Ongerust over de hond

19-06-2011 17:49 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel of onze golden retriever spierpijn heeft. Loopt een beetje moeizaam, met zijn kop wat naar beneden. Niks te bekennen van zijn normale enthousiasme en springerigheid. Gisteren heb ik een lange ronde met 'm gelopen, ook over ongelijke grond (zand). Zou hij een misstap gemaakt hebben?

Een tijdje geleden had hij dit ook al een keer. Dacht ik 'm een plezier te doen door 'm mee te laten lopen met 'lopen met Evi', maar hij leek daarna veel meer moe dan ik

Oh ja, hij wordt volgende maand 7, dan is het toch nog geen krakkemikkig oudje?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Misschien een steentje tussen de tenen dat hem irriteert?
beginnende artrose?
Poten, nagels, teentjes etc. hebben we al gecheckt. Niks.
.
Ik zou toch even naar de da gaan, want dit is niet ok. Beter even na laten kijken en ernstigere oorzaken uitsluiten.
Dit kan echt van alles zijn, van heupproblemen, artrose (vooral zichtbaar bij vochtig weer), een verreke spier tot slijtage van de botten (dat kan bij sommige grote hondenrassen al op deze leeftijd).

Kijk het nog eventjes aan, maar als je hond pijn of ongemak blijft houden moet je echt even naar de DA voor een checkup en eventueel wat foto's, want dat verpest zijn levenslust.
Hij eet gewoon normaal en kwispelt ook. Is alleen een stuk minder enthousiast qua reacties (en dat ben ik niet gewend).

Hij beweegt wat moeizaam, lijkt wel wat pijn te hebben.

Als het spierpijn is, moet het morgen toch wel minder zijn denk ik (vergelijkbaar met een mens?). Anders gaan we natuurlijk naar de da.
HD?
Wat Iris zegt.

Ik dacht gelijk aan atrose...
een pijnstilling geven en kijken of dat werkt
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Klinkt inderdaad als artrose... op 7 jaar kan dat toch al voorkomen. Als het spierpijn is zou het inderdaad over moeten gaan na een paar dagen net zoals bij ons.

Kijk ook eens of hij vooral moeite heeft met bewegen als hij na het liggen/slapen weer opstaat?
Zoals op die filmpjes van jou, Bahco, ziet het er in ieder geval niet uit (gelukkig!).

Moet trouwens ook niet aan artrose denken..

Ik zal zo eens kijken of hij meer moeite heeft met bewegen als hij in beweging moet komen (opstaan na liggen e.d.).
quote:arrasje schreef op 19 juni 2011 @ 18:14:

een pijnstilling geven en kijken of dat werktWel speciaal 1 voor honden dan hoor!
Wat het ook kan zijn, en ik weet dat dit wat raar klink, is dat de hond platvoeten heeft. Dat heeft mijn hond namelijk ook.

Als ik echt lang met haar over stenen en asfalt loop heeft zij de volgende dag ook echt last en loopt dan ook wat gebogen. De dierenarts heeft haar daarom eens onderzocht (ik was bang voor een hernia, want het is een teckel) en ze bleek platvoeten te hebben. Ik wist daarvoor ook niet dat dat mogelijk was bij honden.
Semper ubi sub ubi
Ik ben 1 keer met mijn Golden Retriever naar het strand geweest. Rennen door het mulle zand en zwemmen in fris water en ze ging maar door...

's Avonds en de volgende dag had ze erg veel spierpijn. Je kon het vooral zien omdat ze heel moeilijk op kon staan. Na een dag of 2 was het over.

Hopelijk is het bij jouw hond ook gewoon spierpijn.
Ken ook een golden retriever, die is ook 7 en die loopt ook zoals jij het beschrijft. Ook deze hond verdenk ik van artrose. Kan ook bij jouw hond het geval zijn.
Heb vroeger ook een grote hond gehad die op ongeveer dezelfde leeftijd, leek wel van de ene dag op de andere, in ene als een oud wijffie de mand uitkwam na een fikse wandeling. Voorheen nooit last en fit en beweeglijk. Was volgens de dierenarts de leeftijd, heb speciale medicatie voor artrose gekregen en daar knapte ze goed van op, is uiteindelijk nog 14 jr geworden.
Platvoeten bij een hond? Daar heb ik nog nooit van gehoord, kun je dat zien?

Hij wilde trouwens net niet eten.

Dit alles is trouwens weleens eerder gebeurd (toen had hij idd ook door mul zand gelopen bij zo'n waterplas, en veel erin en eruit, zwemmen dus), dus misschien toch gewoon spierpijn. Dat hoop ik dan maar!! We houden het in de gaten.
Even tempen? Kan ook een griepje zijn... Onze kat heeft het ook gehad. Ik heb zijn temperatuur gemeten en het beestje had over de 41 graden koorts...
Nu ik het weet, zie ik wel dat ze wat anders loopt dan andere honden. Maar ik weet ook niet precies hoe de dierenarts het echt heeft gezien.

Al is het waarschijnlijker dat jouw hond gewoon spierpijn heeft als ik lees hoeveel hij heeft gedaan.
Semper ubi sub ubi
Pijn bij een beest uit zich niet door piepen, niet eten is een goede indicator. Geef hem trouwens geen paracetamol, dat schijnt giftig te zijn voor honden en katten. Morgen even dierenarts bellen en beterschap met je hond!
quote:Elmervrouw schreef op 19 juni 2011 @ 19:32:

Platvoeten bij een hond? Daar heb ik nog nooit van gehoord, kun je dat zien?

Hij wilde trouwens net niet eten.

Dit alles is trouwens weleens eerder gebeurd (toen had hij idd ook door mul zand gelopen bij zo'n waterplas, en veel erin en eruit, zwemmen dus), dus misschien toch gewoon spierpijn. Dat hoop ik dan maar!! We houden het in de gaten.

Niet willen eten, lusteloos, moeilijk bewegen zijn allemaal tekenen van ongemak en pijn. Niet te lang mee wachten dus als dit aanhoudt.

Gelukkig kan een hond een stuk makkelijker eventjes zonder eten dan een kat, dus dat scheelt.
Ik laat morgen weten hoe het met 'm gaat.

Bedankt allemaal, tot zover.
Vanmorgen at hij gelukkig weer gewoon brokjes! En hij is ook weer levendiger, loopt achter me aan zoals ik gewend ben. Nog niet helemaal fris en fruitig zoals anders, maar in ieder geval een stuk beter en levendiger. Ik denk dat hij gisteren toch erg last had van spierpijn o.i.d.

Maar poehhh, wat heb ik me weer zitten opfokken zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven