hulp/ advies nodig

15-06-2011 11:06 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
En toch kan ik de twee topics niet zo goed rijmen. Ze geven me tezamen vooral het gevoel dat je een beetje verslaafd bent aan prinsesje-verover-mij zijn.
X
Denk iets met spijker en kop coolpack...
volgens mij weet je heel goed wat je wilt! je bent toch niet gelukkig in deze relatie? is het dan zo moeilijk?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:norma_jeane schreef op 15 juni 2011 @ 12:37:

volgens mij weet je heel goed wat je wilt! je bent toch niet gelukkig in deze relatie? is het dan zo moeilijk?Exact
TO, je zoekt veeeel te veel bevestiging bij andere mensen: bij je vriend, en hier op het forum bijvoorbeeld. Een tweede topic over hetzelfde probleem is nutteloos. Door je OP text iets anders te verwoorden denk je nu nieuwe adviezen te krijgen...

Meid, neem je eigen verantwoordelijkheid eens aan; inzicht in je eigen aandeel binnen je relatie IS THE KEY. Initiatief tonen bijvoorbeeld. Zoals ik in je andere topic al schreef: ik krijg het idee - en weet nu zeker - dat jij hem met je gedrag alleen maar wegjaagd!

Werk aan jezelf meis, sterkte ermee!
X
Ok, dus. Je blijft in de relatie.

Wat nu? Ga je aan jezelf en je relatie werken zodat het ook echt kans maakt of laat je alles zoals het is?

Je wil zoveel. Wil je ook de consequenties dragen van de dingen die je wil? Van de dingen waar je wel en niet voor kiest? Wil je weten wat de consequenties kunnen zijn?
Je gooit niet zomaar weg - je gooit wel zomaar weg door de ellende in stand te laten.

Je baalt ongelooflijk - niet genoeg om er iets aan te doen.

Je hoopt dat het gaat kloppen - maar doet er niets aan om de kans te vergroten.

Wat je deepdown WIL, ZAL gebeuren. Dat staat nog los van deze man. Wil je beterschap voor jezelf, dan ZAL je dat zoeken. Anders levert deze situatie je nog teveel op. Het ontwijken van verantwoording.
Je begrijpt je vriend niet betreffende zijn studie. Als je de studie wil, dan werk je er toch gewoon voor? Als het niet lukt, dan vraag je toch om hulp zodat je verder kan? Dan ZORG je toch gewoon dat het lukt.

Zo geldt dat in heel het leven. Ook voor jou.
X
quote:schuilnaamhebber schreef op 15 juni 2011 @ 11:43:

het is ook geen liefdeloze relatie.

ik hou van hem hij houdt van mij.

maar we maken elkaar niet gelukkig.

ik heb het al een aantal keer keihard geprobeerd.

nu ben ik gewoon kapot en op. ik zit niet lekker in mijn vel. ik voel gewoon de kracht niet meer om zooo keihard voor mezelf te moeten knokken.

Welnee, je hebt het helemaal niet keihard geprobeerd!

Als dat namelijk zo geweest zou zijn dan had je nu geen contact meer met hem gehad.

Jij laat je leiden door emotie, misschien moet je eens naar je ratio luisteren.

Want dan wordt loslaten ineens eens tuk makkelijker hoor!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
X
Heb je echt geen hulp bij nodig, echt niet

Het is een knop die je om moet zetten.

En dat kan jij alleen!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
X
Hij verdiend beter en jij wordt niet gelukkig in deze relatie..

Kap het af, en blijf dit keer eens bij je besluit!!
TO, misschien mosterd, maar wellicht een goede tip om op dit topic mee te schrijven:

Omgaan met verlatingsangst

Ik denk dat je klachten overeenkomen met onzekerheid etcetera i.v.m. verlatingsangst. Op dat topic steunen meiden elkaar wat betreft die onzekerheden en het onwenselijk gedrag wat eruit voortkomt.
Parkeer eens dat uitmaken. Maar...

Ga jezelf eens respecteren en ga hem eens respecteren.

Daar schort het nogal aan.
klinkt als een gevalletje ik ben ongelukkig, maar nog niet ongelukkig genoeg om er een eind aan te maken.

eens met summer, zet die knop om
quote:Summerdance schreef op 15 juni 2011 @ 13:07:

Heb je echt geen hulp bij nodig, echt niet

Het is een knop die je om moet zetten.

En dat kan jij alleen!Absoluut eensch. Vandaar TO, werk aan de winkel, welteverstaan aan jezelf!
Het feit dat wij het allemaal weten en alleen jij nog niet, zegt toch al genoeg over de situatie. En dan oordelen wij natuurlijk alleen maar aan de hand van de informatie die jij ons geeft.

Meid, je bent en gaat in deze relatie niet gelukkig worden . uit
quote:schuilnaamhebber schreef op 15 juni 2011 @ 13:32:

vanavond zie ik hem weer. en daar kijk ik echt naar uit.

sinds die enorme ruzie van donderdag niet meer gezien, en sindsdien ook erg onzeker geworden. en in verband met vriends deadlines niet bij hem wezen zeiken over dit alles, maar lekker jullie ermee opgezadeld.

relatiedip? zeker..... hopeloze zaak? ik weet het niet...

Zolang je het nu niet zeker weet uiteraard niet opnieuw uitmaken. Mijns inziens is het lastig voor jou om ook van hem genoeg bevestiging te krijgen dat hij echt van je houdt. Op de moment dat hij je verovert doet hij natuurlijk zijn best, dat vind je fijn, dan laat hij blijken hoeveel hij om je geeft lijkt het. Maar daarna wordt hij weer meer iemand die het minder laat blijken, zoals nu waarbij hij bijna helemaal niet open staat om aandacht aan jou te geven of ook maar enigszins te laten blijken ook al is het met iets kleins dat hij echt om jou geeft. Dat is natuurlijk wel heel erg weinig.

De vraag is of jullie elkaar genoeg kunnen en willen begrijpen om beiden elkaar voldoende tegemoet te kunnen komen in wensen alsmede voldoende kunnen accepteren dat sommige dingen er niet in zitten. Succes.

Hopelijk praten jullie de ruzie uit want met ruzie uit elkaar gaan en elkaar daarna niet meer spreken is natuurlijk helemaal niet fijn.
X
quote:schuilnaamhebber schreef op 15 juni 2011 @ 14:45:

de ruzie is wel weer bedaard geloof ik.

jullie zeggen eigenlijk allemaal dat ik het uit moet maken. en als ik dat niet doe, dan is dat waarschijnlijk een teke van zwakte mijnerzijds.

eigenlijk wil ik er nog steeds voor vechten. mijn vriend betekent ondanks alles namelijk veel voor mij. natuurlijk is het mijn leven en moet ik zelf kiezen wat ik doe. maar waarom raden jullie me verdergaan met hem zo zeer af?

Omdat je zelf zegt dat de enige reden om het niet uit te maken, is dat je dan in een knipperlicht relatie terecht komt.

Ook hier schuif je verantwoordelijkheid af door tegen de mensen hier te zeggen: Van jullie moet ik het uitmaken, maar dat wil ik helemaal niet.
omdat mannen, die keer op keer voor een vrouw vechten die hem helemaal niet wilt, gewoon sukkels zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven