steeds jonger moeder worden

20-06-2011 21:19 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Heb een aantal vriendinnen met kinderen en wederom een vriendin (18) zwanger, woont nog thuis en relatie is uit met de vader.

Wat doen die meiden zichzelf aan, thuis wonen met een kind zonder man pff, wat moet er van hun kinderen terecht komen, wil niet oordelen maar dit zie ik steeds vaker zeg.
Misschien zegt dat gewoon iets over de kringen waarin je je begeeft?
Vraag het je vriendinnen!
Gut, heb je nou echt niks beters te doen dan keer op keer topics te open waar je over anderen oordeelt??

Waarom ga je je niet eens met je eigen leven bezig houden. Volgens mij heeft dat ook nog genoeg aandacht nodig namelijk.
Wat moet er van hun kinderen? Nou doe je net of alle kinderen van jonge moeders zonder partner of eigen huis in de goot zullen belanden.

Fijn, voor al die jonge moeders die keihard hun best doen om hun kind, ondanks de moeilijke start, het beste te bieden.
Ik wil niet oordelen hoor schrik er gewoon van en heb overigens normale vriendinnen.
Ik zelf vind het ook niet het slimste wat je kan doen.
Klinkt misschien heel stom, maar hoe slechter de economie hoe meer kinderen er geboren worden. Dus ook bij jonge moeders. Ga maar na, in de vorige crisis zijn er enorm veel kinderen geboren. Terwijl als het economisch goed gaat, er minder kinderen geboren worden. Je zou anders om verwachten.

Denk dat het misschien ook wel iets van 'nu' is ? Zie inderdaad steeds meer jonge mama's rond om me heen (en ben er zelf ook eentje). Maar dat was 50 jaar geleden helemaal niet jong. Denk dat veel mensen ook wel 'terug' in de tijd zouden willen met bepaalde zaken. Als in vroeger was alles beter ?

Heb enorm veel respect voor alleenstaande moeders trouwens, lijkt me enorm zwaar ! Vind wel dat die moeders hun best zouden moeten doen om toch hun opleiding af te maken en zo een voorbeeld te kunnen zijn voor hun kind. Maar goed dat is mijn mening !!
Men wordt wéér steeds jonger moeder aangezien de leeftijd die jij aanduidt ooit een zeer normale (en getrouwde ) leeftijd was om moeder te worden.
Ja maar die moeders gaan wel avondjes weg, welliswaar als kind op bed ligt en moeders kan oppassen. Vind dat toch geen goed voorbeeld.
quote:blsssss schreef op 20 juni 2011 @ 21:23:

Ik wil niet oordelen hoor schrik er gewoon van en heb overigens normale vriendinnen.Ben je niet stiekem een beetje jaloers? Als jouw eigen zwangerschap niet in een miskraam was geëindigd dan had je zelf ook jong een kind op de wereld gezet..... Waarom dan zo verbaasd zijn over anderen die het ook doen?
quote:Des_ree schreef op 20 juni 2011 @ 21:24:

Klinkt misschien heel stom, maar hoe slechter de economie hoe meer kinderen er geboren worden. Dus ook bij jonge moeders. Ga maar na, in de vorige crisis zijn er enorm veel kinderen geboren. Terwijl als het economisch goed gaat, er minder kinderen geboren worden. Je zou anders om verwachten.

Denk dat het misschien ook wel iets van 'nu' is ? Zie inderdaad steeds meer jonge mama's rond om me heen (en ben er zelf ook eentje). Maar dat was 50 jaar geleden helemaal niet jong. Denk dat veel mensen ook wel 'terug' in de tijd zouden willen met bepaalde zaken. Als in vroeger was alles beter ?

Heb enorm veel respect voor alleenstaande moeders trouwens, lijkt me enorm zwaar ! Vind wel dat die moeders hun best zouden moeten doen om toch hun opleiding af te maken en zo een voorbeeld te kunnen zijn voor hun kind. En denk dat de meeste dat ook wel zouden willen!
quote:blsssss schreef op 20 juni 2011 @ 21:24:

Ja maar die moeders gaan wel avondjes weg, welliswaar als kind op bed ligt en moeders kan oppassen. Vind dat toch geen goed voorbeeld.Huh? Dacht dat je niet wilde oordelen?

Ja maar die moeders gaan wel avondjes weg, welliswaar als kind op bed ligt en moeders kan oppassen. Vind dat toch geen goed voorbeeld.Ja joh, als je eenmaal moeder bent dan mag je natuurlijk nooit meer van de zijde van je kind wijken en moet je altijd en immer thuis blijven om bij elke kik van het kind er naar toe te kunnen rennen.

Ja maar die moeders gaan wel avondjes weg, welliswaar als kind op bed ligt en moeders kan oppassen. Vind dat toch geen goed voorbeeld.En "oudere" moeders gaan nooit avondjes weg?
Heb je mevrouwtje oordeel weer.
Defineer jong, ik ben 25 getrouwd, en heb een prachtige zoon (gepland en wel!) waar ik heel gelukkig mee ben. Waarom is jong moeder worden per definitie verkeerd? Of interpreteer ik je nu helemaal verkeerd?
quote:Jippertje schreef op 20 juni 2011 @ 21:24:

Men wordt wéér steeds jonger moeder aangezien de leeftijd die jij aanduidt ooit een zeer normale (en getrouwde ) leeftijd was om moeder te worden.Maar dat doen moeders van 30 toch ook ? Ook daar passen de oma's op zodat moeders wat voor zichzelf kan doen. Zie het verschil niet met een 18 jarige meid die dat doet. Al moet ik wel zeggen dat ik nog niet op stap ben geweest of weg ben geweest zonder mijn kleintje. Tenzij het echt moest, begrafenis van mijn oma aan de andere kant van het land bijvoorbeeld.
Pfff lekker kort door de bocht gedacht steeds. Je kunt niet iedereen over één kam scheren hoor.
quote:plops schreef op 20 juni 2011 @ 21:21:

Gut, heb je nou echt niks beters te doen dan keer op keer topics te open waar je over anderen oordeelt??

Waarom ga je je niet eens met je eigen leven bezig houden. Volgens mij heeft dat ook nog genoeg aandacht nodig namelijk.Tja, das idd erg ongepast op een forum
Cici, als je TO even loept dan zie je dat ze een hele berg topics met dezelfde kortzichtige oordelende strekking heeft geopend....
quote:Des_ree schreef op 20 juni 2011 @ 21:27:

[...]

Maar dat doen moeders van 30 toch ook ? Ook daar passen de oma's op zodat moeders wat voor zichzelf kan doen. Zie het verschil niet met een 18 jarige meid die dat doet. Al moet ik wel zeggen dat ik nog niet op stap ben geweest of weg ben geweest zonder mijn kleintje. Tenzij het echt moest, begrafenis van mijn oma aan de andere kant van het land bijvoorbeeld.Je quote mij, maar volgens mij wilde je blssss quoten...
quote:blsssss schreef op 20 juni 2011 @ 21:23:

Ik wil niet oordelen hoor schrik er gewoon van en heb overigens normale vriendinnen.

Als de gemiddelde leeftijd in NL om 1e kind te krijgen 29 is (wat zo is) en in jouw vriendinnenkring is het 19, dan heb jij geen 'normale' vriendinnen. (maar daarom kunnen ze wel aardig zijn)

Het zegt waarschijnlijk wel iets over jullie opleidingsniveau. Hoe hoger de opleiding, hoe later het 1e kind.
quote:lilalinda schreef op 20 juni 2011 @ 21:40:

[...]

Als de gemiddelde leeftijd in NL om 1e kind te krijgen 29 is (wat zo is) en in jouw vriendinnenkring is het 19, dan heb jij geen 'normale' vriendinnen. (maar daarom kunnen ze wel aardig zijn)

Het zegt waarschijnlijk wel iets over jullie opleidingsniveau. Hoe hoger de opleiding, hoe later het 1e kind.Ook dat klopt niet helemaal meer, in mijn omgeving alleen meiden die nog op het HBO zitten, of al een HBO diploma hebben en kindjes. Ik ben de enige die op MBO zit. Denk dat het gewoon de trend van het moment is ;)
quote:Jippertje schreef op 20 juni 2011 @ 21:36:

[...]

Je quote mij, maar volgens mij wilde je blssss quoten... inderdaad, sorry !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven