Onverdoofd ritueel slachten

07-04-2011 21:39 651 berichten
De PvdA twijfelt niet langer en steunt het voorstel van Marianne Thieme (Partij voor de Dieren, PvdD) om een einde te maken aan het onverdoofd ritueel slachten van dieren. Met de PvdA erbij is er een ruime meerderheid in de Tweede Kamer voor, want eerder schaarden PVV, SP, GroenLinks en D66 zich al achter de Pvd A.

Niet alleen het onverdoofd ritueel slachten, maar de hele sector moet onder de loep. Ook het dagelijkse welzijn van de dieren laat veel te wensen over. Dieren die nooit een dag van hun leven in de buitenlucht hebben doorgebracht.

Ik ben tegen onverdoofd ritueel slachten, hoop dat deze wet er door komt.
Alle reacties Link kopieren
Tja ik zou zeggen, afschaffen die handel.

Als je als christelijke verhuisd naar een moslimland, staat er ook niet ineens een katholieke kerk en zijn er ook geen industriële slachthuizen om aan je wensen als immigrant nederlander te voldoen. Daar houden ze zich ook vast aan hun eigen cultuur en moet je je maar aanpassen. Waarom hier niet?

Ik vind dat de regering sowieso al veel te ver gaat met die "we moeten voor iedereen alle faciliteiten te bieden hebben" houding.
Ik denk dat judith toch net wel weer heeft gedemonstreerd wat jansen bedoelde.

Die post gaat niet over dierenleed, maar over dat het niet zou mogen omdat het een moslim gebruik is.

Daar ben ik het niet mee eens trouwens.
Ja YL, ik heb hier echt lol. Ik heb altijd lol om mensen die zichzelf zo geweldig vinden.

Welk taalgebruik bedoel je?
'Kolere'

Maar ik heb niet het idee dat dit ergens toe gaat leiden, ik denk dat jij en ik elkaar niet zo liggen als het gaat om discussie voeren.
Ik heb hier niemand zien zeggen dat ze de algemene waarheid in pacht hadden of zichzelf geweldig vonden hoor.
Tjongejonge, YL, je blijft bezig he? Ik heb gezegd dat t een bepaalde partij wel goed uit kwam dat moslims in een kwaad daglicht komen te staan. Tht's it. En jij blijft er maar van maken dat het mij om moslim bashen gaat. Daar gaat t mij verder helemaal niet om. Het gaat erom dat godsdienstvrijheid + de daarbij behorende rituelen boven dierenwelzijn gaan.
quote:_yellowlove_ schreef op 19 juni 2011 @ 15:17:

'Kolere'

Maar ik heb niet het idee dat dit ergens toe gaat leiden, ik denk dat jij en ik elkaar niet zo liggen als het gaat om discussie voeren.Erger je je daaraan? Aan 'kolere'? Echt? Dat vind ik dus echt overdreven.
quote:_yellowlove_ schreef op 19 juni 2011 @ 15:17:

Ik heb hier niemand zien zeggen dat ze de algemene waarheid in pacht hadden of zichzelf geweldig vonden hoor.Inderdaad. Wederom een ongegronde aantijging door jansenenjanssens.
quote:gaia9 schreef op 19 juni 2011 @ 15:22:

[...]

Inderdaad. Wederom een ongegronde aantijging van jansenenjanssens.

Voor jou quote ik het ff

Ook ik houd mij vast aan bepaalde denkbeelden, echter met behulp van zelfinzicht, ervaringen, en anderemans inzichten herzie ik mijn denkbeelden ook regelmatig.
Nee het dierenleed wat ermee gemoeid gaat, vind ik de belangrijkste reden om het ritueel slachten af te schaffen. En verder ben ik inderdaad van mening dat we te ver meegaan in de islamitische gebruiken.

Ik weet niet wie jansen is en lees ook verder geen andere reacties om te kijken of ik daar iets uit kan filteren, om iets of iemand mee te vergelijken. Ik geef gewoon mijn mening in een topic.

Als we het eens allemaal met elkaar eens zouden zijn, zou het een saaie wereld worden.
quote:jansenenjanssens schreef op 19 juni 2011 @ 15:18:

Tjongejonge, YL, je blijft bezig he? Ik heb gezegd dat t een bepaalde partij wel goed uit kwam dat moslims in een kwaad daglicht komen te staan. Tht's it. En jij blijft er maar van maken dat het mij om moslim bashen gaat. Daar gaat t mij verder helemaal niet om. Het gaat erom dat godsdienstvrijheid + de daarbij behorende rituelen boven dierenwelzijn gaan.Waar heb je het nou over? Ik had het over Judith , die post? Bedoel je dat?
Ja judith dat mag je van mij allemaal best vinden hoor.

Ik ben het alleen niet met je eens, moge dat duidelijk zijn.

En ook niet met jansen, ik vind dat dierenwelzijn voor godsdiensvrijheid gaat .Wel in een wereld waarin het mogelijk is om het leed van dieren te beperken ja.
quote:jansenenjanssens schreef op 19 juni 2011 @ 15:19:

[...]

Erger je je daaraan? Aan 'kolere'? Echt? Dat vind ik dus echt overdreven.Ergeren is een groot woord, ik ben meer verbaasd over de manier waarop je je uit. Ik kan er gewoonweg niet zoveel mee.
quote:jansenenjanssens schreef op 19 juni 2011 @ 15:22:

[...]

Voor jou quote ik het ff

Ook ik houd mij vast aan bepaalde denkbeelden, echter met behulp van zelfinzicht, ervaringen, en anderemans inzichten herzie ik mijn denkbeelden ook regelmatig.

Yep iedereen heeft houvast aan geloof en denkbeelden, jij niet dan? Echter, mensen verschillen nogal in het aanpassen/herzien van die ideeën etc. Heb ik ook al lang uitgelegd. Misschien moet je eerst maar eens 'begrijpend' leren lezen.

Dus waar wil je nu weer heen met deze quote?
jansen, je quote mij zonder toe te lichten waar je heen wilt.

En ik weet wat ik schrijf, dus zonder je reden heb ik niets aan je quote. Of wil je dat ik die quote nog een keer uitleg?

Alsof ik steeds in herhaling moet vallen voor jou en alles opnieuw moet uitleggen omdat je het niet snapt. Goh, wat een aandacht eis je toch op! Het is niet erg, we hoeven elkaar niet te snappen. Je komt met niets nieuws dus bij deze laat ik het erbij.

Succes ermee nogmaals.
quote:_yellowlove_ schreef op 19 juni 2011 @ 15:23:

[...]

Waar heb je het nou over? Ik had het over Judith , die post? Bedoel je dat?Die post van Judith is alles wat ik níet bedoel, waarom haal jij mij er dan bij?
quote:_yellowlove_ schreef op 19 juni 2011 @ 15:25:

Ja judith dat mag je van mij allemaal best vinden hoor.

Ik ben het alleen niet met je eens, moge dat duidelijk zijn.

En ook niet met jansen, ik vind dat dierenwelzijn voor godsdiensvrijheid gaat .Wel in een wereld waarin het mogelijk is om het leed van dieren te beperken ja.

Tuurlijk mag je het niet met mij eens zijn! Zou mooi zijn. Zoals ik al schreef, het wordt zo kleurloos als iedereen dezelfde mening is toebedeeld.

Ik vond alleen een vergelijking met ene Jansen, die blijkbaar niet achter je standpunten staat, een zinloze toevoeging. Mag ook gezegd worden toch! ;) Maar nu ik toch een reactie lees van de Jansen in kwestie, zal ik je reactie op mij toch wat kracht bijzetten en afsluiten met een ferme: HAHAHAHA

;)
quote:jansenenjanssens schreef op 19 juni 2011 @ 15:39:

[...]

Die post van Judith is alles wat ik níet bedoel, waarom haal jij mij er dan bij?

Jij hebt eerder aangegeven dat er jammergenoeg ook mensen zijn die dit aangrijpen om eigenlijk gewoon te klagen over andere religies. Ik gaf toen aan dat ik dat iig niet deed. EN daarna kwam Judith aan met een post die precies weergaf wat jij aangaf (over mensen die dus wel zo denken en handelen) het was helemaal geen aanval naar jou toe? Ik begrijp niet waarom je dat denkt ?

Voor zover ik begrepen heb vind jij dat dierenwelzijn ondergeschikt is aan religieuze vrijheid.

Dat heb ik begrepen hoor.

Ik gaf aan dat Judith dat deed wat jij aangaf dat sommige mensen doen(volgens mij sprak je toen over partijen die ook maar meegingen doen, zoiets) eerder in de discussie?
quote:judith29 schreef op 19 juni 2011 @ 15:40:

[...]

Tuurlijk mag je het niet met mij eens zijn! Zou mooi zijn. Zoals ik al schreef, het wordt zo kleurloos als iedereen dezelfde mening is toebedeeld.

Ik vond alleen een vergelijking met ene Jansen, die blijkbaar niet achter je standpunten staat, een zinloze toevoeging. Mag ook gezegd worden toch! ;) Maar nu ik toch een reactie lees van de Jansen in kwestie, zal ik je reactie op mij toch wat kracht bijzetten en afsluiten met een ferme: HAHAHAHA

;)Ehm ok. Ik zei dus juist dat jij dat zei en deed waar Jansen eerder over sprak. Niet dat jij de mening van Jansen weergaf. Dat was de vergelijking. Zijn/haar punt over dat dit begonnen was bij de partij van de dieren en andere mensen dit aangrepen omdat ze eigenlijk problemen hebben met religies?
waarschijnlijk is jansen gewoon zo'n persoon die de boel even lekker wilt opfokken, kijken of we hier ruzie kunnen krijgen via een beeldscherm. Vervolgens zie het taalgebruik van jansen, het denegreren, beledigen, etc. Om vervolgens weer te moeten lachen en/of met zeer tegenstrijdige motieven aan te komen. Zichzelf tegenspreken noemen we dat... En gevalletje aandachtstekort.

Oh oh wat een lol... Jammer om zo'n belangrijke discussie niet op de kern te houden.

Maarja, zulke reacties als jansen neerzet neem je toch niet meer serieus!
rest mij nog een vraagje voor Jansen: doe je dat ook in RL als iemand het niet met je eens is? Of durf je dit enkel via een beeldscherm te doen?

Indien het eerste het geval is dan hoop ik dat we elkaar nooit zullen ontmoeten aldaar.
Ik grijp dit onderwerp niet aan om mijn mening over een bepaalde religie te spuien. Ik geef juist aan respect te hebben voor het feit dat de moslims, waar het hun eigen land aangaat, wel grenzen stellen aan de toelaatbaarheid van andere religies en de daarbij behorende faciliteiten en rituele gebruiken. Ik vind dat wij dat anderzijds zelf in Nederland ook zouden moeten doen onder het motto "onze cultuur is het ook waard om te leren kennen" en eens op moeten houden met het tot op het zieke af "loyaal zijn".

Tuurlijk, wil jij je schaap slachten op je balkon? Geen probleem, wij passen ons wel aan! Nee hoor, dat schaap horen we niet, daar hebben we geen last van.... Ach en dat beetje bloed, wat is daar nou erg aan.... Wil je het afval weggooien? Ach tuurlijk! Doe maar in de container hier beneden, dat ruikt zo lekker. Alles om u als moslim thuis te laten voelen hoor. Zelfs dit gaat ons niet te ver.

Het arme schaap.
quote:judith29 schreef op 19 juni 2011 @ 16:05:

Ik grijp dit onderwerp niet aan om mijn mening over een bepaalde religie te spuien. Ik geef juist aan respect te hebben voor het feit dat de moslims, waar het hun eigen land aangaat, wel grenzen stellen aan de toelaatbaarheid van andere religies en de daarbij behorende faciliteiten en rituele gebruiken. Ik vind dat wij dat anderzijds zelf in Nederland ook zouden moeten doen onder het motto "onze cultuur is het ook waard om te leren kennen" en eens op moeten houden met het tot op het zieke af "loyaal zijn".

Tuurlijk, wil jij je schaap slachten op je balkon? Geen probleem, wij passen ons wel aan! Nee hoor, dat schaap horen we niet, daar hebben we geen last van.... Ach en dat beetje bloed, wat is daar nou erg aan.... Wil je het afval weggooien? Ach tuurlijk! Doe maar in de container hier beneden, dat ruikt zo lekker. Alles om u als moslim thuis te laten voelen hoor. Zelfs dit gaat ons niet te ver.

Het arme schaap.Wat je doet, is het zwaartepunt verplaatsen van dierenwelzijn, naar de politieke keuze over integratie. Daar ging het mij om.
jij hebt het over moslims, en die moeten zich dan aanpassen.

Ik ben daar niet mee bezig in deze discussie. Ik had het over dierenwelzijn.
Ik verwacht nu een LOL antwoord van Jansen zoiets: "... nee in real life ben ik nog veel erger haha.."

ook de bekende weg namelijk.

* jansen gaat nu gauw iets anders bedenken *

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven