Blauwe tong?
donderdag 16 juni 2011 om 20:06
Mijn dochter is gister gevallen, waarbij ze met haar voortanden op haar tong heeft gebeten. Ze heeft nu op het puntje van haar tong en bovenop kleine sneetjes van haar tanden. Vandaag overdag was het nog wat rood. Toen ik vanavond keek, zag ik dat het wat donkerder gekleurd was. Het lijkt wel een blauwe plek...
Ik maak me niet zo'n zorgen verder, maar ik vroeg me wel af of dat normaal is, dat je een blauwe plek op je tong kunt krijgen. Dus heeft iemand hier misschien ervaring met zoiets? Kan het inderdaad gewoon een blauwe plek zijn en kan dat dan kwaad op je tong?
Ik maak me niet zo'n zorgen verder, maar ik vroeg me wel af of dat normaal is, dat je een blauwe plek op je tong kunt krijgen. Dus heeft iemand hier misschien ervaring met zoiets? Kan het inderdaad gewoon een blauwe plek zijn en kan dat dan kwaad op je tong?
donderdag 16 juni 2011 om 20:17
Een blauwe plek (hematoom) is een onderhuidse bloeding, in je tong zit uiteraard ook bloed, dus een blauwe plek op je tong is heel goed mogelijk.
Als het over een paar dagen nog niet weg is zou ik er even mee naar de huisarts gaan. Maar het bloed moet even de tijd krijgen om door het lichaam 'opgenomen' te worden/geabsorbeerd te worden.
Als het over een paar dagen nog niet weg is zou ik er even mee naar de huisarts gaan. Maar het bloed moet even de tijd krijgen om door het lichaam 'opgenomen' te worden/geabsorbeerd te worden.