onwillige vaatwasser

22-06-2011 18:52 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een maandje geleden begon onze vaatwasser te sputteren. Ongeveer de helft van de keren dacht hij na ongeveer 5 minuten dat hij wel klaar was en dan stopte hij met het wasprogramma. Opnieuw laten beginnen hielp vaak wel, maar het ging steeds vaker mis en inmiddels begint hij zelfs niet meer aan het wasprogramma. Het lampje dat normaal brandt als hij bezig is gaat wel aan, maar dat is dan ook alles wat er gebeurt.

Mechanisch lijkt er niets mis mee, maar hij weigert gewoon om te beginnen! Lijkt wel depressief of zo

Maar het is zo zonde om hem weg te gooien terwijl er mechanisch niets mee aan de hand is! Het ding is 2 jaar en 2 maanden oud dus valt net buiten de garantie. Voorrijkosten en monteur alleen al kosten 100 euro en dat kan nog flink oplopen, zonder garantie dat hij daarna ook weer werkt. Niet zo aantrekkelijk.

Dus: heeft iemand een goede tip om hem weer aan de praat te krijgen?
eerst even een klein vraagje, gebruik je 3 in 1 tabletten of poeder icm zout en glanspoelmiddel?
Heb je al bij storingen gekeken in de gebruiksaanwijzing?
quote:pyridine schreef op 22 juni 2011 @ 18:52:

Mechanisch lijkt er niets mis mee, maar hij weigert gewoon om te beginnen! Lijkt wel depressief of zo

Dus: heeft iemand een goede tip om hem weer aan de praat te krijgen?Laat een vaatwasserfluisteraar komen.
Of gebruik antidepressiva ipv vaatwastabletten.
Feitelijk heb je gewoon garantie, van een vaatwasser mag je redelijkerwijs verwachten dat hij langer dan 2 jaar meegaat.

Zie consuwijzer.nl

Welk merk, en waar heb je 'm gekocht?
Dat had die van ons ook.

Wij hadden toen lekkage. Achter de plint van de machine was alles nat. Er zit daar een sensor die de machine laat afpompen en afslaan als het daar nat wordt.

Dus even de onderplint eraf halen en kijken of het daar nat is.
Heb je hem misschien de laatste tijd te weinig aandacht gegeven?

Of teveel de afwasborstel gebruikt terwijl de afwasmachine maar leeg stond te staan? Dan is het probleem wellicht jaloezie.

Je kan hem even openmaken aan de zijkant zit een soort van buis, het kan zijn dat deze verstopt zit, deze kan je met wat soda en heet water doorspoelen. Doet hij dan nog gek dan zou het het printplaatje kunnen zijn, deze raken vaak los, op zich makkelijk te solderen ipv honderden euro's aan voorrijkosten en reparatiekosten te betalen.

Als dit allemaal nog niet werkt, zou ik een scheiding aanvragen en een innige relatie aangaan met je afwasborstel.
quote:SeptemberGirl schreef op 22 juni 2011 @ 19:05:

Feitelijk heb je gewoon garantie, van een vaatwasser mag je redelijkerwijs verwachten dat hij langer dan 2 jaar meegaat.

Zie consuwijzer.nl

Welk merk, en waar heb je 'm gekocht?

SG, hoe is het met je strijd met MM afgelopen?

*sorry voor off-topic, maar ik dacht er opeens aan*
quote:viennas schreef op 22 juni 2011 @ 19:17:

[...]

SG, hoe is het met je strijd met MM afgelopen?

*sorry voor off-topic, maar ik dacht er opeens aan*Ik heb mijn recht gehaald! De aanhouder wint.. Wat attent dat je daar nog aan denkt!
quote:SeptemberGirl schreef op 22 juni 2011 @ 19:18:

[...]

Ik heb mijn recht gehaald! De aanhouder wint.. Wat attent dat je daar nog aan denkt!

Haha, ik las de OP en moest gelijk aan je denken.
Wij hadden ook ooit zoiets. Halverwege programma stopte het beestje ermee en begon hij als een dolle te piepen. Wat hielp was openmaken, printplaat eruit halen, weer erin doen, machine weer dichtschroeven. Blijkbaar was het een los contactje ofzo, maar hij doet sindsdien al weer jaren trouwe dienst.
Kijk wel uit met het openmaken van je apparaat, als je er geen verstand van hebt doe je vaak meer kwaad dan goed. En wat SG zegt van het garantie-verhaal, kijk daar eens naar. Maar ga dan niet eerst zelf aan de machine prutsen, want vaak is dan de garantie wel voorbij!
quote:viennas schreef op 22 juni 2011 @ 19:25:

Kijk wel uit met het openmaken van je apparaat, als je er geen verstand van hebt doe je vaak meer kwaad dan goed. En wat SG zegt van het garantie-verhaal, kijk daar eens naar. Maar ga dan niet eerst zelf aan de machine prutsen, want vaak is dan de garantie wel voorbij!Helaas zit er een wereld van verschil tussen theorie en praktijk. En voor wat het openmaken betreft , ik denk dan maar hij doet het nu toch niet dus stuk maken is al geen optie meer.
Heb je al gereset?
ik denk dat er een draadje of contact achter het bedieningspaneel los zit... dus losschroeven en controleren en eventueel vastzetten!
Bij een webwinkel gekocht die inmiddels niet meer bestaat. Wel contact gehad met de fabrikant en die weigert vooralsnog te komen omdat de garantie verstreken is. Maar ik denk dat stap 1 toch maar gaat worden: nog een keer bellen met de fabrikant en iets bozer worden!

Los contactje zou kunnen maar ik ben er niet zo zeker van... Ik durf in elk geval nu niet zomaar te gaan schroeven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven