even advies nodig!

21-06-2011 16:34 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem..al bijna 2 jaar heb ik contact met een man. We hebben regelmatig seks en bijna dagelijks contact via sms, msn. Ik ben verliefd en heb hem dit ook verteld. Hij komt regelmatig met opmerkingen over bang om zich open te stellen, lijkt een beetje type bindingsangst. verschil tussen ons is ook geloofsovertuiging, ik ben niet gelovig opgevoed, hij wel. Zijn dus waarschijnlijk ook wel verwachtingen van thuis uit. Ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet, heb vaak gezegd dat we er een punt achter moeten zetten omdat ik meer gevoel voor hem hebt, toch blijft hij contact zoeken. Kan dit ooit nog wat worden of zal het voor hem echt alleen puur om de seks gaan. Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt voor de tips!! Liefs
Tja als iemand zich niet kan en wil binden aan mij, dan is de koek op. Tenzij jij het fijn vindt om 'vrijblijvend' seks en contact te hebben.

Als iemand je écht leuk genoeg vindt, zal diegene voor je kiezen, bindingsangst of niet (vind ik dan, kan best anders zijn)
Waarom zou hij de lasten nemen, als hij al 2 jaar lekker de lusten krijgt..?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
waarom zet jij er dan geen punt achter?

'Bindingsangst' verdwijnt vaak als sneeuw voor de zon als ze wel een partner tegen komen aan wie zij zich willen binden
Ik zou ophouden met elke keer seks met hem hebben want dat lijkt de enige reden dat hij contact met je zoekt.

Echte bindingsangst hebben maar weinig mensen.

Dit klinkt meer als een gevalletje wel de lusten (seks) maar niet de lasten (relatie).

Ik zou het contact verbreken.
Gelovigen zijn vaak hypocriet. Hij zal vast niks mogen voor het huwelijk en alles stiekem doen.

Heeft met jou seks en als het er op aankomt vind hij vast wel iemand anders van zijn geloof voor wie hij zich wel "open kan stellen" en met wie hij dan mooi weer gaat spelen voor de geloofs-gemeenschap.
quote:mali30 schreef op 21 juni 2011 @ 16:36:

Waarom zou hij de lasten nemen, als hij al 2 jaar lekker de lusten krijgt..?

Amen!

En wat voor een geloof hangt hij aan, als hij wel mag profiteren van de vleselijke lusten, zonder een verbintenis aan te gaan?
Eens met voorgangers.

Zolang jij seks met hem blijft hebben, blijft ie wel terugkomen.

Als ie werkelijk een relatie met je wil, had hij dat allang laten weten, zeker na jou bekentenis.
quote:jo12345 schreef op 21 juni 2011 @ 16:44:

Gelovigen zijn vaak hypocriet. Hij zal vast niks mogen voor het huwelijk en alles stiekem doen.

Heeft met jou seks en als het er op aankomt vind hij vast wel iemand anders van zijn geloof voor wie hij zich wel "open kan stellen" en met wie hij dan mooi weer gaat spelen voor de geloofs-gemeenschap.

Dat dus!

Meid, stuur hem de laan uit en stop je energie in iemand die wel de moeite waard is.
Kappen...zo'n man kende ik ook, alleen heb ik er geen 2 jaar over gedaan over er achter te komen dat hij alleen de lusten wilde en niet de lasten. Hij zei ook: Bindingsangst...
Tnx voor jullie recaties! Ik weet ook dat ik hiermee moet kappen! maar tis zo moeilijk als je verliefd bent, trap er toch steeds weer in. Maar ik begrijp niet waarom hij elke dag uren wil kletsen op msn, interesse toont enzo..Hij weet dat ik meer voor hem voel. Zou hij toch beter een andere scharrel zoeken dit is voor hem toch ook alleen maar gezeik dan. Maarja waarschijnlijk is het dus echt zo dat mannen jaren kunnen seksen zonder gevoel voor iemand te hebben, krijgen. Ik begrijp ze niet hoor!
Misschien moet je dit alles aan hem vragen in plaats van aan ons?
quote:tessa2009 schreef op 21 juni 2011 @ 16:48:

Tnx voor jullie recaties! Ik weet ook dat ik hiermee moet kappen! maar tis zo moeilijk als je verliefd bent, trap er toch steeds weer in. Maar ik begrijp niet waarom hij elke dag uren wil kletsen op msn, interesse toont enzo..Hij weet dat ik meer voor hem voel. Zou hij toch beter een andere scharrel zoeken dit is voor hem toch ook alleen maar gezeik dan. Maarja waarschijnlijk is het dus echt zo dat mannen jaren kunnen seksen zonder gevoel voor iemand te hebben, krijgen. Ik begrijp ze niet hoor!Meid blokkeer hem op MSN.
Als jij een relatie wilt, dan moet je blijkbaar niet bij deze man zijn. Hij toont alleen interesse in jou uit eigenbelang.
Ik zou met hem blijven klessen als jullie dat willen maar je kan beter je benen voortaan voor hem gesloten houden. Dan merk je vanzelf of zijn bindingsangst minder wordt. Niet dat je er verder nog iets mee moet, maar het is altijd leerzaam om te ervaren hoeveel iemand écht om je geeft.
Maar ik begrijp niet waarom hij elke dag uren wil kletsen op msn, interesse toont enzo..Hij weet dat ik meer voor hem voel. Zou hij toch beter een andere scharrel zoeken dit is voor hem toch ook alleen maar gezeik dan.

Welnee, hoe kom je daar bij, Dit is voor hem heel makkelijk, Iemand die altijd voor hem klaarstaat, die gelooft in in zijn bindingsangst, en sex wil. En asl hij ooit n ander tegenkomt, wie dan leeft dan zorgt. Dan "wist jij toch dat het niets kon worden tussen jullie. Hij had je toch nooit reden gegeven om anders te denken."En nog wat meer van die uitvluchten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Eens met Bahco.

Hou je benen voor een tijd bij elkaar en kijk wat er gebeurd.

Toont hij dan nog steeds (oprecht) interesse in jou?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
TO, het is zo lastig als je verliefd bent om er een punt achter te zetten. Maar wat de dames hiervoor al zeiden: als een man iemand echt wil dan is die bindingsangst met de noorderzon verdwenen. Daarnaast heb ik ook het idee dat mannen als ze iemand echt leuk vinden die het liefst zo snel mogelijk aan zich 'vast binden' zodat zij er niet met een ander vandoor gaat.

Hij weet dat je verliefd bent en doet er niets mee, hij geeft zelfs aan dat hij zich niet wil binden. Aandacht krijgen is heel wat anders. Ik zou hier echt mee stoppen voordat hij opeens een ander heeft waar hij wel zijn leven mee wil delen en jij na al die jaren verslagen achter blijft. Sterkte!
Bindingsangst is een zeer slecht teken. Als iemand dat zegt te hebben, wordt het nooooit wat met de relatie.
quote:tessa2009 schreef op 21 juni 2011 @ 16:48:

Tnx voor jullie recaties! Ik weet ook dat ik hiermee moet kappen! maar tis zo moeilijk als je verliefd bent, trap er toch steeds weer in. Maar ik begrijp niet waarom hij elke dag uren wil kletsen op msn, interesse toont enzo..Hij weet dat ik meer voor hem voel. Zou hij toch beter een andere scharrel zoeken dit is voor hem toch ook alleen maar gezeik dan. Maarja waarschijnlijk is het dus echt zo dat mannen jaren kunnen seksen zonder gevoel voor iemand te hebben, krijgen. Ik begrijp ze niet hoor!

Ik snap dat je je aan dit sprankeltje hoop vast houdt, maar hij doet dit omdat hij weet dat dit nodig is om sex van je te krijgen. Hij is niet gek natuurlijk.

Hij weet dat je al 2 jaar gek op hem bent, maar hij doet er niets mee. Actions speak louder than words.
Hoe oud zijn jullie beide?

Verder ben ik het eens met wat iemand hier eerder al zei: die bindingsangst is onzin. Er zijn zoveel mensen die meteen bindingsangst roepen, terwijl als deze bindingsangstigen dan iemand tegenkomen die ze echt leuk vinden dit opeeeens weg is. Mensen met bindingsangst willen zich zelfs niet binden aan degene die ze echt super vinden. Maar omdat ze anders diegene kwijt raken en ze dat erger vinden, binden ze toch: misschien nog nét een relatie, maar trouwen, kinderen, onderdeel van de familie worden, ho maar.

Meid, ik adviseer je wat anderen voor mij al deden: breng hem op de hoogte dat je al genoeg tijd verspild hebt aan iemand die zich niet wil binden terwijl jij dat wel wilt, en dit niet goed is voor je gevoel en je een vent wil die jou ook wilt. Laat hem een keuze maken: relatie of niks. Kiest ie niks, vertel hem dan geen contact meer met je op te nemen, voor niks niet, dus ook niet 'vrijblijvend kletsen'. Verwijder al zijn contactgegevens en ga heel veel leuke dingen doen.
quote:jo12345 schreef op 21 juni 2011 @ 16:44:

Heeft met jou seks en als het er op aankomt vind hij vast wel iemand anders van zijn geloof voor wie hij zich wel "open kan stellen" en met wie hij dan mooi weer gaat spelen voor de geloofs-gemeenschap.Eens. Dit zal zeker ook een rol spelen, al hebben niet-gelovige mannen soms ook heel handig "bindingsangst" als ze iemand eigenlijk niet willen, maar de makkelijke sex wel lekker vinden.
WTF

Alsof er geen vrouwen zijn die bindingsangst hebben?? Oh en als jullie erkennen dat vrouwen dat ook hebben dan is het zeker wel echt?? En bij mannen nooit?? Bindingsangst is iets heel reels wat bij een hoop MENSEN voorkomt, zowel dus bij man en vrouw..

En dan nog iets; TO geeft aan dat ze dagelijks contact hebben, bellen, sms'en en msn..

Nou ik heb ook wel eens een neukertje gehad (aangezien jullie er van uitgaan dat TO niet meer dan dat is) en die sprak ik echt niet elke dag urenlang hoor..

Alleen als ik daar behoefte aan had.. (behoefte had aan... Juist)

En dan de situatie van de "lover" van TO. Ik durf te wedden dat als het andersom was geweest en TO een man was geweest en een meisje had die in de situatie van deze "lover" zit de reacties heel anders waren geweest..

De druk die komt van het opgroeien in een religieus gezin is enorm.. Er zijn verwachtingen waaraan voldaan dient te worden etc.

Ik vind jullie allemaal zo kort door de bocht en vol aannames..;(

Hoe kunnen jullie nou in godsnaam weten wat er zich in het hoofd afspeelt van deze man, laat staan in zijn Familie..

Ongelofelijk zeg..
Mijn 'ex' had ook 'bindingsangst' en toch hebben we drie jaar, gesmst, gebeld, gemaild, samen gekookt, gegeten, geslapen, uiteten geweest, bioscoopjes en terrasjes gepakt.

Ook seks gehad ja, helaas deed hij dat met anderen ook. Toch wilde hij me steeds terug als ik achter zoiets kwam en als hij me dan weer had durfde hij het weer niet aan. Leuk grapje, die 'bindingsangst'
Uren kletsen op msn. Wat stelt dat nou voor?

En bindingsangst bestaat niet. Het is de makkelijkste smoes voor angsthazen die iemand niet durven te zeggen dat ze niets van haar of hem willen.

Praat jezelf dus geen hoop aan. Voor deze man ben je niets meer dan een fuckbuddy.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven