Partner uitgezonden?

23-05-2011 12:13 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook een partner die uitgezonden is of uitgezonden wordt? In dit topic kun je ervaringen delen of gewoon gezellig kletsen met anderen in dezelfde situatie. De openingstekst is door ons aangepast omdat dit topic weer actief is en de oorspronkelijke tekst helaas werd gewist.
hallo,

Mijn vriend is afgelopen dinsdag (14 juni) op uitzending naar Kunduz vertrokken. ik heb het hier heel erg moeilijk mee en ik vindt het fijn om dan zoveel vergelijkbare dingen te lezen..

Iemand tips om er mee om te gaan want ik heb het er ontzettend moeilijk mee..

Verder vraag ik mij af, is het contact altijd zo slecht op het begin?

Hij heeft eigenlijk geen internet want dat is te traag en bellen en smsen kan niet..

Nu heeft hij mij toevallig gisteren (vrijdag) voor het eerst gebeld, via een duitse telefoon maar dit kon maar heel even.

Iemand enig idee of dit de hele uitzending zo blijft ?
Hoi Michelleke,

Voor mij word het de eerste keer dat ik een uitzending van mijn vriend meemaak, dus weet ook niet zo goed wat ik kan verwachten qua contact etc. Ik stel me er maar op in dat ik niet zo vaak iets zal horen, dan kan het alleen maar meevallen...

Hoe je er mee om kan gaan? Tja, doorgaan met je eigen leven, leuke dingen doen en af en toe even uithuilen bij een goede vriendin als je hem heel erg mist...
Hi meiden!

Kwam dit topic tegen, heb al eerder gereageerd in het topic "militair als partner". Mijn man zit al 11 jaar in het leger, waarvan vier keer op uitzending. Zelf heb ik tweemaal een uitzending meegemaakt, waarvan de laatste in 2007 (afghanistan).

Momenteel heeft hij geen parate functie, maar hij is wel aan het orienteren waar hij naar toe wil en daarbij direct aan het kijken of er dan een uitzending op de planning staat.

We krijgen een dezer dagen ons eerste kindje, dus zitten hier momenteel niet zo op te wachten. Maar anderzijds: hoort bij zijn werk!

Ik herken jullie verhalen wel van de voorgaande uitzendingen: Michelleke, mijn ervaring uit 2007 (dus wellicht wat gedateerd) is idd weinig contact de eerste twee, drie weken ivm opstarten daar en het gewoon razend druk hebben. Daarnaast was het contact sowieso niet zo heel veel .. kwam ook omdat mijn man toentertijd vaak 10 dagen van het kamp ging (dat is wellicht bij deze uitzending niet), dus dan was er sowieso radiostilte.

Zelf ben ik wel een persoon, die er ook niet zo op zit te wachten: liever 1, 2 keer per week contact dan dagelijks .. want met contact mis ik hem toch meer en als je dat dan dagelijks zou hebben duren zes maanden echt heel lang ..

Maar goed, iedereen is daar anders in!

Mijn ervaring is ook: begin is eventjes moeilijk, dan kom je in een soort "modus" en dan zijn de laatste loodjes weer eventjes lastig. Maar zoals al beschreven hierboven: lekker afleiding zoeken!

Een ander ding wat ik hier terug lees en wat ik ook lastig vind aan de uitzending: Je weet het zo lang van te voren. Net als de meiden wiens partner in november weg gaat .. je bent nu al aan het aftellen .. en dan is ie nog niet eens weg!! (deden wij ook!) En daarna komt dan de daadwerkelijke uitzending. En dan heb je nog het a-klimatiseren van je partner. Ook dat moet nog niet onderschat worden .. Is uiteraard per persoon verschillend, maar de mannen zitten echt niet altijd op veel feestjes en veel afspraken te wachten als ze thuis komen. Is echt een cultuur-verschilletje ..

Maar laten we voorop stellen: de dag komt altijd, dat je je lief weer mag ophalen en dat gevoel is zo Magisch!! Dat je na een aantal dagen niet eens meer weet dat ie zo lang is weg geweest ...

Komt helemaal goed!! Succes & sterkte voor alle damens die nu te kampen hebben met een (aanstaande) uitzending!
Hey Renky, had nog gereageerd op je in het andere topic! Leuk je hier ook te lezen...

Michelle...hoe er mee om te gaan?! Niet, je wordt gedwongen er mee om te gaan, maar jij moet het invullen. De eerste paar weken is heel naar, zwaar, en gewoon ruk...moet je jezelf de laatste paar dagen meemaken voordat hij thuiskomt. Je bent dan eigenlijk rijp voor het gesticht en ik ben zelfs verweten dat ik een complete randdebiel werd...eehm ok

Contact is niet veel, maar ook ik vond weinig contact eerlijk gezegd prettig. Dan ging het namelijk net goed met mijn gemis, belde hij op, en was ik weer terug bij af.

Balen dat hij weg is, maar denk maar zo, nu is elke dag weer dichterbij dat hij terugkomt...ieder nadeel heb ook weer zuh voordeel.
Mooncatcher, ben nu wel heel benieuwd wat voor rare dingen jij deed, vlak voordat ie terug kwam .. ?! Hihi!!
eehm echt? Zo in de bonen zijn om in de auto te willen stappen en achterin gaan zitten ipv achter het stuur...Zo graag willen dat hij NU al thuis zou komen dat je gaat hyperventileren. Iedereen afbellen om maar te vragen of ze ook komen terwijl je 5 minuten eerder de laatste van het lijstje had opgehangen met dezelfde vraag. Naar de klok gaan zitten staren en proberen met je gedachten de wijzers vooruit willen duwen. Elke dag het bed verschonen want je wil dat hij in een fris bed komt te liggen...de kat leren het welkom thuis kadootje te brengen...

Dan mag je hem eindelijk ophalen en had je je al voorgenomen om heel romantisch in zijn armen te vliegen, en je vliegt 2 meter voor hem gewoon languit op je bakkes...kan nog wel ff doorgaan...
Dat klopt, dat ik nu weer kan aftellen tot hij terug is..

maar daar kan ik me beter ook maar niet teveel mee bezig gaan houden want anders duren die 6 maanden wel erg lang.. haha

Wel fijn om te zien dat je niet de enigste bent met deze problemen, mensen in je omgeving snappen toch nooit helemaal hoe je je voelt als mensen die hetzelfde meemaken..

@ zer, veel van hem horen zul je inderdaad niet..

teminste mijn vriend is dinsdag aangekomen en hij mag 1x per week 3min bellen.. nja aan 3min heb je inderdaad ook niet veel want dan ga je hem inderdaad alleen maar erger missen en wil je hem net nog uren spreken maar dat gaat niet..

Maarja ik hoor ook weer dat dit een nieuwe regeling is van de groep die afgelopen dinsdag zijn aangekomen, in november kan het weer heel anders zijn..

En in november hebben ze misschien beter internet..
pff, 1x per week 3 minuten... dat is wel echt geel weinig. Dubbel, want natuurlijk wil ik dan zijn stem horen, maar voor het 'missen' is het misschien wel makkelijker als hij niet belt.

Internet zou moeten werken is mijn vriend vertelt, heb liever af en toe een lief mailtje eigenlijk, die kan je ook nog eens teruglezen :-)

(of zal ik gewoon de telefoongesprekken opnemen, kan ik die 3x per dag terugluisteren, haha)

Mooncatcher, je lijkt op een goede vriendin van mij. Haar vriend was ook militair (niet meer) en toen hij bijna terug kwam van zijn uitzending was ze ook af en toe helemaal de weg kwijt. Ik heb de avond voor hij thuis kwam samen met haar een ongelooflijk schoon huis gepoetst, want dat MOEST echt nog een keer voor hij er weer was! Toen ze de kat in bad wilde doen heb ik gezegd dat dat toch echt te ver ging...
Hahaha .. dat verhaal over je vriendin Zer! En Mooncatcher, jou acties waren ook echt bizar! Moet zeggen dat ik dat niet had .. was wel zenuwachtig voor "de dag" en wilde ook huis aan kant en alles in huis hebben (huis uiteraard ook versierd). Manlief zelf had dit overigens helemaal niet nodig gevonden, die was blij dat ie thuis was!

Wat trouwens toentertijd ook nog was, bedenk ik me nu .. vertraging op de telefoonlijn: super irritant! Ik was ook meer van de mail/msn!
Ja Renky ze was echt een beetje doorgeslagen, terwijl het normaal echt niet zo'n 'poets' is.

Maar goed, mocht ik me ook zo gaan gedragen tegen de tijd dat vriend terugkomt dan heb ik in ieder geval 1 iemand die me komt helpen :-)

Mijn vriend is al eerder op uitzending geweest, maar weet dus ook niet precies wat hij kan verwachten met contact etc. De vorige keren had hij geen relatie en zijn ouders bellen vond hij niet iedere week nodig...
Ben zo blij dat ik het niet meer ga meemaken...bestelling voor een knuffeljas kan verscheurd worden...
Ja, een vriendin of ouders onderhouden is uiteraard heel anders!! Maar wat ik iig wel zelf deed was hem blijven mailen zo'n 2, a 3 keer per week met wat er allemaal gebeurde en zo. Ook regelmatig met foto's erbij; zodat hij sowieso enigszins op de hoogte bleef van het leven in Nederland.

Andersom was het gewoon wat minder, maar dat went (vond ik) en kwam omdat die gasten toen gewoon echt hele lange dagen maakte en veel weg waren.

Gewoon doen wat goed voelt! En niet onzeker worden van weinig contact; als een relatie goed zit, dan komt het helemaal goed!
Nog een tip: ik stuurde hem ongeveer wekelijks een tijdschrift met lief kaartje erbij. Dat kan in een envelop, dus kost niet zoveel als pakket-post en mijn man vond dat erg leuk!
Een knuffeljas Mooncatcher? Bij gebrek aan een man om te knuffelen?

Das wel een leuk idee Renky om ook af en toe iets tastbaars op te sturen!

De relatie zit goed, daar ben ik niet zo bang voor. Als hij op oefening is hebben we vaak ook weinig contact en daar kan ik ook best goed tegen, maar ja dan weet ik ook dat hij na 1 of 2 weken weer thuis is.
knuffejas = met die 2 mouwtjes op de rug gebonden
Ha meiden, mijn man gaat begin juli voor het allereerst op uitzending! Voor ons beide dus erg spannend, nieuw, onbekend...

Gelukkig heb ik veel vrienden om me heen waarvan de partner op uitzending is geweest en/of zelf uitzendingen hebben gedraaid. Daar zal ik dus veel steun aan hebben.

Maar t blijft iets waar je zelf doorheen moet...
Succes Noelle, fijn dat je mensen om je heen hebt die het al hebben meegemaakt. Daar zul je veel steun aan hebben, maar het missen voel je zelf helaas, dat kan niemand invullen. Nog een paar dagen voor jullie. Gaat goedkomen!
Precies... Veel mensen vragen hoe ik er tegenover sta en hoe ik die maanden door ga komen.

Die eerste vraag is makkelijk te beantwoorden; Ik sta helemaal achter mijn lief.

Heb echter nog geen idee hoe ik die maanden door kom. Wellicht valt het mee en gaat het relatief snel, wellicht valt het me zwaarder dan verwacht.

Ach, we zien wel.

Bedankt voor je succeswensen! (fijn hoot, zo'n topic )
ik hoor hier eigenlijk niet, want mijn partner gaat n 8x uitzending niet meer (gelukkig) maar hoop gewoon dat ik mensen een beetje kan helpen als het zwaar wordt, want dat wordt het geheid.
Dus jouw partner is klaar met de uitzendingen zeg maar?

Heb jij ook alle 8 keren uitzending meegemaakt? Respect hoor!

Goed initiatief ook, dit topic. Denk dat veel meiden wel wat steun kunnen gebruiken!

Mijn man wil erg graag, hij zit al zo lang in het leger en is nog nooit geweest (een paar keer bijna maar dan werd het afgeblazen) dus dit lijkt hem een mooie ervaring.

Ik hoop echt dat het dat voor hem wordt. En dat hij maar veilig en wel terug mag komen!
Moon natuurlijk hoor jij hier wel! Als enorm-veel-ervaringsdeskundige dan he?

Noelle jouw man gaat dus bijna?

Ik zou eigenlijk wel willen dat mijn vriend ook nu al ging... dan is hij eerder terug en hebben we het maar gehad, nu zit je toch maar af te tellen tot hij weg is. Al probeer ik daar zo min mogelijk aan te denken en te genieten van de tijd dat hij er nog is!
mijn partner gaat volgend jaar defensie uit. Heb op 1 na al zijn uitzendingen meegemaakt, niet allemaal als partner, maar wel als mijn allerbeste maatje (lang verhaal, zijn pas na 11 jaar houden van elkaar een stel) Het gevoel is niet anders.

Ik snap dat je man graag wil gaan. Daar is hij voor en op getraind en dan wil je dat ook een keer tot uitvoering brengen (daar bedoel ik niet de wapens, al kunnen ze dat ook als dat zou moeten) Het helpt al een heel stuk als je compleet achter hem staat. Dan voelt hij zich gesteund. Mocht je straks een roosje krijgen, koester die dan ook
aaaww lief van je Zer, waardeer ik zeer!

Snap dat je wilt dat het achter de rug is. Je zit er nu echt tegenaan te hikken. Laat maar gaan dan kan ik gaan wennen aa het feit dat ik ff een paar maanden zonder hem moet.

Mijn vriend gaat morgen weer 2 dagen weg, blijft in nl, maar zelfs daar zie ik tegenop, belachelijk, maar dat is gewoon het aftellen naar het burgerlijke leven waar hij zo inkomt...niet meer weg, ook niet voor 2 dagen...
Ja Zer, mijn man gaat de eerste week van juli al.

Die van jou in nov pas zeker?

Daar was eerst ook sprake van, dat leek me helemaal niets. Om precies de reden die jij noemt; Wanener de knoop erover is doorgehakt mag het ook wel meteen, dan is het maar achter de rug.

Voordeel dat jouw man kan hebben is dat internet beter op gang is gekomen. Daar werd bij deze lichting voor gewaarschuwd, dat dat moeizaam loopt.

Laatst hadden we een afscheidsfeestje voor hem en toen zei een van onze vrienden dat ik een 'topwijf' was, omdat ik zijn behoeften en wensen boven die van mij kan stellen in deze situatie.

Zo had ik het nog geen seconde bekeken maar vond ik zó lief gezegd! Het deed me echt goed.

Zo zie je maar weer dat je met goede vrienden echt heel ver komt.

Wat een heerlijk vooruitzicht Moon, dat hij straks gewoon lekker thuis kan blijven! Zal wellicht ook wel wennen zijn, na zoveel jaren van onregelmatige werktijden.

Mooi verhaal trouwens; Eerst goede vrienden en daarna meer...
De eerste lichting zit er al. Groepscommandant van vriend gaat maandag die kant op. Idd contact zal miniem zijn, en nooit lang genoeg als dat je zou willen. Mijn tip, verwacht niks, kan het alleen meevallen, laat je leiden door wat komen gaat. Je kan alleen jouw leven dan invullen en voor een paar maanden niet jullie leven. Hard, en niet leuk, en hou rekening met het feit dat partners die terugkomen echt moeten acclimatiseren aan het leven hier weer. Dat heeft voor hun echt stilgestaan, en sommigen kunnen heel moeilijk switchen, zeker bij een 1e keer uitzending.

Zelf ben ik alzo gewend aan hem om me heen hebben als partner zijnde, dat ik het echt ruk vind als hij op oefening gaat of zoals morgen 1 nachtje niet thuis slaapt...en dan voel ik me weer een giga zeikwijf hahhaa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven