet herkenbaar

Vriend moet mij dan ook altijd even terugroepen naar de realiteit, omdat ik dan allerlei wilde plannen en ideeen heb en het allemaal heb uitgedacht. Hij is de realist van ons twee..en nuchter. Ik sta stil, of ga als een speer. Kan goed snappen dat het niet altijd te volgen is voor anderen.Uuuuuuuuuuuuh.....Ik zeg maar niks hahaahhahahahahah
Fijn Bloemeke...

ADHD-ers zijn ook gewoon leuk.

Ik snap het wel dat je date dat zei...

Leg niet teveel nadruk op de ADHD de komende tijd. Misschien begint hij er af en toe over, praat er dan over en ga verder over op de 'normale'' onderwerpen....

Ik vind da tje het al goed doet...Super
Dankjewel MMR, lief dat je dat zegt. Iedereen bedankt voor de reacties, het positieve gevoel dat ik had, is alleen maar versterkt, hij is me niet zomaar kwijt .
Ik denk dat de meneer in kwestie in zijn jeugd iets te veel is aangepraat dat hij anders is dan anderen. Op het moment dat je het zelf als zo'n belemmering gaat zien dat je geen relatie meer aan durft met een 'normale' meid, is er naar mijn mening toch wel iets misgegaan.

Ik heb een neefje op de basisschool die nogal druk is (net als veel jongetjes van een jaar of 10) en de leerkracht vond het nodig een psycholoog(!!) hiervoor in de klas mee te laten lopen om hem te observeren. Ik maak het kind vanaf zijn geboorte wekelijks mee en het is een beetje een doerak, maar wil ook alles goed doen terwijl zijn lerares hem meteen als lastpak bestempeld.

Zelf overigens ook een poosje gedate met een jongen met ADHD, en ja, je merkt wel dat hij er soms wat minder de aandacht bij heeft en een beetje van de hak op de tak springt. Maar als je er samen toch goed mee om kunt gaan en hij jou meegeeft wat je op bepaalde momenten kunt doen/hoe te reageren. Lekker blijven daten dus!
Ik vind dat hij het redelijk zwaar voor doet komen en net doet alsof hij een behoorlijke handicap heeft, maar met een ADHD-er is best om te gaan hoor. Die zijn misschien druk en chaotisch, maar daarnaast ook heel impulsief en vindingrijk. Ik heb in ieder geval nooit last gehad van mijn ADHD in de omgang met jongens en mannen.
Wat de één als duk ervaart is het voor de ander helemaal niet!

Let dus niet op dat etiket ADHD maar kijk of jullie elkaar goed aanvoelen.

Dat heeft waarschijnlijk meer tijd nodig dan 2 dates . . . . . . . . . .
Bij hem is pas op latere leeftijd geconstateerd dat hij het heeft, door problemen die zich voordeden zijn er onderzoeken gestart en daar is dit uitgekomen.

Ik vind het niet zwaar van hem, eerder knap dat hij het zegt, zodat ik de keus heb er mee om te gaan.

Voor mij is het geen belemmering, maar ik waardeer het wel dat hij er open en eerlijk over is.

Hij zegt zelf ook gewoon te functioneren, dus daar is niks mis mee.
Ow nog een soort tip of iets. Als je naar een cafe gaat als date zijnde denk dan niet als hij een beetje om hem heen kijkt dat hij je niet boeiend vind. Maar dan is hij wat afgeleid. Ik heb dat zelf ook, kan niet constant mijn vriend aankijken....ook al is het echt een knappe vent haha, maar ik zie dan teveel...

Vervelend dat het zo laat is ondekt bij hem. Bij mij ook. Dat maakt me soms wel wat onzeker. Dus ik snap hem wel...Laat idd ook merken in reactie ofzo dat het idd niet erg is voor je!!

Succes en geniet ervan!
quote:bloemeke28 schreef op 14 juni 2011 @ 08:55:

Ik zie zelf ook nog geen beren op de weg eerlijk gezegd, maar doordat hij aangaf dat ik er over na moest denken, doe ik dat ook.

Maar als het aan mij ligt dan is er geen probleem.

Als je je geen voorstelling van ADHD kunt maken, dan zou ik hem vragen tegen wat voor dingen hij aanloopt. Welke voorbeelden kan hij geven uit het dagelijks leven? Zo krijg je een beter beeld van zijn beperkingen en kun je een betere afweging maken of je voor hem wilt gaan. Alleen de opmerking 'denk er maar over na' vind ik nietszeggend. Want waar moet je dan over nadenken?

Overigens ik heb een vriend gehad met ADHD en Pdd Nos, een vorm van autisme. Ik heb er na 4 mnd een punt achter gezet want ik trok het niet. Hij was heel onzeker, wisselvallig, impulsief, angstig, noem maar op. Hij had veel psychische problemen en was volledig afgekeurd. Als hij alleen ADHD had gehad was het voor mij mss anders geweest. Ik was zijn eerste vriendin, hij had geen kaas gegeten van relaties.
Eens met Wereldmeid,ik zou hem gewoon de volgende keer vragen waar hij zoal tegenaan loopt.

Niet iedere ADHDer is hetzelfde natuurlijk.

Ik heb ook een ex met ADHD en ik kon er niet mee leven ik werd er knettergek van.

Alle energie zoog hij uit mij of ik liet alle energie uit mij zuigen zo kan je het natuurlijk ook zien..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven