Gezondheid alle pijlers

PMS

19-06-2011 11:28 10 berichten
Ik heb in de periode dat ik ongesteld moet worden altijd ontzettend veel last van PMS.

Ik word er vervelend van en mijn vriend kan het ook maar slecht hebben.

Wie herkent het en wie weet wat er goed tegen helpt? Ik heb al verschillende pillen geprobeerd, maar het blijft toch altijd terugkomen.

Ik ben er nu eigenlijk gewoon wel een beetje klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar je huisarts en bespreek het daar. Er zijn overigens antidepressiva die ook tegen PMS werken, maar mogelijk is het middel dan erger dan de kwaal.
You know how I know? Because I reeaally think so!
ik had er ook altijd veel last van.

Wat bij mij hielp is in mijn agenda bijhouden wanneer mijn ongesteldheid moest komen, en ook 3 dagen ervoor al een reminder.

Ik voelde me nl. altijd heel vervelend, en pas op het moment dat ik ongesteld werd viel het kwartje. Door mezelf een waarschuwing te geven kon ik ook voor mezelf wat rust inplannen, lekker in het ligbad gaan, op tijd gaan slapen, en geen alcohol nemen.

Het was niet echt minder, maar het voelde dan wel anders.

Ben inmiddels al een paar jaar niet meer ongesteld, maar heb volgens mij nog wel een jaar pms gehad na mijn laatste ongesteldheid. Maar nu dus gelukkig overal van af!
wiezewo: dat kan misschien wel helpen ja. Heb alleen geen bad Bij mij valt het kwartje ook pas later. Heel vervelend.

Het lijkt mij heerlijk niet meer ongesteld te zijn!
indianen drinken thee van oregano tegen PMS.. misschien helpt t, misschien niet, maar t is makkelijk te proberen!
PMP Efamol, te koop bij de drogist. Na een paar weken werkt het echt als een tierelier. Althans bij mij

Kost een paar centen, maar voor mij is dat het dubbel en dwars waard.
ik slik de yasmin continue ivm PMS. bijna nooit meer last want maar een keer of 4 per jaar ongesteld.
ik slik microgynon30 ook pms gehad = nu veeeeel minder
Mijn zusje is heel enthousiast over PMP, bij haar maakt het erg veel uit of ze dat wel of niet slikt. Zelf krijg ik daar enorme koppijn van, dus ben op zoek gegaan naar iets anders. Zo kwam ik op de website van Eileen Engels. In Engeland is heel veel onderzoek verricht, veel meer dan in NL. Daar hebben ze een kuur ontwikkeld met Duphaston. Die ga ik nu ook proberen, ben net een paar weken. bezig. Hierdoor schijnen 80% van de vrouwen veel minder klachten te hebben, het geneest zelfs. Heeft te maken dat je je hormoonspiegel weer herstelt. Tenzij er emotioneel iets ergs gebeurt (waardoor je veel hormonen onttrekt aan je hormoonspiegel) komen de klachten niet of nauwelijks meer terug. Dat leek me het proberen wel waard! Kuur met: duphaston (10mg 2x daags gedurende 2de en 3de week van de pil) in combinatie met vitamine b6 50 mg elke ochtend. Zelf ben ik hier net mee begonnen. Daarnaast slik ik de Yasmin pil. Bij mij werkt doorslikken niet.

Succes in je zoektocht, iedere vrouw is weer anders, ik hoop dat je iets vindt dat werkt!
Misschien kun je een mirena spiraal nemen, de meeste vrouwen hebben dan geen menstruatie meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven