Onverdoofd ritueel slachten

07-04-2011 21:39 651 berichten
De PvdA twijfelt niet langer en steunt het voorstel van Marianne Thieme (Partij voor de Dieren, PvdD) om een einde te maken aan het onverdoofd ritueel slachten van dieren. Met de PvdA erbij is er een ruime meerderheid in de Tweede Kamer voor, want eerder schaarden PVV, SP, GroenLinks en D66 zich al achter de Pvd A.

Niet alleen het onverdoofd ritueel slachten, maar de hele sector moet onder de loep. Ook het dagelijkse welzijn van de dieren laat veel te wensen over. Dieren die nooit een dag van hun leven in de buitenlucht hebben doorgebracht.

Ik ben tegen onverdoofd ritueel slachten, hoop dat deze wet er door komt.
Alle reacties Link kopieren
Ja en jij denkt dat de koe nog leeft als hem gaan ontleden? LOL

Enne, ik wacht nog steeds op je voorbeelden, heb je ze al gevonden? Quote ze dan eventjes alsjeblieft.
quote:juliaana schreef op 19 juni 2011 @ 13:24:

[...]

Een mens heeft verstand gekregen om die leeuw in de meeste gevallen te slim af te zijn.

Ik ben tegen dierenleed, maar ik vind het ook gewauwel dat de dier gelijk is aan de mens. Wat mij betreft is de mens inderdaad hoger in 'rang'.

Geen idee wie die gulle gever dan wel mag zijn.

Maar als de mens verstand heeft, waarom gebruikt diezelfde mens dat dan niet?
quote:gaia9 schreef op 19 juni 2011 @ 13:29:

[...]

Als de slagader wordt doorgesneden betekent dit niet dat het beest niets meer voelt: Het zenuwstelsel is namelijk nog intact, de zenuwen geleiden de pijnprikkels nog steeds naar de hersenen.Nou echt niet, het dier voelt niks meer als de aders worden afgesneden is het zo dood.
Het kan allemaal nóg diervriendelijker:

Alle dieren die geslacht moeten worden eerst onder anesthesie brengen, dan pas het dier doden. Net zoals de dierenarts bij je huisdier doet; diervriendelijk laten inslapen. Alleen ga je het beest niet meer opeten erna is de bedoeling
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juni 2011 @ 13:30:

[...]

Ja hoor heerlijk gegrilde kat! Nee natuurlijk zou ik mijn hond of kat niet slachten (als ik die had) maar daar gaat het toch in deze discussie niet om?

Jawel dat is nl. in het basisparket terug te vinden.

Want je hond en kat, die slacht je niet en je eet hem ook niet op. Wel merkwaardig, blijkbaar heeft jouw dier toch een andere positie. Maar het gaat niet om het dier, maar om jouw emotie. Want jij kunt het niet verdragen dat jouw troeteltje geslacht wordt, want dat schopt tegen jouw ego aan.

Dus in principe discrimineer jij. Of mag ik zeggen is het puur eigenbelang? Of het interesseert je geen hol wat er met beesten/ dieren gebeurt zolang het jou maar niet treft.
quote:assetze schreef op 19 juni 2011 @ 13:33:

[...]

Geen idee wie die gulle gever dan wel mag zijn.

Maar als de mens verstand heeft, waarom gebruikt diezelfde mens dat dan niet?

Een mens heeft een veel grote hersenmassa. Geen enkel dier komt in de buurt.

En de mens gebruikt zijn verstand veelvuldig en in veel gevallen ook goed.

Maar inderdaad, soms zitten er domme dingen bij, stomme dingen, verkeerde dingen etc. Maar over het algmeen worden er hele bijzondere dingen gedaan met het verstand van de mens.

Anyway, dat is een andere discussie. I'm out, tijd voor luchtiger tijdverdrijf zonder mijn verstand te gebruiken
quote:jansenenjanssens schreef op 19 juni 2011 @ 13:32:

Enne, ik wacht nog steeds op je voorbeelden, heb je ze al gevonden? Quote ze dan eventjes alsjeblieft.Nope, dat denk ik niet. Zie je jij trekt alles steeds uit het verband.
quote:jansenenjanssens schreef op 19 juni 2011 @ 13:14:

[...]

Godsallemachtig zeg, blijf je nu bezig? Doe ff normaal met mij allerhande complot theorieën aan te praten. Als je nou niet alleen leest maar ook begrijpend leert lezen dan zou je prima snappen wat ik bedoel.

Dit bedoelde ik net met de grote mond. Jij vroeg mij wat, dus ik geef netjes antwoord op wat ik bedoelde, geef aan dat ik het niet duidelijk omschreven heb, en ik weet niet zo goed wat ik dan met een dergelijk antwoord aanmoet verder.

Begrijpend lezen, maximale aantal stickers voor yellowlove
quote:ShamRock schreef op 19 juni 2011 @ 13:29:

[...]

Prima, ik heb respect voor jou mening, ik weet dat er veel zoals jij denken.

Ik denk daar anders over dus ik vind mijn denken/ praten zeker geen gewauwel. Over het algemeen heb ik zelfs meer respect voor dieren dan voor mensen. Maar da's een persoonlijke beleving.Gewauwel klinkt inderdaad onaardiger dan ik bedoelde. Sorry!
quote:assetze schreef op 19 juni 2011 @ 13:38:

[...]

Jawel dat is nl. in het basisparket terug te vinden.

Want je hond en kat, die slacht je niet en je eet hem ook niet op. Wel merkwaardig, blijkbaar heeft jouw dier toch een andere positie. Maar het gaat niet om het dier, maar om jouw emotie. Want jij kunt het niet verdragen dat jouw troeteltje geslacht wordt, want dat schopt tegen jouw ego aan.

Dus in principe discrimineer jij. Of mag ik zeggen is het puur eigenbelang? Of het interesseert je geen hol wat er met beesten/ dieren gebeurt zolang het jou maar niet treft.Ik snap geen hol van waar je nou naartoe wilt? Wat wil je nou eigenlijk weten? Waarom ik een kip wel zou slachten en een kat niet? misschien omdat je een kip kunt eten en een kat eigenlijk niet?
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juni 2011 @ 13:28:

[...]

Mijn punt is dat onverdoofd slachten vaak wordt afgedaan als "onzin" omdat het voor de meeste mensen niet belangrijk is. Nou voor sommige mensen is het wel degelijk belangrijk, omdat die alleen maar kosher en halal willen eten (IK niet) voor hen is het zeker wel belangrijk dat deze beesten op een bepaalde manier (bijv, met de kop naar Mekka) worden geslacht. Dit kan afgedaan worden als "onzin" of als rekening houden met de medemens.

Nee hoor, ik vind het niet per se onzin. Snap best dat mensen dat vroeger zo zagen etc etc etc. Maar nu, in de 21e eeuw, hebben we technieken ontwikkeld om dieren zonder lijden te kunnen doden. En daar kunnen we gewoon gebruik van maken.

Je moest eens weten wat ik allemaal wil, maar dat kan ook niet. Soms gaat het niet meer, het is nu eenmaal een feit dat dieren meer rechten verworven hebben in de loop der jaren op deze planeet. En daarbij komt dus kijken dat men probeert een 'diervriendelijke oplossing' te vinden voor het slachten.
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juni 2011 @ 13:42:

[...]

Ik snap geen hol van waar je nou naartoe wilt? Wat wil je nou eigenlijk weten? Waarom ik een kip wel zou slachten en een kat niet? misschien omdat je een kip kunt eten en een kat eigenlijk niet? natuurlijk kun je een kat wel eten. Doen genoeg mensen hoor.

[...]

Ik snap geen hol van waar je nou naartoe wilt? Wat wil je nou eigenlijk weten? Waarom ik een kip wel zou slachten en een kat niet? misschien omdat je een kip kunt eten en een kat eigenlijk niet?En waarom zou JIJ een kat niet kunnen eten?
quote:_yellowlove_ schreef op 19 juni 2011 @ 13:45:

[...]

Nee hoor, ik vind het niet per se onzin. Snap best dat mensen dat vroeger zo zagen etc etc etc. Maar nu, in de 21e eeuw, hebben we technieken ontwikkeld om dieren zonder lijden te kunnen doden. En daar kunnen we gewoon gebruik van maken.

Je moest eens weten wat ik allemaal wil, maar dat kan ook niet. Soms gaat het niet meer, het is nu eenmaal een feit dat dieren meer rechten verworven hebben in de loop der jaren op deze planeet. En daarbij komt dus kijken dat men probeert een 'diervriendelijke oplossing' te vinden voor het slachten.Ik snap jou punt ook wel, maar zoals ik al zei, voor een bepaalde groep mensen is de manier van slachten gewoon heel belangrijk, en daar moet rekening mee gehouden worden vind ik, ookal leven we in de 21ste eeuw. Ik vind deze gebruiken juist heel erg mooi, die kennen teminste nog waarde.
quote:assetze schreef op 19 juni 2011 @ 13:47:

[...]

En waarom zou JIJ een kat niet kunnen eten?Omdat het niet lekker is denk ik? Heb jij wel is kat gegeten dan? ik niet maar het lijkt me best taai.
quote:jansenenjanssens schreef op 19 juni 2011 @ 13:32:

Enne, ik wacht nog steeds op je voorbeelden, heb je ze al gevonden? Quote ze dan eventjes alsjeblieft.

Zoals ik al zei, dat quoten van al die voorbeelden is nutteloos. Je voelt je kennelijk aangevallen omdat ik je erop wees dat je steeds met hopeloze argumenten komt. En je wilt graag dat ik dat voor je ga bewijzen, want het is natuurlijk vervelend dat ik jou argumenten niet allemaal serieus kan nemen. Helaas zul je toch echt zelf even je eigen inzichten onder de loep moeten nemen, dat ga ik niet voor je doen.

Nogmaals ik lees ook. Lees jij maar terug, en ervaart.

En terugkomend op de discussie, volgens mij ging de discussie over wat moreel juist is. Dat is niet exact te bepalen en hangt af van allerlei factoren. We kunnen als weldenkende mensen echter wel ernaar streven het beste hiervan te maken, het streven om de zwakken (waaronder dieren) te beschermen tegen onnodig kwaad. Het gaat erom dat normen/waarden kunnen worden aangepast aan de kennis van nu, en de vraag of de mens een dier lastig moet/mag vallen en leed mag aandoen wanneer het niet noodzakelijk is. (Zie verder, als u wilt , mijn post van 11:00 uur.)
Belangrijk hoeft niet 'goed' te zijn.
Here I am - now what are your other two wishes...
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juni 2011 @ 13:50:

[...]

Omdat het niet lekker is denk ik? Heb jij wel is kat gegeten dan? ik niet maar het lijkt me best taai.Of dat lekker is kan je toch uitproberen. Dus dat is geen argument.
quote:assetze schreef op 19 juni 2011 @ 13:55:

[...]

Of dat lekker is kan je toch uitproberen. Dus dat is geen argument.Ja je kan alles wel proberen te eten, maar wat is je punt?
Mijn schoonzus heeft in haar jeugd kat en hond gegeten. Was prima te eten volgens haar.
Here I am - now what are your other two wishes...
quote:ShamRock schreef op 19 juni 2011 @ 13:55:

Belangrijk hoeft niet 'goed' te zijn.Ja maar wie bepaald wat goed en slecht is?
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juni 2011 @ 13:56:

[...]

Ja je kan alles wel proberen te eten, maar wat is je punt?

Er zijn heus mensen die katten eten hoor, zal vast voedzaam zijn.

hier in het westen eten we gewoonweg niet echt carnivoren . Waarom weet niemand.

[...]

Ik snap geen hol van waar je nou naartoe wilt? Wat wil je nou eigenlijk weten? Waarom ik een kip wel zou slachten en een kat niet? misschien omdat je een kip kunt eten en een kat eigenlijk niet?

Ik snap het wel.

En for your information: je kan een kat ook prima opeten!
Niemand bepaalT wat goed of slecht is voor jou. We hebben gewoon een discussie.

En nu is het zo, in deze tijd, dat we leven in samenlevingen waarin regels gesteld worden. En die kun je stom vinden, of het er niet mee eens zijn, maar we hebben met zijn allen afgesproken dat we ons houden aan die regels, en als we het er niet mee eens zijn tekenen we een petitie of gaan we demonstreren bij de regering. En dan komen we aan met argumenten waarom we dat wel zouden moeten mogen.
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juni 2011 @ 13:56:

[...]

Ja je kan alles wel proberen te eten, maar wat is je punt?

Als je onderscheid maakt tussen welk dier je wel of niet doodt, heeft alles met jouw enoties te maken en niet met het welzijn van het dier.

Misschien ben je toe aan het verorberen van je knuffeldier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven