De ultieme kletsmajoren

06-06-2011 20:18 2450 berichten
Alle reacties Link kopieren
... Hier gaan we verder met topic nummer 14,5

Pas geboren:

Babyboy, zoon van DD

Binnenkort verwacht:

Caatbaby, een jongetje september 2011

Luusbaby, een jongetje december 2011

En as we speak wordt er gewerkt aan een nieuwe mini versie van Laal

Link naar vorige topic:

Wij mogen nergens over praten ;-)
Caat ik moet nog even lezen op de groep maar dat klinkt niet bepaald goed!! Verdorie!

Heel begrijpelijk trouwens dat je je geduld wel eens verliest met peuterpuber Caatboy, en van man overigens ook. Ik denk dat het ook echt geen kwaad kan, je bent ook maar een mens mét emoties, ik geloof erin dat het voor kinderen ook wel eens goed is om te merken dat ook papa of mama wel eens Heel Boos kan worden. Ik denk dat bij ons thuis ik overigens degene ben die het geduld wel eens zal verliezen, Neemman is echt de rust zelve. Die heb ik werkelijk waar nog NOOIT boos zien worden. Ook wel eens vermoeiend eerlijk gezegd

TZ, een foto lijkt me inderdaad een tof plan, ik heb wel een idee van hoe het wordt maar ik wil dat graag even bevestigd zien , wat zal het lekker zijn als het klaar is!! voor de naughty corner van VK

hoe je schreef over het knopje op GZ, grappig dat zoiets dan werkt om haar uit die boze/verdrietige bui te krijgen hè? Ik weet niet wat mevrouw Howtotalktokids erover denkt maar het werkt, da's het belangrijkste

Sproet wat leuk en spannend en gaaf en en en dat jullie over nummer 2 nadenken! Ik ben benieuwd of er inderdaad al op korte termijn een besluit genomen gaat worden. voor jullie seks sociale leven. Misschien een goed idee om dan dus niet gelijk zwanger te raken (maar dat zou, gezien jouw eerdere ervaring) zomaar eens heel anders kunnen lopen

En voor Sproetekind die zo lekker makkelijk en lief is en theater speelt. Stevie Wonder hahahahaha. Wat denk jij Sproet, hoe is Sproetekind zo makkelijk geworden? Nature (temperament) of Nurture? Ben benieuwd...

VK wat leuk dat je op de Mberg zat. mijn moeder belde net om te zeggen dat ze van de zomer een week een huisje op dat park heeft gehuurd. Daar ga ik lekker een paar daagjes heen met de kleine man, ben er al eens vaker geweest. Na het relaas van Duft ( ) durf ik bijna niet meer te zeggen dat ik het zo heerlijk vind op zo'n park haha. Maar, eerlijk is eerlijk, er zit wel veel verschil in parken. Jullie weekendje weg klinkt in ieder geval heerlijk! En zingende Kriebeltje (was het zoiets als 'we zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal' ? )

Pien, fijn dat Pienman wel even liet weten dat het niet heel aardig was wat hij had gedaan, maar ik snap ook dat je er daar nog niet mee bent. omdat het jammer is dat het even zo loopt. Komt goed liefje, weet ik zeker. Volgende week vakantie toch? Waar naar toe eigenlijk? En wel met zn drietjes? Of ga jij met je ouders?

Beng, wat schrijf je weer heerlijk over je terrormeisje (oei dat klinkt onaardig ) ik vind het zo grappig om te lezen! Vooral ook omdat er stiekem ook zoveel liefde in doorklinkt

Mien, jaaaaaaa wat sneu voor je meisje zo zielig! Maar je hebt gelijk hoor, zal zeker nog wel eens wat gebeuren en zo gaat dat nu eenmaal. Maar wel rot, dat wel. voor de foto met de staartjes!!!!

Trouwens, meis boft maar; ze heeft gewoon een mama die dokter is!! Reuze handig (mits niet al te hypochonder)

DD, wat klinkt het allemaal heerlijk bij jou zeg! Echt genieten! Ik snap wel dat de stress af en toe toeslaat als je denkt aan hoe je het alleen moet gaan doen. Maar dat komt ook vast allemaal helemaal goed. En mens! Je past nu al een pre-zwangerschapsbroek . Ik wil trouwens ook heel graag op kraambezoek komen! Alleen moet dat voor mij wel echt even na de 25ste, man man man we zijn zooo druk met regelen enz de afgelopen weken. Nu nog een schepje er bovenop want het komt nu wel heeeeel dichtbij!
Hier verder alles okee hoor, wel erg druk dus voor volgende week. Ik zag het bijna niet meer zitten, het wordt zooo druk en ik vind het heel spannend: vindt iedereen het wel leuk? Loopt het allemaal wel goed? Is het niet té druk? enz enz. Maar ik blijf vertrouwen houden, Neemman is zoals altijd weer eens mijn rots in de branding. komt vast goed.

Verder is Peetje zo ontzettend leuk en lief en gezellig , wát een lekker kereltje is het toch. Gelukkig maar (de jankperiode van een aantal weken geleden zit nog vers in het geheugen) . Hij is ontzettend druk met de omgeving verkennen, kan zich nu gelukkig heel lang vermaken en loopt overal waar hij kan langs. Als t even kan ook met één hand. Macho.
Fijn he Neem dat er tegenover een K-periode altijd weer een superfijne periode staat. Bengelien had vandaag ook een compensatiedag, ze was om op te vreten zo lief.

Kan ik iets voor je betekenen in praktisch opzicht voor volgende week? Gekoelde flessen frisdrank of gekoelde pakken sap meebrengen met koelelementen erbij? Of ijsblokjes maken in mijn vriezer en meebrengen bijvoorbeeld (+ijsemmer) Of iets maken of....of....

Denk er maar even over na, ik wil gerust iets doen voor je. Wat me wel brengt op het feit dat ik nog geen oppas heb geregeld. Best wel essentieel. Maar komt goed hoor!
@Krieb

recept staat op de groep!

Fijn dat jullie weer thuis zijn. Is Kriebeltje weer in haar element in haar eigen omgeving? Wel lief dat ze zo zat te zingen in de auto en thuis zo heerlijk kan slapen.
Ik heb een beetje hoofdpijn, dus echt goed bijlezen en op iedereen reageren lukt me even niet.

Schoonouders komen vannacht terug van vakantie. Ben benieuwd wat ze van de ingestudeerde verrassing vinden. Bengelien kan oma **** & opa **** zeggen, ze zegt het zo lief!

Vanavond was ze ook te schattig in de tuin bezig. Ze liep met een (lege) gieter rond en die hield ze schuin bij alle plantenbakken terwijl ze "dorst" zei. Elke plant kwam aan bod, ze hadden allemaal dorst
Hier ook voor Mienmeis (ik zeg het maar hier, op de groep valt niet behoorlijk te smelten), ik was haast vergeten hoe om op te vreten ze is. En zo groot geworden, echt een peuter!

Neempie, fijn weer zo'n monsterpost van jou. Ik moest heel vaak lachen, vooral omdat je je afvraagt wat de how2talk2-mevrouw van de knopjesmethode vindt. Ik geloof dat ze wel voor humor en onverwachte reacties is dus het zal wel goed zijn. Die 'mevrouw' waar we het steeds over hebben is ook alleen maar de vertaalster (nederlandse ambassadeur is misschien een betere term), ze heeft het helemaal niet zelf geschreven.

Over nature versus nurture gesproken, ik ben daar een interessant boek over aan het lezen: De appel en de boom van René Kahn. Misschien ook wel wat voor jou, of voor Sproet, of Pien, of... Luus, jij hebt misschien wel les van hem gehad, waar heb jij ook alweer gestudeerd? Mijn zus vond hem irritant.

Krieb voor de naughty corner. Meer een naughty dancefloor (want zij kan er wel staan).
Oh ja, verbouwingsfoto's op de groep.
Wow Tz, dat is echt veel meters erbij! Houden jullie nog wel een tuin over dan?

Ik had gelezen over dat boek van Kahn, klonk wel interessant. Neem, dat Sproetekind zo makkelijk is, is volgens mij volkomen nature. Wij doen ook geen al te gekke dingen met hem, dus dat scheelt natuurlijk wel. Maar eigenlijk denk ik dat hij altijd al een makkelijk kind is geweest op de eerste 3, 4 maanden na (toen hadden we hem nog niet helemaal door ) Hij slaapt sinds zijn 5e maand door, slaapt ook nu nog 3 uur overdag zonder gepiep, slaapt bij andere mensen thuis, houdt het 2 uur vol in de auto, eet alles en veel, is zelden ziek, heeft geen ernstige verlatingsangst of eenkennigheid gekend, kan zichzelf prima vermaken, schopt, slaat en bijt niet en heeft nog nooit een echte driftbui gehad. Ideaal kind dus eigenlijk Natuurlijk heeft hij zijn gebruiksaanwijzing (slapen in een drukke omgeving lukt bijvoorbeeld nog steeds niet) en ook z'n vervelende buien, maar al met al is hij heel makkelijk (en dat hoorden we ook steeds toen we in NL waren, dat mensen hem zo makkelijk vonden). Ik verwacht dus ook eigenlijk geen grote problemen voor de komende 2 peuterjaren (*klopt héél hard af*).

We zijn vandaag trouwens naar de kinderarts geweest (volgend jaar pas weer) en ook daar is hij helemaal goed gekeurd. Hij weegt nu 14.2 kilo en is 93 centimeter lang.

Zal ik gelijk ook maar reageren op jullie enthousiasme wat betreft ons NADENKEN over een tweede kindje. Want meer is het dus nog niet hoor! We hebben het er wel veel over gehad gisteravond en vanmorgen. Het is nu eigenlijk het ideale moment. We hebben nu zo'n stabiel gezinsleven en dat halen we natuurlijk over anderhalf jaar weer volledig overhoop met verhuizing, banen zoeken etc en wanneer is dan weer het goede moment? Misschien pas als Sproetekind 4 jaar is en wat als het dan een jaar duurt voordat ik zwanger raak (zou natuurlijk zomaar kunnen), dan is Sproetekind alweer bijna 6 als de tweede geboren wordt en dat vind ik een (te) groot leeftijdsverschil. Eigenlijk zou ik dus of binnen nu en 3, 4 maanden zwanger moeten raken en anders kan het pas over anderhalf jaar op z'n vroegst (want het idee om zwanger nog op zoek naar een huis én een baan te moeten gaan, zie ik niet zitten).

Maar we hebben het zo leuk nu met z'n drieën! Wat nou als Sproetekind toch een terrorjongetje ( ) wordt en stikjaloers op een broertje of zusje. Wat nu als de zwangerschap moeizaam verloopt (ik sta er niet meer zo onbevangen in, zeker na een paar recente verhalen van dichtbij over langdurige ziekenhuis opnames)? Sproetman werkt gewoon 5 dagen per week en ouderschapsverlof of thuiszorg bestaat hier niet. Kortom, we zien een hoop beren op de weg. En ik weet dat alles uiteindelijk wel op z'n pootjes terecht zal komen, want zo gaat het altijd en we hebben natuurlijk al een stressvolle tijd gehad 2 jaar geleden, dus we kunnen heel wat aan. Maar toch....

TZ, vond jij de stap van 1 naar 2 groter dan van 0 naar 1? (ik denk het wel, omdat grotezus zo'n makkelijke baby was).
Sorry, een heel relaas over mezelf. Maar het houd me dus nogal bezig.

Caat, wat ongelooflijk balen van die vergunning! En jullie dachten dat jullie er al bijna waren! Nu maar hopen dat die ene ambtenaar te overtuigen is (misschien heeft hij zelf wel een buikje maar heeft geen zin naar het dorp verderop te fietsen iedere week?)

Neem, wat moet je allemaal voorbereiden voor jullie feest? Jullie doen het thuis toch? Vooral veel hapjes en drankjes maken en inslaan, of gaan jullie het halve huis herinrichten en versieren enzo? En wil je voor Nemoman iets van Sproetmans driftigheid lenen? Mag zo hoor! Hij deed vanmorgen iets ongelooflijk doms waardoor hij een paar flinke putten in de tafel maakte (die overigens niet opvallen na Sproetekinds 40 vorkpuntjes ) en riep toen eerst heel hard "kut!" wat Sproetekind vol overtuiging herhaalde. Daarna nog "godverdomme". Eén minuut later liet Sproetekind iets vallen: "Domme!" Dus vanaf nu wordt het echt oppassen geblazen!

Arme Meis, trouwens met haar valpartij! Ik zag de foto's op de groep, wat zal het pijn gedaan hebben! Kun jij trouwens zelf hechten? Hmmm, misschien wil je dat ok eigenlijk niet doen zonder verdoving bij je eigen kind
voor de gedachte dat Mien na een flinke val haar meisje niet zou knuffelen maar gewoon meteen even hechten.

Sproet, ja ik vond van 1 naar 2 een grotere stap. Inderdaad omdat grotezus echt heel flexibel was maar na de geboorte van kleinezus een tijd vrij lastig. Daarnaast sliep kleinezus heel lang erg slecht natuurlijk. Ik had de eerste maanden het gevoel dat ik een tweede kind niet zo moeilijk vond, maar wel hoe mijn eerste er van werd. Ik weet dus niet of je dat echt als maatgeving moet nemen hoor, van Duft herinner ik me dat ze het gevoel had dat ze er zo nog een paar bij kon hebben na kleine V.

Over dat schelden trouwens ( ), heb ik wel eens verteld dat grotezus het ook een beetje over begon te nemen, en ik zei weer eens iets van 'kut' en daarna 'dat is een heel lelijk woord hè, dat mag ik eigenlijk niet zeggen'. Zei ze: 'nee, alleen als je iets laat vallen.'
voor de hechtingen van Mien. Moet ineens heel erg aan vrijdag denken toen Mien met een uitgestreken gezicht stond te vertellen dat bloed op haar BB zo zonde was en dat het kdv haar daarom niet had kunnen bereiken.

Verhaal lag iets genuanceerder uiteraard maar het was erg grappig.

Ja dat heb je al eens verteld TZ maar het blijft hilarisch , ik moet er steeds aan denken als ik weer eens kut sta te roepen. Of schandalig sta te vloeken of zit te ketteren in de auto. Gelukkig zit Bengelien zelden bij me in de auto

En Sproet, niet te lang nadenken, pil/nuvaring weet ik veel de deur uit en gewoon seksen.
quote:Minie86 schreef op 14 juni 2011 @ 09:03:

(Laal en Pien, hij had de foto's van mijn danspartner opgezocht op facebook en is nu nog actiever )

En voor op het zere hoofdje van Minimeis.
Jaaaaa vakantiefoto's van Laal online! Jeetje is zo veranderd, hij is nog steeds En die ogen....om te smelten gewoon.
En voor de rest....

Pfff sorry ik hou het even niet zo heel goed meer bij...

Sproetie! En toch vind ik het spannend! Vind het advies van Beng wel heel goed gewoon proberen! Als het lukt binnen een paar maanden dan is dat geweldig en anders denk ik dat jullie 'de smaak' toch weer te pakken hebben en gewoon doorgaan

Aan de andere kant herken ik je twijfels ook wel weer hoor. Het is toch een enorme stap. En ik moet toch weer even slikken als ik lees dat TZ de stap van 1 naar 2 nog groter vond. Maar weer aan de andere kant ( ) nu wij weer begonnen zijn met proberen, verlang ik nu toch wel enorm naar een nieuwe zwangerschap.
Peuterpubers...herkenbaar! wat kunnen die guppen een stennis schoppen zeg!

Als we buiten staan en ik ga rechtsaf dan wil Jeetje linksaf...en hij gaat gerust gillen en op straat liggen om zijn zin te krijgen. Wat overigens niet lukt, maar toch Maar ik kan er ook wel om lachen (lang niet altijd hoor ), want ik vind het toch wel bijzonder om dat eigen sterkte willetje te zien.
Hopelijk kom ik van de week weer even beter bijlezen en schrijven. Ga zo slapen, want morgen op tijd op. Ik mag morgenochtend - heel fijn - een verstandskies laten verwijderen door de kaakchirurg. Ik hoop dat het zo gebeurd is en dat er geen sprake zal zijn van het betere hak- en breekwerk.

voor jullie allemaal!
Sterkte bij de kaakchirurg morgen!
Sterkte Laal! Ik hoop dat het je bovenkies is, die geneest sneller.

Thanks voor het advies Beng Ach ja, een mens kan wat af twijfelen Ik neig nu wel steeds meer naar doen, nu Sproetman nog overtuigen TZ brengt me wel een beetje aan het twijfelen, misschien is een iets groter leeftijdsverschil wat dat betreft wel prettiger. Aan de andere kant (daar gaan we weer! ) lastiger dan Sproetekind de eerste 3 maanden was, kan een kind haast niet worden.
TZ inderdaad dat herinner ik me nog, dat ze dat zei. Oeiii ik ben ook nogal eens van het vloeken maar ik word nu al dagelijks op mijn vingers getikt. Neemman is helemaal geen vloekert, ik denk dat zij thuis nooit ruzie maakten en vloekten , wel vreselijk saai en nu moet ik me ook nog eens aan die regels houden ook . Maargoed, ook de anekdote van Sproet laat wel zien dat het misschien handig is om het nu al af te leren. Zucht...

Sproet, ik snap heel goed dat jullie veel beren op de weg zien als het gaat over een tweede kindje. Ik denk overigens dat heel veel mensen vooral veel 'onmogelijkheden' zien als het erop aan komt. Wel terecht om er zo goed bij na te denken. En tevens blijft natuurlijk de vraag: wanneer is het wél echt het perfecte moment? Lastig! Ik ben heel benieuwd hoe jullie gesprekken hierover verder gaan. Jullie zijn er wel echt zeker van een tweede te willen? En eventueel eerder weg is van de baan nu? Het is ook zo lastig met anderen te vergelijken he? De één vindt het krijgen van een tweede kindje stukken zwaarder dan de ander, vooral afhankelijk van de felxibiliteit van beide kinderen en dat laat zich nou nét niet voorspellen. Hoewel misschien TZ, gezien het karakter van GZ wel al iets meer had voorzien dat het niet zonder problemen zou verlopen.. Hoe dan ook, ik ben vóór een tweede en wel zo snel mogelijk

Ik denk overigens ook dat Nature en dan voornamelijk het Temperament van kinderen wel bepalend is voor hoe 'makkelijk' ze zijn. Uiteindelijk zal het absoluut uitmaken hoe je er zelf invulling aan geeft maar dit zal vast alleen maar enigszins sturend zijn, niet leidend. Denk ik dan. Peetje is jammer genoeg best temperamentvol, niet extreem maar hij is zeker niet heel makkelijk geloof ik. Ik vind het wel spannend hoe hij zich gaat ontwikkelen, ik ben zelf erg makkelijk denk ik altijd maar ik geloof toch dat ik als kind wel een sterke eigen wil had. Maar ik denk dat dat ook best hand in hand kan gaan. Sproetekind heeft ook een sterke eigen wil volgens mij?

TZ, ik weet dat het inderdaad de Nederlandse ambassadrice is van de methode , ik moet het boek nog steeds lezen. Dat van Kahn ook overigens. En mijn baby-yoga-juf raadde me ook aan: huilen, boos zijn en verdriet ofzoiets. Ken jij dat?

Beng superlief dat jij aanbied om dingen te doen. Dat is echt niet nodig heur, regel jij maar gewoon oppas dan ben ik al blij , kan ik daaruit opmaken dat je samen met Bengman komt?

Nee, ons feestje is inmiddels wel echt een F.E.E.S.T aan het worden. We hebben 175 (!!!) mensen uitgenodigd. Daarvan komen er vast een stuk of 50/60 niet, dat weten we zo goed als zeker. Maar dan nog! We hebben dan ook twee man barpersoneel (mijn broer en zijn vriendin) en een flinke bestelling bij de drankgroothandel (1000 euro!) incl verrijdbare bar met tap en spoelbak. We hebben 2 extra koelkasten, en een goede muziekinstallatie (menno is druk bezig te zorgen dat de muziek zowel binnen als buiten goed te horen is, allerlei boxen op elkaar aangesloten) . Vooral muziek kost stiekem nog behoorlijk veel tijd om te regelen, dat moet goed zijn vinden we, het moet lekkere muziek zijn waarop mensen zin hebben om te dansen. We beginnen rond 4 uur met een man of 60 dichtbij familie en vrienden en daar eten we ook mee. Daarvoor hebben we een cateraar, nagerecht regelen we zelf, waarschijnlijk gewoon ijsjes. We doen een echte ceremonie om 21.00 uur en dat moet ook geregeld worden, de inhoud maar ook het geluid en een soort verhoginkje. We zorgen voor een flink versierd en verbouwd huis met 2 of 3 partytenten (ligt aan het weer). Er is een moment dat we met zn allen cava gaan knallen en tegelijk proosten (na de ceremonie) en dan is er voor iedereen taart/cupcake, dat zijn we ook zelf aan het regelen. Hapjes is ook nog wel een organisatie voor zoveel man, we zijn van plan om rond 01.00 uur een flinke berg shoarma te laten bezorgen en broodjes, als nachtsnack

En verder nog; mijn jurk moet nog ingenomen worden, ik wil ook nog een extra outfit omdat ik niet de hele dag in mijn jurk wil lopen. Ben ook nog over haar, make-up en nagels aan het nadenken. Nagels laten groeien lukt namelijk niet meer in die korte tijd, iemand nog een goedkope suggestie? Ik ben nogal een nagelbijter ... Ik ben ook bezig met versieringen en met een origineel idee als soort 'gastenboek' of iets anders waarin/waarop iedereen iets leuks kan schrijven.

Snappen jullie dat ik er een beetje stress van heb?
Laal, jij stond er net nog niet toen ik mijn relaas ging doen

Maarrem, fijn je weer hier te hebben! En oooeeehhhh wat vind ik t spannend. Volgens mij kunnen we de tribune bijna gaan opbouwen???
Nou, ik denk ook niet dat je mij als uitgangpunt moet nemen hoor (in dit geval dan, in de rest van je leven wel natuurlijk ), want Sproetekind is al een heel ander kind dan Grotezus, jij bent al veel minder vrijheid gewend en bovendien is hij een veel minder koppig/diva gedrag vertonend kind, dus de kans dat hij net zoveel moeite heeft met de overgang is niet zo groot. Ik dacht van tevoren steeds dat het vast veel voordelen zou hebben, dat grote leeftijdsverschil, maar afgezien van zelf lopen en eventueel zindelijk zijn valt dat nogal mee/tegen. Ik zou het met deze wetenschap in elk geval niet uitstellen met het idee dat meer leeftijdsverschil makkelijker is. Bovendien scheelt het maar driekwart jaar, het verschil tussen jouw kinderen als het meteen raak is, en het verschil tussen de mijne.

Oh ja, en nog iets: ik snap wel dat het voor jullie qua planning heel handig is nu. Dus ik zeg ook: laat maar komen!

Ai Laal, dat is nooit leuk. Sterkte! (En dat gillend op de grond liggen kan ik me bij Jeetje zo weinig bij voorstellen, al zal je het heus niet verzinnen. Hij kijkt altijd zo gemoedelijk en gezellig..)
Wauw Neem! Dat wordt echt echt echt een groot FEEST! Gaaf!!!

Ehm nee sproet, het is onderin mijn kaak...bedankt

Goed, nu ga ik dus echt naar bed.

Kus
Wat een heerlijke *buzz* van voorbereidingen. Ik snap dat je er stress van hebt, maar wat een knalfeest zijn jullie aan het plannen!!! Het klinkt mij allemaal helemaal super in de oren en vind het een eer dat we zijn uitgenodigd voor jullie feest!

En ja, ik kom samen met Bengman als de oppas geregeld kan worden. Anders kom ik alleen.
Nee TZ dat verzin ik echt niet, als is hij inderdaad heel gemoedelijk en gezellig als er anderen bij zijn

Oh ja, ik ging...
Oeh Neem, met recht een F.E.E.S.T.!! Jemig!! Ik had in mijn hoofd dat het bij jullie thuis is, waar laten jullie al die mensen??

Ik hoorde laatst van een bruiloft waar een grote mdf-plaat stond met een kale boom erop en bakjes verf erbij, Daar kon iedereen zijn vinger in dopen en dan een vingerafdruk als blaadje aan de boom maken, en dan je naam erbij en evt een wens ofzo. Vond het wel erg leuk, al moet je maar een goede (niet al te in het oog springende) plek hebben voor zoiets. Bovenaan de trap naar zolder ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven