F2006

15-07-2010 07:13 2306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Is het te merken dat ik mijn best doe om het topic snel vol te krijgen
Tieg, in welke week ben je bij mij in de buurt. Kan ik misschien een dagje langskomen met de kids (als we zelf niet weg zijn).

Wij gaan begin augustus een midweek naar brabant en meteen door voor een weekje belgie (vlakbij de kust). Heb er nu al zin in. Is ook al over 6,5 week.

Heb voor Tim de bso ook al een heel eind geregeld in de vakantie. Hij hoeft maar 1 of 2 keer een halve dag. Voor de rest kunnen ruilen bij kdv voor Floor of Tim kan naar een vriendin van mij om te spelen.Na de vakantie is de bso op school en waarschijnlijk in de vakanties ook. Daar ben ik wel zo blij mee.

Tieg, lijkt mij druk hoor, interne verhuizing. Ik wilook in huis aan de slag maar kan de tijd niet vinden. Heb een kluslijst gemaakt, daar is pas 1 dingetje afgestreept. (sinds ruim een maand). HOe gaat het nu verder met je Tieg. Houd je het weer een beetje vol?

Videotraining gaat goed. We hebben 2 keer opname gehad en 2 keer besproken. Het gaat veel beter. Floor had goed door wat we wilden bereiken en werkte dus niet echt mee. Merk nu wel dat ze beter oogcontact maakt en dus ook veel beter bereikbaar is. Ze krijgt ook niet meer teveel kansen, dan gaat ze gewoon even op de gang/haar kamer.

We hebben ook wat papieren gekregen om te lezen maar dat moet ik vandaag nog maar even doen. Ligt al een week en over een week komt ze nog weer evaluaeren. Misschien dat er dan nog een keer gefilmd wordt.

Ik ben in ieder geval groot fan van videohome training en kan het iedereen aanraden. Je haalt er zoveel uit, ook om de strijd tussen broers en zussen te verminderen.

Oh, moet ook maar even werken, heb al zo'n lekkere berg liggen.
Tieg, dat klinkt goed zo'n interne verhuizing. Ik wil ook nog heel graag veel in huis doen en dan voornamelijk opruimen en weggooien. Wij hebben zo veel speelgoed, weet niet meer wat er mee te doen. Denk dat ik maar het een en ander op MP zet en de rest eventueel naar kdv of creche.

Leuke gordijnen ook en die kastenserie vind ik ook erg leuk (en praktisch). Ben ook nog op zoek naar een nieuwe indeling voor L. M heeft een halfhoogslaper, een lichtblauwe muur (de rest wit) en donkerblauwe gordijnen. Verder heb ik grote wisselijsten aan de muur hangen, waar ik de posters om de zoveel tijd in verwissel. Wij hebben de muren namelijk gespachtelputzt (of zo iets ) en dan kan je dus niet zo veel meer mee. Die wissellijsten zijn erg handig, lijkt het net of je telkens een andere kamer hebt. Nu is het nog Cars, maar meneer is nu gek van dino's dus die posters ga ik er nu in hangen. Kamer is dus erg basic!

Nic, fijn dat het zo gaat met die filmopnamen. Ik heb het wel eens op tv gezien en die mensen waren ook altijd erg enthousiast!! Fijn dat het beter gaat. En fijn ook dat de bso/opvang in de vakantie geregeld is en dat het na de vakantie op school is. Zou ik ook wel willen voor M, maar helaas.

Vakantie zou voor ons naar Frankrijk gaan, maar die hebben we helaas moeten annuleren. Manlief heeft net een nieuwe baan en dus kan hij niet zo maar 3 weken weg. Ik ga nu lekker met de kids naar Spanje, mijn moeder heeft daar een huis.

En nu aan het werk. Normaal werk ik niet, maar er was helaas een vergadering waar ik niet onderuit kon. Dus even 2 uur aan de slag en dan lekker naar huis!
Nic, welke week denk je Je bent welkom hoor, we zitten op een kleine camping in W.
Lekker dat je de opvang voor de vakantie geregeld hebt, en vooral fijn dat Tim niet zo vaak hoeft. Hij vindt het echt niet leuk he? Wat zeggen ze op de bso erover?
Fijn dat de videotraining z'n vruchten afwerpt. Het zou voor hier misschien ook wel wat zijn, met oudste gaat het gewoon niet gezellig. En waar het nu door komt? Geen idee.
Met mij gaat het wat wisselend. Ik merk dat ik op het moment weer iets te laat naar bed ga, en dus te weinig slaap. Gecombineerd met pms en weer wat afspraken niet handig. Plus dat we volgende week dus weer voor onderzoeken naar het ziekenhuis moeten, daar hebben man en ik van het weekend allemaal vragenlijsten voor ingevuld. Wel confronterend, van alles over hoe wij dingen zien, hoe het gedrag van oudste is, of wij denken dat hij gelukkig is, maar ook aangeven hoe gelukkig je zelf bent op een schaal van 1 tot 10.
Marlee, dat is wel een leuk idee, wissellijsten. Ik denk dat ik bij man sowieso maar eens wat opper voor van die rails langs het plafond, da's ook op de langere termijn wel handig. Volgens mij gaat man niet blij worden van al mijn plannen, er mag weer het nodige geboord worden
Tja, en die interne verhuizing... ik ben er ook al een poos mee bezig, ik denk dat ik begin mei al begonnen ben. In eerste instantie eens uitzoeken wat we nog op de bergzolder hebben staan, eens wat dozen uitpakken, overpakken, spullen weggooien, op marktplaats zetten (gaat erg traag... )

Vorig weekend en afgelopen weekend dus ook echt tegen man gezegd dat ik op zolder aan de slag wil en hij de kinderen maar moet entertainen, vorige week gordijnen besteld, dan zit er ook meteen een stok achter de deur. Plus dat oudste en middelste op sommige momenten elkaar wakker hielden als ze tegelijkertijd naar bed gingen.

Maar met na elkaar naar bed brengen, ligt oudste weer zo laat in bed. En in het weekend als ze kunnen uitslapen, zijn ze vaak om 7 uur weer wakker, omdat de ene de andere wakker maakt. En met lichte gordijnen is het nu ook gewoon vroeg licht in de kamer. Dus hopelijk slapen ze met de nieuwe gordijnen (die wat verduisterend lijken, in ieder geval donkerder zijn) ook langer 's ochtends, en 's avonds eerder.
Cees, ik moest vanmorgen nog aan je denken... hoe gaat het bij jullie? Zijn jullie nog druk met verbouwen, hoe gaat het met de opvang? Al weer wat nieuwe kinderen? Voor jou zijn alle plannen van het kabinet ook niet handig, of wel?
En Nitro, how's life bij jullie? Hoe gaat het met Meis op school, bevalt deze school beter dan de vorige? En Mini, al druk aan het kletsen? En hoe staat het ervoor met jullie banen, er was toch wat onzekerheid bij man op het werk (zag onlangs wel wat op monsterboard voorbij komen wat volgens mij wel in dezelfde branche was als waar jullie nu in werken, vandaar).
Haha, Tieg, je bent goed bezig!

Nu kan ik weer de gordijnen niet kijken, werkt thuis beter dan op het werk. Straks eens kijken.

Die wissellijsten zijn wel een goed idee, Marlee!
Zijn van de hema Nic, de naam is tirza of tirsa. Grijs met groene strepen.

He bah, krijg net een mailtje dat de vriendin van een collega opgenomen is in het ziekenhuis met weëen en bloedverlies. Ze is nu rond de 28 weken zwanger Brrr, blij dat we dat hier nooit gehad hebben.
Tieg, die opbergserie wil ik ook naar gaan kijken voor op de kamer van floor. Ik wil daar een lagere kast hebben maar wel een hanggedeelte en die serie is er ook in 1,3 m. Moet alleen nog even meten of het dan past.

Tim heeft trouwens een erg blauwe kamer. De onderste meter is wit (van die schrootjes of hoe heet dat? zat er al op en hebben we alleen maar wit geschilderd)

Hij heeft een halfhoogslaper met een tentje en verder die speelgoedopbergserie van ikea met die bakken.

Verder hangen er wat schilderijtjes.

Vind een meisjeskamer maken makkelijker eigenlijk.

Aktion heeft vaak ook leuke canvasschilderijen voor jongens voor een paar euro, daar kanje ook makkelijk een kamer mee opvrolijken.

Naar voor je collega, dat worden spannende tijden. ben ook heel blij dat we dat nooit gehad hebben.

Op een ander forum waar is soms schrijf is pas een baby geboren met 26 weken en 5 dagen. Die doet het nu heel goed, groeit als kool. Gelukkig geen complicaties maar blijft spannend.
Het is ineens weer rustig hier.

Waar is Lau eigenlijk? Is die van de aardbodem verdwenen?
Lau is druk. Man zit in het buitenland, dus ik denk dat ze 's avonds wel uitgeteld is Wandelen lukt ook al even niet... Maar ik zal 'r morgen wel even hierheen sturen, als ik haar tegenkom

Ik ga nog even wasvouwen... Pas een was of 5 of zo... Man is nog druk kersen aan het plukken, we moeten de pluktoeristen en de vogels voor zijn...
Lekker hoor kersen. Wij hebben al een paar kilo aarbeien geplukt. Nu is het weer even wachten op de 2de ronde, de nieuwe bloemetjes komen al.

Als man in het buitenland zit zal Lau wel druk zijn en op de bank slapen .

Wij hadden een vroeg vogeltje vanmorgen met buikpijn want ze had gisteren weer nauwelijks gegeten. Floor eet al een paar dagen slecht maar begint er nu dus wel wakker van te worden.

Hoop dat ze vanavond goed eet, is goed voor mijn nachtrust want dan slaapt ze ook langer.

Goedemorgen!

Iedereen een goed weekend gehad?

Had al gehoord/gelezen/gezien dat de kappersbezoeken zeer slecht zijn bevallen.
Hier even kort, want we moeten zo voor onderzoek met oudste naar het ziekenhuis.

Het weekend was lekker, kinderen hebben zaterdag een bonte avond gehad. Eindresultaat om half 11 toen ik even ging kijken: mama, ik wil nie t in het bed van middelste slapen""mama, ik wil niet in het bed van oudste slapen" Prima, slaap, je in je eigen bed. En 10 minuten later was het stil Gisteren oudste en middelste op hun eigen kamer gehad, heerlijk. Snel stil, alleen is middelste vanmorgen uit het bed gevallen. En dat is een stukje hoger dan haar andere bed Maar goed, dat doet ze maar 1 keer

Nu nog gauw koffie drinken, en dan op pad
Ai, Tieg, heeft middelste een halfhoogslapen nu? (ben het even kwijt na alle slaapkamerverhalen).

Uit bed vallen is nooit leuk trouwens.

Heb man zover dat we over 2 weken naar de ikea gaan

Ik had een kast voor Floor uitgezocht, folders laten zien aan man en hij wilde het dan wel even in de winkel zien. (zelfde serie als jij had Tieg). Heb nog wel gevraagd of hij besefte wat hij dan zei, dat we dan dus naar de ikea moesten gaan.

Nog maar even proberen te regelen dat de kids niet meegaan want anders krijgen we de spullen niet mee.

Hoop dat we dan dus snel dingen van de kluslijst kunnen afstrepen. Binnenkort maar alvast verf halen om een muur op de kamer van Floor te schilderen.
Nic, middelste slaapt nu in de witte Hemnes met 3 lades, oudste in de witte Hemnes zonder lades. Maar die van middelste is wel lekker hoog, dat zit ook wel lekker.

Vandaag de hele dag onderzoeken gehad met oudste, erg vermoeiend. Vanavond ook maar op tijd naar bed. Op zich wel wisselende uitkomsten. Oudste lijkt geen gene o.i.d. te hebben, da's wel positief. Zijn conditie valt nog wel binnen de groene lijnen van de curve, maar zit wel in het onderste segment. En qua groei moeten we toch weer terug naar de diëtist, en kijken naar andere mogelijkheden. Hoewel oudste verder nooit ziek is, dus dat scheelt wel. En van de zomer moeten we hem maar eens veel in de zwembroek laten lopen, hopelijk helpt dat nog wat.

Nu feesteten, ik ga dus gauw
Wassie nog niet genoeg aangekomen? Waren jullie nog bezig dan met die drankjes ed?

Kappersbezoek was idd niet zo'n succes, kon het eindelijk in een staart en vroeg maar een beetje af te knippen, uiteindelijk heb ik bijna een kippekont. "aangevreten door de ratten" zoals hork dat zo subtiel verwoord. Maar goed, ik spuit er elke keer halve bus haarlak in en dan beetje warrig/ wild en heb al veel positieve reacties gehad, dus kan het nog enigszins camoufleren. En het was gratis, dus dat verzacht het leed wat :-) Vis zou geloof ik wat burka's aanschaffen.

Vandaag extra oppasdagje, maar ik zit hier helemaal alleen.. Het ene oppaskindje is nu naar psz (samen met Sil) Jes op school en andere lag al te slapen tijdens de fles dus die ligt op bed. Heel lang geleden dat het zo stil was tijdens een 'werkdag'!

Nog geen aanmeldingen verder gehad, zak steeds dieper weg in de rode cijfers, best balen. Hork wilde nog wel op vakantie (van zijn vakantiegeld) maar dat vind ik ontzettend zonde, steek het liever in huis of tuin (of op mijn rekening ) Maar goed, hij heeft het het afgelopen jaar/jaren wat minder gehad op het werk (veel collega's ontslagen, vestiging opgedoekt en nu in A'doorn, dus heeeeel veel reizen, ook tussen alle bouwen. Slechte communicatie onderling, veel op zijn schouders. Kortom, hij smacht naar een break! Jes zei nog heel lief; maar we kunnen ook wel gewoon een weekendje naar een vakantiehuisje..

Zwemles gaat hier super, hij heeft er schik van en hij boekt vooruitgang, dus duimen dat ie dit seizoen kan afsluiten met A.

Zo dat was mijn update!

Lau dus alleenstaand moeder! En nieuwe job, ben wel benieuwd of die bevalt!

Dok, hoe gaat het bij jou? Hoe is het diefstal verhaal eigenlijk afgelopen? Met de kids alles ok?

Josje ging weer verder met de sjop las ik, leuk hoor!
Die hemnes bedden zijn mooi. Als ze hem met laden heeft kan je hem ook niet omdraaien natuurlijk zodat ze er niet uit kan vallen.

Cees, zit je niet aangesloten bij een GO buro? Verder anders briefjes ophangen bij psz/kdv/supermarkt dat je een gastouder bent met diploma zodat ouders opvangtoeslag kunnen krijgen.

Balen van je haar, ben wel benieuwd naar je warrige look. Kan je een foto plaatsen?

Misschien kunnen jullie nog een leuke lastminute boeken in nederland om er toch even uit te gaan. Leuk dat Jesse het zwemmen zo leuk vindt, ik duim voor een diploma!

Heb even niet zoveel zin in werken, ben nu in de knap-je-huis-op-mood. Zo lastig dat er zo weinig tijd voor is.

Toch nog maar even werken dan hier.
Arghm hebben jullie dat nou ook elke dag dat je weer moet gaan bedenken wat we gaan eten?

Tip van man: iets met rijst.

Is er geen programmaatje dat voor je een gevarieerd menu samenstelt elke week.

*piekert verder wat we bij de rijst gaan eten*
Prutje? Kip met roerbakgroenten? kerrierijst maken, met sla? Nasi met gebakken ei?

Ik roep maar wat hoor

Cees, we zijn niet meer zo actief met de drankjes. Oudste vertikt ze om te drinken, en ik wil de strijd er niet meer om aan. Op het moment eet hij best goed, niet altijd veel (soms is hij halverwege zijn bord en wil hij niet meer. Dan moet hij nog 5 happen, en eet hij uiteindelijk zijn bord gewoon leeg). Hij komt gewoon niet aan, maar hij is ook zelden ziek.

En balen van de aanmeldingen... Eventueel ook nog briefjes ophangen bij cb, verloskundigenpraktijk, huisartsenpraktijken in de buurt? Misschien helpt dat wat?

Hmmm, kan me niet echt aan werken zetten vandaag. In ieder geval al wel weer 4 regeldingen geregeld, auto weggebracht voor een vakantiecheck. Straks maar even een lijstje maken voor morgen, moet ik in ieder geval even pasfoto's maken met jongste voor een id. En eens bellen voor de gordijnen, hoe lang dat nog gaat duren. Net nog even een nieuwe was in de machine gestopt, nog twee en dan is het weer klaar voor vandaag

Nu nog even weer aan de slag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven