Geld & Recht alle pijlers

Iemand al belastingteruggave gehad?

16-05-2011 13:16 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft al geld terug gehad van de belasting...??

De jaarlijkse teruggave..

afgelopen jaren had ik het altijd 12 mei binnen... maar nu nog niks...
arrg kan niet meer wachten dus heb nu de belastingdienst aan de lijn maar sta in de wacht.

aangezien de optie in het keuzen menu genoemd wordt zal ik vast niet de enige zijn die nieusgierig is....

wachttijd is tussen de 1 en 5 minuten!

ik wacht..... ik wacht..... ik wacht....

arrgggghhh hij kan nog geen excacte datum zien!

Hij is 6 maart binnengekomen en achternaam begint met Aa grrrrrr

Moet nog geduld hebben dus!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
weet nu trouwens wel dat ik de komende week nog niet elke dag spastisch op ING.nl hoef te kijken in de hoop dat het er op staat!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Brief binnen! Net op tijd dus.
Nou, mijn achternaam begint met een f en nog niets binnen. Mijn dochter's achternaam met n en zij kreeg de brief vandaag binnen. Zal er dan vandaag of morgen wel op staan. Ik krijg trouwens aardig wat terug... fijn voor het opknappen van mijn huis...
Horen, zien en .... reageren
Hier ook vorige week al een brief.... Hoef niks te betalen, maar krijg ook niks. Wel wordt mijn aangifte nog gecontroleerd. God mag weten waarom
Dat heb ik elk jaar..

Ze pikken je er dan steekproefsgewijs uit en dan ben je jarenlang de pineut..

De belastingcontroleur gaat dan handmatig je aangifte checken en pas daarna komt de aanslag/correctie op je aangifte.
Ik heb hem wel terug, Shenaman nog niet, het was toch echt dezelfde aangifte want toeslagpartners, snap jij het nog?
Hmmmm, prettig vooruitzicht

Ik weet dat er niks raars uit kan komen, want heb echt nauwelijks iets verdiend vorig jaar. Maar voelt toch vreemd....
Hier wel sinds begin van de maand het geld binnen van de teruggaaf binnen (op een totaal verkeerde bankrekening, dat dan weer wel), maar de brieven voor mijn man en ikzelf hebben we nog niet gezien. (maar beter zo dan andersom, denk ik dan maar).
Ook wij hebben het deze week gehad, mijn man moest iets terugbetalen en ik kreeg geld terug :-)
quote:plops schreef op 23 juni 2011 @ 17:40:

Hier ook vorige week al een brief.... Hoef niks te betalen, maar krijg ook niks. Wel wordt mijn aangifte nog gecontroleerd. God mag weten waarom

Standaardprocedure. Ieders aangifte wordt gecontroleerd. (waarvan een groot deel niet meer door een persoon maar op basis van een elektronische scan, en wordt vervolgens automatisch afgedaan).

Dus God is een overbodig gebruik in je post. Er zijn namelijk al heel wat mensen die dat gewoon weten.
quote:Julus schreef op 23 juni 2011 @ 19:19:

Dat heb ik elk jaar..

Ze pikken je er dan steekproefsgewijs uit en dan ben je jarenlang de pineut..

De belastingcontroleur gaat dan handmatig je aangifte checken en pas daarna komt de aanslag/correctie op je aangifte.

Standaardprocedure. Iedereen krijgt een voorlopige teruggaaf of aanslag slechts op basis van hetgeen is ingevuld in de aangifte. Daar heeft dan nog niemand naar gekeken.

Vervolgens gaat de aangifte in een rij om nagekeken te worden. Zie mijn post hiervoor: dit gaat grotendeels automatisch. Een enkele aangifte wordt er nog uitgewipt en handmatig nagekeken. (Dit is niet steeksproefsgewijs maar op basis van indicatie. Opeens een grote verandering, iets buiten de marges oid.) Vervolgens ontvangen de meeste mensen na het nakijken een definitieve aanslag met daarop nul.

Zo komen de bar-verhalen in de wereld
Hier V en al een tijdje binnen.
quote:Chica007 schreef op 22 juni 2011 @ 22:10:

Still nothing.. :(

Nou zegt vriendlief gisteren heel droog.. 'gaat dat niet op alfabet..?'

Dat zou goed mogelijk zijn, aangezien mijn achternaam begint met n V..

Weet iemand of dat klopt?Het gaat NIET op alfabet. Er zit wel lijn in de ontvangst van de voorlopige aanslag en het indien-tijdstip: snel ingediend is snel bericht, tegen 1 april pas ingediend is later bericht.
Dat alfabetische klopt idd niet, zo blijkt.

Ik doe altijd half maart aangifte en heb normaal ieder jaar de eerste week van juni bericht (en mn geld..)

Ik zal *zoemmmmmm* nog wat geduld hebben..
wij hebben vandaag het geld ontvangen we wachten nog op de brief
Hier 31 mrt ingevuld en opgestuurd, vorige week brief gekregen en gisteren bijna ¤3000 rijker.

Geld voor mijn man is binnen, voor mij is vandaag de brief binnen gekomen.
Brief binnen.. Nu de centjes nog..
Eindelijk binnen! Brief gehad en geld ontvangen!

Sas
Brief en geld binnen!

Eind maart aangifte gedaan.
14 maart aangifte gedaan, maar zelfs nog geen brief ontvangen.
Al bijna een week de brief in huis, but still no money..?

Zou de bank het wat langer vasthouden om er nog wat extra rente over te vangen misschien..?
half maart ingevuld en een maand geleden al brief en geld!
Ik heb op 9 Juni al een brief gehad dat ik een bedrag terugkrijg. Mijn teruggaaf is verrekend met een schuld zorgtoeslag die ik nog had open staan. Het bedrag dat over is gebleven krijg ik dus nog uitbetaald, het regiokantoor van de belastingdienst heeft dit alles dus verrekend, en het bedrag dat ik nog krijg is nu naar het belastingkantoor in Apeldoorn gestuurd, en dan moet ik het van hen weer krijgen.

Hoezo omslachtig allemaal...meer mensen die een verrekening hebben gehad met een teveel ontvangen toeslag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven