Goede dag, slechte dag .. Deel 3

21-05-2011 11:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder!
Trusten iebs lekker slapen

Im bored
Welterusten Iebels.

MIkhah ik ook...
Ik ga slapen.

Welterusten allemaal !
Ga ook maar slapen. Fijne nacht voor wie nog op is.
foutje
Sorry Yellow ik wist van niets, gaat het?
Ja hoor gaat wel weer. Toch fijn zo'n forum
Nou i k ben wakker. En moe. Op naar school zo
Ik ben ook wakker ik heb helemaal nog niet geslapen. Gezellig he Word er zo langzamerhand niet goed van. Lig je de hele nacht wakker, en weer wat lezen en weer proberen in slaap te komen. Dan er weer uit en ga zo maar door. Brrr ben erg sjaggie nu
Yellow wie gehts
Rot is dat als je helemaal niet kunt slapen.

Ik heb wel goed geslapen (ben al tijdje wakker) maar werd wakker met het idee dat ik helemaal nergens zin in heb vandaag.

Zo maar ff koffie enzo en kijken hoe t dan gaat.

Vrijdag een soort voorlichtingsdag van die studie. Denk dat ik daarom al de hele week beetje 'blech' ben. Dat ik er toch wel tegenop zie....
mikhah, wat shit dat je niet geslapen hebt Hoop dat je nu toch lekker weg bent gedommeld hoor...

Moon, niet tegenop zien! Het wordt vast heel leuk, allemaal dingen leren, je brein uitdagen enzo
Ben ook beetje bang dat ik niet aan de verwachtingen kan voldoen. Ben zo vaak moe, niet fit, etc. Weet niet of het me lukt om 3 x per week daarheen te reizen en thuis te studeren.

Maar ik denk wel dat het goed voor me is om wat uitdaging te hebben. Misschien is alleen dat al genoeg om beter in mijn vel te komen.
Ja maar je hebt wel een soort doel nu.

Het hang ook af van de vakken die je hebt. Ik weet neit of je enigzins zelf een studieplan kunt maken, maar ik zou misschien de eerste vakken doen die je interessant lijken (eerste half jaar ofzo) dan heb je wat meer 'zin' en dan daarna die academische gewauwel verplicht voor elke studie vakken.
Ik denk dat het eerste jaar redelijk voorgeprogrammeerd is bij mijn studie.

Maar het is wel goed als ik met de anderen 'mee' studeer, ik heb meer stok achter de deur als we allemaal hetzelfde vak doen en er samen over kunnen praten e.d.

Ik weet ook niet waar dit rare gevoel nou vandaan komt.

Maar je hebt wel gelijk dat het goed is om t beetje aan te passen, naar mijn hoeveelheid energie. Voor zover mogelijk.
Kijk maar wat de mogelijkheden zijn. Bij mijn studie is ook een mevrouw (ja ze is wel al een heuse mevrouw) die deeltijd studeert, en die volgt eigenlijk de helft van het programma (dus 15 pt per semester) en zij heeft het eerste jaar alle 'pret'vakken gedaan (voor haar dan he, ik vind shakespeare niet echt pret, maar zij wel) om er zeg maar in te komen. En nu doet ze dan een beetje pret, en een beetje academisch gewauwel

Kijk maar naar de mogelijheden, adem in, adem uit.
Ja ik moet me inderdaad goed laten adviseren. Dat ik wel vakken die als voorvereiste gelden op tijd doe.

Weet je, het er zo over hebben helpt al. Hier in mijn omgeving weet niet iedereen dat ik dit plan heb, omdat ik ook niet wil dat ze er steeds naar vragen zolang ik nog niks besloten heb.

IK heb koffie gehad, ontbijt en voel me al een stuk beter.

Thanks!
Komt goed lieverd, ik ga weer even verder met studeren over language change
Succes!

Ik ben weer naar de documenten van mijn cursus aan het kijken. Voor het eerst sinds maanden.

Omdat ik bijna overspannen was toen ik heb weglegde, vond ik het steeds best moeilijk. Maar vandaag heb ik toch een goede dag denk ik!

(hoewel dat nog niet zo voelde toen ik wakker werd)
Ben eindelijk thuis! Vrije middag noemen ze dat... Pff, zo gestressed door t werk dat het niet meer vrij voelt. Vind t oneerlijk; willen we voor kinderen gaan, vast contract binnen, is de toekomst van t bedrijf onzeker. Zo is er altijd wel wat waardoor je financiële stress krijgt. Vond het allemaal veel makkelijker toen ik geen volwassen leven had.

Moon, fijn dat jouw dag positiever uitvalt. Hoop dat ibi ook nog een geslaagde familiedag heeft. En yellow, succes met leren!
Sanne dat is rot inderdaad. Is het voortbestaan van het bedrijf ook onzeker? Of meer de verdeling binnen het bedrijf?

Heb niet alles gelezen afgelopen tijd dus misschien iets gemist.

Mijn vader werkt bij een bedrijf dat deels wordt overgedaan naar t buitenland. Is ook een rare onzekere tijd voor hem.
In die laatste situatie zit mijn vriend momenteel ook. Ik twijfel aan de toekomst van mijn bedrijf. Officieel is er nog geen reden, maar door mijn functie heb ik informatie waardoor ik me afvraag of we 2013 halen. Veel collega's beginnen om zich heen te kijken, maar de markt is nog moeilijk. Twijfel dus sterk of het verstandig is om nu aan kinderen te beginnen. Maar aan de andere kant, moet je dat van dit soort dingen laten afhangen en wanneer is het dan wel handig?
Poeh als je vriend ook in zo'n positie zit is het helemaal moeilijk.

Je laatste vraag: Lastig. Hangt denk ik ook af van de vaste lasten die je hebt. Kun je wonen waar je woont als je veel minder verdient? Of zou je evt hals over kop moeten verhuizen omdat het geld op is en je een baby hebt te voeden (even heel extreem gezegd).

Is het mogelijk dat je vriend een andere baan vindt met beter toekomstperspectief? Of is de hele branche slecht?

Ik heb ook geen antwoorden voor je. Snap dat het heel moeilijk is.
Hmm... Nee, als we beiden veel minder gaan verdienen, dan wordt het op de lange termijn lastig. Vooral omdat we met kind ook minder zouden willen werken. Ik verdien nu nog niet heel veel voor mijn functie, dus kan nog goed groeien. Functie van vriend is redelijk stabiel qua inkomsten. Maar beide branches zijn slecht. En zwanger worden met een jaarcontract is ook ingewikkeld.

Verwacht niet echt oplossingen hoor, maar ik zit er mee en kan er niet met mensen over praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven