Andalusie
woensdag 22 juni 2011 om 18:25
Ronda is heel leuk en Tarifa ook. In Tarifa is een leuke camping en er zijn wat surfhotels aan het strand, maar het stadje zelf is iets verder op en daar zijn ook leuke hotels- daar zou ik gaan zitten, in je eentje zeker leuk.
In Ronda zaten wij in een huisje, stadje zelf is leuk voor een paar dagen. Wij waren er op huwelijksreis met vida rustica, (even googlen) erg gaaf, die hebbem ook pensions geloof ik.
Verder zou ik zeker naar granada gaan en daar ook slapen, mooie stad en leuke sfeer, en leuke ligging bij bergen. En cadiz, ook gaaf, met strand id stad. En Sevilla maar das wel erg groot... Maar ook gaaf... Bij de universiteit in de buurt was het leuk.
Ik wil ook weer!!!!
In Ronda zaten wij in een huisje, stadje zelf is leuk voor een paar dagen. Wij waren er op huwelijksreis met vida rustica, (even googlen) erg gaaf, die hebbem ook pensions geloof ik.
Verder zou ik zeker naar granada gaan en daar ook slapen, mooie stad en leuke sfeer, en leuke ligging bij bergen. En cadiz, ook gaaf, met strand id stad. En Sevilla maar das wel erg groot... Maar ook gaaf... Bij de universiteit in de buurt was het leuk.
Ik wil ook weer!!!!
woensdag 22 juni 2011 om 18:55
Zelf vindt ik Malaga een stuk minder dan Sevilla, Granada, Cordoba.....
Ja, Tarifa is leuk, en die hele kust ook (Ayamonte), veel minder commercieel dan de Malaga kant.
Gibraltar is ook leuk en interessant voor een dagje uit! (British, je vindt er Marks en Spencer, pubs, etc.).
En vanuit Algeciras kan je naar Tangier, in Morocco! Geweldige stad!
Het enige mindere is slecht OV daar, maar mischien is dat anders nu.
Veel info ook in de Lonely Planet forum.
Geniet ervan! Andalucia is prachtig!
Ja, Tarifa is leuk, en die hele kust ook (Ayamonte), veel minder commercieel dan de Malaga kant.
Gibraltar is ook leuk en interessant voor een dagje uit! (British, je vindt er Marks en Spencer, pubs, etc.).
En vanuit Algeciras kan je naar Tangier, in Morocco! Geweldige stad!
Het enige mindere is slecht OV daar, maar mischien is dat anders nu.
Veel info ook in de Lonely Planet forum.
Geniet ervan! Andalucia is prachtig!
woensdag 22 juni 2011 om 18:58
Smaken verschillen, vind dat Malaga echt z'n charme heeft, wat lieflijker, kleinschaliger ook.
Tarifa is juist erg toeristischn als je het mij vraagt, veel watersporters ook.
Als je vanuit Malaga naar wat andere dorpjes aan de kust gaat, dan zul je zien dat het toerisme er nog helemaal niet zo is doorgebroken, vind ik juist heel erg prettig.
Tarifa is juist erg toeristischn als je het mij vraagt, veel watersporters ook.
Als je vanuit Malaga naar wat andere dorpjes aan de kust gaat, dan zul je zien dat het toerisme er nog helemaal niet zo is doorgebroken, vind ik juist heel erg prettig.
woensdag 22 juni 2011 om 20:05
Even langs het Spaans verkeersbureau via internet en vraag wat boekjes aan die ze gratis thuissturen. Als je in Den Haag woont kun je er zelf naar toe gaan.
Want het zit in Den Haag
Welk gedeelte ga je van Andalusie? Echt rondom Malaga of verder Huelva of richting Motril,Murcia is prachtig.
Malaga is tegenwoordig ook prachtiger geworden.
Kijk even op:
http://www.spanje.es/uploads/Spanje-okt10.pdf
http://www.spanje.es/uploads/Spanje-juni10.pdf
http://www.spanje.es/uploads/Spanje-aug10.pdf
Staan ook wat dingen in die je kunt gebruiken zoals Ronda etc.
Want het zit in Den Haag
Welk gedeelte ga je van Andalusie? Echt rondom Malaga of verder Huelva of richting Motril,Murcia is prachtig.
Malaga is tegenwoordig ook prachtiger geworden.
Kijk even op:
http://www.spanje.es/uploads/Spanje-okt10.pdf
http://www.spanje.es/uploads/Spanje-juni10.pdf
http://www.spanje.es/uploads/Spanje-aug10.pdf
Staan ook wat dingen in die je kunt gebruiken zoals Ronda etc.
woensdag 22 juni 2011 om 20:11
Ik ben net terug uit Andalusie.
Granada, Cordoba, Sevilla en Ronda zijn allemaal niet te missen steden. Malaga heb ik niet echt gezien, alleen de airport.
Naast de geijkte bezienswaardigheden in deze steden vond ik het erg leuk om te lunchen in Nerja, om door de bergen te wandelen bij Ronda en om een flamencoshow te bezoeken in Sevilla.
Granada, Cordoba, Sevilla en Ronda zijn allemaal niet te missen steden. Malaga heb ik niet echt gezien, alleen de airport.
Naast de geijkte bezienswaardigheden in deze steden vond ik het erg leuk om te lunchen in Nerja, om door de bergen te wandelen bij Ronda en om een flamencoshow te bezoeken in Sevilla.
vrijdag 24 juni 2011 om 00:34
In Nerja heb ik zo'n 25 jaar geleden een taalcursus gedaan. Toen was het nog een redelijk rustig dorp voor spaanse touristen. Zal best veranderd zijn intussen. Daar in de buurt zijn grotten, wel een hoog Efteling gehalte geloof ik (veel gekleurde lichtjes ovral) maar wel leuk .Toen, weet niet hoe het nu zal zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 24 juni 2011 om 09:28
Nu is bijna de hele zuidkust toeristisch. Als je minder toeristisch wil hebben moet je naar Noord Spanje gaan en dan bedoel ik meer de Provincie Asturie,Cantabrie en klein gedeelte Baskenland. Is ook wel toeristisch,maar hier komen de spanjaarden. Het enigste nadeel is dat het weer niet zo stabiel is als in het Zuiden en richting Valencia/Barcelona
zondag 26 juni 2011 om 01:09
quote:izalinia schreef op 24 juni 2011 @ 09:28:
Nu is bijna de hele zuidkust toeristisch. Als je minder toeristisch wil hebben moet je naar Noord Spanje gaan en dan bedoel ik meer de Provincie Asturie,Cantabrie en klein gedeelte Baskenland. Is ook wel toeristisch,maar hier komen de spanjaarden. Het enigste nadeel is dat het weer niet zo stabiel is als in het Zuiden en richting Valencia/BarcelonaNiet heel toeristisch en erg mooi is de Costa Tropical, de kust van Granada. Vanaf Nerja richting Almeria zeg maar.
Nu is bijna de hele zuidkust toeristisch. Als je minder toeristisch wil hebben moet je naar Noord Spanje gaan en dan bedoel ik meer de Provincie Asturie,Cantabrie en klein gedeelte Baskenland. Is ook wel toeristisch,maar hier komen de spanjaarden. Het enigste nadeel is dat het weer niet zo stabiel is als in het Zuiden en richting Valencia/BarcelonaNiet heel toeristisch en erg mooi is de Costa Tropical, de kust van Granada. Vanaf Nerja richting Almeria zeg maar.
zondag 26 juni 2011 om 01:18
Ik woon er!
Niet toeristische badplaatsen: el palmar, canos de la meca, barbate en zahara de los atunes. De eerste twee zijn echte leuke hippiestranden. De Costa de la Luz is sowieso wat mooier en minder toeristisch dan Malaga. Ik ga alleen naar Malaga om kroketten in te slaan dus dat zegt genoeg .
Conil de la Frontera is ook een leuk dorp met zeer mooi breed strand.
Steden die je niet mag missen: Sevilla met stip! Cordoba, Granada. Ronda is idd ook zeer de moeite waard. Carmona is een mooi dorp net boven Sevilla.
Ja, ik kan zo wel even doorgaan. Il ben er ook niet meer weg te slaan. :Imao:
Niet toeristische badplaatsen: el palmar, canos de la meca, barbate en zahara de los atunes. De eerste twee zijn echte leuke hippiestranden. De Costa de la Luz is sowieso wat mooier en minder toeristisch dan Malaga. Ik ga alleen naar Malaga om kroketten in te slaan dus dat zegt genoeg .
Conil de la Frontera is ook een leuk dorp met zeer mooi breed strand.
Steden die je niet mag missen: Sevilla met stip! Cordoba, Granada. Ronda is idd ook zeer de moeite waard. Carmona is een mooi dorp net boven Sevilla.
Ja, ik kan zo wel even doorgaan. Il ben er ook niet meer weg te slaan. :Imao:
zondag 26 juni 2011 om 19:38
@ zotte: manlief en ik hebben plannen om die richting op te 'emigreren'. Tussen haakjes, omdat ik geen idee heb voor hoe lang. Man is spaanstalig dus dat moet geen probleem zijn, hij is ook kite surf instructeur, dus hij zal in eerste instantie daar werk in zoeken (lijkt mij het makkelijkst?)
Mijn spaans is matig tot redelijk, zijn er mogelijkheden voor mij om daar te werken? Alles, behalve serveerster :p
Mijn spaans is matig tot redelijk, zijn er mogelijkheden voor mij om daar te werken? Alles, behalve serveerster :p
maandag 27 juni 2011 om 11:33
@ Missprincesa: ik woon hier nu 4 jaar en ook vanwege mijn Spaanse man hier terechtgekomen. Het wonen hier is geweldig, ik zou nu niet terug willen en de toekomst, wie weet, maar op dit moment hebben we het hier goed. Het is niet makkelijk om een baan te vinden, dat heb ik wel gemerkt.
Er is hier in Andalucía een zeer grote mate van werkloosheid en dan is het voor buitenlanders net iets moeilijker.
Ik heb dus wel geserveerd en in een hotel gewerkt in het begin, want ik moest wat.
Ook de taal goed leren is natuurlijk een pré, toen ik hier aankwam sprak ik een beetje Spaans. En dan heb je hier ook nog het Andalusische dialect, hier spreken ze nóg sneller en slikken ze letters of zelfs woorden in.
Ik vond de start dus ook echt pittig.
Nu dus alles super en heb m´n eigen bedrijf hier opgezet wat heel goed gaat.
Als je wat meer informatie wilt kunnen we ook mailen als je dat wil..
Veel succes in ieder geval.
Er is hier in Andalucía een zeer grote mate van werkloosheid en dan is het voor buitenlanders net iets moeilijker.
Ik heb dus wel geserveerd en in een hotel gewerkt in het begin, want ik moest wat.
Ook de taal goed leren is natuurlijk een pré, toen ik hier aankwam sprak ik een beetje Spaans. En dan heb je hier ook nog het Andalusische dialect, hier spreken ze nóg sneller en slikken ze letters of zelfs woorden in.
Ik vond de start dus ook echt pittig.
Nu dus alles super en heb m´n eigen bedrijf hier opgezet wat heel goed gaat.
Als je wat meer informatie wilt kunnen we ook mailen als je dat wil..
Veel succes in ieder geval.
maandag 27 juni 2011 om 14:25
@ zotte: mailen zou ik heel fijn vinden. Wou je privé een berichtje sturen, maar volgens mij kan dat hier niet? Heb je wel een vriend uitnodiging gestuurd, in de hoop dat ik je daarna wel een prive berichtje kan sturen? Wil liever mijn mailadres hier niet neerzetten ivm herkenbaarheid van mijn naam.
Ik begrijp dat vooral het begin niet makkelijk zijn voor mij om daar werk te vinden, wil ook echt alles wel aanpakken hoor, hotel of schoonmaken, callcenter. Alles behalve serveerster. Dat heb ik eerder gedaan in de Dominicaanse Republiek en dat vond ik zoooooooooo stressvol en zo'n rotwerk, echt verschrikkelijk. Wat dat betreft ben ik een heel snel (en onduidelijk) accent wel gewend :p maar ik zal weer helemaal opnieuw moeten wennen aan een ander accent denk ik... Daarnaast zou ik dan ook spaanse lessen willen volgen om mijn spaans verder te verbeteren.
Als in ieder geval 1 van ons (hij dan waarschijnlijk) een baan zal kunnen krijgen, zal dat al een stuk meer lucht geven, maar ik besef me ook dat dit niet de meest ideale tijd is om een baan te zoeken.
Via via heb ik inmiddels wel contact gelegd met iemand, die in ieder geval voor manlief wat zou kunnen betekenen op het gebied van werk. Maar we zullen zien, het is op dit moment een idee waarmee we net begonnen zijn om het iets concreter te maken.
Wat voor werk doe jij nu als ik vragen mag?
Ik begrijp dat vooral het begin niet makkelijk zijn voor mij om daar werk te vinden, wil ook echt alles wel aanpakken hoor, hotel of schoonmaken, callcenter. Alles behalve serveerster. Dat heb ik eerder gedaan in de Dominicaanse Republiek en dat vond ik zoooooooooo stressvol en zo'n rotwerk, echt verschrikkelijk. Wat dat betreft ben ik een heel snel (en onduidelijk) accent wel gewend :p maar ik zal weer helemaal opnieuw moeten wennen aan een ander accent denk ik... Daarnaast zou ik dan ook spaanse lessen willen volgen om mijn spaans verder te verbeteren.
Als in ieder geval 1 van ons (hij dan waarschijnlijk) een baan zal kunnen krijgen, zal dat al een stuk meer lucht geven, maar ik besef me ook dat dit niet de meest ideale tijd is om een baan te zoeken.
Via via heb ik inmiddels wel contact gelegd met iemand, die in ieder geval voor manlief wat zou kunnen betekenen op het gebied van werk. Maar we zullen zien, het is op dit moment een idee waarmee we net begonnen zijn om het iets concreter te maken.
Wat voor werk doe jij nu als ik vragen mag?
maandag 27 juni 2011 om 14:36
Wat leuk, Substanza! Kan je naar mijn ouders, vrienden en zus even zwaaien?
Ik kan je twee dagen Granada adviseren, maar als je La Alhambra wil zien, moet je al vast een afspraak maken (het kan online). Ook leuk om je erin te verdwalen: oud centrum en Albaycin. In de zomer zijn er ook veel culturele activiteiten en een leuke nachtleven.
Ronda is ook erg mooi. Van Cordoba kan je wel de joodse wijk bezoeken (juderia) en de Mezquita.
Ik kan je twee dagen Granada adviseren, maar als je La Alhambra wil zien, moet je al vast een afspraak maken (het kan online). Ook leuk om je erin te verdwalen: oud centrum en Albaycin. In de zomer zijn er ook veel culturele activiteiten en een leuke nachtleven.
Ronda is ook erg mooi. Van Cordoba kan je wel de joodse wijk bezoeken (juderia) en de Mezquita.
dinsdag 28 juni 2011 om 11:25
Aan de kust is het waarschijnlijk erg druk. Het zal moeilijk zijn. Binnenland is het niet druk. Hou er rekening mee dat het erg warm is. Tussen 12 en 5 uur kan je beter je niet buiten begeven. De winkels zijn ook dicht. Sevilla en Cordoba zijn erg warm, overdag en ook 's nachts. In Granada en aan de kust kan je beter een vest meenemen. 's nachts kan de temperatuur in de bergen ruim 20 graden zakken. Als je naar een camping gaat, er is wel altijd plek. In Granada, in de bergen heb je een hele mooie camping. Als je van natuur houdt, is het een aanrader. Tussen Malaga en Granada, als je een auto huurt, kan je de rout van Alpujarras nemen. Daar kan je voor soms minder dan 10 euro (ik heb zelf voor 6 euro gegeten) plato alpujareno nemen. Het is aardappelen, eieren, paprika, chorizo, varkenslapjes en ham. Lekker als je ook een salade en meloen bestelt.